ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Egy belföldi nyaralás árát is megspórolhatjuk éves szinten egy mobilcsomag-váltással

Egy magyar startup által fejlesztett applikációval több tízezer forintot spórolhatunk évente a mobilelőfizetésen. Utánajártunk, hogyan működik, miért érdemes kipróbálni.


Mikor választottál utoljára magadnak mobil díjcsomagot? Váltottál mostanában szolgáltatót? Mennyire volt egyszerű a döntés, hogy mi a jó neked? Egy nemrég készült felmérés szerint nehezen váltunk szolgáltatót, és ennek az egyik legfőbb oka, hogy átláthatatlannak tartjuk az ajánlatokat.

Rengeteg idő és nagy fáradság lenne megismerni az összes szolgáltató valamennyi ránk vonatkozó ajánlatát, összevetni azokat a felhasználási szokásainkkal. Valld be, te sem szoktad ezt az utat bejárni.

Amikor random járókelőket kérdeztünk erről Budapest belvárosában, ők is azt válaszolták, hogy nem fektettek nagy energiákat a helyzet feltérképezésére.

A jó hír az, hogy mostantól van egy kézenfekvő megoldás: a magyar startup által fejlesztett BillKiller applikáció néhány perc alatt elvégzi azt a kalkulációt, amit mi talán meg sem tudnánk oldani.

Halmai Attila és Sallai Ákos már három éve dolgoznak azon, hogy a tarifacsomagok közti választást megkönnyíthessék, és az ehhez kapcsolódó ötletüket megvalósíthassák. A startupoknak már azon kis százalékába tartoznak, akik el is jutnak a terveik kivitelezéséig, piacra léphetnek termékükkel – a tapasztalatok alapján ugyanis csak minden 100. startup tud külső finanszírozást is bevonni, és közülük minden 100. lesz csak igazán sikeres.

A BillKiller nemrég vett startot, az applikáció már letölthető – egyelőre ingyenesen – a cég weboldalán. A világ egyik legnagyobb auditor cége által kiadott tanúsítvány igazolja, hogy a BillKiller ajánlatai pontosak és részrehajlástól mentesek.

A BillKiller app néhány másodperc vizsgálódás után megmondja, hogy a mobilhasználati szokásaink alapján melyik éppen elérhető díjcsomag számunkra a legkedvezőbb és, hogy a jelenlegihez képest mennyi pénzt tudunk megtakarítani éves szinten.

Ez az összeg pedig akár több tízezer forint is lehet. Az eddigi 1200 felhasználónak átlagosan évente 55.000 Ft megtakarítás lehetőségét ajánlotta az applikáció. Hogy hogyan működik az app, miért van rá igény, kik állnak a fejlesztés mögött, és honnan tölthető le ingyenesen, kiderül a lenti kisfilmünkből:

A cikk a BillKiller Kft. támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Így beszélnek a mai fiatalok: te még érted ezeket a szavakat?
A Z és Alfa generáció nyelvezete egy külön világ, tele rövidítésekkel, mémekkel és olyan szlengszavakkal, amiket még lefordítani is nehéz. Ha szeretnéd kideríteni, mennyire vagy képben, a cikk végén egy szórakoztató kvíz is vár rád!


Nem egy újdonsült dolog, mégis észrevehető, hogy a fiatalok körében egyre gyorsabban váltakoznak a szófordulatok, jönnek be újabb, érdekesebb kifejezések. Aki pedig nem azt a részét használja a közösségi médiának, amit a fiatalok, az bizony könnyen lemaradhat. Aztán egyszer csak ott találjuk magunkat, hogy nem értjük, miről beszél a gyerek.

Ha pedig a pénzügyekről van szó, akkor még nehezebb a helyzet. A pénzről beszélni velük mindig is kényes téma volt, de úgy még komplikáltabb, ha nem értjük mit mond. Így könnyen előfordulhat, hogy nem érted, amikor valami új szlenggel akar meggyőzni, hogy vegyél neki egy sneakert, és te nem tudsz rá azonnal válaszolni, vagy megbeszélni vele, hogyan oldhatnátok meg a dolgot.

A nyelv mindig is változott, de a digitális világ belépésével olyan tempóra kapcsolt a változás, amit korábban elképzelni sem tudtunk. Az SMS- és MSN nyelv volt talán az első igazi mérföldkő, amikor elkezdődött a rövidítések, szimbólumok és emojik korszaka, és ez az online kommunikáció térnyerésével egyre színesebb lett.

A közösségi média, különösen a TikTok, egy egészen új jelenséget is elhozott: nemcsak szavakat, hanem gesztusokat, mémeket, sőt vizuális nyelvi elemeket is használunk a hétköznapi beszélgetésekben.

Szlengek világa: mi menő, mi cringe?

A szlengkifejezések között sok olyan van, ami nem él meg igazán hosszú életet. Vagy azért, mert a dolog, amit leír, kimegy a divatból, vagy mert még árnyaltabb, pontosabb kifejezést találnak a leírására. Más kifejezések viszont átszivárognak a köznyelvbe, megszilárdulnak és gazdagítják a nyelvet. Ilyen például a pénz szleng szavai közül a kápé, a zsozsó vagy a lóvé, amely az évek során közismert lett és meg is maradt a köztudatban.

Érdekesség: A magyar nyelvben akár félszáznál is több szleng vagy szinonima van a pénzre:

bankó, kápé, dohány, suska, lé, lovetta zsozsetta, steksz, zseton, mani, peták, della, guba, gempa, lepedő, rongy, zöldhasú, rugó, pengő, pezeta, apró, kavics, fitying, bélás, korpa, dudva, rongy, mallér, garas. 

Ugyanakkor a Z és Alfa generáció a „pénz” helyett az „app”, a „mani” vagy a „zsé” szavakat használja, de egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan kifejezések is, mint a „cash” vagy a „bread” (ezek az angolból átvett szlengszavak). A pénzügyi témákkal kapcsolatosan használják a „bag” szót is, amely például azt jelenti, hogy valaki egy bizonyos mennyiségű pénzt keresett vagy összegyűjtött. Szintén divatos a „stack” kifejezés, amit akkor használnak, ha valaki nagyobb összeget keres.

A Z és Alfa generáció nyelvezete egy igazi egyveleg: angol szavak, internetes rövidítések, emojik – és persze a saját kreatív kifejezéseik összemosása, amelyre gyakran a magyar nyelvben nem is találunk megfelelő szavakat. Csakhogy ez a szókincs olyan gyorsan változik, hogy még a legmenőbb kamasz is bajban lehet, ha két évvel fiatalabbak közé kerül. Ami tegnap még „fire” volt, ma már „mínusz aura”. És ne is gondold, hogy egy általános iskolás és egy középiskolás ugyanazokat a szavakat használja – amit az egyik coolnak tart, azon a másik csak forgatja a szemét.

A közösségi média edzette őket arra, hogy másodpercek alatt ragadják meg az információkat – legyen szó mémekről, hírekről vagy arról, melyik új szlenget kell mostantól használni ahhoz, hogy ne nézzenek rád furán. Ha te három mondatban próbálsz meg elmondani valamit, ők három szóval válaszolnak, de ha igazán menők, akkor inkább csak egy emoji repül vissza hozzád.

Szókincsük egy pár hónap alatt jobban átalakul, mint a miénk egy évtized alatt.

Például shippelni már rég nem azt jelenti, hogy feladod a csomagot a postán, hanem azt, hogy szurkolsz két karakternek vagy embernek, hogy összejöjjenek. De figyelj, ne ess abba a hibába, hogy a teljes nevükön emlegeted őket. Ezt ma már csak a boomerek csinálják. Az igazi menők mozaikszavaznak: Taylor Swift és Travis Kelce? Tayvis. Luke Newton és Nicola Coughlan? Lukola. Justin Bieber és Selena Gomez? Oké, ők már régi sztori, de akkor is: Jelena.

2023 nagy nyertese, az Oxford Word of the Year címet bezsebelő rizz kifejezés lett. Ez a karizma, a vonzerő megtestesítője, az, ami miatt valaki automatikusan menő lesz. De ha már itt tartunk, a „smash” azt jelenti, hogy valaki bejön, a „creepy” meg azt, hogy valaki pont nem. És ha a kamasz sigmának érzi magát? Akkor gratulálhatsz, mert épp egy magabiztos gyereket nevelsz, aki megoldotta az élet nagy kérdéseit, és ezt egy Christian Bale-féle Amerikai pszichós Bateman-arcot imitálva ünnepli. Egyébként ez a mimika is TikTok-mém lett, mert miért is ne lenne?

A POV nem egy új márka, hanem egy TikTok-videó címke, ami annyit tesz, hogy „point of view”, vagyis nézőpont. Az ilyen tartalmak lényege, hogy megmutatnak egy helyzetet egy konkrét szereplő szemszögéből. És ha a kamaszod közli veled, hogy „mínusz aura” vagy? Akkor te most épp nem vagy menő. De ha „glow upot” kapsz tőle, akkor gratula, mert jobb formában vagy, mint valaha. Ja, és a vibe check? Az csak egy kis hangulatellenőrzés. Például azért, hogy megtudja, ma érdemes-e új telefont kérni tőled.

Ha eddig büszke voltál rá, hogy tudod, mit jelent a cringe, ideje elengedned. A szót használni ugyanis ma már maga a definíciója a cikinek. Szóval ne is próbáld meg beépíteni a szókincsedbe!

Hogyan lehet velük lépést tartani?

A digitális világban a nyelv már nemcsak kommunikáció, hanem önkifejezés és kultúra. Ha megérted, miről beszélnek, közelebb kerülhetsz hozzájuk – és talán egy kicsit te is felzárkózhatsz a trendekhez ezáltal könnyebben, tudsz velük beszélni olyan tabutémákról, mint pl. a pénz.

Megoldás a pénzügyekre gyerekeknek is!

Zsebpénz, bankszámla, megtakarítás – ezek a szavak kicsi kortól kezdve az élet részei. Fontos, hogy szülőként időben elkezdj a pénzügyekről beszélni a gyermekeddel, és lehetőséget adj neki a tanácsok kipróbálására.

Az OTP Junior számlával a gyerekek egyszerűen megtanulhatják és gyakorolhatják a mindennapi bankolást.

A beszélgetésekhez az OTP Bank honlapján találhatsz segítséget.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A Bank a kondíciók módosításának jogát fenntartja. További részletekről kérjük, tájékozódj az OTP Bank bankfiókjaiban és honlapján (www.otpbank.hu) közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.

Fontos, hogy soha ne szóld le a gyerekedet, unokádat a szlenges beszéd miatt, hiszen az ő kortársai között az a természetes. Még akkor is, ha tőled ez nagyon idegen, inkább próbáld meg megérteni, és nyitott lenni az ő világukra. Így sokkal könnyebb lesz egymással kapcsolatot teremteni, és a gyerek is szívesebben keresi majd a társaságodat. Ha nem akarsz lemaradni, néhány dolgot érdemes még szem előtt tartani:

Figyeld a platformjaikat: A TikTok, Instagram és Snapchat a fő információforrásaik. Néha csak a kommenteket olvasva is sok új szót tanulhatsz.

Kérdezz rá nyugodtan: A fiatalok szívesen magyarázzák el a szleng jelentését. Ha érdeklődést mutatsz és nyitott vagy a világukra, nemcsak a szavakat, hanem a mögöttük rejlő gondolkodásmódot is megértheted.

Például ha olyan szavakat használnak, mint a fent már említett "mani" vagy a "stack" ne próbáld meg elkerülni őket, hanem próbáld megérteni, mit jelentenek. Ha megérted az ő nyelvüket, sokkal könnyebben kapcsolódhatsz majd hozzájuk és hitelesebben beszélhetsz velük akár a pénzügyekről is.

Ne erőltesd a használatát: Ha természetesen tudsz beszélni velük, az sokkal hitelesebb, mint ha megpróbálnál „trendi” lenni.

Te mennyire vagy trendi szülő?

Próbálod tartani a lépést a gyerekek világával, vagy néha úgy érzed magad, mint egy VHS-kazetta a streaming platformok korában? Vajon tudod, mit jelent a „sus”, vagy hogy hol tudnak skint vásárolni? És az olyan kifejezések, mint a „vibe check” vagy a „mínusz aura” eljutnak hozzád, vagy inkább egy jó kis régi szlenget vágsz rájuk válaszul?

Ha kíváncsi vagy, mennyire mozogsz otthonosan a Z és Alfa generáció világában, most itt az idő, hogy kiderítsd! Összeállítottunk egy könnyed, de tanulságos kvízt, amely segít felmérni, hogy te vagy-e a legmenőbb szülő a baráti körben, vagy van még hova fejlődnöd.

Töltsd ki rövid kvízünket és kiderül! Görgess lentebb és nyomd meg az “kezdődhet a játék” gombot!

A cikk az OTP Bank támogatásával készült.


Advertisement
Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Eltűnik a Vodafone és a Digi márka Magyarországról, jön helyettük a One
A márkanévről szóló terv már régóta lebeg a piacon, de a szeptemberi bejelentés szerint a Vodafone Magyarországot darabolják: a kereskedelmi és az infrastruktúra divíziók külön válnak.


Január elsejétől új korszak kezdődik a hazai telekommunikációs piacon: a 4iG a Vodafone Magyarország, a Digi, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat egyetlen név alatt, a One néven egyesíti - írta meg a Telex. A beolvadás első lépése csupán az új közös név lesz; a teljes integráció csak 2025 második felében várható.

A márkanévről szóló terv már régóta lebeg a piacon, de a szeptemberi bejelentés szerint a Vodafone Magyarországot darabolják: a kereskedelmi és az infrastruktúra divíziók külön válnak.

Az infrastruktúrát a V-Hálózat Távközlési Zrt. üzemelteti tovább, míg a kereskedelmi szolgáltatások a One Magyarország Zrt. nevével futnak majd. A 4iG már bejáratta a One brandet: Albániában és Montenegróban is ezt használja.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter már 2022 augusztusában bejelentette, hogy a 4iG és az állam felvásárolja a Vodafone Magyarországot, és az üzlet végül 2023 januárjában zárult le, 660 milliárd forintos vásárlással.

A részesedésből 49 százalék az államé lett a Corvinus Befektetési Zrt.-n keresztül, míg a maradék 51 százalék a 4iG-n keresztül, amely az Antenna Hungária révén szerezte meg.

Az Antenna Hungária felvásárlását a 4iG számára már egy 2022-es kormányrendelet is segítette. Így jött létre az a régóta várt állami telekom szuperholding, amelyben a 4iG kulcsszereplővé vált, noha néhány éve még alig volt jelen a piacon.

Az egyesülés több fronton is előnyöket ígér a lakossági és az üzleti ügyfelek számára. A vezetékes internet-, tévé-, telefon- és mobilszolgáltatások területi lefedettsége bővül, és közös platformra kerül a Vodafone és a Digi ügyfélszolgálata, üzlethálózata és digitális felülete. A One márkanév alatt a lakossági ügyfelek így a mobil- és vezetékes adat- és hangszolgáltatásokat, valamint a tévé- és streaming opciókat is egy helyen érhetik el. Az üzleti és kormányzati ügyfelek számára a korábbi Invitech adatközponti és kiberbiztonsági szolgáltatásai is elérhetőek maradnak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Módosul az üvegek visszaváltásának szabálya – mutatjuk, hol akarnak egyszerűsíteni
A termékek díja változik meg, mégpedig egy matematikailag igen bonyolultan megfogalmazott, de valójában logikus módon.


Új tervezetet nyújtott be Orbán Viktor miniszterelnök, amely szerint változhat a többször használható, úgynevezett „többutas” palackok visszaváltási rendszere – szúrta ki a G7. A javaslat társadalmi egyeztetésre vár, és azt célozza, hogy az ilyen palackok visszaváltási díja a jövőben készpénzben, kerekítés nélkül, forintban meghatározott egész összeg legyen.

A tervezet értelmében a kötelező visszaváltási díjas, újrahasználható palackok esetében pontos összegben kellene meghatározni a visszaváltási díjat, amit készpénzben lehetne visszakapni.

Ez a változás olyan kis űrtartalmú üveges üdítőkre is vonatkozhat, amelyeket a gyártók nem zúznak be, hanem tisztítás után újratöltenek, mint például azokat a kis üvegeket, amelynek jelenleg 26,67 forint a visszaváltási díja.

Mivel öt forintos az elérhető legkisebb érme, a jövőben valószínűleg a díjaknak nullára vagy 5-re kell végződniük, hogy készpénzben könnyen kifizethetők legyenek.

A portál megjegyzi, hogy a többutas termékek díját eddig is a gyártók határozhatták meg, de ezek gyakran eltértek az 50 forinttól. Emellett a többutas palackokon található díjjelölés is más: a díj nem kör alakban, hanem palack szimbólummal jelenik meg a terméken.

Korábban többször előfordult, hogy a gyártók nem egész forintos díjakat jelöltek meg, ami a visszaváltás során okozott konfliktusokat, és az üzletek olykor nem fogadták vissza a hasonló termékeket darabonként. A mostani módosítással az ilyen problémákat próbálnák rendezni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Így beszélnek a mai fiatalok: te még érted ezeket a szavakat?
A Z és Alfa generáció nyelvezete egy külön világ, tele rövidítésekkel, mémekkel és olyan szlengszavakkal, amiket még lefordítani is nehéz. Ha szeretnéd kideríteni, mennyire vagy képben, a cikk végén egy szórakoztató kvíz is vár rád!


Nem egy újdonsült dolog, mégis észrevehető, hogy a fiatalok körében egyre gyorsabban váltakoznak a szófordulatok, jönnek be újabb, érdekesebb kifejezések. Aki pedig nem azt a részét használja a közösségi médiának, amit a fiatalok, az bizony könnyen lemaradhat. Aztán egyszer csak ott találjuk magunkat, hogy nem értjük, miről beszél a gyerek.

Ha pedig a pénzügyekről van szó, akkor még nehezebb a helyzet. A pénzről beszélni velük mindig is kényes téma volt, de úgy még komplikáltabb, ha nem értjük mit mond. Így könnyen előfordulhat, hogy nem érted, amikor valami új szlenggel akar meggyőzni, hogy vegyél neki egy sneakert, és te nem tudsz rá azonnal válaszolni, vagy megbeszélni vele, hogyan oldhatnátok meg a dolgot.

A nyelv mindig is változott, de a digitális világ belépésével olyan tempóra kapcsolt a változás, amit korábban elképzelni sem tudtunk. Az SMS- és MSN nyelv volt talán az első igazi mérföldkő, amikor elkezdődött a rövidítések, szimbólumok és emojik korszaka, és ez az online kommunikáció térnyerésével egyre színesebb lett.

A közösségi média, különösen a TikTok, egy egészen új jelenséget is elhozott: nemcsak szavakat, hanem gesztusokat, mémeket, sőt vizuális nyelvi elemeket is használunk a hétköznapi beszélgetésekben.

Szlengek világa: mi menő, mi cringe?

A szlengkifejezések között sok olyan van, ami nem él meg igazán hosszú életet. Vagy azért, mert a dolog, amit leír, kimegy a divatból, vagy mert még árnyaltabb, pontosabb kifejezést találnak a leírására. Más kifejezések viszont átszivárognak a köznyelvbe, megszilárdulnak és gazdagítják a nyelvet. Ilyen például a pénz szleng szavai közül a kápé, a zsozsó vagy a lóvé, amely az évek során közismert lett és meg is maradt a köztudatban.

Érdekesség: A magyar nyelvben akár félszáznál is több szleng vagy szinonima van a pénzre:

bankó, kápé, dohány, suska, lé, lovetta zsozsetta, steksz, zseton, mani, peták, della, guba, gempa, lepedő, rongy, zöldhasú, rugó, pengő, pezeta, apró, kavics, fitying, bélás, korpa, dudva, rongy, mallér, garas. 

Ugyanakkor a Z és Alfa generáció a „pénz” helyett az „app”, a „mani” vagy a „zsé” szavakat használja, de egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan kifejezések is, mint a „cash” vagy a „bread” (ezek az angolból átvett szlengszavak). A pénzügyi témákkal kapcsolatosan használják a „bag” szót is, amely például azt jelenti, hogy valaki egy bizonyos mennyiségű pénzt keresett vagy összegyűjtött. Szintén divatos a „stack” kifejezés, amit akkor használnak, ha valaki nagyobb összeget keres.

A Z és Alfa generáció nyelvezete egy igazi egyveleg: angol szavak, internetes rövidítések, emojik – és persze a saját kreatív kifejezéseik összemosása, amelyre gyakran a magyar nyelvben nem is találunk megfelelő szavakat. Csakhogy ez a szókincs olyan gyorsan változik, hogy még a legmenőbb kamasz is bajban lehet, ha két évvel fiatalabbak közé kerül. Ami tegnap még „fire” volt, ma már „mínusz aura”. És ne is gondold, hogy egy általános iskolás és egy középiskolás ugyanazokat a szavakat használja – amit az egyik coolnak tart, azon a másik csak forgatja a szemét.

A közösségi média edzette őket arra, hogy másodpercek alatt ragadják meg az információkat – legyen szó mémekről, hírekről vagy arról, melyik új szlenget kell mostantól használni ahhoz, hogy ne nézzenek rád furán. Ha te három mondatban próbálsz meg elmondani valamit, ők három szóval válaszolnak, de ha igazán menők, akkor inkább csak egy emoji repül vissza hozzád.

Szókincsük egy pár hónap alatt jobban átalakul, mint a miénk egy évtized alatt.

Például shippelni már rég nem azt jelenti, hogy feladod a csomagot a postán, hanem azt, hogy szurkolsz két karakternek vagy embernek, hogy összejöjjenek. De figyelj, ne ess abba a hibába, hogy a teljes nevükön emlegeted őket. Ezt ma már csak a boomerek csinálják. Az igazi menők mozaikszavaznak: Taylor Swift és Travis Kelce? Tayvis. Luke Newton és Nicola Coughlan? Lukola. Justin Bieber és Selena Gomez? Oké, ők már régi sztori, de akkor is: Jelena.

2023 nagy nyertese, az Oxford Word of the Year címet bezsebelő rizz kifejezés lett. Ez a karizma, a vonzerő megtestesítője, az, ami miatt valaki automatikusan menő lesz. De ha már itt tartunk, a „smash” azt jelenti, hogy valaki bejön, a „creepy” meg azt, hogy valaki pont nem. És ha a kamasz sigmának érzi magát? Akkor gratulálhatsz, mert épp egy magabiztos gyereket nevelsz, aki megoldotta az élet nagy kérdéseit, és ezt egy Christian Bale-féle Amerikai pszichós Bateman-arcot imitálva ünnepli. Egyébként ez a mimika is TikTok-mém lett, mert miért is ne lenne?

A POV nem egy új márka, hanem egy TikTok-videó címke, ami annyit tesz, hogy „point of view”, vagyis nézőpont. Az ilyen tartalmak lényege, hogy megmutatnak egy helyzetet egy konkrét szereplő szemszögéből. És ha a kamaszod közli veled, hogy „mínusz aura” vagy? Akkor te most épp nem vagy menő. De ha „glow upot” kapsz tőle, akkor gratula, mert jobb formában vagy, mint valaha. Ja, és a vibe check? Az csak egy kis hangulatellenőrzés. Például azért, hogy megtudja, ma érdemes-e új telefont kérni tőled.

Ha eddig büszke voltál rá, hogy tudod, mit jelent a cringe, ideje elengedned. A szót használni ugyanis ma már maga a definíciója a cikinek. Szóval ne is próbáld meg beépíteni a szókincsedbe!

Hogyan lehet velük lépést tartani?

A digitális világban a nyelv már nemcsak kommunikáció, hanem önkifejezés és kultúra. Ha megérted, miről beszélnek, közelebb kerülhetsz hozzájuk – és talán egy kicsit te is felzárkózhatsz a trendekhez ezáltal könnyebben, tudsz velük beszélni olyan tabutémákról, mint pl. a pénz.

Megoldás a pénzügyekre gyerekeknek is!

Zsebpénz, bankszámla, megtakarítás – ezek a szavak kicsi kortól kezdve az élet részei. Fontos, hogy szülőként időben elkezdj a pénzügyekről beszélni a gyermekeddel, és lehetőséget adj neki a tanácsok kipróbálására.

Az OTP Junior számlával a gyerekek egyszerűen megtanulhatják és gyakorolhatják a mindennapi bankolást.

A beszélgetésekhez az OTP Bank honlapján találhatsz segítséget.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A Bank a kondíciók módosításának jogát fenntartja. További részletekről kérjük, tájékozódj az OTP Bank bankfiókjaiban és honlapján (www.otpbank.hu) közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.

Fontos, hogy soha ne szóld le a gyerekedet, unokádat a szlenges beszéd miatt, hiszen az ő kortársai között az a természetes. Még akkor is, ha tőled ez nagyon idegen, inkább próbáld meg megérteni, és nyitott lenni az ő világukra. Így sokkal könnyebb lesz egymással kapcsolatot teremteni, és a gyerek is szívesebben keresi majd a társaságodat. Ha nem akarsz lemaradni, néhány dolgot érdemes még szem előtt tartani:

Figyeld a platformjaikat: A TikTok, Instagram és Snapchat a fő információforrásaik. Néha csak a kommenteket olvasva is sok új szót tanulhatsz.

Kérdezz rá nyugodtan: A fiatalok szívesen magyarázzák el a szleng jelentését. Ha érdeklődést mutatsz és nyitott vagy a világukra, nemcsak a szavakat, hanem a mögöttük rejlő gondolkodásmódot is megértheted.

Például ha olyan szavakat használnak, mint a fent már említett "mani" vagy a "stack" ne próbáld meg elkerülni őket, hanem próbáld megérteni, mit jelentenek. Ha megérted az ő nyelvüket, sokkal könnyebben kapcsolódhatsz majd hozzájuk és hitelesebben beszélhetsz velük akár a pénzügyekről is.

Ne erőltesd a használatát: Ha természetesen tudsz beszélni velük, az sokkal hitelesebb, mint ha megpróbálnál „trendi” lenni.

Te mennyire vagy trendi szülő?

Próbálod tartani a lépést a gyerekek világával, vagy néha úgy érzed magad, mint egy VHS-kazetta a streaming platformok korában? Vajon tudod, mit jelent a „sus”, vagy hogy hol tudnak skint vásárolni? És az olyan kifejezések, mint a „vibe check” vagy a „mínusz aura” eljutnak hozzád, vagy inkább egy jó kis régi szlenget vágsz rájuk válaszul?

Ha kíváncsi vagy, mennyire mozogsz otthonosan a Z és Alfa generáció világában, most itt az idő, hogy kiderítsd! Összeállítottunk egy könnyed, de tanulságos kvízt, amely segít felmérni, hogy te vagy-e a legmenőbb szülő a baráti körben, vagy van még hova fejlődnöd.

Töltsd ki rövid kvízünket és kiderül! Görgess lentebb és nyomd meg az “kezdődhet a játék” gombot!

A cikk az OTP Bank támogatásával készült.


Advertisement
Link másolása
KÖVESS MINKET: