Nem jött be a 4 napos munkahét a Telekomnál, elárulták, miért kellett megszüntetni
Kísérleti jelleggel vezettek be 4 napos munkarendet a Magyar Telekomnál 2022-ben.
- írják közleményükben, melyet a Pénzcentrum közölt.
A magyar piacon egyedülálló kyérletben 300-an vettek részt, a cég teljes egészét lefedve. Volt ügyfélszolgálatos, értékesítő, hibaelhárító is a próbaüzemben.
Nézték, hogy mennyit vátozott a munkatársaik teljesítménye, hangulata, a fluktuáció mértéke, a betegségek ideje. Vizsgálták azt is, hogy milyen hatással volt mindez a munkáltatói márkára. Kérdőíveken és mélyinterjúkban gyűjtötték az adatokat.
A kezdeti pozitív jelzések után kiderült, hogy nem egyformán hatékony a munka. Volt, aki azonnal hatékonyan dolgozott, de többen nem tudták az új kihívásokat teljesíteni.
Másfél évnyi tesztelést követően világossá vált, hogy nem lehetséges egy olyan megoldás bevezetése, amellyel egységesen minden munkavállaló tud élni az egyéni vagy munkafolyamati megkötések miatt, a 4 napos és az 5 napos munkarend párhuzamos működése pedig hosszú távon üzleti kockázatokat jelentene - derült ki a Telekom közleményéből.