News here
hirdetés

BUDAPEST

Tengerparti hangulat a Dunánál? – megnéztük a SHO Beachet a Lágymányosi-öbölben

Szombaton megnyílt Budapest első, természetes vízi strandja az épülő Mol-torony mellett. Kinek szól ez a hely? Milyen a víz? Mit lehet enni? Drága a belépő? Megéri? Leteszteltük!

Link másolása

hirdetés

Nem mondom, elég furcsa szerzet ez a SHO Beach. A strand gyakorlatilag a BudaPart szerves része, ami még bőven épülni és szépülni fog az elkövetkezendő időkben, és ha minden jól megy, egy teljesen új városnegyeddé áll majd össze a végén.

Az egyik leglátványosabb, építés alatt álló szerzet most természetesen a Mol-torony, ami vegyes érzelmeket válthat ki. Nekem rögtön Dubaj ugrott be. Ott van ilyen nyüzsgés és folyamatos növekedés még a tengerparton is.

De ez a látvány igazából csak elsőre furcsa, és  ha az ember a másik oldalra tekint, a Kopaszi-gát nyugalmába feledkezhet.

Biztos vagyok benne, hogy ez a modern környezet nem fog tetszeni mindenkinek, de nem is ez a feladata. Természetesen mindenkit szívesen látnak, de azért logikusnak tűnik, hogy a BudaPart lakóiból, vagy a környéken dolgozókból tevődik majd inkább össze a törzsközönség.

Remek példa erre már alapból az árképzés is: egy hétköznapi, normál, felnőtt jegy 3200 forint, viszont ha a BudaPart lakója az ember, akkor csak 2300 forint.

A strandot többen betámadták azzal, hogy elvette a helyet a ingyen fürdeni vágyóktól, pedig a környéken szabad strand előttük sem működött. Az már más kérdés, hogy voltak olyanok, akik illegálisan jártak ide fürdeni. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy most is vannak olyan partszakaszok, ahol ezt lehet művelni, ez a Beach csak az öböl egyik csücskét foglalja el.)

hirdetés
Én a magam részéről kifejezetten igénylem a megfelelő infrastruktúrát, ha fürdeni megyek. És itt van vízimentő, öltöző, wc, zuhany, zárható szekrény és igény szerint napernyő és napágy.

Na meg remek gasztronómiai szereplők. Ketten már aktívan működnek, és Cloud 9 fagylaltozó fog még csatlakozni a csapathoz.

SHO Beach Chill & Grill

A Grill & Chill a Beach központi eleme. Itt lehet kávézni, limonádézni, koktélozni és jókat enni. A klasszikusabb vonalat képviselik, de azért itt sem a büfés strandkajára kell számítani.

Mi két ételt kóstoltunk: egy egyszerűbb csirkés fajitát, és egy kacsakolbászt. Utóbbi kifejezetten a szívünkhöz nőtt, mert Szabi a pék kenyerével, mustárral és kovászos uborkával érkezik, és így tökéletes strandétellé állt össze. 2500 forintért szerintem teljesen rendben van az ára is.

MÁK étterem

Gasztronómiai szempontból azonban egyértelműen a Mizsei János-fél MÁK a nagy attrakció. Tavaly ők a Balatonra települtek ki street foodos kocsijukkal, de idén a budapestieknek sem kell sokat utazniuk, ha meg akarják kóstolni a legendás lángost.

Ráadásul, ha az ember csak enni menne a SHO partjára, válthat kifejezetten gasztro jegyet (2000 forint), amit egy az egyben le is fogyaszthat.

Mi a kürtöskalácsos desszert mellett természetesen a lángosra ugrottunk rá. Na, ez a lángos nem a balatoni lángos. Nem jobb vagy rosszabb, hanem teljesen más műfaj.

Mákos-kefires tésztával készül, a tetejére pedig a Vászolyi Sajtmanufaktúra kétféle sajtja, füstölt fokhagymaolaj, mákos tejföl és savanyított medvehagymatermés kerül. Mennyei! És bőven megér 1800 forintot!

Fontos információk:

NYITVATARTÁS:

A strand területe: 10:00–22:00

Fürdési lehetőség: 10:00–19:00

Cloud9 ice cream store: 10:00– 22:00

SHO CHILL & GRILL beach bar: 10:00– 22:00 (konyha déltől)

MÁK pop-up SHO BEACH: 12:00– 22:00

A vendégek minden belépéskor egy 500 forintos kupont kapnak, amely a strand területén a SHO CHILL&GRILL beach bar-ban, a MÁK pop-up-ban vagy a Cloud 9 Ice cream store-ban váltható be.

Parkolási lehetőségek a közelben (díjfizetés ellenében): Kopaszi Gát szabadtéri parkoló, Budapart Gate Irodaház parkolója

Ingyenes parkolási lehetőség 750 méterre a Hengermalom úton.

BKK: A 2-es Metró Puskás Ferenc Stadion megállónál kell átszállni az 1-es villamosra. Onnan 10 megálló az Infoparkig, majd 3 perc gyalog.

A SHO-ra érdemes lesz figyelni, mert ez csak a kezdet. A helyszínen is lesznek még fejlesztések, és a környezete is bőven építés alatt áll még. A Duna vizét folyamatosan vizsgálják, így attól nem kell tartanunk, hogy nem felel meg a minősége, bátran lehet benne fürdeni. Azt pedig mindenki döntse el magának, hogy ebbe a környezetbe vágyik-e.

Elérhetőség:

1117 Budapest

Bíró László József körút 4.

(30) 670 9542

[email protected]

https://www.facebook.com/shobeachbudapest


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

hirdetés

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

hirdetés
Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

hirdetés

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

hirdetés

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Tűzfalra került Szinyei Merse Pál Léghajó című festménye Budapesten
Nemcsak a fővárosban, de országosan is egyedülálló, hogy egy híres festmény hiteles reprodukciója kerüljön fel egy tűzfalra. Az alkotók elárulták, hogyan készítették és honnan jött az ötlet.

Link másolása

hirdetés

Az idén 125. tanévét kezdő Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai mostantól a névadó egyik legismertebb alkotásának hatalmas méretű változatát láthatják majd nap, mint nap.

„A léghajó szimbóluma az emberi gondolatok szárnyalásának és a művészi szabadságnak, mely mégsem távolodik el kozmikus magasságokba, hanem az emberiség élettere, a föld közelében marad”

– olvasható Szinyei Merse Anna, a dédnagyapja életét és munkásságát feldolgozó könyvében a művész „talán legeredetibb, hetyke-tréfás”, 1882-ben készült festményéről.

A középiskola vezetősége régóta fontolgatta a belső udvaron lévő óriási tűzfal felület megfestését, dekorálását, amire a kerek évforduló tökéletes alkalmat adott. A VI. kerületi Önkormányzattal folyatott egyeztetések után pedig zöld utat kapott az elképzelés megvalósítása.

A Neopaint csoport festőművészei egyértelmű ajánlása volt a Léghajó megjelenítése. Ezt megelőzően több ötlet is volt arra vonatkozóan, hogy mi kerüljön fel a falra, de végül az iskola vezetősége teljes egyetértésben döntött a Léghajó mellett.

Óriási kihívás volt a 42x39,3 cm-es festmény megjelenítése egy ekkora felületen, mert az amúgy kisméretű kép számtalan apró részletet tartalmaz, amelyek felnagyítva előkerülnek, illetve Szinyei egyedi ecsetvonásait is ábrázolni kellett úgy, hogy az óriás festmény végül visszaadja a Léghajó valódi hangulatát.

hirdetés

Első ránézésre nem tűnik egy bonyolult alkotásnak, de jobban megvizsgálva láthatjuk, hogy egy igen aprólékos és teljesen egyedi ábrázolású képről van szó.

Az 500 m2-es falfestmény 2 hét alatt készült el a legnagyobb kánikula közepette, 5 festőművész közreműködésével.

A Neopaint Works csoport tagjai bíznak benne, hogy ez egy jó példa lehet arra vonatkozóan, hogy még több hasonló jellegű alkotás készülhessen országszerte, hiszen egy-egy ilyen falfestmény nemcsak turisztikai látványossággá, de egyfajta kultúrmisszióvá is válhatna.

„Ha tehetnénk, mi csak ilyen képeket festenénk, mert ennek célja és értelme van. Számunkra a legnagyobb dicséret az lenne, ha Szinyei láthatná, és azt mondaná rá: Ez igen, szép munka!”

– mondta el a Neopaint vezetője, Jankovits Barnabás.

A Neopaint Works csoport:

A festőcsoport 17 éves fennállása óta több 10.000 m2 falfelületre készített dekoratív falfestményeket, megteremtve ezzel hazánkban a tűzfalfestészet, a legális köztéri falfestészet kultúráját.

Az olyan monumentális alkotások, mint a Rubik-kocka, a 6:3 - Az Évszázad mérkőzése, a Sissy, Róth Miksa emlékfal, a Nemzet Színészei vagy a Klauzál téren lévő „zöldséges” mára Budapest nevezetességeivé és turisztikai célpontjaikká váltak, számuk meghaladja a 60 darabot. A grafikák témaköreinek megválasztásánál fontos szempont, hogy a vizuális élmény mellett a festménynek legyen tartalma is, hiszen így lesz teljes egy városdíszítő faldekoráció. Tevékenységük tehát nem sorolható be sem a graffiti sem a street art kategóriákba, mert nem saját stílusukat akarják megjeleníteni falfestményeinken, hanem figyelembe véve a felület környezetét, elhelyezkedését alakítják ki koncepcióikat majd legálisan, engedélyezések után valósítják meg terveiket.

Számtalan felkéréseik közül a Léghajó volt a legnagyobb megtiszteltetés és egyben a legnagyobb kihívás is, mert egy olyan projektet bíztak rájuk, ami nem mindennapi: egy kivételes festőművész alkotását lemásolni, megjeleníteni nagy kihívás, amihez maximális bizalom szükséges a megrendelők részéről.

A sok száz kisebb-nagyobb munka alatt szerzett tudásnak és gyakorlatnak, valamint az egyedi technikának köszönhetően jóformán bármilyen elképzelést, grafikai tervet meg tudnak valósítani.

A festőcsoport elsődleges célja, hogy minél több minőségi falfestmény készülhessen országszerte köztereken, valamint különböző közintézményekben.

VIDEÓ: A Léghajó készítéséről

Még több információ ITT

Íme egy régebbi alkotásuk:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: