Megújul a budai Duna-part: parkok kötik majd össze a várost a folyóval
Összesen két pályamű érkezett be a főváros által kiírt Duna-Buda tervpályázatra.
A tervpályázat tárgya a budai rakpartok rendezése és a budai alsó rakpart, mint közlekedési folyosó megtartása mellett olyan köztérhálózat kialakítása, amely a budapestiek és a turisták számára egyaránt vonzó alternatívát kínál a part menti tartózkodásra, és elősegíti Buda és a folyópart kapcsolatát.
A Bíráló Bizottság úgy döntött, hogy mivel mindkét beérkezett pályamű tartalmaz olyan megoldásokat, amelyek érdemesek a további felhasználásra, de egyik sem tud minden területre minden részletben kifogástalan javaslatot adni, így mindkettőt felhasználják. Mégpedig úgy, hogy az első helyezett Korzó Tervezési Stúdió pályaművét tekintik kiinduló alapnak, és az S73 Tervező Iroda pályaművéből is megvalósítják azt, ami szükséges a Duna-part megújításához.
A tervezési feladat négy akcióterületet határozott meg a tervpályázat tervezési területén, amelyekre külön-külön értelmezhető és egymással összevethető javaslatok érkeztek - közölték a bírálók.
Újlaki akcióterület
Új közlekedési kapcsolat kialakítása, a Szépvölgyi út vonalában kialakult közterületi sáv part menti kapcsolatának javítása, az Árpád fejedelem útja – Slachta Margit rakpart közötti zöldfelület megújítása volt a cél.
Felhévízi akcióterület
A Lukács fürdő előtti zöldfelület megújítása, illetve a kapcsolódó zöldfelületek rendezése a feladat.
Vízivárosi akcióterület
A Bem József tér átalakítására, a Fő utca közterületi rehabilitációjára és a Szilágyi Dezső tér megújítására kellett ajánlatot adniuk a a pályaműveknek.
Lágymányosi akcióterület
A Műegyetem rakpart keresztmetszeti kialakításának megújítása, a gyalogos-kerékpáros felületek növelése, a tér időszakos rendezvénytérnek való helybiztosítása volt az elsődleges feladat.
Hamarosan meglesznek az engedélyek, a megvalósítás a rendelkezésre álló pénzügyi forrásoktól függ - közölte Mártonffy Miklós, Budapest főépítésze.
Képek: Fővárosi Önkormányzat