News here
hirdetés

BUDAPEST

Látványterveken a megújuló újpesti rakpart és környéke

Lesz kerékpárút, a gyalogosoknak sétány, az autósoknak parkolási lehetőség.

Link másolása

hirdetés

Gyalogossétány és kerékpárút épül a Parlament és a Rákos-patak között és a környéket is rendezik - írta a budapest.hu.

Az új fejlesztéssel közvetlen gyalogos és kerékpáros kapcsolat jön létre a XIII. kerület és a Belváros között. A kivitelezés megkezdődött, a tervek szerint 2017 tavaszáig a Margit híd és az Árpád híd közötti déli partszakasz készül el.

A Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszt a 2017-es budapesti vizes vb után teszik rendbe.

A rakpart megújításával szeretnék azt a területet is még élhetőbbé, használhatóbbá tenni. A fővárosi önkormányzat azt írta, hogy az európai példák nyomán a folyópart vonzó lehet majd a kerékpárosoknak, a fiatalok, és a sétálni vágyó idősebbeknek is, de a turisták is bizonyára szívesen jönnek majd ide.Látványterv a megújult pesti alsó rakpart Dráva utca és Árpád híd közötti szakaszárólLátványterv a megújult pesti alsó rakpartról a Dráva utcánálLátványterv a megújult pesti alsó rakpartról a Jászai Mari térnél

A pesti alsó rakpart megújítása két szakaszban történik

hirdetés

Az északi szakasz

A Moszkva sétány névre keresztelt szakasz a Dráva utca és Népfürdő utca csomópontja, illetve az Árpád híd között fog húzódni. Ez egy 7 méter széles sáv, amelyen gyalogos rész és kerékpárút is lesz (4 méter széles gyalogos felület, 2x1,25 méter széles kerékpárút, 0,5 méter széles berendezési sáv).

A sétány melletti területeket is rendezik. Az északi szakasz kivitelezése 2016 októberében elkezdődött és 2017 tavaszáig tart.

A déli szakasz

A Dráva utca és a Margit híd között épül ki a gyalogosoknak egy út. A 6 méter széles szakasz díszburkolatot kap, új köztéri elemeket helyeznek ki, és lesznek a gyalogosoknak a felső rakpartra jutását megkönnyítő új átvezetések. A sétány melletti út 3,5 méter széles, 2x1 forgalmi sávos lesz. A Duna oldalán 3 méter széles parkolási részt alakítanak ki.

A támfal oldalán pedig 3 méter széles szervizsáv és 45 fokos parkolórész lesz. A déli szakasz kivitelezési munkálatai 2017. január második hetében kezdődtek el.

A látványtervek forrása: budapest.hu

Ha érdekes volt, oszd meg másokkal is!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

hirdetés

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

hirdetés
Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

hirdetés

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

hirdetés

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Továbbra is Budapest az ország legélhetőbb része, itt a Top 10 járás Magyarországon
Több szempontot figyelembe véve alakították ki szakértők a rangsort.

Link másolása

hirdetés

Egy friss kutatás azt vizsgálta, milyen lehetőségek biztosítottak az ország egyes részein az ott élőknek.

A vizsgálat során az oktatás, az egészségügy, a kultúra, a bűnözés, a munkaerőpiac, a vásárlási lehetőségek és a lakóingatlanok megfizethetősége alapján számolták ki a pontszámokat, ami a rangsort adta ki – derült ki a Magyar Bankholding Nyrt. közleményéből.

hirdetés

A legélhetőbb járások listája a következőképpen alakult:

1. Budapest

2. Pilisvörösvár és környéke

3. Veszprém és környéke

4. Debrecen és környéke

5. a Bólyi járás

6. a Mórahalmi járás

7. Érd

8. Kisbér

9. Pécsvárad

10. Tata és környéke

A kisebb járások az alacsony bűnözésszám és a jobb megfizethetőség miatt kerülhettek a rangsorban előkelő helyre.

Budapest például a bűnözés tekintetében mindössze a 162. helyen végzett.

A nagyobb városok és környékeik inkább az oktatás, az egészségügy, a kultúra, a vásárlási lehetőségek és a munkaerőpiac terén elért magasabb pontszámuknak köszönhetik a jobb helyezésüket.

Itt újonnan került be az első tízbe Mórahalom, Érd, Kisbér és Pécsvárad környéke.

A szakértők összeállították a megyeszékelyek egymáshoz képesti élhetőségi rangsorát is, amelyet ezúttal is a főváros vezet.

A legélhetőbb városok listája a következőképpen alakult:

1. Budapest

2. Veszprém (78,9 pont)

3. Győr (68,9 pont)

4. Debrecen (60,4 pont)

5. Székesfehérvár (60,3 pont)

6. Szekszárd (59,9),

7. Pécs (58,9),

8. Szombathely (58,4)

9. Zalaegerszeg (57,2)

10. Kaposvár (55,3)

A tavalyi évhez képest nagyot ugrott előre Debrecen, amely a 12. helyről lépett előre a 4. helyre.

Az egészségügyi mutató Szekszárdon, Pécsen és Veszprémben a legjobb. A legbiztonságosabb városnak Debrecen bizonyult, amit Veszprém és Zalaegerszeg követ. A legmegfizethetőbb város Salgótarján lett a szakértők által vizsgált szempontok alapján.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Tűzfalra került Szinyei Merse Pál Léghajó című festménye Budapesten
Nemcsak a fővárosban, de országosan is egyedülálló, hogy egy híres festmény hiteles reprodukciója kerüljön fel egy tűzfalra. Az alkotók elárulták, hogyan készítették és honnan jött az ötlet.

Link másolása

hirdetés

Az idén 125. tanévét kezdő Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai mostantól a névadó egyik legismertebb alkotásának hatalmas méretű változatát láthatják majd nap, mint nap.

„A léghajó szimbóluma az emberi gondolatok szárnyalásának és a művészi szabadságnak, mely mégsem távolodik el kozmikus magasságokba, hanem az emberiség élettere, a föld közelében marad”

– olvasható Szinyei Merse Anna, a dédnagyapja életét és munkásságát feldolgozó könyvében a művész „talán legeredetibb, hetyke-tréfás”, 1882-ben készült festményéről.

A középiskola vezetősége régóta fontolgatta a belső udvaron lévő óriási tűzfal felület megfestését, dekorálását, amire a kerek évforduló tökéletes alkalmat adott. A VI. kerületi Önkormányzattal folyatott egyeztetések után pedig zöld utat kapott az elképzelés megvalósítása.

A Neopaint csoport festőművészei egyértelmű ajánlása volt a Léghajó megjelenítése. Ezt megelőzően több ötlet is volt arra vonatkozóan, hogy mi kerüljön fel a falra, de végül az iskola vezetősége teljes egyetértésben döntött a Léghajó mellett.

Óriási kihívás volt a 42x39,3 cm-es festmény megjelenítése egy ekkora felületen, mert az amúgy kisméretű kép számtalan apró részletet tartalmaz, amelyek felnagyítva előkerülnek, illetve Szinyei egyedi ecsetvonásait is ábrázolni kellett úgy, hogy az óriás festmény végül visszaadja a Léghajó valódi hangulatát.

hirdetés

Első ránézésre nem tűnik egy bonyolult alkotásnak, de jobban megvizsgálva láthatjuk, hogy egy igen aprólékos és teljesen egyedi ábrázolású képről van szó.

Az 500 m2-es falfestmény 2 hét alatt készült el a legnagyobb kánikula közepette, 5 festőművész közreműködésével.

A Neopaint Works csoport tagjai bíznak benne, hogy ez egy jó példa lehet arra vonatkozóan, hogy még több hasonló jellegű alkotás készülhessen országszerte, hiszen egy-egy ilyen falfestmény nemcsak turisztikai látványossággá, de egyfajta kultúrmisszióvá is válhatna.

„Ha tehetnénk, mi csak ilyen képeket festenénk, mert ennek célja és értelme van. Számunkra a legnagyobb dicséret az lenne, ha Szinyei láthatná, és azt mondaná rá: Ez igen, szép munka!”

– mondta el a Neopaint vezetője, Jankovits Barnabás.

A Neopaint Works csoport:

A festőcsoport 17 éves fennállása óta több 10.000 m2 falfelületre készített dekoratív falfestményeket, megteremtve ezzel hazánkban a tűzfalfestészet, a legális köztéri falfestészet kultúráját.

Az olyan monumentális alkotások, mint a Rubik-kocka, a 6:3 - Az Évszázad mérkőzése, a Sissy, Róth Miksa emlékfal, a Nemzet Színészei vagy a Klauzál téren lévő „zöldséges” mára Budapest nevezetességeivé és turisztikai célpontjaikká váltak, számuk meghaladja a 60 darabot. A grafikák témaköreinek megválasztásánál fontos szempont, hogy a vizuális élmény mellett a festménynek legyen tartalma is, hiszen így lesz teljes egy városdíszítő faldekoráció. Tevékenységük tehát nem sorolható be sem a graffiti sem a street art kategóriákba, mert nem saját stílusukat akarják megjeleníteni falfestményeinken, hanem figyelembe véve a felület környezetét, elhelyezkedését alakítják ki koncepcióikat majd legálisan, engedélyezések után valósítják meg terveiket.

Számtalan felkéréseik közül a Léghajó volt a legnagyobb megtiszteltetés és egyben a legnagyobb kihívás is, mert egy olyan projektet bíztak rájuk, ami nem mindennapi: egy kivételes festőművész alkotását lemásolni, megjeleníteni nagy kihívás, amihez maximális bizalom szükséges a megrendelők részéről.

A sok száz kisebb-nagyobb munka alatt szerzett tudásnak és gyakorlatnak, valamint az egyedi technikának köszönhetően jóformán bármilyen elképzelést, grafikai tervet meg tudnak valósítani.

A festőcsoport elsődleges célja, hogy minél több minőségi falfestmény készülhessen országszerte köztereken, valamint különböző közintézményekben.

VIDEÓ: A Léghajó készítéséről

Még több információ ITT

Íme egy régebbi alkotásuk:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: