hirdetés

UTAZZ

Autómentes óváros, magyar és német emlékek, pápalátogatás – egy hosszú hétvége Pozsonyban

Néhány meglepetés is ért minket a szlovák fővárosban, ahol 1848-ig a magyar országgyűlés is ülésezett.

Link másolása

hirdetés

Mielőtt kitört a vírusos világkatasztrófa, nem sokra tartottam a „hosszú hétvégés” utazásokat. Úgy gondoltam, hogy azok sem élményszerzésre, sem pihenésre, sem pedig feltöltődésre nem elegendőek. Aztán jött egy másfél éves kényszerű „helyben járás” és egy kissé átértékeltem korábbi álláspontomat. Az ember már annak is örül, ha 3-4 napra kiszabadul a taposómalomból, az állandósult feszült légkörből, új látványokat, hangokat, illatokat, ízeket kap, szerencsés esetben valami életre szóló találkozásba is belefuthat.

Ehhez persze jól kell kiválasztani az időpontot, a helyet, azon belül is a várható mozgáskörzetünket. Ebből a szempontból ideális volt Pozsony, 2021. szeptember 11-13-án.

Az első meglepetés mindjárt a vonaton ért bennünket. Nagy műgonddal begyűjtöttünk minden Covid-igazolást a védettségitől az oltásokon át a szlovák egészségügyi hatóságok által kért online regisztrációig, és volt is bennünk némi félsz, mert az első két vakcináról szóló papírunk, amit még február-márciusban állítottak ki, kizárólag magyar nyelvű volt, és az elvárás legalább angol nyelvű lett volna. Ám hiába léptük át a határt Párkány/Sturovónál, a kutya sem volt kíváncsi passzainkra, még az útlevelünket sem kérték. Az persze feltűnt, hogy az újonnan felszálltak mind viselnek maszkot, de a végállomásig erre sem figyelmeztettek minket. (Visszafelé a szlovák szakaszon igen.)

A szállodában, miután a csinos recepciós is maszkban fogadott, megtudtuk, hogy utcán nem, de zárt térben elvárják a maszkviselést mindenkitől. Kivéve persze az éttermeket, igaz, olyan pazar nyári idő fogadott minket, hogy kizárólag teraszokon ettünk-ittunk.

A 90 éves múltra visszatekintő Hotel Tatránál jobb helyet nem is találhattuk volna, hiszen nemcsak minden igényt kielégített, hanem alig 50 méterre áll a gyönyörű hófehér egykori Grassalkovich-palotától, amely ma Szlovákia köztársasági elnökének, Zuzana Čaputovának a hivatala, amely előtt egy fia őr sem áll, sem fegyverrel, sem anélkül. Innen pedig csupán néhány zebrán vagy egy szövevényes aluljárón kell átkelni, hogy eljussunk az óvárosba, vagy elinduljunk a mindenünnen látszó, szintén fehérbe öltözött várba. E két vonatkozási pontnál távolabb nem is kalandoztunk, de nem is volt rá szükség.

hirdetés

Az autómentes óvárosban minden utca, szinte minden épület csalogat valamivel. Lépten-nyomon találkozunk magyar történelmi emlékekkel: magyar felirat is hirdeti az egyetemi könyvtár falán, hogy itt ülésezett 1848-ig a magyar országgyűlés, Széchenyi István, Kossuth Lajos, Deák Ferenc itt váltak a reformkor vezéregyéniségeivé. A régi városházán, amelynek a tornyába a kilátás kedvéért több mint 100 lépcsőfokon másztunk fel, a Szent László kápolna emlékeztet Árpád-házi uralkodónkra, udvarán áll Rómer Flórisnak, a 19. század polihisztorának, a magyar művészettörténet és régészet egyik megalapozójának mellszobra, Strobl Alajos alkotása.

A lenyűgözően gazdag várostörténeti kiállítás pedig híven őrzi Pozsony magyar és német hagyományait.

A templomokban ugyancsak bővelkedő negyed – alig egy négyzetkilométeres körzetben találunk kapucinust, ferencest és Orsolya-rendit – szintén sokat elárul a magyar múltról. A régi városháza mellett áll a barokk pompájú Szent Szalvátor jezsuita templom, ahová be is tévedtünk egy szlovák nyelvű misére (a liturgia ismerete és egykor jónak mondott orosz nyelvtudásom alapján elég sokat megértettem belőle). E templom emlékeztet arra, hogy a török hódoltság idején e város lett az esztergomi érsek székhelye, és az egyik leghíresebb jezsuita, az ellenreformáció atyja, az egyetemalapító Pázmány Péter volt.

Az ő földi maradványait az innen, ahogy Móra Ferenc írta, szinte egy „miatyánknyira” lévő Szent Márton dómban találták meg tíz évvel ezelőtt. Nem véletlenül temették ide, hiszen ez a katedrális volt a 16.-tól a 19. századig a magyar királyok koronázási temploma – igaz, ebben az időszakban csak Habsburgok viselték Szent István koronáját.

E templom mellett állt a Dohány utcaira emlékeztető, szintén a 19. század második felében, Milch Dezső tervei alapján épült a zsinagóga, ma már csak régi fotók és egy holokauszt-emlékmű, kusza fémkompozíció emlékeztet rá. A kommunista érában egy ideig – hasonlóan az óbudai zsinagógához – tv-stúdióként működött, mígnem 1969-ben lebontották, hogy helyet adjon a Szlovák Nemzeti Felkelés hídja pilléreinek. A Várba vezető úton viszont felfedeztünk egy Raoul Wallenberg-emlékművet, amely a gettó rácsa mögül szabadulni vágyó embereket jelképezi.

A magyar államiság szimbólumát hajdan a Várban őrizték, amelyet ugyan 10 évvel ezelőtt csodálatosan helyreállítottak – a főkaput a legendás nagymorva fejedelem, Szvatopluk lovas szobra őrzi – de belül még kevés a látnivaló. Az egykori koronatoronyba sem lehet felmenni, mert, mint mondták a múzeumőrök, túlságosan szűk benne a tér, ezért a járvány óta nem látogatható. A kert árnyas fái és a régi falak között azonban érdemes elidőzni, lecsendesedni és gyönyörködni a tájban, a zöld-ezüst Dunától a környező hegyekig.

De azért érdemes benézni a Vár modern kápolnájába a lenyűgöző orgonája miatt, és kaptunk két olyan kiállítás-élményt is, amelyekért érdemes volt felkaptatni a várdombra: Martin Benka 20. századi festő életmű-kiállításából főleg tájképei, hegyvölgyek érzékeny ábrázolása ragadott meg. Egy olyan alkotó, aki, akárcsak a mi Csontvárynk, a mediterrán világot is beutazta ihletért;

A másik, multimédiás tárlat 1989-ről szólt, felidézve valamennyi kelet-európai rendszerváltást: a prágai tüntetéseket, Mihail Gorbacsov népfelkeléssel felérő pozsonyi fogadtatását, a magyar határnyitás az NDK állampolgárok előtt egészen a Berlini Fal lebontásáig. Emellett korabeli képzőművészeti alkotások is láthatók, amelyek a maguk nyelvén fogalmazzák meg a diktatúra mibenlétét, valamint szamizdat-kiadványok a hozzájuk használt írógépekkel és fénymásolókkal. Kiállították 1968 hőse, az 1992-ben máig tisztázatlan autóbalesetben életét vesztett Alexander Dubcek öltönyét is. Ottjártunkkor néhány kamasz is bolyongott e kiállításon, hihetetlen, hogy számukra ez már történelem. Mi pedig elgondolkodhattunk azon, hogy hová tűnt az akkori lelkesedés, a szabadságvágy, miért fásultunk bele az elmúlt 30 évbe?

Azért nemcsak a múlttal találkoztunk a régi falak mentén. Mindjárt az éppen restaurálás alatt álló híres Mihály-kapu közelében szabadtéri fotókiállítás fogadott bennünket, sok fricskával, csábító transzvesztitáktól Sztálinig, akinek vörös kendővel kötötték be a szemét. Itt-ott modern installációk köszöntek ránk, a legjobban Martin Kochan „Szabadság-emlékműve” tetszett, amely egy stilizált, kissé megdőlt szabadságszobor - kerekes alumínium-kukába ágyazva.

Művészi igényességű graffitik borították az ide vezető aluljárót, és még szálláshelyünk is kínált egy szép kiállítást: Stanislav Harangozó színpompás, álomszerű, sejtelmes erotikával beoltott festményeiben gyönyörködhettünk a gazdag svédasztalos reggeli után.

A minket a világon mindenütt megtaláló utcai zenészekben sem szenvedtünk hiányt. Az egyik kis kereszteződésben egy öreg szaxofonos a My Way-t fújta. Az óváros egyik főutcáján egy fiatalember szopránszaxofonján John Coltrane-t idéző free-jazzes improvizációkat adott elő, miközben nagy léptekkel haladt előre, mögötte pedig egy középiskolás csoport vonult, hasonló ütemben. Valószínűleg semmi közük nem volt egymáshoz, mégis az egész olyan volt, mint a legendabeli hamelni gyereksereg, akik követik a baljós patkányfogót. A sétálónegyed felső, még modernebb szakaszán pedig egy remek hangú gitárossal együtt énekeltük a Beatles Let It Be-jét. Amikor a Várból lejövet megpihentünk a Modra Hviezda étterem-borozó pincehelyiségében, a Monty csárdás fogadott bennünket, majd következett polkában előadva a Piszkáld ki kezdetű nóta, amit nagyanyámtól még első világháborús dalként tanultam.

Nagy várakozással készültünk utolsó reggelünkre, ugyanis a hivatalos program szerint reggel negyed 10-kor érkezett a szomszédos elnöki palotába Ferenc pápa. Már jó fél órával előbb csatlakoztunk a díszes kerítés előtt felállított kordon előtt tolongó tömeghez, és bár érkezésekor éppen csak egy pillanatra láthattuk messziről, sikerült rájönnünk, hogy merre fog a konvoja távozni. Percről percre követhettük, ahogy a biztonságiak, a felvezető rendőrmotorosok és a konvoj sofőrjei ugrásra készen várták az indulási parancsot, majd elérkezett a nagy pillanat: Őszentsége kocsijából mosolyogva áldást osztva alig 5 méterre haladt el tőlünk. Egyébként a helyi rendfenntartók előtt le a kalappal: határozottan, de rendkívül kulturáltan tették a dolgukat, minden felesleges paranoia és erődemonstráció nélkül. Még a palota környékét is csak aznap reggel zárták le és csak a kocsiforgalom elől. A híveknek még arra is volt lehetőségük, mielőtt a konvoj elindult a Szent Márton dóm felé, hogy néhány percig közelről fényképezzék Ferenc pápát...

Utolsó napunk még tartogatott egy megrendítő élményt. A Szlovák Nemzeti Színház előtti téren, a magyar apától és szlovák anyától született költő, Pavol Országh Hviesdoslav szobra alatt kiállítás nyílt We never forget 9/11 (Sohasem felejtjük el szeptember 11-et) a Magnum fotósainak ma már történelmi értékű felvételeiből. A legtöbbet Steve McCurry-től, az Afgán lány című híres fotó alkotójától válogatták. Azokban a kellemes késő nyári déli órákban, miközben szelíden csobogott a fotók mellett a kék szökőkút, és az árnyas platánsor alatt ebédeltek, söröztek az emberek, eszembe jutott, hogy vajon miért csak akkor becsüljük meg a békét, amikor elveszik tőlünk?


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
UTAZZ

Több „kistestvére” is volt a Lánchídnak, egyikük „szerelem volt első látásra”

Gróf Széchenyi István egészen Angliáig utazott, hogy megtalálja a Dunára építendő híd prototípusát.

Link másolása

hirdetés

Budapest egyik jelképe a Lánchíd, amelynek története egészen Angliáig vezet el minket. Az akkoriban még komoly kihívásnak számító folyami híd ötlete ugyanis a Londonba látogató Széchenyitől származott, aki első látásra beleszeretett a Temze folyón látott lánchídba. A Dunára tervezett hídnak speciális feltételeknek kellett megfelelnie, amit a Hammersmith Bridge mind teljesíteni tudott.

Miután Gróf Széchenyi István úgy döntött, hogy szükség van egy Budát Pesttel összekötő állandó olyan hídra, amely ellenáll a folyó áradásának, a jégzajlásnak és biztosítja a város összekötését, alaposan felkészült. Még komoly anyagi támogatást is felajánlott, sőt, ő maga indult neki, hogy szétnézzen Angliában, ahol addigra már számos nagyfolyami híd is felépült.

Több év kitartó munkájával végül sikerült megvalósítani ezt a tervet is, de ehhez szükség volt egy komoly felismerésre: lánchidat kell készíteni.

A gróf 1832 szeptemberében érkezett barátjával, gróf Andrássy Györggyel a The Superb gőzössel a Tower előtti kikötőbe. A városban látta meg a Temzén átívelő Hammersmith Bridge-t, amellyel azonnal „szerelembe esett”, és eldöntötte, hogy Budapestre is ilyen hidat szeretne.

Ezért felkereste az 1827-ben elkészült híd tervezőjét és a mérnök által készített több hidat is. Így jutott el a Marlow Bridge-hez is, ami „kicsinyített mása” volt a később nálunk felépült hidunknak. William Tierney Clark angol mérnök 1832-ben építette a 72 méter hosszú lánchidat, amely Marlow és Bisham között ível át.

A Hammersmith Bridge

A William Tierney Clark által tervezett – 2008 óta műemlék - híd ma is áll és megcsodálható, bár ez a híd már csak részben „az” a híd. A London nyugati részén található híd Hammersmith and Fulham északi kerülete és Richmond upon Thames déli kerülete között biztosítja az átjutást a Temzén.

hirdetés

Elődjének megépítését 1824-ben engedélyezték, és 1827. október 6-án adták át. Ez volt az első függőhíd a Temzén. Bár úgy vélték, hogy nagyon biztonságos, az egyre nagyobb terhelést később nehezen bírta.

1870-ben komoly pánikot keltett, hogy a Temzén rendezett Oxford – Cambridge egyetemi evezősverseny nézői (mintegy 10-12 ezer ember) a verseny követése közben átszaladt a híd egyik oldaláról a másikra, és ettől a pályatest belengett.

A gondok miatt végül lezárták és egy ideiglenes hidat építettek mellette. A most látható híd tervezésére Sir Joseph Bazalgette-t kérték fel, aki az alapokat meghagyva alakította ki az új szerkezetet. Az átadásra 1887-ben került sor. Később felmerült, hogy villamost visznek át rajta, majd a kiszélesítése is, de a terv nem valósult meg.

Az újjáépült híd eredetileg rózsaszín lett volna, de végül 1888-ban zöld színűre festették, a stilizált levelek pedig bronzszínűek lettek. A 2. világháborút követően egy ideig szürke volt, majd 1986-ban újra visszakapta zöld-bronz színeit. (A hidat egyébként ott jártunkkor éppen felújították.)

A hídon egy emléktábla is látható, mely Charles Campbell Wood hadnagy hősies tettének állít emléket. A férfi 1919. december 27-én éjfél körül vette észre, hogy a folyóban egy nő fuldoklik. Az asszony életét megmentette, de ő maga a sérüléseitől kapott vérmérgezésben meghalt.

A hidat többször is megpróbálták felrobbantani, az IRA 1939-ben, 1996-ban és 2000-ben is merényletet tervezett, de szerencsére a hídban nem keletkeztek súlyosabb károk.

A Marlow Bridge

A másik „kistestvér”, a szintén ma már műemlék Marlow Bridge a Temze felett köti össze Marlow két oldalát. Elődje még a 16. században épült fahíd volt, ami részben megsemmisült, ezért a 18. században újabb fahíd épült a helyére. Ezt váltotta le az 1829 és 1832 között készült - jelenleg is álló - lánchíd, melyet William Tierney Clark tervezte. A „nagytestvérről”, a budapesti Lánchídról emléktábla emlékezik meg.

A Lánchíd

Széchenyi a budapesti híd tervezéséhez felkérte William Tierney Clarkot, aki először egy angol mérnököt, Youngot szerette volna kinevezni helyettesének, mivel ő nem tudott kellő időt tölteni az építkezésen. Ám Young a betegsége miatt nem tudta elfogadni a felkérést, így került a képbe – a skót származású névrokon - Adam Clark. Ő kapta meg végül a kivitelezés irányítását. (Őróla nevezték el később a Clark Ádám teret.) A munka 1840-ben kezdődött és 1849. november 20-án avatták fel a 375 méter hosszú Lánchidat. A ma is álló kőpilléres függőhidat – melynek elődjét a 2. világháborúban felrobbantották - 1949. november 20-án, az eredeti híd átadásának 100. évfordulóján avatták fel.

William Tierney Clark

Az 1783-ban született angol mérnök elsősorban hidak tervezésével és építésével foglalkozott, az elsők között tervezett függőhidakat. Tiszteletére a brit Institution of Civil Engineers, a Magyar Mérnöki Kamara és a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége 2000-ben megalapította a Tierney Clark Díjat, amellyel kiemelkedő mérnöki alkotásokat díjaznak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
UTAZZ

Kiderült, melyik nagyváros lett a legbiztonságosabb idén a világon

Tokió, amely 2015 óta minden alkalommal az első helyen állt, most még a dobogóról is leszorult a listán, európai város lett az első.

Link másolása

hirdetés

Amikor összeállították az idei rangsort, főként a kiberbiztonság kapott az eddiginél nagyobb szerepet, de megjelent a fontos mutatók közt a koronavírus elleni küzdelem sikeressége is.

A The Economist idén is összeállította a világ legbiztonságosabb városainak listáját, a közelmúltban háromszor is Tokiót választották a legbiztonságosabbnak, idén egy európai főváros végzett az élen, a japán főváros még a dobogóra sem került.

Koppenhága ugyanis a maximális 100 pontból 82,4-et ért el, megelőzve a második helyezett, 82,2 pontos Torontót.

A Top 10:

1. Koppenhága

2. Toronto

hirdetés

3. Szingapúr

4. Sydney

5. Tokió

6. Amszterdam

7. Wellington

8. Hong Kong

9. Melbourne

10. Stockholm

A rangsorolás közben azt nézik például, hogy

milyen elterjedt a bűnözés, milyen az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés, mekkora a légszennyezettség, a helyiek várható élettartama, mennyi pénzt költenek a rászorulók megsegítésére, és van-e a városnak terve előre nem látható katasztrófákra. Most az is bekerült a mutatók közé, hogy hányan haltak meg a koronavírus miatt, valamint hogy a városnak van-e kiberbiztonsági és smart city-terve.

Sajnos a mi régiónkból nemhogy Budapest, de más nagyváros sincs a listán, ami közelebb van, az Frankfurt és Milánó, keleten pedig Isztambul és Moszkva.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
UTAZZ
A Rovatból
hirdetés

Nincs vége a nyárnak: ide utazz, ha melegebb éghajlatra vágysz!

Ha már az őszi vagy a téli kikapcsolódást tervezed, és olyan helyre utaznál, ahol a strandidő alap, akkor neked szól a lenti cikkünk, amiben megmutatjuk a legjobb úticélokat, melyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről közvetlen járattal is elérhetők.

Link másolása

hirdetés

Bár a nyári szabadságok emléke még élénken él mindenkiben, sokan már a következő utazást tervezik, hiszen amikor itthon a zord időjárás határozza meg a mindennapjainkat, nincs is jobb annál, mint egy napsütéses vidékre utazni. Szerencsére a budapesti repülőtérről ősszel és télen is számos helyre utazhatunk közvetlen járattal. Mutatunk néhány tippet a legnépszerűbb nyaralóhelyekkel!

Luxus, csillogás és sivatagi túra Dubajban

Az elmúlt években a magyarok körében is egyre népszerűbb célpont Dubaj, ami nem csoda, mert aki egyszer megismeri, annak utána visszahúz a szíve az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városába. Csillogás, luxus és gazdagság - ez az, ami legtöbbünknek először eszébe jut Dubajról, és aki erre vágyik, az meg is találja a helyenként 12 sávos autóutakat, a világ legmagasabb épületét, a Burj Kalifát, a luxushoteleket és az óriási bevásárlóközpontokat is. Azonban érdemes ezeken túlmenően kipróbálni a hajókázást a Deira negyedben, bevetni magunkat egy egynapos sivatagi túrába, elutazni a csodálatos látványt nyújtó Al Quadra Lakes-hez, vagy akár meglátogatni a Miracle Gardent, a világ legnagyobb virágos kertjét.

Fantasztikus kirándulások a Kanári-szigeteken

A természeti szépségek szerelmeseinek egyik legkedveltebb desztinációja a 7 szigetből álló Kanári-szigetek, ahol télen-nyáron enyhe az idő, és egész évben süt a nap. A Spanyolországhoz tartozó szigetcsoport az Atlanti-óceán közepén csodálatos strandokkal és egyedülálló természeti szépségekkel várja a kirándulni vágyókat. A szigetek titka a sokszínűség a sűrű pálmafákkal, a mai napig érintetlen természettel, hosszú homokos strandokkal, homokdűnékkel, erdőkkel, vulkánokkal, barlangokkal és hegyekkel. Programban sincs hiány: fantasztikus golfpályák, búvárkodásra alkalmas partok, akváriumok és állatkertek is várják a látogatókat. Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote és Fuerteventura a legkedveltebb Budapestről közvetlen járattal is elérhető szigetek.

Tökéletes relaxáció Hurghadában

A Vörös-tenger riviérájaként is emlegetett városban csodálatos természeti szépségek várnak a látogatókra. A színes korallzátonyok és a hajóroncsok kiváló búvárkodási lehetőségeket nyújtanak, de persze aki inkább csak fürdőzésre vágyik, azoknak rendelkezésre áll a helyi all-inclusive szállodák teljes ellátása. Este pedig jöhetnek Hurghada nyüzsgő bárjai és szuper éttermei: érdemes megkóstolni a tradicionális egyiptomi konyha sokszínű ételeit, például a ghanougot, ami egy izgalmas zöldségkeverék, a húskedvelőknek pedig a shawarmát ajánljuk, ami bárányból készül. A rossz időtől sem kell tartani: a területen egész évben garantált a ragyogó égbolt és napsütés.

A múlt és a jelen találkozása Antalyában

Antalya a Török Riviéra egyik legismertebb és egyben Törökország leggyorsabban növekvő városa. A legkisebbektől a legnagyobbakig minden korosztály számára tartogat érdekességeket, hiszen egyszerre ötvözi a nyüzsgő város hangulatát a hagyományos török kultúrával. Kaleiçi, Antalya óvárosa mindenkit lenyűgöz: a Hadriánusz-kapun keresztül megközelítve érdemes megnézni II. Attalosz király szobrát, Mehmet Pasa Dzsámiját és a régi óratornyot is, az óvárosi kikötő pedig páratlan szépséggel bír. A turisták a világ minden tájáról csodájára járnak a város nagyszerű strandjainak, és kihagyhatatlan a belváros szélén a tengerbe hulló édesvízi mésztufapadról is híres Düden-vízesés is. A gyerekes családok számára igazi szórakozást jelent a Beach Park, ahol az Aqua Land és a Dolphin Land várja a látogatókat.

hirdetés

Mielőtt útnak indulunk, fontos, hogy az aktuális beutazási szabályokról is tájékozódjunk a Konzuli Szolgálat oldalán. Július 1-jétől ismét szabadabban utazhatunk külföldre, mióta bevezették az európai uniós védettségi igazolást, illetve az egyes országokkal kötött kétoldalú megállapodásoknak megfelelően magyar védettségi igazolvánnyal is számos országba útnak indulhatunk. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren számos intézkedés történt az elmúlt hónapokban, amelyek biztosítják a nyugodt repülést, nekünk csak az a feladatunk, hogy betartsuk az ajánlásokat.

Ha pedig a fenti desztinációk között még nem találtad meg az igazit, segítségedre lesz a Budapest Airport utazástervezője, ahol csak ki kell választani, hogy mit szeretnél csinálni, és megmutatja neked a legtutibb javaslatokat.

Itt az ideje, hogy újra felfedezzük az életet együtt, csak rajtad múlik, hogy melyik országgal kezded!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
UTAZZ
A Rovatból
hirdetés

Kalauz az olcsó repjegy vásárlásához

Szerencsére nemcsak a nyári hónapok állnak rendelkezésünkre, hogy repülőre szálljunk, hanem a nagy tömegeket és a főszezont elkerülve, máskor is, célszerű ilyen esetben előre tervezni.
Forrás:Indóház közlekedési portál, címkép: Sasin Tipchai képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2021. október 03.


Link másolása

hirdetés

Természetesen, az év 365 napjában van lehetőségünk repülni, azonban nem mindegy, hogy mikor és mennyiért tudunk foglalni, hányszor kell átszállnunk, sikerül-e pont a kiválasztott napon utazni, tudunk-e előre tervezni vagy 2 nappal előtte akarunk jegyet venni, stb. – mindannyiunk számára ismerős kérdések és problémák.

Aki a klasszikus utazási irodák ajánlataival szeretne élni, hogy megspórolja magának a szervezéssel járó problémákat, az érdemben fix csomagok közül válogathat, ahol csak ki kell választani a pénztárcánkhoz és szabadságunkhoz leginkább passzoló utazást, és kész is vagyunk. Sokan azonban az utazás minden lépését maguk akarják megszervezni, hiszen egy kis kutatásért cserébe nagy rugalmasságot és szabadságot kapunk. Illetve rengeteg célállomás létezik, ahova sajnos nem visz el minket egy utazási iroda sem, így csak saját magunkra számíthatunk a tervezésben.

Ha valakinek nagy álma, hogy eljusson Las Vegasba (és lássuk be, sokan vagyunk ezzel így), hogy személyesen tapasztalja meg a világhírű város fényeit, hoteljeit, játéktermeit, akkor bizony időben kell elkezdeni a szervezést, hiszen rengeteg pénzt veszíthetünk a részleteken. Ha későn döntünk, akkor még mindig kipróbálhatjuk az élő kaszinók világát, de ki az, aki Las Vegast lecserélné az otthon kényelmére? Számtalan dolgot észben kell tartanunk, legyen szó a kedvezményes árú jegyekről, a feladott csomagról, annyiba fog-e kerülni a végén minden a szállással együtt, mint ahogy terveztük, és a lista itt nem ér véget.

Az ilyen problémákban segíthet egy pár online foglalási oldal, amik mind a jegyvásárlásnál, mind a tervezésben segítségünkre lehetnek.

Fontos megemlíteni, hogy egyrészt nem kizárólag az alábbi oldalak segítségével tudunk jó árú jegyeket találni, másrészt, aki hajlandó több pénzt áldozni a kényelemért az is könnyen megtalálja a maga számításait.

hirdetés

Jan Vašek képe a Pixabay -en.

A legnagyobb internetes keresőoldalak közé sorolható az expedia.com, a supersaver.nl, a skyscanner.net, a kayak.com és a momondo.com. Bár egyik oldal se mondható tökéletesnek, ezért érdemes a többségüket kipróbálni mielőtt megtaláljuk a kedvencünket, illetve ahogy a mondás tartja: több szem többet lát.

Az oldal keresőmotorjától függően tudjuk az utazásunk minden részletét megtervezni, legyen szó egy átszállásról vagy a (leg)olcsóbb hotelről.

Sokszor olyan lehetőségek is elérhetők számunkra, amelyek más megvilágításba helyezik a foglalást. Az egyik, hogy beállíthatunk emlékeztetőt, ha a kiválasztott útra olcsóbb lesz a jegyár. Annak is utána nézhetünk, hogy az általunk kiválasztott reptérről hova tudunk eljutni, illetve egy adott időszakra melyik célállomás a legolcsóbb.

A secretflying.com annyiban más a többi oldaltól, hogy itt különböző fix ajánlatok közül tudunk válogatni. Egyrészt nagyon kedvezményes jegyeket tűntet fel, másrészt sokszor olyan ajánlatok közül is válogathatunk, amelyek a foglalási rendszer aktuális hibáit kihasználva néha elképesztően olcsó jegyeket kínálnak. Sajnos a fix ajánlatok semmilyen rugalmasságot nem kínálnak, így vagy passzolnak a dátumok és a célállomás, vagy nem. Egy ilyen ajánlat például szeptember és április közötti dátumokkal a Düsseldorf–San Francisco retúrjegy mindössze 369 euróért.

Joshua Woroniecki képe a Pixabay -en.

Természetesen a légitársaságok oldalait sem szabad elfelejteni, hiszen így harmadik fél nélkül tudunk foglalni, illetve a társaság maga is meg tud lepni minket nagyon jó ajánlatokkal és kedvezményekkel.

Bárhogy is döntünk, érdemes egy kis időt szánni a keresésre mielőtt lefoglalnánk a jegyünket, ezzel véglegesítve az utazásunkat, hiszen a repülőjegy módosítása továbbra sem egy szerencsés alternatíva.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: