News here
hirdetés

TECH
A Rovatból
hirdetés

223 centis kép és lézersugarak – kipróbáltuk a Hisense lézertévéjét

Se nem projektor, se nem tévé, de kicsit azért mindkettő. Felejts el mindent, amit eddig a házimoziról tudtál!
Csákvári Péter - szmo.hu
2021. szeptember 13.


Link másolása

hirdetés

Gyakran hallani a nagy tévégyártók reklámjaiban, hogy “moziélmény otthon”, amikor egy újabb csúcskategóriás tévét dobnak piacra, sőt annak idején a DVD lejátszókkal párban érkeztek az első 5.1-es hangrendszerek, amiket a lejátszóval együtt szintén házimozi rendszernek hívtak, ami már akkor is vicces elszólás volt. A Hisense azonban megalkotta azt a “tévét”, ami minden eddiginél méltóbb a házi mozi kifejezéshez.

Még az Eb ideje alatt tartott a Hisense hazai képviselete egy sajtótájékoztatót (elég száraz ezt így jellemezni, hiszen egy parádés ebéd volt a Pomodoroban, valamint kivittek a magyar-portugálra) ahol bemutatták nekünk a lézertévéjüket. Az első órában nyakunkba zúdultak a technikai adatok, figyeltük a kolosszális képernyőt, de egy idő után feltettem magamban (majd a szomszédom felé fordulva is) a kérdést: de most akkor ez hogy?

A lézertévé gyakorlatilag valahol a projektor és a tévék között van, mivel egy projektorból kapjuk a képet, de egy tükröződésmentes kolosszális kijelzőre vetíti. A bemutatón annyira nem tudtam megtekinteni, amennyire szerettem volna, így megkértem a céget, hogy küldjenek egyet tesztelni, ami egy nagyon érdekes kör volt, mert hiába láttam a bemutatón élőben, a 88 hüvelyk a 20nm-es szobádban SOKKAL NAGYOBB.

Így történt hát, hogy bár figyelmeztetve lettem, hogy totálisan alkalmatlan ez a tér egy ekkora rendszerhez, én azért csak erőltettem a dolgot, és egy szerelőbrigád másfél órán keresztül hordta fel az elemeket az ötödikre (bocsi!), majd mikor összeállt a dolog, kipakoltam a fél szobát, bedobtam egy babzsákot, és gyakorlatilag a világ legkisebb mozijában találtam magam.

Miért jó?

A tévéknél hatványozottan igaz, hogy minél nagyobb, annál jobb (persze a lakás mérete ebbe beleszólhat) és jelenleg a piac igyekszik egyre nagyobb tévékkel kielégíteni a fogyasztók vágyait, de a legtöbb készülék esetében a 75 hüvelyk a plafon, maximum a 86 hüvelyk extrém esetekben, és bár a Micro LED technológia már a nyakunkon, amik lehetővé teszik a 110 hüvelykes okostévék gyártását, ezek borzasztóan drágák, és a fogyasztásuk is leszívná Paksot.

hirdetés

Itt jön képbe a Hisense, egy rendhagyó megoldással kínálva a 88 hüvelykes (223 centiméteres) kijelzőt, ami sok más egyéb tulajdonságában is előnyösebb a klasszikus okostévékhez képest.

Először azt gondoltam, hogy a lézertévé csak a projektorból áll, és opcionális kiegészítő hozzá a kivetítő, de ez nem csak egy vetítővászon szerepét tölti be. Ez egy hard display, tehát egyben van, mint korsó a kút előtt, valamint a felülete is fontos, amin miniatűr prizmák nyelik el a környezet fényeit, vagy visszaverik más pontokra, a projektorból érkező fényeket viszont tükrözik a néző irányába, így alkotván a kijelzést.

Mivel nem egyenesen a fényt kibocsátó felületre nézünk, hanem annak visszaverődésére, így a szemünket is jóval kevésbé fárasztja a tévé, nincs elektromágneses sugárzása. A fogyasztása sem vészes, hiszen nem kell az óriási felület minden egyes paneljét ellátni energiával, csak a projektort, meg a hangfalakat, amik egyébként szintén a hard display-ben találhatóak, és brutál hangerőre képesek, de egy ekkora rendszerhez, azért illik egy karcosabb hangrendszert párosítani.

De akkor most projektor vagy tévé?

A Hisense 88L5VG lézertévéje egészen pontosan egy kék lézeres fényforrást használó, ultra rövid hatótávolságú (28,7 cm) 4K projektor, de nem azonos a felhasználási köre egy klasszikus értelemben vett projektorával, a fentebb említett hard display miatt. Leginkább az “okos otthoni mozi” kifejezést használnám, amit most találtam ki.

Nem igazán mobilis sőt, ha egy picit is elmozdítjuk, hosszú percekig pöcsölhetünk, míg újra megtaláljuk a megfelelő szöget, hiszen csupán 28 centiről történik a vetítés (gondoljunk bele, hogy 5 méterről is el lehet szórakozni egy sima projektorral). A Hisense saját VIDAA U4.0 rendszere által biztosított okostévé funkciók mellett található benne hagyományos digitális és analóg tévétuner is, így a gyakorlatban tényleg mindent tud, amit egy televízió szokott, csak irgalmatlan méretben.

A projektoroknál marginálisan jobb, gyönyörű 4K megjelenítéssel rendelkezik, ami még sok tévét is odaver, valamint a 720p-ről is csodásan skáláz fel, a HDR is szépen muzsikál.

Kinek való?

Ehhez tér kell. Nem kicsi, legalább 3 méterről érdemes nézni. Bár a tükröződéseket szépen elnyeli, direkt fénybe mégsem érdemes tenni, a sötétített szobát meghálálja, de akkor is élvezhető, ha egy fényes szobában nézzük, csak ne erre építsünk.

A Hisense 88L5VG tévé azoknak való, akiknek van bőven terük, esetleg megengedhetnek maguknak egy low budget moziszobát, viszont nincsen több milliójuk egy ugyanekkora Micro LED tévére. Ez a tévé a méretéhez képest olcsó a másfél milla körüli árcédulájával, ami egy átlagos tévévásárlónak nyilván sok, de ez a tévé nem is átlagos terekbe való, ha van hozzá megfelelő templomunk, ez lehet a szórakozás fullos oltára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
TECH
Négy funkciót is megszüntet a Facebook május végén
Hogy miért pont most és miért pont ezt a négy funkciót lövik le, az nem derült ki.

Link másolása

hirdetés

Az elmúlt napokban sokan kaphattak levelet a Facebooktól, amelyben a vállalat arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy május 31 után már nem lesznek elérhetőek az Ismerősök a közelben, az Időjárási figyelmeztetések, a Helyadatelőzmények, illetve a Helyadatok háttérszolgáltatása nevű szolgáltatások - szúrta ki a Telex. A döntés a 2014-ben az androidos és iOS-es Facebook-alkalmazásban bevezetett, de adatvédelmi okokból eddig is sokat kritizált funkció megszüntetését jelenti.

A levélben többek között arról is beszámolnak, hogy „a helyadatelőzményekre és helyadatok háttérszolgáltatására” vonatkozó jelenlegi beállításainkat május 31-ig még módosíthatjuk. Június elsején ezeket a beállításokat a szolgáltató kikapcsolja és ezekhez a funkciókhoz ezután nem fog adatot gyűjteni. A felhasználók ezután még augusztus 1-ig hozzáférhetnek az adataikhoz, le is tölthetik őket, de

augusztus 1. után a meglévő helyadatelőzmények már nem lesznek elérhetőek.

A Facebook azonban továbbra is gyűjteni fogja a helyadatokat az Adatkezelési szabályzatban foglaltaknak megfelelően. Az a levélből nem derül ki, hogy miért pont most és miért pont ezeket a szolgáltatásokat lövik le május végén.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
TECH
Egyre nagyobb halakra vadásznak – a tinikből álló hackercsoport, amely a „rosszfej” cégeket támadja
Többek között a Starbucksot is célozták, hogy a cég ne szúrhasson ki a szakszervezetet szervező dolgozókkal.
Címkép: Gen-Z for Change - szmo.hu
2022. április 16.


Link másolása

hirdetés

Egy csapat tinédzser hozta létre a Gen-Z for Change (A Z-generáció a változásért) csoportot, amely „társadalomtudatos hackeléssel” foglalkozik – írja a Teen Vogue.

A magazin szerint a csoport egyik tagja, Sean Giggs 21 évesen döntött úgy, hogy megtanul kódolni. Online tanfolyamok segítségével több programozási nyelvet is megtanult. A pandémia érkeztével azonban egyre inkább másképp kezdett el tekinteni a világra. Ahogy generációja számos más tagja, ő is a Tiktokon kezdett el olyan dolgokról beszélni, mint a rasszizmus vagy a rendőri brutalitás kérdése Amerikában.

Egy ismerőse, Victoria Hammett vonta be az első projektbe, miután Texas szigorú abortusztilalmat vezetett be. Az egyik, intézkedést támogató civil szervezet egy „bejelentő” oldalt hozott létre, amelyen az állambeliek jelenthették, ha valakiről felmerült a gyanú, hogy mégis próbál hozzájutni a szolgáltatáshoz. Giggs és Hammett írtak egy algoritmust, ami rengeteg hamis bejelentéssel árasztotta el az oldalt. Ez a hack a Tiktokon is elhíresült.

"Sosem gondoltam, hogy híres leszek a TikTok-on, azt meg pláne nem, hogy a kódolással” – nyilatkozta a Teen Vogue-nak Giggs.

Idővel egyre többen lettek, és a csoportjuk egyre nagyobb halakra kezdett el „vadászni”. Olyan vállalatokat támadtak, amelyek szerintük aktívan aláássák a munkavállalók szakszervezeti szervezkedési törekvéseit, mint például a Starbucks és a Kroger szupermarket-hálózat.

hirdetés

Dolgozók szerint a Starbucksnál például többeket megbüntettek vagy kirúgtak azért, mert szakszervezetet szerettek volna alapítani a cégnél. Ezért amikor a vállalat új munkavállalókat keresett, a Gen-Z for Change csoport létrehozott egy weboldalt, amivel olyan sok állásajánlatot, összesen több mint 140 ezret küldtek be a cégnek, amit lehetetlen volt feldolgozni. A kampány célja az volt, hogy szolidaritásukat fejezzék ki azok mellett, akik szakszervezetet alapítanának, és hogy a cég ilyen esetben a jövőben támogassa a dolgozók követeléseit.

„Legalább támogathatjuk őket azzal, hogy levesszük azokat a pályázatokat, amelyek a helyettesítésükre irányulnak. És remélem, hogy ez felhívja a figyelmet ezekre a munkavállalókra és a munkásmozgalom egészére is.” - mondta a csoport egyik tagja.

Amikor márciusban 48 000 Kroger-alkalmazott sztrájkolt a jobb munkakörülményekért és magasabb bérekért, a Gen-Z for Change ismét közbelépett. Wiggs egy hasonló programot írt, mint amilyet a Starbucksnál használtak, és a Kroger-t is elárasztották a jelentkezések. A csoport szerint a kampány alatt elérték a cégnél, hogy ne rövid távra toborozzanak dolgozókat.

Mint a magazinnak elmondták, bár tudják, hogy ezek csak „kis butaságoknak” is tűnhetnek, de hisznek abban, hogy már ezekkel is megmutathatják, van értelme a kollektív cselekvésnek a társadalomban.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Mark Zuckerberg a metaverzum megszállottja lett a Facebook alkalmazottai szerint
A dolgozók azt mondják, az alapító már nem is akar másról beszélni, és elvárja, hogy minden részleg a metaverzumra összpontosítson, ami belső káoszt eredményezett a vállalatnál.

Link másolása

hirdetés

A metaverzum egyre kevésbé izgalmas a felhasználók szemében, mivel a legtöbb virtuális valóságban tartott eseményük igencsak bizarrnak mondható. Ennek ellenére a Facebook töretlenül próbálkozik velük. A Business Insider interjújában több alkalmazott megerősítette, hogy Mark Zuckerberg szinte a megszállottja lett a metaverzumnak.

„Ez az egyetlen dolog, amiről Mark beszélni akar”

- mondta egy névtelenül nyilatkozó, korábbi felsővezető a riportban.

A nyilatkozat szerint Zuckerberg kizárólag a metaverzum tartalomkészítésre koncentrál. Azonban állítja, hogy a projekt megvalósítása egy évtizedet vagy annál is többet vehet igénybe, amihez valószínűleg az Oculus Quest 2, más néven Meta Quest 2 fejlesztésére lesz szükség. A Facebook megvásárolta az Oculust, majd később megváltoztatta a nevét Metára.

Zuckerberg az alkalmazottak szerint nem adott ki átfogó stratégiát, de ennek ellenére elvárja, hogy minden részleg, vállalat szinten a metaverzumra összpontosítson. A riport alapján az eredmény belső káosz lett.

„Ez alapvetően a szervezetlenséget és a szorongást szítja. Úgy tűnik, az emberek nem igazán tudják, min kell dolgozniuk, mert még mindig nincs egységes stratégia”

- mondta egy jelenlegi alkalmazott.

hirdetés

Nem biztos, hogy Zuckerberg új fókusza kifizetődő lesz, ugyanis a tavalyi évben 10 milliárd dollárt veszítettek ezen a szegmensen. A Facebook az általa irigyelt technológiákat és alkalmazásokat megvásárolja, azonban a dizájn és az algoritmusok megváltoztatása csökkenti a népszerűségüket. A Meta terve, hogy segítsen a hirdetőknek a platformon bankot csinálni, ez a jó ötlet rossz kivitelezésével viszont mindenki számára tönkreteheti a potenciális szórakozást.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Bárhonnan, akár másik országból is lehet ezentúl távmunkában dolgozni az Airbnb-nél, ugyanazért a fizetésért
Negyedévenként személyes találkozókat is szerveznek, de bátorítják a munkavállalóikat, hogy dolgozzanak távmunkában a cégnél bárhonnan.

Link másolása

hirdetés

Az Airbnb munkatársai ezentúl bárhonnan dolgozhatnak távmunkában, akár jóval alacsonyabb keresetű országban is élhetnek, a fizetésük akkor sem változik – jelentette be a cég a Guardian szerint.

Mindezt Brian Chesky, az Airbnb vezérigazgatója e-mailben jelentette be a vállalat munkavállalóinak. „A világ egyre rugalmasabbá válik azzal kapcsolatban, hogy az emberek hol dolgozhatnak. Ezt látjuk a saját vállalkozásunkban is. Nem tudtunk volna ilyen gyorsan kilábalni a világjárványból, ha nem dolgoztak volna emberek milliói Airbnb-ből” – fogalmazott.

„A világ legjobb embereit akarjuk felvenni és megtartani (mint ti). Ha a tehetségek körét az irodáink körüli ingázási körzetre korlátoznánk, jelentős hátrányba kerülnénk. Ezek a 'legjobb emberek' mindenhol élnek, nem csak egy területre koncentrálódnak. És azzal, hogy sokféle közösségből toborzunk, sokszínűbb céggé válunk” – írta a cég dolgozóinak.

Hozzátette: a vállalat a távmunka lehetővé tétele és támogatása mellett negyedévenként személyes találkozókat is szervez majd.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: