KULT
A Rovatból

X-Faktor: a harmatgyenge Szikora Robi sem akadályozta meg Kiss Kevin továbbjutását

Mihályfi Luca lenyűgöző, Solyom Bernadett pedig sokoldalú, bár az Eminem-produkciója nem mindenkit győzött meg.


Amikor néhány hete megkérdeztem Miller Dávidtól, fog-e idén énekelni idén az X-Faktorban, kitérő választ adott. Biztos meglepetésnek szánta (hogy jó vagy rossz meglepetés, azt mindenki döntse el), de az is lehet, mostanáig rimánkodott a szerkesztőknek, hogy engedjék énekelni, és végül rábólintottak csak hogy lerázzák.

A negyedik élőadásig sikerült húzni, de most végre nótázva jöhetett be.

Lassan végéhez ér a 2022-es X-Faktor. Az idei évad sok érdekességet hozott, például Dávidtól megtudhattuk, most fordult elő a műsor hazai történetében először, hogy a top 4-ben minden mentornak van versenyzője.

Mint megszokhattuk, az X-Faktor olyan, mint a politika, adásról adásra változnak a szabályok. 4 játékos maradt, két szék, azaz biztos továbbjutó hely várt rájuk. Eddig legalább három mentor igen szavazata kellett ahhoz, hogy egy játékos leülhessen. Ezen az estén azonban még akkor sem veszett el minden, ha döntetlen lett az eredmény, azaz 2-2 szavazat. Ebben az esetben a nézők döntötthették el az adott énekes sorsát.

Mivel csak négy játékos maradt, de a műsoridőt ki kell tölteni, így mindenkinek két dalt kellett énekelnie, egy duettel és egy önálló produkcióval léptek színpadra

Kiss Kevin kezdte a sort. Duettpartnere az a Szikora Robi volt, aki annak idején először hívta el Puskás Petit az X-Faktorba, mint mentorsegédjét.

Szikora Robi kétesélyes duettpartner. Aki olyan öreg, mint én, emlékezhet rá, hogy annak idején a Megasztárban a felkészületlen, indiszponált énekes hogy járatta le Schmidt Verát, aki ki is esett emiatt. (Bakáts meg is jegyezte, mennyire tetszik neki, hogy a nézők kiszavazták Szikorát.)

Kiss Kevinnek azért sem volt könnyű dolga, mert Marics Peti nagyon jó előadó, aki hihetetlen energiákat mozgat meg ebben az Úristen című dalban. Szerencsére Kevin is remek énekes, némi túlzással a kisujjából rázta ki a produkciót.

Nem úgy Szikora, aki eléggé halvány volt a lovászfiú mellett.

A második dal Kevin saját dala volt, amit nagyapjának írt, aki sok-sok éve az alkohol miatt eltávolodott a családjától, és régen nincs semmi kapcsolata vele.

A megható produkció után nem lehetett kérdés, hogy Kevin széket kap.

Sajnos Helfy Alexa szereplése nem sikerült ilyen jól. Pedig ígéretesen indult, hiszen Herceg Erika a tavalyi X-Faktor legeredményesebb női előadóját, Paulinát kérte fel duettpartnernek. Ráadásul Paulina és a Honeybeast Tele a szívem című közös dalát énekelték, ami külön öröm számomra, mert a Honeybeast nagy személyes kedvencem.

Nem csak az a baj, hogy Alexa görcsösen, mereven énekelt, de ráadásul ott volt a tűzrőlpattant Paulina, aki végig pörgött, és próbálta volna húzni Alexát, és így még jobban kiemelte, mennyire „matt” a 17 éves versenyző. Arról nem is beszélve, hogy Paulina eredeti partnere a dalban, Tarján Zsófi, ugyancsak kiváló énekesnő, akihez nem könnyű felnőni.

Sajnos a szóló produkció sem sikerült jobban.

Alexán látszott, mennyire nem élvezi az előadást, nem jöttek a kellő energiák, sokszor a kellő hangok sem.

A mentorok nem kímélték, jöttek a kritikák rendesen. Hiába próbálta Erika szépíteni a dolgot, ami nem megy, az nem megy. Végül Gáspár Laci és Peti nemmel szavazott, Erika természetesen igennel, de ByeAlex szíve megesett rajta, és igennel szavazott. Ez azt jelentette, hogy a nézők szavazata döntött, akik többségben úgy határoztak, széket érdemel az énekesnő.

Mihályfi Luca esetében szó sem volt semmiféle bizonytalanságról vagy kétségről. Méltó duettpartnernek bizonyult Takács Nikolas oldalán. A csönd éve című slágert alt adták elő, amit nemcsak azért szeretek, mert nagyon jó dal, hanem mert Balázs Fecóék a videóklipjét itt nálunk, Leányfalun forgatták (#gotoyoutube).

Luca nemcsak szép és nagyszerű énekesnő, de remek ízléssel válogat dalokat (vagy válogatnak neki). Szóló produkciónak a Purple Raint énekelte Prince-től,

ami viszonylag gyakran feltűnik a tehetségkutatók „kínálatában”, de egyáltalán nem könnyű igazán átütően előadni.

Lucának sikerült, így nem is lehetett kérdés, hogy széket érdemel. A nézők Alexát állították fel.

Solyom Berni maradt a végére. Berni a múlt héten a Bagossy Brothers Company nótájával hódított, és Alex úgy döntött, őket kéri fel duettpartnernek. Berninek több kapcsolódási pontja is van a fiúkkal. Ugyanonnan származnak, és Bernadett szegről-végről ismeri is a tagok egy részét.

A magával ragadó duett után a szólóprodukcióban némileg sokkoló stílusváltással Eminem Lose Yourselfje következett. Bevallom, én úgy éreztem, helyenként nem volt jó a time, és az egész produkcióban éreztem bizonytalanságokat. De lehet, hogy tévedtem, legalábbis a mentorok – Laci kivételével – dicsérték a lányt.

Laci úgy érezte, az első produkció sokkal jobb volt, és zavarta a nagy stílusváltás. Nem is mondott igent, de a másik három mentor gondoskodott róla, hogy Berni biztosan ott legyen a döntőben.

Lucának kellett felállnia, ami nem túl jó előjel számára a döntőre nézve, Kevin ugyanakkor bizakodhat, hiszen kétszer is a helyén tartotta, és így a döntőbe juttatta a rajongók szeretete.

Végül – ahogy az várható volt – Alexa számára ért véget a verseny, így nem válik be az a jóslatom, hogy ez az évad Erikáé lesz.Jövő héten döntő, úgyhogy osszátok be jól ezt a kritikát, mert már csak egy lesz belőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Nem látok jönni egy szebbik világot, itt ti loptátok el tőlünk a jövőt” – újabb rendszerkritikus dalt írt Mehringer Marci, Puzsér Róbert is szerepel a klipben
A kritikus egy közmédiás szerkesztőt alakít a klipben. A dalhoz Petőfi klasszikusa adta az ihletet a fiatal zenésznek.


Új dallal jelentkezett Mehringer Marci. A fiatal zenész néhány hónapja adta ki a Szar az élet című, rendszerkritikus dalát, ami hatalmas visszhangot váltott ki.

Mehringer ezúttal is hasonló szerzeménnyel állt elő. A Szeptember végén (stressz) című dal szintén a mai fiatalok gondolatairól szól, és a zenész azt szerette volna, hogy a magyar valóságot tükrözze egy olyan szemszögből, ami minden korosztálynak ismerős lehet.

„Petőfi Sándor Szeptember végén című költeménye volt a kiindulópont, mert vannak érzések és gondolatok, amik évszázadokon át is relevánsak maradnak. Ezek azok, amik összekötnek minket, akár fiatalok vagyunk, akár idősebbek, egyszerűen generációkon keresztül összeköt mindenkit”

– mondja Mehringer a dalról, melynek klipjében Puzsér Róbert, Dietz Gusztáv és Füsti Molnár Éva is közreműködött.

Puzsérék a klipben a propaganda hatására egymástól egyre jobban eltávolodó családot alakítanak. Az énekes szerint a szám allegorikus látomás a mai Magyarországról: „a közmédia egyik szerkesztőjének történetén keresztül, aki a saját lelkiismeretével küzd, majd végül angyallá válik, hogy a magasból tekinthessen le az országra, amelyet addig a képernyő mögül formált.”

A dalban például ilyen sorok hallhatóak:

„itt összeomlik minden,

piros-fehér-zöld az ingem

forog a világ, elfolyik minden,

nekem tényleg senkim sincsen”

A refrén pedig így szól:

„nem nyílnak a völgyben a kerti virágok

nem zöldell a nyárfa az ablak előtt

nem látok jönni egy szebbik világot

itt ti loptátok el tőlünk a jövőt”

Mehringer Marcival a Szar az élet című száma után interjúztunk is. Akkor azt mondta, a pozitív fogadtatáson túl, sok negatív kommentet, sőt még fenyegető üzenetet is kapott a dal miatt.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tarr Béla Krasznahorkai Nobel-díjáról: A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű
Az író és a filmrendező sokáig dolgozott együtt. Tarr Béla nagyon örül, hogy Krasznahorkai László megkapta a Nobel-díjat.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 09.



A Népszava telefonon érte utol Tarr Bélát, miután csütörtökön irodalmi Nobel-díjat kapott Krasznahorkai László. Tarr több Krasznahorkai-regényből is filmet készített, hosszú ideig dolgoztak együtt.

Tarr így fogalmazott:

„Nagyon örülök, hogy nyert, úgyhogy egyelőre mást nem tudok mondani. Hosszú éveken keresztül együtt dolgoztunk, és hogy nyert, hihetetlen nagy öröm.”

A rendező a Sátántangót és Az ellenállás melankóliáját is vászonra vitte, utóbbi Werckmeister harmóniák címen került a mozikba. Alkotótársi kapcsolatuk A torinói lóig (2011) tartott.

Arra a kérdésre, miként hatottak az író szövegei a filmekre, Tarr ezt mondta: „Nem konkrét szöveg segített, hanem az a pozíció, ahonnan a világot nézi, mert az univerzális. Abban tudott nagyon segíteni. De hát ez két külön nyelv, az irodalom és a film. A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű.”

A magyar kormány és a hazai művészeti élet több szereplője is gratulált a friss Nobel-díjas írónak:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Megszólalt Krasznahorkai László: Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni
A Nobel-díjas író pár mondatban reagált ma a díjra, az azt követő jókívánságokra, és meg is köszönte az olvasóinak őket. Záporoznak is a kommentek a poszt alá.


Néhány napja jelentették be, hogy Krasznahorkai László kapta a 2025-ös irodalmi Nobel-díjat, akkor volt egy rövid nyilatkozata, de azóta nemigen szólalt meg az író. Most a közösségi média oldalán írt pár sort a követőinek a maga fanyar humorával:

„Krasznahorkai László hálás az Elkerülhetetlen Véletlennek, hogy ennyi embernek okozott örömöt. Köszöni a jókívánságokat. Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni”
– írta a Facebookon.

A kommentek túlnyomó része pozitív reakciókat tartalmaz, köszönik a könyveket, az olvasás élményét, és gratulálnak a frissen díjazott írónak:

"Pont a mester kötetét olvasva kaptam a híreket. Hát persze hogy boldogság."

"Itt Erdélyben is nagy volt az öröm. Egy könyves kávézóban dolgozom, jó volt elsőnek két német egyetemi hallgatónak elújságolni a hírt, hallottak a szerzőről!"

"Mikor évekkel ezelőtt egy brit könyvtárban dolgoztam karbantartóként, mindig megpróbáltam becsempészni a Wenckheim báró hazatér angol nyelvű, keménykötésű kiadását az ajánlott irodalom polcra, de valaki mindig észrevette és visszatették. Végig nekem volt igazam. Gratulálok a díjhoz!"

"Igen, végre önfeledten lehetett örülni, egy időre ki lehetett lépni a nyomasztó, nehezen elviselhető mindennapjainkból. Köszönjük!"

"Hatalmas öröm és boldogság,hogy egy magyar ember ismét feltette hazámat a kultúra felső polcára.Szívből gratulálok,jó egészséget és kreatív energiákat kívánok az elkövetkezendő időkre is!"


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Aktnaptárt készít Tóth Enikő új főszerepében - egy pikáns darab a Játékszín színpadán
A darab a bátorságról és egy női közösség erejéről szól, és a világ számos helyén színpadra állították már. De Tóth Enikő egy másik tabudöntögető színdarabban is játszik, ami a menopauzáról szól.


Tóth Enikő nagy dobásra készül: a Játékszín Naptárlányok című előadásának egyik főszerepét viszi, amelyben egy kisvárosi női közösség aktnaptárt készít egy nemes ügyért. „Van egy női közösség, amelynek tagjai egy nemes ügy mellett elindítanak valamit, és rendkívül bátor döntést hoznak a kissé színtelen kis életükben.” – mondta erről a Blikknek.

A Naptárlányok Tim Firth műve, amelyet egy valós történet ihletett: Angliában, Yorkshire-ben egy női klub tagjai jótékonysági aktnaptárt készítettek, hogy pénzt gyűjtsenek egy barátnőjük férje emlékére és a leukémiakutatás támogatására.

A darab a barátságról, a közösség erejéről, az önelfogadásról és a veszteség feldolgozásáról mesél, sok humorral és megható pillanattal.

A színpadi jelenetek a pikáns szituációkat játékosan, ízléssel oldják meg: a szereplők a „kényes” pillanatokban hétköznapi tárgyakkal – teáskannákkal, süteményekkel, virágokkal – takarják el magukat, miközben egyre nagyobb önbizalommal állnak ki az ügyük mellett. A történet a 2000-es évek elején bemutatott, nagy sikerű film után került színpadra a 2000-es évek végén, és azóta világszerte számos színház műsorán szerepelt.

A mi kis falunk című sorozatban Zömbiknét alakít Tóth Enikő a Menopauza című darabban is brillírozik, és erős visszajelzéseket kap a nézőktől.

„Nagyon sok nőnek hozott megkönnyebbülést, hogy például a menopauzáról beszélünk a színpadon, ráadásul humorral, öniróniával, de közben úgy, hogy belefacsarodhat az emberek szíve.

Sok hölgy mondta, hogy az előadás után a férje már jobban érti, miért volt olyan a változókorban, amilyen. A nők szemében meg azt a boldogságot látom, hogy megértve érzik magukat, van bennük egy felszabadult érzés” - fogalmazott Tóth Enikő a Blikknek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: