KULT
A Rovatból

The Voice: „Akinek egy Miklósa Erika megfordul, annak tényleg jó hangja van” – lement a harmadik válogató is

Trokán Nóra szigorú volt, Miklósa Erika anyáskodó, a legtöbb jelentkező viszont Curtist és Manuelt választotta.

Link másolása

A The Voice szerkesztői mintha csak olvasnák a cikkeimet. A múlt héten azon csipkelődtem, mekkora különbség, ha a magyar The Voice-ban fakad dalra egy coach (Curtis) vagy a britben (Tom Jones). Hogy javítsanak a mérlegen, az eheti adásban Miklósa Erika énekelt a Traviátából.

Mindezt azért tette, hogy megszerettesse Manuellel az operát.

Drukkolok, bár nem fogadnék nagy tétben a sikerre.

A The Voice harmadik válogatójában az eddigieknél többet kaptunk a coach-ok beszélgetéseiből. Ennek vannak pozitív hozadékai is. Szép pillanat volt, amikor Miklósa Erika az anyaságról és az örökbefogadásról mesélt, és mindig öröm, amikor egy Voice-hoz hasonló népszerű műsorba behoznak ilyen fontos, komoly témákat.

A coachok kihirdetése óta furdalt a kíváncsiság, hogy Miklósa Erika miért vállalta. Ma végre ezt is megtudtuk:

hogy a kislánya találkozhasson Manuellel.

Hiába, a gyerekéért minden kínt és veszélyt vállal az ember.

Az első versenyző a félig ecuadori Teran Villarel Máté Antónió egy Ricky Martin dallal csinált remek hangulatot a stúdióban. Úgy látszik, az ecuadori-magyar jó keveredés, hisz ne feledjük, van már egy remek énekesünk ebből a kombinációból, Torres Daninak hívják.

Lakner Roberta nem teljesen idegen a kortárs trendi zenét kedvelők előtt. Ennek megfelelően én nem hallottam róla eddig. A Dzsúdlóval közösen koncertezett is, Berta’Lami néven találkozhattatok vele.

Aztán mélypontra került, saját elmondása szerint önpusztító életet élt, de most összeszedi magát.

Végül Manuel és Curtis fordultak meg, és tény, hogy ez a fajta mai stílus, ami inkább a gyerekeimnek jön be, a két férfi coachhoz illik. Bár Manuel azt mondta, hangilag nem győzte meg teljesen, mégis érez benne valamit.

Loghin Anett Erdélyből érkezett, és népdalénekesként a népi kultúra ápolását, terjesztését tekinti a küldetésének. Sajnos ma már nagyítóval kell keresni olyan fiatalokat, akik lelkesedni tudnak a népdalokért. Éppen ezért nem értem, miért nem fordult meg senki az amúgy nagyon szépen éneklő lánynak. Lehet persze mondani, hogy nem illik a műsor profiljába a népdal, de speciel a rapnél jóval több létjogosultsága lenne.

Ha más nem, pedagógiai megfontolásból megérdemelt volna még egy kört, bár halkan megjegyzem, a könnyűzenének van egy szabad szemmel is látható szegmense, amely a népdal és a pop-rock kombinációjára épül.

De minden hiába, mert Anett sajnos kiesett.

A zenei tehetségkutatókban a Deffent Györgyi-féle énekesek állnak hozzám a legközelebb, akik jönnek, és felrobbantják a házat egy pörgős rocknótával. A Highway to Hellről nehéz újat mondani, de Györgyinek sikerült. A show-t végül mégsem ő, hanem a színpadra felszaladó kislányai lopták el.

Következett egy X-Faktor túlélő: Lakatos Anita 2019-ben indult, ugyanabban a szezonban, mint Manuel, de a székes körnél kiesett. (Az ifjú coach amúgy nem emlékezett rá.)

Most a Halo című számot énekelte Beyoncétól. Nem tudok jobb kifejezést a produkcióra, mint hogy derekasan elénekelte, mégsem éreztem kirobbanóan zseniálisnak. Ennek valószínűleg az izgulás az oka, Anita még a produkció után is szemmel láthatóan nagyon stresszes volt. Erika mégis megérzett benne valamit, mert egyedül ő fordult meg.

Ekkor új szegmens következett, aminek a Ki nagyobb Coelho címet tudnám adni. A coachok egymásra licitáltak, ki tudja jobban „megaszondani”. De a Nemzeti Köszönjük Emese-díjat Curtis vitte el:

„Akinek van egy kisfia, annak muszáj, hogy önbizalma legyen, mert azt át tudod adni a kisfiadnak is.”

Illetve:

„Akinek egy Miklósa Erika megfordul, annak tényleg jó hangja van.”

Sándor Aurél a meglepetések embere. Érdekes hangszíne van, de meglehetősen befeszülve énekelt. Nem sokon múlott, hogy ne jusson tovább. Egyedül Manuel fordult meg, ő is az utolsó percben.

Az igazi meglepetés még csak ekkor jött, mert a ránézésre finoman szólva Woody Allen-i alkat Aurélról kiderült, hogy szertornász, amihez azért kell izom, nem is kevés. Curtis unszolására csinált is egy hátraszaltót.

Némi konfúziót okozott, amikor megkérdezték az ifjú sportolót, mi a kedvenc szere, mert Curtis először azt hitte, hozzá beszélnek. Biztos ami biztos közölte, hogy ő már teljesen tiszta.

Szekér Gergő a 2018-as X-Faktorban az élő show-kig jutott, videókhoz, sorozatokhoz ír zenét, valamilyen szinten tehát beindult a zenei karrierje, mégis többre vágyik.

Legalábbis ezt mondta, ennek némileg ellent mond, hogy Curtist választotta mentorául.

Egyébként Demjén Ferenctől a Szabadság vándorait hozta sajátos átdolgozásban. Bevallom, én annyira nem szeretem az olyan újragondolásokat, ahol nyomokban sem fedezem fel az eredeti dallamot, de ez már tényleg csak ízlés kérdése.

Azokat, akik Zámbó Jimmy-dallal jönnek bármilyen műsorba, meghallgatás nélkül hazaküldeném, de hát a világ messze nem tökéletes. Balogh Benjaminnál azért rezgett a léc, de az utolsó előtti percben Trokán Nóra és Manuel is megfordult. Benjamin Manuelt választotta.

Sztojcsev Noémi a Kőbányai Zenei Stúdió növendéke, ami elég jó ajánlólevél, hogy mást ne mondjak, oda járt nagy kedvencem, Tarján Zsófi is. Noémi a szüleinek szeretett volna bizonyítani. Ő is népdalt énekelt, de vele már nem voltak olyan szigorúak a coachok, volt, aki megfordult.

Mondjuk a Kőbányai Zenei Stúdióból Manuel csapatába kerülni nem biztos, hogy felfelé ívelő röppálya.

A tehetségkutatókat mindig körbelengi a csalás gyanúja. Sok néző nem hiszi el, hogy nincs megbundázva egy-egy énekes továbbjutása. Két rossz eset van: az első, amikor olyan jut tovább, aki nem tűnik arra érdemesnek. De talán ennél is kínosabb, amikor olyat ejtenek ki, aki jobb, mint azok, akiket továbbjuttattak.

Sárközi Roland az utóbbi kategória, és bárhogy is próbálták utána mentegetni magukat a coachok, végül be kellett ismerniük, hogy bizony hibáztak.

Szakács Erika maradt a végére. A Creepet énekelte, de erős a gyanúm, hogy nem a Radiohead szerettette meg a dalt vele, hanem Haley Reinhardt és a Postmodern Jukebox. Ez persze nem baj, nincs egyedül.

Nagyon különleges hangja van, és jól is énekel. Bár az elejét én hamiskásnak hallottam, de ez valószínűleg az izgulás számlájára írandó. Miklósa Erika remélhetőleg segíteni tud majd ezen a problémán.

Trokán Nóra ezen a napon nagyon szigorú volt. Kevésszer fordult meg, viszont az érzelmek ekkor sem voltak kölcsönösek, mert senki nem választotta az ő csapatát. Persze így a végén majd két kézzel válogathat a jelentkezők közül, amikor a többiek már feltöltötték a keretüket.

Jövő héten újra Voice, és ezúttal Trokán Nóra biztosítja a drámafaktort, mivel ha lehet hinni az előzetesnek, az egyik jelentkező a húga, Magyar Elektra lesz.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya tagadja a Nemzeti Színház állítását, továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színház cáfolta a színésznőt, aki korábban arról beszélt, hogy az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Premier: „Síneken guruló no-go zóna” – A négyes-hatos villamosról írt dalt a Bankrupt
Az utóbbi pár évben egymás után hozták ki a társadalomkritikus slágereket, most szerettek volna kicsit elszakadni a politikai témáktól, de csak félig sikerült.

Link másolása

A négyes-hatos villamos lenyűgöző élővilágát már-már Sir David Attenborough-t idéző aprólékossággal mutatja be a Bankrupt új slágere. Az Interrupters-féle lendületes, modern ska-punk vonalat képviselő szám refrénje garantáltan meg fog ragadni mindenkiben, aki kénytelen rendszeresen igénybe venni a körúti fegyencjárat szolgáltatásait.

A számhoz készült montázsvideó ezúttal a tömegközlekedési akciójelenetek tematikájára épül, és hogy minden igényt kielégítsenek, ehhez a számhoz is készült angol változat.

„Az elmúlt másfél évben sorozatban kihozott virális társadalomkritikus slágerek (Keresett a Feri, Viktorland, A hülyeség ára, Illiberal Holiday, Hol van a pénz?) után szerettünk volna kicsit elszakadni a politikai témáktól. De amikor realizáltuk, hogy pont az önkormányzati kampány közepére esik majd a megjelenés, muszáj volt ebbe is beletenni pár sort arról, hogy ígérhet bárki bármit, a négyes-hatos ilyen marad. És ha már így alakult, belekerült Budapest legádázabb ellensége is” – meséli a csapat frontembere, Sarkadi Balázs.

Négyes-Hatos:

Four-Six:

A zenekart legközelebb május 11-én Veszprémben, a Teremben, utána pedig június 1-én Budapesten, az Instantban lehet élőben megnézni.

A zseniális borító Vass Richárd munkája, a kiváló hangzásról pedig ezúttal is Botlik Mátyás (Grenma Stúdió) gondoskodott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: