KULT
A Rovatból

Sztárbox: Csobot Adél azt sem tudta hirtelen, ki a farkas és ki a kentaur

Az utolsó elődöntőn igazán jó, kétesélyes mérkőzéseket láthattunk, egyedül Molnár Áron tudta hamarabb eldönteni a mérkőzést.

Link másolása

Nem cicóztak, rögtön az elején kaptunk a gyomrunkba egy produkciót. A Valami Amerika sorozat sztárjai énekeltek, úgy mint Földes Eszter, Brasch Bence és Ember Márk.

Meglátjuk, Bence jövő héten is ilyen dalos kedvében lesz-e, amikor döntőt kell vívnia. De ne szaladjunk ennyire előre!

A Sztárbox második elődöntőjében arra kerestük a választ, ki lesz Rácz Jenő, Berki Mazsi és Brasch Bence ellenfele a szuperdöntőben.

A ring körül most is jöttek-mentek a sztárok. A korábbi Sztárbox egyik sztárja, Ganxta  Zoli – akit hétfőn még angyalként láttam színre lépni az Orfeumban a Bonnie and Clyde jukebox musicalben – Árpa Attilának jött szurkolni. Nagy Ervin azt mondta 50-50% esélyt ad mindenkinek. Aztán a kékmajom maszkja alól előkerült Hujber Feri, aki Dobos Evelin fannak bizonyult. (Mindeközben Pak-pakról továbbra sem tudunk semmit.)

Elsőként Molnár Áron és Józan László lépett ringbe, a két jó barát, akik évekig játszottak együtt a Vígszínházban. Adél elmaradhatatlan öltözővizitjekor remek hangulatban találta Áront, aki rögtön meg is szavaztatta a közönséget, hogy hallja, hányan drukkolnak neki.

Józan Lászlót bebokszolás közben találta Adél, jó hangulatban elkedélyeskedtek. Adél kicsit belekavarodott, hogy hány hete is lépett ringbe utoljára Laci (kettő), aztán hagyta tovább készülni a versenyzőt.

A Sztárbox történetének egyik legrövidebb meccse következett, Józan Lászlóra kétszer is számolni kellett az első menetben, a második után edzője bedobta a törölközőt. Így viszont lett egy csomó műsoridő, úgyhogy még az is belefért, hogy Áron döntőbeli ellenfele, Rácz Jenő is felmásszon a ringbe, és elmondja, mennyire várja a december 10-i finálét.

Újabb produkció következett, a Trokán Nórával kiegészült The Biebers énekelt.

Még most is fáj, ez volt a daluk címe, és hát tényleg. Még most is.

Következett a hölgyek bunyója. A női mérkőzések eddig mind nagyon jók voltak, ezért reménykedve vártam az összecsapást. Ehhez azonban még végig kellett nézni a Város királynői ringmelléki promóját.

A műsor nem számít újdonságnak Magyarországon, hiszen ugyanarról a Real House Wivesról van szó, amit Feleségek luxuskivitelben címen 2017 és 2020 között már megcsodálhattunk a Viasat3-on.

A realityt Czeglédi Laura képviselte a Riz Levente rendezvénycsarnokban, aki elmondta, hogy szívesen ringbe lépne jövőre egyik sorozatbeli szereplőtársa ellen, de a nevét nem árulta el.

Feltűnt Fésűs Nelly is, aki Evelin szurkolójaként érkezett, de elmondta, hogy Diát is nagyon szereti, úgyhogy tulajdonképpen nehéz helyzetben van. Rekop Gyuri volt a legőszintébb, ő Evelinnek szurkolt azért, mert tőle kapta a jegyet.

Bevallom, előzetesen Nyári Dia győzelmét vártam, mert nála láttam nagyobb ütőerőt és energiaszintet. Evelin nehezen kiismerhető, ránézésre incifincinek tűnik, de mint láthattuk már, nem ajánlatos kihúzni nála a gyufát. Némi zavart okozott, amikor a kisvideójában Dia közölte, hogy Evelinnel ugyanaz a pasijuk, Kovács Dani – persze csak névazonosságról van szó.

Végül eseménydús négy menet végén az aktívabban és pontosabban bokszoló Dobos Evelin nyert pontozással.

A harmadik kört sem úsztuk meg sztárprodukció nélkül. Curtis lépett színpadra, és rájöttem, mennyire jó, hogy coach lehetett a Voice-ban, hiszen lássuk be,

ez volt az egyetlen esélye, hogy bekerülhessen abba a műsorba.

Következett az est főeseménye, a férfi nehézsúlyban Árpa Attila és Pintér Tibor „Tenya” összecsapása. Mindketten kiütéssel nyerték az előző mérkőzésüket, ezért nagy kérdés volt, hogy végig bírnak-e bokszolni négy menetet. Tenya a Dobrádi Ákos elleni összecsapásban szemmel láthatóan elkészült az erejével, mondhatni, szerencséje volt, hogy betalált egy KO-t érő találat.

Attila jobban bírta erővel Nagy Ervin ellen, viszont a „Farkas” izommennyiségben azért szemmel láthatóan elmarad a nemzet kentaurja mögött. Igaz, mint azt Koko a kezdetek kezdetén elmondta, a nagy test nem mindig nagy élvezet, mivel a sok izom sokkal több oxigént is igényel.

Szegény Adélt annyira megzavarta a sok izmos pasi, hogy azt sem tudta, hol van, Tenyát lefarkasozta, de végül összeszedte magát, és helyre tette, melyik versenyző melyik állat.

Az évad talán legjobb mérkőzése következett. Ahhoz képest, hogy mennyi ideje foglalkoznak boksszal a fiúk, igazán színvonalas bunyót láthattunk. Mindkét oldalról voltak szép találatok. Összességében Tenya azért hamarabb elkészült az erejével, de becsületére szóljon, hogy végig bírta, így ez volt az első olyan mérkőzés a férfi nehézsúly mezőnyében, amelyik pontozással ért véget. Viszont a látottak alapján nem lehetett kétséges, hogy Árpa Attila keze lendül a magasba.

Kialakult tehát a szuperdöntő mezőnye. Férfi középsúlyban Rácz Jenő küzd meg Molnár Áronnal, női könnyűsúlyban Berki Mazsi csap össze Dobos Evelinnel férfi nehézsúlyban pedig Árpa Attila – Brasch Bence rangadó következik december 10-én.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: