KULT
A Rovatból

Nagy dekoltázsok és őszinte mulatási – ez volt a Nagy Duett második köre

Szabó Eszti ezúttal is kendőzetlenül őszinte kritikát írt a TV2 műsorának legújabb adásáról.


A tegnapi adás után világossá vált: a backstage-ben kávé, nyugtató és alkohol kombinációjából választhatnak a Nagy Duett művészei az erre a célra elhelyezett büféasztalokon. Több kávépárti van, nyugtatós is akad, aki pedig ezek kombinációját vette magához háromszoros dózisban, az Tilla.

Nyilván a valóság nagy valószínűséggel nem ez, de Till Attila mindenesetre vasárnaphoz képest indokolatlanul magas energiaszinttel ereszkedett alá egy ki tudja melyik műsorból a padláson ragadt vasgolyón, és végre az extrém gúnyákat is visszahozta a ruhatárába. Kasza Tibi zöld hajjal ült be, Cooky sápadnak érezte magát, Szulák Andi izgul. Jó ezeket tudni, jó ezekről beszélgetni egy kicsit.

Elvis egyik dalával indította a bulit Tolvai Renáta és Danny Blue. Dániel ahhoz képest, hogy amatőr, tök jól levette az Elvis hangszínt, a végére pedig kijárt egy hajlítás, ami minden versenydal tökéletes befejezése akkor is, ha Elvis korában még nem ismerték a szerencsések. Kasza tényleg vicces srác, és gondolom, hogy nem akar vele rosszat, de ezeket a szexista poénokat szerintem nem kéne erőltetni dekoltázsról, meg a lenyugvó nap erejéről, mert nem esik jól a csajoknak, csak nem mondjuk.

Danny nem jött be a zsűrinek, de nem azért mert rossz volt, hanem mert megbeszélték, hogy a második döntőben rosszabb pontokat adnak majd. Aham. Így már érthető, teljesen indokolt az alápontozás.

Másodikként Ábrahám Edit és Vastag Csaba rántotta fel a sportszerkót a színpadon annak érdekében, hogy olyasmit tegyenek, amit egyszer még meg fognak bánni. Ja, a felkészülés során a páros női tagja elárulta, hogy az előző adásban „összekeverte a lábát”. ...Mivel? :O :O

A szimpatikus duó megint jól hangszerelt és könnyen énekelhető szám mellett döntött a múltkori operett után: a szívtipró és Berényi Klaudia egy vidám Modern Talkingot állítottak színpadra. Kérdezném, hogy miért, de én már nem faggatózok, nekik kell tudni, miért választanak egyre rosszabb dalokat, amik viszont legalább nehezek is. Modern Talking=fejhang=ciki=nem poén. A zsűri viszont értékelte, úgy tűnik, ebben a versenyben több pontot kap az, aki beég, szóval nekik volt igazuk.

Harmadikként Zimány Linda és Oláh Gergő énekelt. Linda mintha valami promóban azt mondta volna, hogy mindenfélét bevállal majd és ki fog derülni, hogy ő tulajdonképpen jó fej, amit sokan nem gondolnak róla. Én amúgy ezt úgy értettem, hogy nem az aktuálisan trendi dalok közül válogat majd mindenfélét, de én vagyok a hibás, minek értem úgy, ha nem is úgy mondja. Mindenesetre a próbán már a gyakorló szöveget sem szerette volna elmondani, mert benne volt a szó, hogy cici. Teljesen igaza van. Ilyen ocsmány, alpári dolgokra ne kényszerítsen már senkit a showbiznisz. Ne nézzenek már mindenkit playmate-nek, "meztelenülvetköző", őrült, perverz nőnek. Szulák Andi végül picit fancsalogva tapsolt, majd a következőt mondta: Linda neked jól áll a színpad, Gergőt meg imádom.

Ábel Anita és Emilio a Hotel Menthollal jampizott. 29 billpengő.

Ezek után Vincze Lilla és Apáti Bence szomorkodott, és kifejezetten jót tett a produkciónak az az alapvető tévedés, melynek végeredményeképpen Apáti elhitte, hogy ő egy énekes. Óriási díszítéseket vállalt amatőr létére, amik végül meglepő, de tök jól be is jöttek. Kasza jópofa volt a Bence külsejéről szóló féltékenységi jelenetével, 30 pont, ami erős túlzás, de ki sajnálja tőlük.

Mádai Vivien és Csipa retró táncversennyel és ahhoz illő nótával készült. Csipa jó eséllyel ezen a napon bánta meg, hogy elolvasás nélkül írta alá a közel 50 oldalas szereplői szerződést. Ezzel szemben elképesztő Mádai Viven tehetsége ahhoz, milyen jól képes feledtetni magát a nótát és önnön énektudását azzal, hogy mennyire éli a színpadot. Cuki, mint egy kölyökkutya.

A harmadik körben elsőként Stohl Luca és Peller Károly dalolta Szulák Andi egykori nótáját és Szulák azt mondta, hálás, amiért nem alázták meg a produkcióval. Nem tudom, ezt honnan veszi, eleve előszedni kicsit szívatás volt, de ő érzi, mi megalázó neki és mi nem. 28 kredit.

Erdei Zsolt és Judy nem óhajtotta megúszni a kihívást, egy Falco számot választottak. Németül énekeltek és reppeltek, és újra bebizonyosodott: a sváb hadarás minden dalnak jól áll. MADÁR rendesen JÓ VOLT, Kasza azt mondta róla: bájosan maradt civil és ezzel a zsűritag szerintem tökéletesen megfogta a lényeget. Nyilván Judynak némettudás híján borzalmasan nehéz lehetett reppelve cvancogni ismeretlen, idegen szavakat, mégis bevállalta, ami elég nagyvonalú a játékostársával szemben.

Sági Szilárd és Völgyesi Gabi ezúttal latinban pörgette. Ha valaki eleget iszik, simán elhiheti Sági Szilárdról, hogy énekes, egész jó kis szétviszkizett hangja van. A La Bambával indultak, Gipsy Kings-szel folytatták, a zsűrinek tetszett.

Utolsó előtti párosként Janicsák Veca és Simon Kornél tolta a Roxette-et szögben és bőrben. Kasza Tibi valami nyilvános vécés poént mondott, amit én egyszerűen nem fogtam fel, de nálam jobb humorúak biztos sokat röhögtek rajta aznap este és talán még ma kora reggel is.

Hódi Pamela és Tarcsi Zoltán a Márminálunkbabámmal (ezt egybe kell írni, nem?) mulattatott. A felkészüléses videókkal kapcsolatban annyit, hogy Csík Sándort a zsűribe kéne ültetni, de ne nekem jusson már eszembe minden jó fej, nem elhasznált figura. Gyönyörű, megható dalszöveggel indult a csodás nóta: „a lánynak van joga nemet mondani, de akkor mehet is vizet hordani”.

Értem én, hogy népdalféle, nem is zavarnak annyira a hasonló poénok, de sok ebből már, na.

Légyszi, egy szerkesztő írjon már egy köremailt, hogy szexista poénokat toljuk hátrébb végre 2017-ben, mert még valaki komolyan veszi, és annyira nem is lehet rajtuk nagyokat kacagni sem.

Pamela egyébként nagyon nagy volt, nyilván bénázott, de imádta a bulit, Jolly pedig hazai terepen járta, nem lehetett nem szeretni a lakodalmast. Igen, ebben most nem volt irónia.

(Ezúttal a zenei alapon rajta vagy maradt az eredeti éneksáv, vagy Jolly annyira stabilan énekel, mintha stúdiófelvétel lenne. Nem tudtam rájönni, és bevallom: nem is hallgattam meg sokszor, mert vár a körmös és nem szeretek késni, de valamelyik állítom, hogy igaz a kettő közül.)

Ezek után elkezdődött az irgalmatlan tökölődés, időhúzás, majd végül

Tolvai Reni és Danny Blue esett ki.

Reni nem örült, Danny meg majd varázsol magának új show-t, ahol szerepelhet. Mindenkinek szép napot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: