KULT
A Rovatból

Megsorozták egymást a hölgyek – a Sztárbox idei legjobb meccsét vívta Janicsák Veca és Szabados Ági

Az adás amúgy egy nagy Árulók promó volt, és nem csak egyes versenyzők, a műsorvezetők is meg-megbotlottak néha. Kabát Peti pedig szabályosan belerohant Rácz Jenő öklébe.

Link másolása

A Sztárbox 4. elődöntőjét át- és átjárta az Árulók című krimireality promója. Ez nem csak abban merült ki, hogy a műsorvezetők, Csobot Adél, Héder Barna és Szujó Zoli mögé beállítottak négy csuklyás alakot a ringbe, de a nézőtérre is beültették a műsor szereplőit. A csuklyások később Szabados Ági bevonulásánál is szerephez jutottak.

Az utolsó elődöntőben Kállay-Saunders András és Józan László, Szabados Ági és Janicsák Veca, Rácz Jenő és Kabát Péter csapott össze. Mint emlékezhetünk, Kabát Petinek múlt héten kellett volna ringbe szállnia, de egy sérülés miatt az orvosok javaslatára kapott plusz egy hetet. Ezért múlt vasárnap két nehézsúlyú mérkőzést láthattunk, most pedig két középsúlyút.

Szegény Szujó Zoli nehéz perceket élt át: úgy kellett felkonferálnia az első mérkőzést, hogy ott állt mellette Pak Pak, a műsor kabalája, aki ráadásul folyamatosan ütögette a jobb sorsra érdemes műsorvezető karját.

Remélem, Zoli, jól meg vagy fizetve!

Kállay-Saunders öltözőjében kisebb tömeg és jó hangulat fogadta Csobot Adélt. Józan László ellenben nem lazulással, hanem edzéssel múlatta az idejét.

Az első mérkőzés mindjárt egy vicces momentummal indult. Horti Gábor kommentátor a negyedik elődöntőben rácsodálkozott, hogy a fiúkon nincs fejvédő, pedig a férfiak mérkőzésén eddig sem viselt senki. Örülök, hogy Gábor végre megérkezett a műsorba.

Kállay kezdett jobban, több ütése is betalált. Ránézésre Józan Laci jobban kigyúrta magát, András viszont Bronxban nőtt fel, ahol a bunyó a mindennapok része volt.

A második menet kiegyenlítettebbre sikerült. Mindketten sokat védekeztek, ezért kevés akciót láthattunk. 2-3 ütés talált be, és mindet Józan Laci adta. A harmadik menetre Józan úgy tűnt, rájött, mivel lehet zavarba hozni Andrást, ráadásul az énekes kondíciója kezdett alábbhagyni, sorba kapta be a nagy csapottakat. A menet végén kicsit felhördült a közönség, mert Józan László elesett – de mint kiderült lökéstől, nem ütéstől.

Közben Adél és Barna szorgalmasan kérdezgette a celebeket. Molnár Áron Józan Lászlónak drukkolt, Tolvai Reni érthető módon a pasijának. A negyedik menetre Kállay teljesen elfogyott. Folyamatosan menekült és a bírónak reklamált.

Józan érthetetlen módon nem használta ki a lehetőségeit, pihenőket hagyott ellenfelének. Ha ráment volna jobban, korábban is eldönthette volna a mérkőzést. Összességében persze így sem volt veszélyben a győzelem, egyértelmű pontozással nyert.

A szünetben folytatódott az Árulók promó, Szujó Zoli Árpa Attilával és Nagy Zsolttal beszélgetett, akik elmondták, mennyire megterhelő a szereplőknek a nyomozós reality, igaz, más-más okból. Az „áldozatoknak” nyomozniuk kell, az árulók viszont reggeltől estig hazudnak. Ém már láttam az első három részt, és el kell ismernem, hogy nagyon szórakoztató.

Következett a nők mérkőzése. Ezzel kapcsolatban Adél kiderítette, hogy sem Kovácsovics Fruzsina, sem Vásáry André nem lépne ringbe, pedig, André nagypapája profi bokszoló volt, és André is tanult bokszolni.

Szabados Ági 2014 óta erősíti az RTL klubot műsorvezetőjeként. Évekig társastáncolt, kérdés, ez mennyi előny a ringben.

Janicsák Veca röplabdázott és kempózott korábban. Ági úgy vélte, önmaga a legnagyobb ellensége, akit le kell győznie. Janicsák Veca nagyon nyugodtan várta az összecsapást.

„Nincs tét. Holnap nem kel fel a nap, ha ma elvernek?”

Szujó Zoli kellemetlen bakit vétett. Norman Mailer A bokszmeccs című könyvét ajánlotta a nézőknek ezekkel a szavakkal:

„Norman Mailer – 22-es csapdája…” Joseph Heller lesz az, Zoli.

Veca nagyon bekezdett, és mindjárt az elején bevitt egy szép ütést, Szabados Ági nem igazán érezte a távolságot, és meg is kellett állítani egy pillanatra a mérkőzést, mert szétnyílt hátul a fejvédője. De hamar magára talált, és több szép egyenest is bevitt ellenfelének.

A folytatásban alaposan megsorozták egymást a hölgyek. Ami feltűnt, hogy mindketten remekül állták. Sokkal strammabbnak tűntek némelyik férfi versenyzőtársuknál.

A harmadik menetre mindketten láthatóan lelassultak, de a küzdelem nem lankadt. Mindketten sok találatot bevittek. De bármennyire is ólmosodott a mozgás, végigvitték a négy menetet. Nagyon nehéz volt eldönteni, ki a jobb.

Megkockáztatom, az idei Sztárbox legjobb, legszínvonalasabb mérkőzését láttuk.

Nem csoda, hogy most először megosztott pontozás született, de végül Janicsák Vecát hozták ki győztesnek.

A reklámszünet után következett az obligát zenei produkció. Bevallom, nem tudom, miért lép fel Trap kapitány Zöld manónak öltözve, minden esetre Kocsis Tiborral az Eye of the Tiger sajátos feldolgozását adták elő. Magam is meglepődtem, de tetszett.

Az utolsó mérkőzés is érdekesnek ígérkezett.

Rácz Jenő sztárséf és Kabát Péter futballista amúgy nagyon jó barátok, de a ringben ezt nyilván félre kell tenni a. Jenő egyébként gyerekkorában járt bokszterembe, de aztán választania kellett a sport és a vendéglátóipari iskola között.

Rácz Jenő nagyon bekezdett, Kabát nem győzött hátrálni, az első menetet ez határozta meg. A második menetet taktikusabban kezdte a futballista, jól védekezett, és ez megakasztotta Rácz Jenő lendületét. Aztán mikor körülbelül egy perc volt hátra, a futballista bekapott egy olyan sorozatot, hogy rá kellett számolni. Ekkor még folytatta a mérkőzést, sőt, úgy tűnt, feltámadt, rendesen nekiment ellenfelének, de a lendület figyelmetlenné tette, és szabályosan belerohant Rácz Jenő öklébe. A hatalmas ütéstől azonnal padlót fogott.

A Sztárboxban ekkora kiütést még nem láttunk, mindenki megijedt. Azonnal orvost hívtak, Peti párja hisztérikus állapotban rohant a ringbe. Szerencsére nagyobb volt az ijedtség, mint a baj, Peti hamarosan felállt, és nem szenvedett semmilyen tartós sérülést.

Most azonban egyértelműen kiderült, hogy bármennyire is szeretik egyesek leszólni a Sztárboxot, azért ennek is van tétje és sportértéke.

Kialakult a selejtező végeredménye, így már tudhatjuk a párosításokat is. Jövő szombaton Brasch Bence Szegedi Fecsóval, Berki Mazsi Janicsák Vecával, Istenes Bence pedig Rácz Jenővel mérkőzik meg. Nyilván utóbbi a legjobban várt mérkőzés, mivel Jenő és Bence között volt már némi üzengetés.

A látottak alapján én Brasch Bence, Janicsák Veca és Rácz Jenő győzelmére számítok. Aztán majd meglátjuk.

Nemrég alkalmam volt megkérdezni Árpa Attilát, kivel kerülne szívesen össze a következő körben, nevetve azt felelte:

"Dobos Evelinnel, de még az sem biztos."

Meglátjuk, mit szól majd Tenyához.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: