A Rovatból

Keszthelyi Vivien: “Azt hitték, hogy majd kiállok a boxutcába és elmegyek sírni, ám ebben nagyot tévedtek”

Vivien csak 18 éves, és máris a világ legfiatalabb háromszoros túraautó-bajnoka. Nagyon fiatalon lett nagyon sikeres egy férfiasnak mondott sportban.

Link másolása

Keszthelyi Vivien a nemzetközi GT4-es bajnokságok történetének legfiatalabb női autóversenyzője, aki dobogós helyen zárta a szezont. Csak decemberben lett 18 éves, de már öt éve száguld a versenypályán. Hogy indult a karrierje, mi vezette el őt a töretlen sikerig, és mivel tölti az idejét egy autóversenyző? Erről beszélgettünk vele.

Hogyan fogott meg az autóversenyzés, mikor döntötted el, hogy ezzel szeretnél foglalkozni?

Ausztriába voltunk a szüleimmel egy versenyen, akkor kapott el az adrenalin a futamok nézése közben, ott döntöttem el, hogy versenyző szeretnék lenni. Rögtön mondtam a szüleimnek, hogy én teljesen máshogy vezetnék a pályán. Mindig is olyan típusú lány voltam, aki ha azt gondolta, jó valamiben, akkor azt be is akarta bizonyítani.

Mit szóltak hozzá a szüleid?

Persze, először megpróbáltak lebeszélni róla. Aztán 2013 végén beültem egy Swift-kupás autóba, meg kellett tanulnom kuplungozni, váltani, az alapokat. Gyorsan fejlődtem, így nemsokára már fel tudtunk menni a pályára és tempóban autóztunk. Akkor látszódott a szüleimen először, hogy ők is elhiszik, hogy van érzékem a vezetéshez. Aztán engedélyt kaptam, hogy 2014-ben rajthoz álljak az európai Swift-kupában, ahol rögtön sikerült is bizonyítani nekik, hiszen harmadik lettem.

Nyilván a szüleid engedélyén kívül még másra is szükséged volt, ahhoz, hogy autóba ülhess, hiszen akkor még nagykorú sem voltál, és nem volt meg a jogosítványod sem.

Magyarországon van egy külön engedély 18 év alattiaknak. Először különböző teszteket kell teljesíteni, amiből kiderül, hogy megfelelsz-e. Kell egy bizonyos magasság is, hogy beülhess az autóba, figyelik, hogy mennyire gyorsan fejlődsz, mennyire vezetsz biztonságosan. Aztán jön egy vizsga, amit minden évben meg kell ismételni. Ez magába foglalja a zászlók jelentését, a szabályzatot. Ezt a mai napig mindig sikerült lerakni.

Azért te viszonylag fiatalon, 12 évesen már autóban ültél. Igaz, csak a pályán vezethettél, viszont, amikor mondjuk a közúton ültél valaki mellett az autóban, akkor nem volt olyan érzésed, hogy “mit bénázik, én jobban vezetnék”?

Nem, soha nem szóltam bele mások vezetésébe.

Most már nekem is van jogosítványom, a szüleimmel sokat vezetünk közúton, és szerintem sokkal veszélyesebb ott vezetni, mint a versenypályán.

Nagyon sok mindenre figyelni kell, a pályán ugye tudod, hogy mindenkinek az a célja, hogy első legyen, mindenki tempóban megy. Az már másodlagos, hogy kell előzni, vagy védekezni ellenük. De a közúton mindenkire figyelni kell, valaki használ indexet, valaki csak bevágódik, sokkal többfelé oszlik az ember figyelme. Egy utcai autó jóval kényelmesebb, mint egy versenyautó, teljesen más mind a két közeg.

Nagyon fiatalon lettél nagyon sikeres egy férfiasnak vallott területen. Voltak ebből konfliktusaid az idősebbekkel, vagy a másik nem képviselőivel? Ők hogyan fogadtak téged?

Amikor elkezdtem versenyezni, akkor rögtön nekilöktek a szalagkorlátnak, tehát azért próbára tettek.

Azt hitték, hogy majd kiállok a boxutcába és elmegyek sírni, ám ebben nagyot tévedtek.

Nem mondom, hogy soha nem sírtam a pályafutásom alatt, de akkor is inkább olyankor, ha kiestem egy jó pozícióból. Ebben az évben viszont már elmondhatom, hogy megszűntek a korábbi rivalizálások, de ezt versenyről versenyre ki kellett harcolni.

Szerinted mi a sikered titka? Hogyan tudtad kiharcolni, hogy tiszteljenek téged az autóversenyzésben?

A kitartás a legnagyobb kulcsa, emellett valahol a veszteség is sokat tesz hozzá. 2017 például nem volt a legszuperebb szezonom, sok balesetem volt, több negatív dolog is ért egy év alatt. Ezek mind segítettek abban, hogy erősebb legyek. Most már el tudom engedni, ha valami rossz történik. Ha kiesek például, akkor is már inkább próbálok a következő versenyre koncentrálni, és nem a múlton rágódni.

Szerintem, aki sikeres, az a kudarcokból épít a legtöbbet.

Említetted a baleseteket. Azt nemcsak fizikailag, de lelkileg is fel kell dolgoznia egy átlagos vezetőnek is, te hogyan élted meg mindezt versenyzőként?

A legnagyobb balesetem után azonnal autóba akartam ülni. Nem gondoltam úgy, hogy akkor én soha többet nem vezetek, nem féltem, nem rágódtam a baleseten, amikor ugyanott vezettem, ugyanabban a kanyarban. Egyik ilyen rossz élmény sem ragadt meg bennem úgy, hogy eszembe jusson vagy gátoljon a versenyek közben, nem volt szükségem pszichológusra sem. Egyedül is sikerült feldolgoznom.

Ennyi tapasztalat után, hogyan indulsz neki egy versenynek, izgulsz még?

Már nem. Korábban viszont nagyon dobogott a szívem a kezdéskor. Néha még előfordul, de elkezd dolgozni az adrenalin és az már teljesen más érzés. Nem izgulsz, hanem egy megfogalmazhatatlan érzés jön, amikor kigyullad a lámpa. Alig várod, hogy elindulj és végre megtörténjen. Már csak arra koncentrálok, hogy befejezzem a versenyt egy jó helyezéssel.

Gondolom nemcsak vezetned kell, amikor készülsz egy versenyre. Milyen további edzésre van még szükséged, hogyan telnek a hétköznapjaid?

Erőnléti edzéseket csinálok még pluszban. Kézre, nyakra és a törzsre a legfontosabb, ezeknek az izomcsoportoknak a megdolgoztatása a versenyzés miatt napi edzést vesz igénybe. Általában van egy-két nap, amikor csak masszás van. De az nem olyan masszázs ám, amit az emberek többsége elképzel. Nincs lágy zene, meg ellazulás, mert elég fájdalmas, miután beállnak az izmaid. Ez azért szenvedéssel jár. Vezetni akkor megyek, amikor van lehetőségem tesztelni. Emellett egy étrendet kell követnem, ami megszabja, hogy reggel, délben, este mit ehetek. Ez kalóriákra van lebontva.

Így, ha például boltba megyek, akkor is eltart egy óráig a bevásárlás. Minden terméknek megnézem a hátulján az összetevőit, mert nagyon fontos, hogy miben mennyi kalória van.

Figyelni kell még az alkoholra is ugye, hiába lettem 18, az még nem jelenti azt, hogy elkezdek inni. Hiszen nem lehet, hogy emiatt elússzon például egy tesztnap.

És mit csinál Keszthelyi Vivi, amikor nem autóban ül?

A családommal, vagy a barátommal vagyok, illetve lovagolok. De a lovaglásra sajnos nincs elég időm, mert keveset vagyok itthon.

Már több helyen is említetted, hogy Michael Schumacher a példaképed. A barátod által pedig mondhatjuk, hogy félig bekerültél a Schumacher-családba, hiszen David, a párod, Michael testvérének a fia. Egy ilyen neves családban szinte mindenkitől tanulni lehet a versenyzés tekintetében. Szoktak neked segíteni, tippek adni?

David apukájával, Ralf Schumacherrel nagyon sokat találkozom. Van, hogy Daviddel együtt tesztelünk és akkor ő is ott van. Ilyenkor nem érzem, hogy nagyobb a nyomás lenne rajtam, de próbálok jobban megfelelni. Nagyon sokat segítenek, Ralf is megosztja a tapasztalatait. Ezeket mindig megfogadom, ugyanakkor át is gondolom őket, hiszen én lány vagyok. Máshogy építem fel a versenyeimet, máshogy érzem az autót.

Ha már így visszakanyarodtunk a vezetéshez, mi volt számodra a legnagyobb élmény 2018-ban?

Az egész éves eredményem az Audi R8-kupában. Annak ellenére, hogy hátsókerék-hajtású nagy túraautóval kezdtem el versenyezni, ami ráadásul nagyon fiatal modell is, sikerült második helyen zárnom összetettben és megnyertem a kategóriámat.

A top 5 volt a kitűzött eredmény, ehhez képest már az első versenyhétvégén kiderült, hogy a harmadik helyen állok.

Mondjuk nekem mindig magasak az elvárásaim, a top 3 az alapvető cél számomra.

Milyen a terveid, céljaid vannak 2019-re?

Nemrég jött az e-mail, hogy sikerült felkerülnöm a Forma-3-as W Series szűkített, top 55-ös listájára.

Hatalmas megtiszteltetés, hogy 26 nemzet legjobb női pilótái között képviselhetem Magyarországot.

Még nincs formaautós tapasztalatom, hiszen én egyből a túraautó kategóriában kezdtem versenyezni, nem a gokart pályán tanultam meg az alapokat. Kétségkívül hatalmas kihívás lesz számomra, de egyben óriási lehetőség is. A Formula 3 rendkívül fontos lépcsőfok a top szériák felé vezető úton és úgy érzem, hogy idén minden adott, hogy ezt meglépjem.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
„Két napon át nem találták a szelvényt a lakásban” – sofőrként dolgozik az első magyar lottónyertes unokája
Gáborban csak nagymamája halálakor tudatosult, hogy híres család tagja: felmenője igazi híresség volt az ötvenes években. Miután nyertek, napokig keresték a lottószelvényt a lakásban.

Link másolása

Ring Sándorné vitte el a hazai lottójátékok történelmének első főnyereményét 1957-ben. Az asszony a 6. játékhéten játszotta meg négy gyermeke életkorának számát, ötödikként pedig a saját életkorát húzta be. Misi 23, Marica 26, Sanyi 33, Laci 37, ő maga pedig 66 éves volt. Pár nap múlva éppen ez az öt szám volt a nyerő, Ring néninek 855 ezer forint ütötte a markát. Érdemes tudni, hogy

az akkori az átlagkereset 1442 forint volt, mai értékre átszámolva pedig 146 millió forintot érne ez a nyeremény.

„Édesapám volt a legfiatalabb, ő nem is kapott olyan sokat a nyereményből. A nagyi elég szigorú asszony volt, poroszosan nevelte a gyerekeit és velünk is így viselkedett. Festményekbe, műtárgyakba fektette a pénzt, emlékszem, hogy édesapám is kapott egy nagy képet, de nagy gazdagság nem köszöntött ránk” – mesélte Gábor a Blikknek.

Nagy volt az izgalom a sorsolás után, ugyanis két napon át nem találták meg a szelvényt a lakásban.

Végül egy kabátzsebből került elő az értékes papírdarab. Ring Sándorné akkoriban azt nyilatkozta, hogy egyelőre takarékba teszi a pénzt. Később ugyan próbált okosan gazdálkodni az összeggel, de gyermekei nehezen tudták kezelni a hirtelen jött gazdagságot.

Gábornak ha pénz nem is jutott, a lottózás szeretete azért megmaradt. Ő is mindig ugyanazokkal a számokkal játszik, bízva abban, hogy egyszer rámosolyog a szerencse.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Szinte csoda: közel 30 év után találták meg a Forma-1-es versenyző ellopott Ferrariját
Mint kiderült, Gerhard Berger 1995-ben eltűnt autója Japánba került, majd onnan Nagy-Britanniába, ahol most találta meg a Scotland Yard.

Link másolása

Londonban találták meg Gerhard Berger volt Forma-1-es autóversenyző csaknem 29 éve ellopott Ferrariját.

Az osztrák expilóta Ferrari F512M típusú személyautóját 1995 áprilisában, a San Marino-i Nagydíj első időmérő edzése után lopták el ismeretlen tettesek Berger imolai szállodájának parkolójából, a Ferrari-istálló akkori másik versenyzője, Jean Alesi ugyancsak Ferrari típusú autójával együtt.

A Scotland Yard hétfőn bejelentette, hogy Berger Ferrariját az autókhoz kapcsolódó szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyosztálya 29 évvel az eset után Nagy-Britanniában megtalálta.

A beszámoló szerint a londoni rendőrség januárban értesítést kapott a Ferrari autógyártól arról, hogy egy amerikai vásárló tavaly egy brit közvetítő révén kívánt megvásárolni egy Ferrari személyautót, ám a cég vizsgálatai kiderítették, hogy lopott kocsiról van szó.

A Scotland Yard ilyen ügyekre szakosodott részlege kiterjedt vizsgálatot indított, amelyből kiderült, hogy Berger ellopott autójáról van szó. Az ügyosztály kiderítette azt is, hogy a kocsit a 29 évvel ezelőtti lopás után nem sokkal Japánba szállítottak, és onnan érkezett 2023 végén Nagy-Britanniába.

Az ügyosztály négynapi vizsgálattal feltárta a kocsi múltját, és a Scotland Yard ezután lefoglalta a járművet, megakadályozva elszállítását Nagy-Britanniából – áll a londoni rendőrség hétfői beszámolójában.

A vizsgálatot vezető nyomozó, Mike Pilbeam közölte: szakértői becslések szerint a kocsi értéke megközelíti a 350 ezer fontot (162 millió forint).

Pilbeam közölte azt is, hogy Alesi ellopott Ferrarija továbbra sem került elő.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Balogh Levente: Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok
Keménykezű vezető vagy szőrösszívű üzletember? Milyen valójában Balogh Levente? Tényleg minden üzletet megköt? Az Álommeló és a Cápák között befektetője fogadott minket az irodájában.

Link másolása

Balogh Levente üzletember, befektető, televíziós személyiség, a Szentkirályi Magyarország Kft. alapítója és vezetője. Vízmárkája mellett kozmetikai termékeket és kávékat értékesít a piacon, közvetett módon több tízezer embernek ad munkát. Jelenleg is új munkatársat keres.

- Néhány hete indult az Álommeló 2, az első évad megosztó volt, egyértelmű volt a második évad elindítása?

- Nem volt egyértelmű. Amikor az első évadot forgattuk, szó sem volt a folytatásról, viszont olyan jól sikerült, hogy adta magát. A műsor nézettségét tekintve úgy döntöttünk az RTL Klubbal, hogy érdemes továbbvinni. Ami a személyes megélést illeti, nagyon jó élmény volt számomra, arról nem beszélve, hogy valóban egy remek munkatársat kaptam az Álommelónak köszönhetően.

- Mondjuk el, hogy az irodájában itt van velünk Keserű Balázs, az Álommeló első győztese, aki szemmel láthatóan jó munkaerő, amióta itt vagyok, elképesztő tempóban dolgozik, és az is látszik, hogy jól kijönnek egymással. De meg kell hagyni, hogy a műsorban kemény kezű volt a versenyzőkkel, és ez most sincs másképp.

- Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok.

Ez pedig semmi ahhoz képest, ahogy a műsor amerikai változatában viselkedik a cégvezető, igazi kispályás vagyok hozzá képest. Ezzel nem teljesen értek egyet, édesapám volt ilyen keménykezű, én ebben különbözök tőle.

Ugyanakkor tudom, hogy milyen sok múlik a kiválasztáson, ha rossz embert választok, akkor csak hátráltatom magamat, ha viszont megtalálom a pozícióra legalkalmasabb kollégát, akkor sokat tehetek a cégért. Vagyis az én elméletem a következő: legyél nagyon kemény, ha új munkatársak keresel.

- Ilyen az igazi Balogh Levente?

- Aki szeretné tudni, hogy milyen vagyok valójában, nézze meg az Álommelót és a Cápák között műsort. Az igazság a kettő között van.

Balogh Levente és Keserű Balázs, Az álommeló 1. évadának győztese. Fotó: RTL

- Az üzleti műsorról akartam kérdezni. Megszámlálhatatlan vállalkozásba szállt be, legalábbis mi ezt láttuk a képernyőn.

- Azért a gyakorlatban ez nem egy nagy szám, ráadásul folyamatosan változik, ezért most nem tudom megmondani, hogy ezen a napon pontosan mennyi együttműködésről van szó. Ennek oka, hogy folyamatosan változnak a részesedések,

van, hogy kivásárolnak engem a vállalkozásból, vagy hogy egy vállalkozó nem teljesíti a műsorban foglalt feltételeket, ezért nem tudok beszállni.

Persze még ez is változhat. Előfordult, hogy egy cég nem teljesítette a feltételeket, viszont sok pontenciál volt az üzletben, ezért újra tárgyaltunk arról, hogy érdemes lenne szerződni. Összességében a Cápák között műsorban kötött üzleteknek az ötven százaléka valósul meg.

- Ez játék vagy üzleti stratégia?

- Ezen a szinten játék. A Szentkirályi 70 milliárdot ér, ezzel szemben a néhány milliós vállalkozások eltörpülnek.

- Mi a helyzet a saját vállalatával? Van itt ivóvíz, kozmetikumok és már kávé is.

- A Szentkirályinál jelenleg kőkemény automatizálás folyik. A cél, hogy megőrizzük azt a minőséget, amit megszoktak a fogyasztók, ebből nem engedek. Most, amikor itt beszélünk, közvetlen módon négyezer embernek ad munkát a Szentkirályi, közben szépen halad a maga útján. Akárcsak a Vízangyal, amelyből két kategóriát készítettem, egy mindennapi, könnyen elérhető termékcsaládot, valamint egy prémiumkategóriás termékcsaládot, amelyre kozmetikai láncot építettem.

A legújabb üzletem a kávéra épül, ez egy szerelemprojekt, aminek a célja, hogy olyan magas minőségű kávét áruljak, amelyek vélhetően sosem fognak bekerülni a boltok polcaira, elvégre az igazán jó kávékat nem a multikban árulják.

Miért éppen kávé? Szeretem, jó ötletnek tűnt beszállni a kávépiacra, de a fókusz mindig a Szentkirályin lesz. Ez a legfontosabb minden üzlet között, és büszkén mondhatom, hogy a Szentkirályi tőkeszerkezete sokkal erősebb, mint bármikor korábban, arról nem beszélve, hogy a cég régen kinőtte magát. Negyven év múlva fellövöm az űrbe, ott lesz a Holdon a Szentkirályi!

Fotó: Ujvári Sándor

- Mintha csak a magyar Elon Musk lenne. Külföldre is terjeszkedik?

- Nem célom az exportálás. Nem lenne jó döntés, márcsak azért sem, mert az Európai Unió korlátozza. A kút forrástól számított ötszáz kilométeres sugarú körön kívül nem adhat vizet.

Ez védi a vízbázist attól, hogy ne fosszuk ki.

Így van ezzel minden nemzet, Szerbiában például ott van Milos víz vagy Ausztriában a San Pellegrino, és még hosszan sorolhatnám a többi ország nemzeti vízmárkáját. Ezt pedig tiszteletben tartja minden cégtulajdonos, valamint ezt támogatja a nemzetközi Centrál European Mineral Water Holding, amelynek ez elnöke vagyok.

- Mindig is erre vágyott: cégvezetés, üzleti döntések, elnöki poszt?

- Édesapámtól láttam, hogyan lehet felépíteni egy sikeres vállalkozást. Majd megismertem egy görög milliárdost, akinek tetszett a vezetői stílusa, az élete, a gondolkodása, és elkezdtem figyelni őt. Mellette rengeteget olvastam a világ legnagyobb, leghíresebb márkáiról, kezdve a Gucci háztól a Mercedesig. Tizennégy éves korom óta tudatosan építem magam, ez lett az eredménye, amit ön most felsorolt.

- Tehát kemény munka árán jutott ilyen magasra?

- Sok munka van benne, ez nem vitás, de azért hozzá kell tenni, hogy erre születni kellett. Mert vagy vezetőnek születik valaki, vagy nem. Itt vannak például a zeneművészek. Vegyünk egy zseniális hegedűművészt: hiába tanul sokat a virtuóz, ha nem erre született, akkor nem lesz nagy művész. A gyerekekkel is ezt akarom megértetni, amikor előadásokat tartok számukra. Arra ösztönzöm őket, hogy

vizsgálják meg, minek születtek: vezetőnek vagy menedzsernek. Ha vezetőnek, akkor ennek megfelelően kell továbbmenni az életben,

ha menedzsernek, akkor ennek megfelelően edukálják magukat. És van még valami, legyenek értékeik! Sajnos ma egyre kevesebben vagyunk azok, akik saját értékeink mentén teremtettünk vállalkozást, holott erre óriási szükség lenne ma Magyarországon, mert a német cégek nem fogják képviselni a mi értékeinket…

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Hide the Pain Harold 80 éves lesz jövőre, de most is dolgozik és tele van tervekkel és meghívásokkal
Előfordult, hogy külföldön testőröket kellett mellé állítani, mert annyian akartak vele fotózkodni. Ám ő szívesen pózolt mindenkivel.

Link másolása

Arató Andrást - aki világszerte a „Hide the pain Harold” nevezetű internetes mémnek köszönhetően vált ismertté - igazi világsztárként fogadják Hegyeshalmon túl. Kolumbiában például testőröket kellett mellé adni, mert annyian akartak fotózkodi vele - árulta el.

Nemrégiben is több felkérése volt külföldön és most is készül, például Olaszországba. Reklámot csinált, fesztiválra készül, beszélgetéseken vesz részt.

Jövőre lesz 80 éves, de tele van tervekkel

- mondta a Reggeli műsorában.

A családja és a menedzsere, akivel igazi baráti viszonyban vannak, áll mellette - árulta el.

VIDEÓ: Az RTL Reggeli beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET: