KULT
A Rovatból

Jákob Zoli az eddigi legszimpatikusabb Nagy Ő – kritika

Jákob Zoltán kedves és humoros, a vagyonán túl is bőven tud mit adni egy hölgynek – kérdés, ki az a jelentkezők közül, akit a többi is érdekel.

Link másolása

Jákob Zoltán az első olyan Nagy Ő a műsor hazai történetében, akiről korábban sosem hallottam, vagy ha igen, nem lépte át az ingerküszöbömet. Ez annyiból jó, hogy előítéletektől mentesen tudtam leülni a tévé elé.

Oké, ez nem teljesen igaz, hiszen az ember nyilván gondol valamit az értékrendje alapján az efféle műsorokról, különösen, ha feldolgozatlan komplexusai vannak, de azért mégsem úgy kezdtem el nézni a műsort, hogy zsigeri érzéseim vannak a főszereplővel kapcsolatban.

Persze az ember hajlamos nem szeretni a nagyon gazdag és nagyon sikeres pasikat, de be kell vallanom, Jákob Zoltán nekem kellemes csalódást jelentett. Ő nem az a rámenős, lehengerlő macsó, amilyen Árpa Attila vagy akár Noszály Sándor volt.

Nem értek egyet azokkal a kommentelőkkel, akik szerint, ha nem lenne pénze, Jákobot bottal sem piszkálnák a nők. Tapasztalatom szerint nagyon sok hölgynek – a kifejezetten dekoratívaknak is – imponál, ha egy férfi kedves és jó a humora, márpedig a körömmilliárdos az eddigi benyomásaim alapján ilyen.

Nyilván a pénz sem hátrány, de az sem mindegy, valaki hogy viseli a vagyont, erőlködés nélkül, stílusosan, vagy úgy, mint Győzike.

És persze azt se feledjük, hogy Jákob nulláról indulva építette fel magát, ami azt sugallja, hogy nem hülye.

Jákob vagyonának persze van jelentősége, nyilván nem taposnák egymást a feleségjelöltek egy matek-fizika tanárért vagy egy bolti eladóért. De semmi esetre sem a pénz az egyetlen pozitívum, amit elmondhatunk Jákobról. Egyszer kísérletképpen beépíthetnék a műsorba, hogy a Nagy Ő bevallja a lányoknak: tönkrement, mindenét elvesztette. Kíváncsi lennék, kik maradnának.

A műsorvezető ismét Lékai-Kiss Ramóna, aki immár a stabil műsorvezetők közé tartozik, lehet rá építeni, profin hozza, amit kell.

A versenyzők száma évről évre változik, idén 17 hölgy költözött be Jákob Zoli kastélyába, hogy megmérkőzzön a férfi kegyeiért. A műsor jelentős része azzal telt, hogy ők megérkeznek, bemutatkoznak.

A hölgyek igyekeztek már a belépőjükkel nagy hatást tenni a Nagy Őre, és nem azok döntöttek jól, akik luxusautón érkeztek, ebben a műsorban egy Ferrari nem számít különlegesnek.

Mindjárt a műsor elején megjelent az égen egy helikopter. A pilótaülésben egy hölgy ült, bár landolás után nem ő szállt ki.

Rögtön gondoltam is magamban, bármennyire dekoratív is az elsőként érkező Emőke, engem jobban érdekelne a pilóta.

Na persze hamar kiderült, hogy megérzéseim jók voltak, a pilóta is versenyző, a neve Zsuzsa. Azért egy helikoptert vezető csaj az nagyon vagány. Zolinál is erős plusz pontot jelentett.

Vicces momentum volt, hogy Emőke úgy köszöntötte Zsuzsit, mint aki ott látja először, pedig mint láttuk, egy helikopteren érkeztek.

Akadt jelentkező, aki az egész családot magával hozta, anyut, aput és a kislányát. Titkon vártam, hátha feltűnik a férj is, de ez szerencsére nem történt meg. Az apuka kissé régimódian Jákob Zolira bízta a lányát és előre áldását adta az esetleges frigyre.

A kislány is megkérte, hogy Zoli vigyázzon az anyukájára.

Nevezzetek öregnek és vaskalaposnak, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy bölcs döntés volt belevonni ebbe a gyereket.

Nem tudom, mennyit ért meg az egészből. Felfogta, hogy ennek a játéknak akár az is lehet a vége, hogy az aranyos, szakállas bácsi lesz az új apukája?

Igaz, a magyar Nagy Ő történetében még nem született igazi párkapcsolat a műsorból, de külföldön volt rá példa, szóval semmit sem lehet kizárni. Hozzáteszem, Zoli nagyszerűen megtalálta a hangot a kislánnyal, ami Bettinának nagyon imponált.

Egyébként közel sem Bettina volt a leganakronisztikusabb szereplő. A kétes címért versenyben van a 20 éves Nati, akit félmeztelen férfiak cipeltek be díszes hordágyon – és beszédmodoráról nekem valamiért folyamatosan Kiszel Tünde jut eszembe –, illetve Zoé, aki saját állítása szerint a Romanov család leszármazottja és társalkodónő, valamint londiner kíséretében érkezett.

Vivien kakukktojás abból a szempontból, hogy ő korábban már randizgatott Zolival, amit a csajok persze nem hittek el neki – pedig hát egy ilyen blöfföt roppant könnyű volna tesztelni, csak meg kell kérdezni Zolit. Ez azonban senkinek nem jutott eszébe.

A nyers, szókimondó cukrász, Edina szerepe egyértelmű, ő a balhéfaktor. Olyan személyiség, aki minden harmadik mondatával belegyalogol valakibe, mert kendőzetlen őszinteséggel kimondja, amit gondol, és mindig száz százalékban meg van győződve az igazáról.

Számomra az egyik legszimpatikusabb versenyző Csenge, aki busszal érkezett.

A Nagy Ő is értékelte a gesztust, úgy véli, Csengének nem a Ferrari kell, hanem tényleg az emberre kíváncsi.

A hölgyeket legjobban talán a menyasszonyi ruhában érkező, és – a többiekhez képest – idősebb Adél akasztotta ki, de Zolira sem tett jó benyomást ez a fajta rámenősség. Nekem a tatarozott arc sem jön be amúgy, de Zoli erről nem nyilatkozott.

Színfolt a nigériai-magyar-amerikai stewardess, Mariah Mama, aki igazi energiabomba, de kissé túl is tolja a pörgést. Amint kettesben maradtak, beült Zoli ölébe, éz első este végére eljutott oda, hogy szívesen szülne babát Zolinak.

Meglepő fordulat volt, amikor az egyik luxusautóból Rubint Réka szállt ki. Aztán némi lebegtetés után persze kiderült, hogy nem ment szét a Schorbert-házaspár, Réka egy barátnőjét hozta el Zolinak.

Érdekes még Virág szerepeltetése. Ő már Árpa Attila kegyeiért is versengett, ő volt az, aki tavaly bikiniben érkezett és Árpára bízta, hogy válasszon neki ruhát. Nem tűnik bonyolult léleknek. Jákob Zoli meg is jegyezte:

„Ha összejövök vele, remélem, jövőre már nem jön vissza.”

Rögtön az első adásban beindultak a cicaharcok, különösen Edina és Nati szeret beleszállni másokba, de senkit nem kell félteni. Legfeljebb szegény Zolit, akit néha szó szerint szétszednek ezek a nők. Mint megtudtuk, hamarosan két hölgynek távoznia is kell – bevallom, nekem nem okozna nehézséget szűkíteni a mezőnyt, feltéve, hogy a szerkesztők nem szólnak bele. Na persze, én már réges-rég megtaláltam a Nagy Őmet, úgyhogy ez nem az én problémám. De Zolin azt láttam, hogy a nagyon nyomulós hölgyek kevésbé jönnek be neki, és az sem hatja meg, ha adott esetben egy szereplő bugyi nélkül érkezik.

Van új elem is, a hazatérés kulcsa, amiről egyelőre nem árulták el, mi a szerepe. Azt sejtem, ez afféle védettséget jelent majd. A hölgyek közül volt, aki azt mondta, inkább nem szeretné megkapni, mert nem tudni, mivel jár. Erika mindenesetre örült neki, hogy Zoli neki adta.

Összességében szórakoztató volt az első epizód, bár a csajok civakodása közben azért voltak facepalm pillanatok. Jákob Zoltán nekem az eddigiek alapján kifejezetten szimpatikus, megkockáztatom, a legszimpatikusabb Nagy Ő, akit eddig láttam, Molnár Aniktó is beleértve. Hogy morális szempontból mennyire elfogadható egy ilyen műsor… Én úgy vagyok ezzel, hogy az életben is vannak emberek, akiknek nem értek egyet a döntéseivel, de a saját életével mindenki azt csinál, amit akar.

Ebbe az is beletartozik, hogy mindenkinek joga van csatornát váltani, ha valami nem tetszik.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Itt a magyar Harry Potter: gulyással, hagyományos reggelivel, metróval és egy sikeretlen vizsga utáni búfelejtővel
Hári Gábor egy családi étkezésben megfáradva döntött úgy, hogy elkészíti a kultikus figurák magyar verzióját. A mesterséges intelligencia segítségével kerültek a szereplők kocsmába, pályaudvarra, lakótelepre...

Link másolása

Harry Potterből sosem elég. A könyvek és filmek, a különféle játékok után a mesterséges intelligencia segítségével most Magyarországra érkeztek a szereplők.

A kalandról különleges képeket osztott meg a Facebook-on Hári Gábor. Az alkotó elmesélte a Szeretlek Magyarországnak, hogyan született az ötlet, hogy magyar környezetbe helyezze a varázsló-tanoncok világát.

"Az inspirációm onnan jött, hogy külföldön élek, és a családom látogatóba jött nemrég. Magyar ételeket ettünk, elég tetemes mennyiségben. Egy ponton, amikor már kifáradtam az evésben, leültem a YouTube elé és eszembe jutott a "nemzeti Harry Potteres" mesterséges intelligencia mémformátum. Magyar verziót még nem láttam belöle, ezért úgy döntöttem elkészítem én".

A képeket pedig megosztotta ITT. És az alkotásokhoz némi magyarázatot is adott.

"Hágrid" gulyást főzött a harmadik ebédjére
"Dámböldór" a méreggel, ami miatt kirúgták
"Sznép" a megvakulása előtt
"MekGonagál" hagyományos magyar reggelivel
"Heri, Ron és Hermióne" egy sikertelen vizsga után, iskolai egyenruhában
"Dobbi" túl sokat szívott, most a pályaudvaron lakik
"Voldemort", aki rossz hírekkel szórakoztat

A képeket Hári Gábor engedélyével közöltük.

Link másolása
KÖVESS MINKET: