SIKERSZTORIK
A Rovatból

„Minden esküvő végén legalább két vendég azt hiszi, rokon vagyok” – beszélgetés egy ceremóniamesterrel

Horváth Szilárdnak idén negyven esküvője van betáblázva. Ő maga egyetlen lagzin sem iszik, és volt már olyan lakodalmon, ahol a menyasszony lelépett – de ezt is megoldotta.


– Bevallom, nekem még a szó is új. A ceremóniamester nem ugyanaz, mint a vőfély?

– De, tulajdonképpen ugyanazt csinálom, mint egy modern kori vőfély. Csak épp nem beszélek versben, és nem játszatok pajzán játékokat. Komolyra fordítva: a ceremóniamesterség lényege a profizmus és a párközpontúság. A mai párok már nem szeretnek olyasmiket játszani, hogy mondjuk a menyasszonynak végig kell vezetni a vőlegény nadrágjában egy tojást, felfelé az egyik lábszárán, aztán levezetni a másikon. Ez őket zavarba hozza. Amikor a párok megkeresnek, majdnem mindig az az első mondatuk: ők nem szeretnének szerepelni.

– Nem szeretnének szerepelni? A saját esküvőjükön?

– Pontosan. Persze vannak kihagyhatatlan dolgok, mint a nyitótánc, a tortavágás, a csokordobás és a menyasszonytánc, ahol a tradíciók szerint egy konyharuhával letakart kübliben „kalapozom” össze a pénzt, miközben a pár ropja. Ez utóbbi már sok párnak kellemetlen, mert úgy érzik, hogy kéregetnek. Persze a menyasszonytánc az esküvő része. Még akkor is, ha van olyan vendég, aki szégyelli, hogy csak egy ötezrest tud adni, és a markában rejtegeti a pénzt. Ezért ma már sokan kérik, hogy legyen inkább diszkrét ajándékozás, amikor mindenki borítékban, vagy becsomagolva odaadja a gratuláció során a nekik szánt pénzt az ifjú párnak.

Fotó: Száz Jenő

– Akkor mi most a menő az esküvőkön?

– Szerintem a tendencia az, hogy

a párok egyre inkább lazulni akarnak a nagy napon, nem görcsölni, együtt bulizni egy óriásit azokkal, akiket szeretnek, és átengedni a gyeplőt. Mert akárki akármit gondol, ez a nap nemcsak a csillogásról szól, egyúttal rettenetesen fárasztó is a szerelmespárnak.

És itt jövök én a képbe: tapintattal, jó ritmus- és arányérzékkel, de biztos kézzel kell terelgetnem a népet, végigvinni a forgatókönyvet, de úgy, hogy egy pillanatra se lanyhuljon a hangulat. Rengeteget kell improvizálni, és persze jó pszichológusnak is kell lenni.

A vőlegények lazábbak, de az arák számára idegileg nagyon kimerítő ez a nap. Egy menyasszonyom például egyszer annyira felspanolta magát, hogy a menyasszontánc helyett ki kellett mennie hányni. Egy táncos kis játékkal úgy kellett elterelnem a vendégek figyelmét, hogy ez az „apróság” ne tűnjön fel nekik.

– Ezek szerint jól kell ismerned a párt.

– Hónapokkal előtte leülök velük. Legalább 4-5-ször találkozunk, beszélgetünk személyesen is az előkészületek alatt. De arra is megkérem őket, hogy csináljanak egy Facebook-csoportot, ahová meghívják az összes leendő vendéget, és bemutatnak engem. Ha ez megvan, „kirúgom” a párt a csoportból, és ismerkedem a vendégekkel. Összekacsintok velük. Így már nem leszek nekik vadidegen a bulin, plusz egy csomó háttérinfót megtudok a párról.

Vicces, amikor az esküvőn mondjuk bejelentem, hogy azért van jó sok zöld petrezselyem a levesben, mert a vőlegény Fradista, és ezen ő lepődik meg a legjobban, hogy honnan tudom.

De volt olyan pár, aki könyvimádó volt, és a menyasszonytáncra mindenkivel egy könyvet hozattam ajándékba. Én adtam az elsőt, a Bogyó és Babócát az első gyereküknek. Váratlanul érte őket, de nagyon meghatódtak.

Fotó: Száz Jenő

– Mik a leginkább „trendi’” szertartások, elemek manapság egy esküvőn?

– Kezdjük rögtön a nászajándékkal, mert az úgy látom, szinte mindenütt ugyanaz. A párok többnyire pénzt kérnek, és nem csilivili cuccokat, de ahogy már említettem, azt is úgy, hogy a dolog diszkrét legyen. A vendégekkel ezért Facebookon előtte megbeszélem, hogy az esküvői szertartás után, a gratuláció közben egyszerűen adják oda a maguk kis zárt borítékját. Mindenki annyit ad, amennyit tud, semmi nem látszik, senki nem jön zavarba, le van tudva az egész. Gyakori kérés az is, hogy a menyasszonytánc során dobjanak a vendégek egy-egy kaparós sorsjegyet a kosárba. Ezen kívül szeretik a közös játékokat, ahol nincs az ifjú pár „pellengérre állítva”, hanem mindenkit bevonok. Viszek például pendrive-on egy zeneválogatást, ahol 30 másodpercenként tök más zenék szólnak. Szétválasztom a vendégeket, nők és férfiak egymással szemben, és amilyen zene szól, olyan stílusban kell ropniuk. Fél perc Kis Grófó, fél perc Nirvana, fél perc „Pocsolyába léptem”, fél perc Gangnam Style. Ezen nagyon jókat szoktak röhögni. Rögtön utána pedig játszatok a DJ-vel valami népszerű bulizenét, hogy mindenki maradjon a parketten.

– Azért a hagyományos játékok közül is maradt pár, nem?

– Persze. Van olyan, hogy a vőlegény meg a menyasszony beleharap egy szelet kenyérbe – akkor már belekerül ugye a DNS-ük –, a kenyeret becsomagolom alufóliába, bedobom a násznép közé, és amilyen nemű vendéget eltalál, kikiáltjuk, hogy olyan nemű lesz az első gyerek. Aztán a vendégnek mondani kell babaneveket, egészen addig, amíg rá nem hibázik egy olyanra, ami tetszik a párnak. Minden elrontott babanév után innia kell egy felest. Többnyire 2-3 feles után már megvan a gyerek tervbe vett neve is, persze csak viccesen, ezeket nem kell annyira komolyan venni. A lényeg, hogy mozog, „nyüzsög” az egész vendégesereg, aktivizálva vannak.

– Volt olyan, amikor valami rosszul sült el?

– Olyan igen, hogy majdnem. Ahogy mondtam, a ceremóniamesterség egy nagyon improvizatív műfaj. Bármikor becsúszhat valami. Volt egy menyasszonyszöktetés, amikor az ara egyszerűen eltűnt. Nem jött vissza, meg az „elrablói” sem. Fél órával később jön oda a vőlegény, hogy nem tudom-e, hol van az asszonykája.

Kiderült, hogy két utcával lejjebb, egy kocsmában bulizott a szöktetőivel meg több más haverjukkal, mert összefutottak, és amúgy is az volt a törzshelyük. Rögtönöznöm kellett: összetereltem a násznépet - szerencsére csak egy hetven fős lagzi volt - és együtt átvonultunk mi is a kocsmába.

A menyasszony akkor kapott észbe, de nem volt gáz: ott folytattuk a bulit, együtt. Még a nagymama is ropta. De megesett az is, hogy a menyasszony szülei rég elváltak, nem voltak túl jóban, és egymástól függetlenül rendeltek egy-egy limuzint a párnak. Ott álltunk két limuzinnal, a pár meg nem értette, mi van. Hát úgy intéztem, hogy az egyik odavitte őket a templomhoz, majd „cseréltünk”, a másik meg visszahozta őket. Mindenki örült, nem volt sértődés.

Fotó: Pandula Judit

– Amikor ezt az interjút megbeszéltük, azt mondtad, csak az idei szezonra negyven esküvőd van. Az ország minden részében, Budapesttől a nagyvárosokon át a legkisebb falvakig. Ennyire menő vagy, vagy ilyen népszerű még mindig a házasság intézménye?

– Is-is (mosolyog). Az országban 10-15 ceremóniamester van, akiket nagyon jónak tartok, ismerjük egymást, sőt ajánljuk is, ha már foglaltak vagyunk egy időpontra. Igen, rengeteg esküvő van, igaz, sok a válás is. Nekem is volt olyan párom, akik a szeptemberi esküvőjükön csak úgy ragyogtak a boldogságtól meg a szerelemtől, öröm volt rájuk nézni, aztán hallottam, hogy novemberben már be is adták a válókeresetet.

De azt látom, hogy ez a szép szertartás - a szerelem ünnepe - igenis még mindig nagyon fontos.

És a párokat megnyugtatja, ha van valaki, aki kézben tartja a dolgokat, gondoskodik a hangulatról, de tudja, mikor kell háttérbe húzódni, és mikor muszáj kicsit „belenyúlni” a történésekbe. És persze az is fontos nekik, hogy valaki végig „észnél van”, mert tegyük hozzá, hogy bár rendesen kínálgatom a pálinkát, én magam a bulikon soha egy kortyot sem iszom. A párok ezért a biztonságérzetért - és persze a hangulatért - szívesen fizetnek. Amibe én kerülök, az középkategóriának számít - 150 ezer forint egy esküvő -, de hallottam már ezer eurós tarifáról is. Van ilyen is.

– Mit tanácsolsz a házasulandóknak, úgy általában, mint a téma szakértője?

– Sokszor tanácsolom a párjaimnak, hogy a nagy napjuk előtt pihenjenek kettesben egy-két napot. Fröccsözzenek, DVD-zenek, nyújtózzanak el a kanapén, hogy kipihentek legyenek a menyegzőre. A másik javaslatom, hogy ha nagyon utálják a felhajtást, akkor utazzanak el inkább Balira, költsék el a bulira szánt pénzt ott, és keljenek egybe a tengerparton.

De ha nagy lagzit akarnak, akkor ne görcsöljenek, hanem lazuljanak el, ez az ő napjuk, nem érdemes végigidegeskedni. Ha pedig ceremóniamestert fogadnak, bízzanak benne.

És is azt kérem tőlük: bízzanak bennem. Én még nem voltam olyan esküvőn, ahol a végén ne hitte volna legalább két vendég, hogy rokon vagyok. És volt olyan jegyespár, akik vendégek voltak egy esküvőmön, és utána megkerestek, hogy engem akarnak, jövő februárra. Az a hétvégém már pont foglalt volt, erre áttették az időpontot egy héttel későbbre. Kizárólag miattam. Na ennél nagyobb elismerés nincs.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: