KULT
A Rovatból

Herceg Erikára sikerült olyan ruhát adni, amitől néhány gyengébb idegzetű feminista agyvérzést kapna

Mihályfi Luca volt a legjobb, a Synergy a leszínesebb, Isky & Szkym a legerőtlenebb. Megnéztük az X-faktor első élő show-ját.


Évről évre egyre korábban indul a karácsonyi szezon. Megszoktuk, hogy már október elején kapni lehet adventi naptárat és mikuláscsomagot.

Miller Dávid azonban még ezt is tudta fokozni: már most beindította a karácsonyi ronda pulcsi versenyt egy cipzármintás szörnyűséggel, amit hozzá illő nadrággal tetézett.

Kocsmázáshoz semmi esetre sem ajánlatos öltözet, ha ebben a hacukában kezded el részegen keresni a kulcsodat, az utcán éjszakázol.

Herceg Erikára sikerült egy olyan ruhát adni, amitől néhány gyengébb idegzetű feminista és roggyant egészségű erkölcscsősz biztos agyvérzést kapna, de ettől függetlenül nagyon csinos volt.

A szokásos műsoridőt nyerő bazsalygás után ráfordultunk a szabályokra. Ebben nincs változás a korábbiakhoz képest: a mentorok 4 versenyzőt leültethetnek, ők biztosan tovább jutnak a következő adásba. A maradék 8 versenyző sorsáról pedig az istenadta nép dönthet. Négy tovább jut, négy azonban megy a levesbe. Amennyiben a 4 szék betelik, de a mentorok megint leültetnek valakit, szintén a nézők döntik el, hogy kinek kell felállnia.

Gáspár Laci eleresztett egy borzalmas szóviccet: Aki majd leülhet, mit fog mondani? Köszönöm széken.

Laci, kössünk egy egyezséget: én soha nem fogok énekelni, te pedig kérlek, ne próbálj viccelni! Mindenki jobban jár.

Beretka Ádám kezdett, akiről ByeAlex elmondta, hogy nehezen találták a közös hangot. Egy Beton.Hofi dallal készültek, mert Alex úgy érezte, ebben Ádám megmutathatja, mitől egyedi előadó.

Mit mondjak, nem hozta meg a kedvemet, hogy rohanjak Beton.Hofit hallgatni. Puskás Petinek sem tetszett, nem érezte átütőnek. Laci sem lelkesedett, Erikának viszont bejött.

Alex persze senkivel sem értett egyet, szerinte nagyon jó volt a feldolgozás, Ádám remekül megoldotta. A véleményeknek megfelelően Ádám két igent és két nemet kapott, tehát veszélyzónába került.

Ekkor következett egy kis intermezzo: Miller Dávid bejelentette, hogy Beretka Ádám produkciója volt az utolsó, amit az RTL Klubon láthattunk. Kicsit túlzásnak éreztem, annyira azért nem volt rossz, hogy rögtön meg is szűnjön a csatorna. Elvégre, ha a Barátok köztbe és a Való világba nem rokkant bele...

Persze valójában nem volt szó ilyesmiről, csupán az történt, hogy a csatorna 25 éves fennállása alkalmából a nevét RTL Klubról RTL-re változtatta – hogy szegény „klub” mit vétett, csak találgatni lehet.

Mondjuk kibírtam volna, ha Dávid nem említi meg, hogy 1997-ben mindössze 1 éves volt, és az X-Faktor idei versenyzői még meg sem születtek, mert hát én már nagyon is éltem akkor, és ki szereti, ha vénembernek titulálják?

„Nem túlzás azt állítani, hogy együtt nőttem fel ezzel a csatornával”, állapította meg Dávid, és valljuk meg, ez azért sok mindent megmagyaráz.

A tévétörténeti kitérő és a reklám után Gáspár Laci csapata következett Sophia Khannal, aki vitathatatlanul az idei mezőny legcukibb versenyzője. A korábban elhangzottakból egyenesen következett, hogy Sophia éneklése az első produkció, amit a megújult RTL-en láthattunk, és ha babonás lennék, most elkezdeném félteni a csatornát.

Sophie-t sajnos megette az élő show. Bátortalan volt és hamis, csupán feladatot oldott meg. Alex is erőtlennek nevezte. A mentor szerint a dalválasztással volt baj, tingli-tanglinak találta. Nem tudta megmutatni a német lány, mennyire tud énekelni.

Ennek ellenére csak Peti vette elő a szigorú arcát, így Szofi három igennel leülhetett.

Boros Marcell következett, akinek ismét meghallgathattuk amúgy valóban szomorú és tiszteletre méltó személyes történetét. De – mint már korábban is írtam – vannak kétségeim, tud-e többet, mást azon kívül, hogy saját rapszámaiban üzenget.

Az első élőadás alapján nem.

A mostani dala a hozzá legközelebb álló személyekhez szólt. Kétségtelenül tehetséges Marci, és nagyon megható volt a szöveg is, de nem tudom, mennyi van még benne. A mentorok állva tapsoltak, úgy értékelték, a versenyző sokat fejlődött magához képest. Így hát leülhetett.

Alex azt tanácsolta neki, hogy bármit is csinál az életben, a nyelvet ne engedje el, és írjon, akár dalszöveget, verset vagy könyvet.

Jött Bodrogi Enikő, és a Hogyan tudnék élni nélküled. Nagyon szépen énekelt, de valahogy furán, kicsit caramelesen hangsúlyozta a szavakat.

Laci ódákat zengett Enikő produkciójáról, csillagos ötöst adott rá, amivel Petit és Alexet is meglepte. Peti szerint – bár összességében tetszett neki – többször mellé ment, hamis volt. A viták ellenére négy igent kapott.

Váradi Ábel ByeAlex csapatából került végül Puskás Petihez. Az Ábel által képviselt stílus közel áll hozzám, de azért erős félsz volt bennem, vajon hány közönségszavazat érkezik erre az irányra. Nem volt elég tiszta az éneklés, de a színpadi jelenléttel nem volt baj. Sajnos Laci és Erika nem adott széket, ezért Ábel is a veszélyzónába került.

Helfy Alexa teljesítménye elég hullámzó volt idáig. Herceg Erika néhány nappal ezelőtt azt mondta nekem, úgy érezte, ennek a lányka szüksége van őrá, ezért hozta magával az élő show-ba.

Igaza lehetett, érzékelhetően összeszedte magát a 18 éves lány. A fiúk viszont vegyesen értékelték a produkciót. Peti ma szigorú fokozatra kapcsolt, Alexának sem adott széket, de ByeAlex megmentette a lányt, így leülhetett.

Sólyom Bernadett igazi meglepetése az évadnak, hiszen rapperként jutott tovább a válogatóból, aztán kiderült, hogy nagyon jól énekel is.

Ennek tükrében remek választás volt Cooliótól a Gangsta’s Paradise, hiszen minden erényét megmutathatta benne.

A mentorok egyedül az önbizalmat, az erőt keveselték, de így is négy igent ért a produkció. Bernadett sikerének egyedül Sophie nem örülhetett, hiszen az ő helyére ülhetett le.

Mihályfi Luca úgy énekelte el a Crazyt, ahogy kellett, ez a lány már nyugodtan felléphetne bárhol. A mentorok állva tapsoltak. Ahogy Alex fogalmazott: „Vannak helyzetek, amikor nincs miről beszélni.”

Nem volt kérdés, hogy le fog ülni, viszont meglepett, hogy a nézők Bodrogi Enikőt szerették a legkevésbé, neki kellett felállnia.

Isky és Szkym a negatív kritikák ellenére megakarta mutatni, hogy tudnak élni a lehetőséggel. Jelzem, nem tudtak. Találva éreztem magam, eléggé lehúztam őket a múlt héten, de hogy Edit Piafot idézzem,

Je Ne Regret Rien.

Nem igazán értem, mit látott bennük Alex. A mentorok is eléggé húzták a szájukat, nem kaptak széket.

Kiss Kevin hatalmas figura, de most először kevésbé tudott magával ragadni, mint máskor. Talán hiányzott a gitár a kezéből, vagy talán azért, mert magához képest nem mutatott igazán újat.

Peti később elárulta, hogy a srác gégegyulladással küzd, azért volt visszafogottabb. Bárhogy is, vitathatatlanul óriási tehetség, helyet is cserélhetett Alexával.

Serbán Szebasztián produkciójára mérsékelten sikerült figyelnem, annyira a díszlet hatása alá kerültem. Eleinte nem értettem, hogy jön Máté Péterhez a jéghegy. Talán a zátonyra futott kapcsolat metaforája?

Lassan esett csak le, hogy ez maga az összegyűrt szerelmeslevél akar lenni, és valószínűleg úgy érezték, önmagában nem elég giccses, ezért megfejelték azzal, hogy kivetítették rá a dalszöveget. A produkció megosztotta a mentorokat, annyira azonban nem, hogy Szebasztián ne cserélhessen helyet Marcellal.

Ma már többször volt szó rossz dalválasztásról. Ebben a külön versenyben a versenyt kétségtelenül Erika és a Synergy vitte el. A Pink Venom című K-pop sláger egy értelmezhetetlen katyvasz, körülbelül olyan érzés volt, mintha valaki összekeverne vattacukrot és medvecukrot némi sopszka salátával és egy kis pacallal, és mindent gurmet fogásként próbálná tálalni.

Most belegondolva a Pink Venom (Rózsaszín méreg) ilyen szempontból találó cím.

Egyébként a lányok tehetségesek, látszott, hogy sokat dolgoztak, de sajnos széket nem kaptak.

Mivel ők voltak az utolsó versenyzők, az már eldőlt, hogy Solyom Bernadett, Serbán Szebasztián, Mihályfi Lucs és Kiss Kevin tovább jutott.

A veszélyzónából Herceg Erika minden lánya megmenekült, rajta kívül Boros Marci jutott tovább. ByeAlex háromszoros győztes mentorként rögtön az első élő adásban elvesztett két versenyzőt. Erika pedig az egyetlen, aki teljes csapattal várhatja a következő fordulót. Én megmondtam: ez az év Erikáról szól.

A kiesők közül egyedül Ábelt sajnálom igazán, de azt is be kell vallanom, nehéz lenne megmondani, kit küldtem volna haza helyette. Bár most már talán kár is ezen agyalni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: