KULT
A Rovatból

Egy horrorutazás története egy zabolátlan földi pokolban – Amerika kegyetlen, véres, undorító, mocskos korszakát mutatja be A vadnyugat születése

Peter Berg odatette magát. Igazi sztárgárdával mutatja be a történelem egy olyan időszakát, amit európaiként nem nagyon ismerhettünk eddig. Különleges utazásban lesz részünk!
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. január 29.



A vadnyugat születése remek példa arra, amikor megfelelő szakemberek a tökéletes projekten dolgoznak együtt. Mark L. Smith neve nem sokaknak lehet ismerős. Ő írta a Leonardo DiCaprio nevével fémjelzett A visszatérő forgatókönyvét, de neki köszönhettük a remek Overlordot is.

Most egy sorozatot készített a Netflixnek, amit tényleg csak ajánlani tudok, de nem mindenkinek.

Nem szokott ilyen lenni, hogy a cikk elején elspoilerezem, de A vadnyugat születése egy szórakoztató, kegyetlen, véres utazás meséje, amit látni kell!

Az alkotók megnyerték maguknak Peter Berget rendezőnek. Eddig nem igazán szerettem Berg filmjeit, leginkább korrekt iparosnak nevezném, semmi kiemelkedő nem szokott lenni a filmjeiben. Hazudok, az utóbbi időben, gondolva itt a 22 mérföld, Mélytengeri pokol vagy A túlélő filmekre, erősen szokott építeni a túlzásba vitt erőszakos realizmusra.

Tehát ha robban valami, akkor ott végtagok hullanak, és törmelékek lepik el a terepet.

Itt is ez a helyzet, A vadnyugat születésére a legjobb kifejezés tényleg az eredeti cím „primeval” szava. Ez annyit tesz, őskori. Amerika egy kegyetlen, véres, undorító, mocskos korszaka, amit inkább mindenki csak elfelejteni szeretne, annyi szörnyűség történt ebben az időben.

1857-et írunk, Utah államban járunk, ahol tetőzik a feszültség az őslakosok, az amerikai hadsereg és a mormon milícia között. Utahban ugyanis a megválasztott kormányzó Brigham Young (Kim Coates) nemcsak politikus volt, hanem a mormon egyház, az Utolsó Napi Szentek Jézus Krisztus Egyházának egyik vezetője és apostola.

Ennek köszönhetően vallási fanatikusokat gyűjtött maga köré, és elhitette velük, hogy Utah az igazi mormon állam, itt kell letelepedniük.

Ezt persze az Amerikai Egyesült Államok nem nézte jó szemmel, így erős ellentétek feszültek egymásnak. A problémákat csak tetézte, hogy a helyi őslakosokat el kívánta űzni, plusz az aranyláz miatt rengeteg szerencsevadász is megjelent a vidéken, tehát tényleg egy anarchikus korszak volt.

Ezekben az időkben kezdődik történetünk Sara Rowell (Betty Gilpin) és fia Davin (Preson Mota) hosszú útjával. Crook Springsbe igyekeznek, ami elég messze van, és az időjárás sem kedvez nekik. Megállnak Fort Bridgerben, egy helyi szőrmekereskedő központban, ahol megölik vezetőjüket, így nem nagyon tudják, hogyan tovább. A kereskedő központ vezetője, Jim Bridger (Shea Whigham) bemutatja őket Isaacnek (Taylor Kitsch), aki segíthetne eljutni nekik a desztinációjukba, de a férfi nem vállalja, mert a saját problémáival küszködik.

Így a nő kénytelen egy mormon kocsivagonnal tartani, Jacob Pratt (Dane DeHaan) és felesége, Abish (Saura Lightfoot-Leon) kíséretével így megindulnak a régi spanyol úton nyugatnak.

Ez a kereskedőút elég veszélyes, ezért az utazók nagyobb táborokba verődtek, és együtt indultak útnak. Sara tudtán kívül még két személy is velük tartott pluszban, ugyanis Isaac úgy döntött, titokban követi őket, mert rossz megérzése támadt a nő kalandjával kapcsolatban, és egy menekült néma indián lány, Two Moons (Shawnee Pourier) is a csapattal tartott elrejtőzve a kocsiban. Tudom elég sok a név, de túl kell lenni rajta.

Útjuk során, rögtön az első pihenőnél megtörténik a legrosszabb. A kocsikaravánok pihenőhelyére támadnak őslakosok és mormonok furcsa csapata, akik lemészárolják az egész 400 fős tábort. Az az elemi erőszak, pusztítás és szörnyűség, amit rendező a kamerán keresztül bemutat ezzel a közel 5 perces támadással, az elismerésre méltó.

Tudtam, hogy 18-as korhatáros sorozatot nézek, de a hirtelen robbanásszerű hiperrealisztikus erőszak szinte sokkoló hatással bírt.

Ez tényleg nem szórakozás az egész családnak. A zabolátlan vadnyugat se igazán jó kifejezés rá, itt mindenki a túlélésért harcol, átgázolva gyerekeken, nőkön, bárkin, aki az útjukban van. Semmi becsület, csak tisztán túlélés.

Térjünk ki az egyik legjobb dologra: a karakterek. Nem csak a színészek játéka elsőrangú, hanem itt mindenkinek jól definiált célja van, és értjük, amit el szeretnének érni. Főszereplőink bármi áron el akarnak jutni Crook Springsbe, mert ott él a férj, akiben a jövőbeni boldogulást látják. A mormon vezető terjeszteni akarja a vallását, akár saját népének vére árán is. Kapitányai pedig teljesítik apostoluk minden akaratát.

Jim Bridger büszke erődítményére a vadnyugat közepén, és nagyon nem akarja eladni a mormonoknak. Az amerikai hadsereg pedig próbálja megtartani a rendet a vidéken.

Jakob Prattnek eltökélt szándéka, hogy megtalálja az indiánok által elrabolt feleségét, Abisht, míg a nő feladta az életet, és csak békét szeretne lelni a sok szörnyűség láttán, amit átélt. Az író ezeket a karaktereket élettel tölti meg, szinte még a „rosszakat” is meg lehet érteni. Tényleg, tiszta szívemből úgy gondolom, ez Berg legjobb rendezése. Az akciójelenetek tisztán követhetőek, véresek és elemi erővel vágják gyomron a nézőt.

A színészek is nagyon jók, Betty Gilpin, már a 2020-as Vadászatban is nagyon vagány volt, de itt négyzetre emeli a kemény női főszereplő toposzát. Taylor Kitsch játszi könnyedséggel hozza a magányos, szótlan hős szerepét. Shea Whighamet én mindenben imádom, bár általában csak mellékszerepekben szokott brillírozni.

Dane DeHaan húzta a legrövidebbet, az ő karaktere olyan túlélő, mint Leonardo DiCaprióé volt A visszatérőben, és a végére legalább annyira lerobban szegény, fizikailag és mentálisan is.

De akárkit kiemelhetnék, még Jay Courtney is jó a borzasztóan negatív szerepében. Apropó Courtney-t nem ismertem volna meg, ha nem nézem végig a stáblistát. A közel 40 éves színészre egy jó 10-15 évet rátettek szakállal és kosszal.

Nagyon hangulatos A vadnyugat születése, még akkor is, ha néha nehéz nézni. Nehéz, mert nem hazudnak a készítők, egy kemény, véres, erőszakos, aljas és mocskos sorozat. Persze nem hibátlan, fel lehetne róni a sokszor pátoszos monológokat, főleg az amerikai hadsereg századosának a szájából, vagy karaktereink sokszor logikátlan cselekedetét, de nem érdemes. Minden a helyén van, egy szórakoztató, nem mindennapi új történetet kapunk. Amerika ezen időszakáról európaiként nem sok információt kapunk, én például nem tudtam, hogy a mormonok ekkora problémát jelentettek az amerikai hadseregnek egy időben. Egy dolgot ki kell emelnem, nem tudom tiszta szívvel mindenkinek ajánlani.

Gyengédebb idegzetű nézőknek ki kell emelnem, hogy itt gyerekeket lőnek arcon, nőket erőszakolnak meg, tomahawkkal vernek agyon sok embert, és erőszakosabbnál erőszakosabb válogatott halálnemeket mutatnak be egy letűnt korszakból.

Gyakorlatilag egy horrorutazás története egy zabolátlan földi pokolban. De, aki ezen túl tud lépni, különleges kalandban lesz része. A vadnyugat születése mind a hat része magyar szinkronnal megtekinthető a Netflix kínálatában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
A Roxette alapítója elmondta, mit szól ahhoz, hogy a Fidesz engedély nélkül használta a Listen to Your Heartot
Per Gessle arról is beszélt, miért Lena Philipsson lett a zenekar énekesnője Marie Fredriksson halála után.


November 4-én Budapesten koncertezik a Roxette, ennek apropóján beszélgetett a HVG a zenekaralapító Per Gessle-vel. Elmondta, hogy miután 2019-ben Marie Fredriksson rákban meghalt, miért Lena Philipssont választották énekesnőnek. Mint kiderült, az ismeretségük a nyolcvanas évekre nyúlik vissza, amikor a svéd énekesnő befutott, ugyanis Gessle írta az első slágerének a szövegét.

„Tavaly készítettem egy svéd nyelvű duettalbumot, sok-sok énekessel. Lena is köztük volt. A stúdióban voltunk, és ahogy énekelni kezdett, a fejemhez kaptam, hogy te jó ég, Lenában megvan, minden, ami alkalmassá teszi, hogy a Roxette-dalokat énekelje. Meg se fordult a fejemben, hogy találhatok valakit, aki úgy tud énekelni mint Marie.

Persze Lena egészen más személyiség, mint Marie, a stílusuk sem ugyanaz, de a hangjában, az előadói attitűdjében van valami, ami passzol a Roxette-dalokhoz. És ezek nem könnyen énekelhető dalok. Ott van a Queen of Rain, az It Must Have Been Love vagy a Listen to Your Heart – ezeket nehéz rendesen előadni” – mondta a Roxette alapítója.

Azt is hozzáfűzte, hogy a koncertjükön tartanak egy kis megemlékezést Marie Fredriksson emlékére. Mint mondta: „Nem kevés kiadatlan anyagunk van, amit Marie és én együtt készítettünk, ezek majd biztosan fel fognak bukkanni alkalomadtán”.

Ha már szóba került egyik, ha nem a leghíresebb számuk, azt is elárulta, mit szól ahhoz, hogy a Fidesz a zenekar engedélye nélkül kampánydalnak használta a Listen to Your Heartot.

„Ha valaki az engedélyünk nélkül használja valamelyik dalunkat, nem vagyunk urai a helyzetnek, nem tudjuk, mi történik a számmal. Ezt én nem szeretem. És senki más sem szereti. Igen, hallottam az esetről. Ezek mindig komplikált ügyek.”

Hozzátette, hogy ez egyedi eset volt, nem tud más hasonlóról. „Ha valami jogilag nincs rendben, akkor azt leállítjuk. De ez nagyon ritka” – mondta Gessle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nemes Jeles László: Hallottam már apámtól, hogy Auschwitznak köszönheti az életét
Az Oscar-díjas rendezővel beszélgettünk arról, mennyire lehet szabad egy filmkészítő állami támogatásból, miben más gyerekszínésszel dolgozni, és megkérdeztem tőle, hogy került Iványi Gábor a filmjébe.


Néhány napja debütált a magyar mozikban Nemes Jeles László legújabb nagyjátékfilmje, az Árva. A sajtóbemutató után beszélgettem a rendezővel.

– A három nagyjátékfilmje, a Saul fia, a Napszállta és az Árva nekem kicsit olyan, mint Kieslowski Három szín-filmjei. Többször elhangzott már a bemutató óta, hogy az Ön filmjei esetében is trilógiáról beszélhetünk. De ha trilógiának is tekinthetjük őket, csakis valami elvont, intellektuális, kulturális kapcsolat mentén.

– Ez megtisztelő. Az mindenképp fontos különbség, hogy esetemben utólag merült fel a trilógia gondolata, nem volt tudatos. De valóban van létjogosultsága az összehasonlításnak. "Az én XX. századom".

– Ami még eszembe jutott filmes előzményként az Tóth Barnától az Akik maradtak, ami a túlélők sorsán keresztül reflektál a holokausztra. De ön emelte a tétet, hiszen az Árva egyszerre posztholokauszt és poszt 56'.

– Igen, ebben van valami melankolikus, hogy már megtörténtek az események, a senki földjén maradtunk, és kezdenünk kell magunkkal valamit. Ez fontos elem ebben a filmben. Főleg, hogy egy gyerek próbálja feldolgozni a saját sorsában megjelenő történelmi traumát.

– Többször nyilatkozta, hogy az Árva a saját családja története. Mi volt a fontosabb, a történet vagy a kor bemutatása?

– Ez alapvetően családi történet, de írás közben egyre evidensebbé vált, hogy a kort is hordozza magában. A gyerek forradalma ebben a történetben valamennyire az ország forradalma is.

Ez a gyerek nem is létezett volna a nagy totalitárius rendszerek nélkül. Hallottam már apámtól, hogy Auschwitznak köszönheti az életét.

Ez a film kicsit leképezi azt a paradoxont, hogy a pusztítás is tud életeket generálni.

– Mit jelent a film Önnek, mint a családi történet hatása alatt élő magánembernek, és mit jelent a családjának? Hoz valamiféle megnyugvást?

– Nagyon remélem. Éreztem, hogy ennek a történetnek nagyon nagy a súlya. Tudtam, hogy tizenkét éves korában apám nevét megváltoztatták, ez egy súlyos beavatkozás, ezért egy idő után számomra nem volt kérdés, hogy ez túlmutat a családi történeten, érdemes vele foglalkozni.

Ez egy emberi alaptörténet, amit érdemes megmutatni az embereknek, mert talán saját magukat is meglátják benne.

– Beszélgettek az édesapjával arról, hogy ő mit hogyan képzelt el filmes szempontból?

– Igen, sokat. De nem csináltuk volna ugyanazt. Neki ötven éve volt filmre vinni, de nem tette.

Pedig szerintem ezzel kellett volna kezdenie a karrierjét, hiszen egy több generáción átívelő, nem helyhez kötött emberi történet.

Apám mégis eltartotta magától, és úgy éreztem, rám hárult ez a feladat. Sokat konzultáltam vele, segített több dialógus, jelenet megírásában.

– Volt a filmben olyan rész, ahol próbálta hommage-szerűen megidézni kicsit az ő filmes világát?

– Tudatosan biztos, hogy nem. Egyébként jó kérdés. Most hogy mondja, lehet, hogy kellett volna. De egészen más a filmes stílusunk. Ami nem baj.

– Mennyire kellett másképp dolgozni a filmen amiatt, mert a főszereplő gyerek?

– Először is kevesebb munkaóránk volt egy napban. Arról nem is beszélve, hogy meg kellett tanítani neki az egész szakmát. Koreografált jelenetek vannak, nemcsak annyi a dolga, hogy gyere be, állj meg, mondd el a szövegedet, hanem sok-sok pontot kell érintenie egy-egy jelenetben, a kamerát elfelejteni, szóval elég összetett volt a feladat. Szerencsére Barabás Bojtorján született tehetség.

– A magyar filmipart mindig is átpolitizálták, de az elmúlt években szintet lépett. Sok ember ma már pártszimpátia alapján viszonyul filmekhez. Ha egy film állami támogatást kap, már gyanús, ha pedig közpénz nélkül is összejön és sikeres lesz, azt forradalmi tettnek tekintik.

– Mi kaptunk állami támogatást. Szerencsém van, mert szabad kezet kapok. Külön büszkeség számomra, hogy négy ország koprodukciójaként valósulhatott meg a film.

Nekem az a legfontosabb, hogy megmutassam, lehet így is filmet csinálni. Remélem, ez segít abban, hogy a filmekről filmekként lehessen beszélni és ne más kontextusban. Ez annál inkább is fontos, mert sajnos külföldön is egyre inkább politikai üzenőfalként tekintenek a filmekre. A fesztiválokon és a stúdió rendszerekben egyre kisebb a szabadság.

Paradox módon sokkal nagyobb szabadságom volt itt Magyarországon ebben a filmben, mint amekkorát mondjuk Amerikában kaptam volna.

– Azért abban, hogy a filmben szerepel Iványi Gábor, érzek egy kis bajuszhúzogatást a rendszer irányába. Hiszen ő most nagyon célkeresztben van.

Iványi Gábort gyerekkorom óta ismerem. Nem tudom másként látni, mint egy szent embert. Kevés olyan emberrel találkoztam, akinek olyan kisugárzása, fantasztikus tudása van, mint neki. Ráadásul jó volt a filmben, van hozzá tehetsége. Nekem egyedül az volt a fontos, hogy egy különleges embert találjak a nagypapa figurájára, és nem találtam jobbat, mint Iványi Gábor.

– Rengeteg interjút kell adnia, nyilván én is kérdezek olyat, amit már többször meg kellett válaszolnia. Van valami olyan az Árvával kapcsolatban, amit nagyon szeretne elmondani, de soha senki nem kérdezi meg?

– Hogy a VIII. kerületi önkormányzat miért tett meg mindent azért, hogy ez a film ne készülhessen el.

– Akkor megkérdezem: miért?

– Fogalmam sincs, de jó lenne megtudni tőlük, miért gáncsoltak. Ahelyett, hogy örülnének, amiért idehozunk egy filmet. Még sehol nem láttam ilyet.

– Több tervéről is lehetett olvasni. Ezek közül számomra a legizgalmasabb az Utas és holdvilág megfilmesítése. Ez mikor kerülhet filmvászonra?

– Szeretném akár másfél éven belül leforgatni, de jelen pillanatban még egy francia filmet forgatok az ellenállásról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Mi lesz a Szigettel? Nem szavazta meg a területhasználati megállapodás megszüntetését egy bizottság a fővárosban
Az idő szorít: ha 2025 októberében nem startol a 2026-os Sziget jegyértékesítése, a rendezvény gazdaságilag ellehetetlenül. Karácsony Gergely új ülést kezdeményez.


:

Felborult a Sziget-mentőterv Budapesten: a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Bizottsága első körben nem szavazta meg a területhasználati megállapodás megszüntetését a Sziget Zrt.-vel. A Fidesz nemmel voksolt, a Tisza Párt tartózkodott.

A fesztivál 2026-os megrendezése így kérdésessé vált, miközben a Sziget vezérigazgatója maga kezdeményezte a szerződés felmondását, mert a külföldi tulajdonos a jelenlegi struktúrában nem vállal több kockázatot.

A mostani fővárosi megállapodás szerint jövőre akkor is fizetnie kellene a cégnek, ha végül nem lenne fesztivál, ezért inkább felmondanák az egyezséget, és új konstrukcióban folytatnák.

„A dolog viszonylag egyszerű: új hatósági szerződést nem lehet kötni addig, sőt, kérelmet sem lehet jogszerűen benyújtani addig, amíg a régi hatósági szerződés hatályban van.

Tudjuk, hogy a régi hatósági szerződés alapján a Szigetet a sokmilliárdos veszteséget felhalmozott külföldi tulajdonos jövőre már nem szervezi meg. Ha tehát akarunk jövőre új, magyar tulajdonosokkal Sziget Fesztivált, akkor a régi szerződést meg kell szüntetni, majd utána újat kell kötni.” — írta Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-bejegyzésében.

Az idő szorít: ha 2025 októberében nem startol a 2026-os Sziget jegyértékesítése, a rendezvény gazdaságilag ellehetetlenül.

Karácsony új ülést kezdeményez, és azt kéri, vegyék ismét napirendre az ügyet.

„Hívjanak szakértőket, kérjenek segítséget, tegyenek bármit, csak ne kövessék el azt a hibát, hogy megfosztanak sok ezer embert a szabadság élményétől, Budapestet pedig egy kulturális értéktől.” — üzente a főpolgármester.

A Sziget–főváros megállapodás felmondását azért indítványozták, hogy elkerüljék a fizetési kötelezettséget akkor is, ha 2026-ban mégsem lenne rendezvény.

A fesztivál alapítója, Gerendai Károly jelezte: akár vissza is venné a Szigetet, hogy megmaradjon. Reméli, októberben sikerül megállapodni az új tulajdonosi struktúráról; az elmúlt években milliárdos mínuszok gyűltek fel.

Via: 444.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Amatőrbe ejtve, avagy Keira Knightley fárasztó luxusjachtos krimije, A nő a tízes kabinból gyorsan megfeneklik
Lehetett volna belőle egy modern Halál a Níluson is, de ahhoz nem ártott volna egy körmönfont eset és néhány izgalmas karakter… Kritika.


A lány a vonaton (2016) és a Nő az ablakban (2021) után itt A nő a tízes kabinból, amely több dologban is hasonlít az előző két darabra. Mindhárom film egy regényből készült (sorrendben Paula Hawkins, A.J. Finn és Ruth Ware könyveiből), mindhárom krimi, és mindháromban egy nő lesz a tanúja egy bűnügynek, ám a környezetük nem nagyon akar hinni nekik. Illetve van még egy szomorú közös vonása e három filmnek:

sajnos nem túl jók.

Pedig ígéretesnek látszott A nő a tízes kabinból is, hiszen egy kiváló színésznő, Keira Knightley a főszereplője, a történet helyszíne egy luxusjacht, tehát megvan az izoláció és a szűk tér miatti izgalomfaktor, olyan további színészek kaptak benne szerepet, mint Guy Pearce, Kaya Scodelario (Az útvesztő-filmek, A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja, Préda, Úriemberek-sorozat, Senna), Hannah Waddingham (Ted Lasso, Trónok harca), Amanda Collin (A farkas gyermekei), Gugu Mbatha-Raw (The Morning Show, Loki, Felszín) vagy a veterán Art Malik (Út Indiába, Halálos rémületben, True Lies: Két tűz között), és a manapság újra divatos „whodunit” műfajában fogant.

Úgy tűnt, minden készen áll egy modern Agatha Christie-szerű nyomozáshoz, amolyan Tőrbe ejtve-módra.

A történet az újságíró Laura „Lo” Blacklockot (Keira Knightley) követi nyomon, aki egy traumatikus élményből lábadozik: szemtanúja volt annak, hogy az egyik cikke alanyát meggyilkolták, csak mert beszélt vele. Új feladata egy luxusjachton várja, az Aurora Borealis első útján, amely a norvég iparmágnás Anne Bullmer (Lisa Loven Kongsli) és férje, Richard (Guy Pearce) tulajdonában van. Anne leukémiában haldoklik, Lo pedig cikket ír a milliárdosokkal teli jachtról, amely Anne jótékonysági gálájára tart.

Másnap Lo egy kellemetlen találkozás elől a 10-es kabinban próbál elbújni, ott azonban egy szőke nővel találkozik, akitől bocsánatot kér, és kilép a szobából. A közös vacsora után kettesben találkozik Anne-nel, aki elárulja neki, hogy minden pénzét elajándékozza, és hogy az alapítványt többé nem ő vagy a férje fogja irányítani.

Majd az éjszaka közepén Lo zajokra ébred, és egy nő sikítását hallja. Az erkélyéről egy véres kéznyomot lát a 10-es kabin üvegfalán, és tanúja lesz annak, hogy valaki a vízbe esik.

Lo riasztja a személyzetet és a biztonságiakat, akik értetlenül állnak a beszámolója előtt, hiszen a 10-es kabinban nem szállt meg vendég, és senki sem hiányzik a jachtról. Ráadásul a véres kéznyom sincs már ott… Vajon Lo csak képzelődött, vagy tényleg gyilkosság történt a hajón?

Láthatóan hasonló a sztori tehát, mint amit A lány a vonatonban, a Nő az ablakban és sok más egyéb filmben (pl. a Jodie Foster-féle 2005-ös Légcsavarban, vagy sokkal régebben a Hitchcock-féle 1938-as Londoni randevúban) láthattunk.

A nő a tízes kabinból ezeket ötvözi a Halál a Nílusonnal, csak mai környezetben, mai tematikákkal, például a felső- és a középosztály életvitelének és szellemiségének szembeállításával.

Persze csak felületesen, hiszen a krimin van a hangsúly. Ezúttal azonban nincs jelen profi nyomozó, egy újságíró civilnek kell kibogoznia a szálakat, akinek ráadásul időnként valaki az életére is tör, mivel olyan dologba üti az orrát, amibe nem kéne. Egy idő után sajnos fárasztóvá válik azonban, hogy hősnőnknek senki sem hisz, hiába történnek vele egyre durvább dolgok (egy ponton a jacht medencéjébe is bele akarják fullasztani), a szereplők gondolkodásmódja és tettei így sokszor logikátlanokká válnak.

Van ugyan egy nagyobb csavar, ami akár meg is lepheti a nézőt, ám az író-rendező Simon Stone, illetve a Joe Shrapnel-Anna Waterhouse páros (Egy háború margójára, Jean Seberg minden rezdülése, Kígyószem: G.I. Joe – A kezdetek) forgatókönyve túl hamar, kb. egy óra után előáll vele, az utolsó félóra pedig már abból áll, hogy Lo ennek ismeretében lebuktassa a gazt vagy gazokat. Így az a kevés izgalomfaktor is eltűnik a sztoriból, ami addig valamennyire fenntartotta a figyelmet.

Pedig a színészből rendezővé avanzsált, most 41 éves svájci Simon Stone egyáltalán nem tehetségtelen filmes, hiszen a 2015-ös Apa és lánya, valamint a 2021-es Ásatás is remek filmek, ezúttal azonban valami nagyon félrement. Úgy tűnik, újra beütött a „Netflix-átok”, amely ismét bizonyította, hogy az alapvetően ügyes filmesek kezéből is milyen könnyen ki tud siklani egy streamingprojekt (lásd: Joseph Kosinskitől A pók fejét, Judd Apatow-tól A buborékot, Joe Wrighttól a Nő az ablakbant, Duncan Jonestól a Mute-ot, Jean-Pierre Jeunet-től a BigBugot, a Russo tesóktól A szürke embert, Andrew Dominiktől a Szöszit, Alejandro G. Iñárritutól a Bardo, egy maroknyi igazság hamis krónikáját vagy Noah Baumbach-tól a Fehér zajt).


Link másolása
KÖVESS MINKET: