KULT
A Rovatból

Caramel: „Ki kell ragadni az embereket a mókuskerékből, a problémáikból”

Nemrég Budapestről írt dala miatt kaptuk fel a fejünket, most pedig a főváros egyik legszebb koncerthelyszínén, a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon készül különleges ünnepi koncerttel Molnár Ferenc Caramel.

Link másolása

- Az 1873 című dal Budapestről szól. Te kb. 20 éve élsz Budapesten... Szereted? Mik a kedvenc helyeid itt?

- Nagyságrendileg 20 éve, lehet, hogy egy picit több. Nagyon szeretek itt élni, de bevallom őszintén, hogy kiemelten kedvenc nincs, mert szeretem az egész várost. Nagyon szeretem azt a helyet, ahol élünk, a 11. kerületet, mert van egyfajta belvárosias hangulata – azaz van minden a közelben – mégis megvan az a családiasabb, nyugodtabb légköre is. Nyilván apukaként leginkább a zöld helyeket kedveljük és a jobb játszótereket, de a színházak, koncerthelyszínek is kedvesek, konkrétan egyet nem tudok kiemelni.

- Anno a Megasztár miatt költöztél a városba?

- Nem, az csak 13 éve volt, én már előtte is Budapesten éltem. Elég fiatalon költöztem ide, munka miatt. Vidéken éltem és ott nem nagyon volt munkalehetőség és emiatt úgymond ide kényszerültem, de nagyon megszerettem.

- És hazajársz még Törökszentmiklósra, otthon érzed magad ott is?

- Mostanában azért kevesebbet, de megpróbálok hazajutni, amikor tehetem. Most azért nem olyan az életünk, hogy könnyen tudjunk ide-oda utazni.

- Tavaly jelent meg legújabb albumod a 7, de a Facebook posztjaid alapján már stúdiózol. Tudsz mesélni arról, hogy min dolgozol éppen?

- Nehéz róluk még mesélni, mert mondanivalójában még keresgetem, hogy miről szeretnék beszélni. Még csak van bennem egy érzés, vannak bennem új dallamok és dalötletek és ezeken dolgozom. Nagyjából azon a csapásvonalon maradok, amit eddig is képviseltem és minden új dalnál arra törekszem, hogy még kiforrottabb, még profibb legyen.

Most is az a célom, hogy még tartalmasabb és igényesebb zenét tudjak alkotni.

- A dalokat hogyan írod, magadban demózol vagy zenekarral közösen?

- Nem, én egyedül szoktam dalokat, dalszövegeket is írni. Nálam ez úgy szokott működni, hogy elkészítek egy kezdetlegesebb hangszerelést otthon a kis stúdiómban és utána átmegyek a zenei produceremhez, akivel közösen rakjuk össze a hangszerelést és a keverést. Én inkább egyedül dolgozó típus vagyok, de kikérem a zenésztársaim véleményét is. Általában Kardos Norbival szoktunk szakmailag kooperálni, kérdezek tőle pár olyan fogást, amivel nem vagyok tisztában, valamint mostanában még Somogyvári Dániel segít hangszerelésben. Vele szoktunk ötletelni, hogy milyen hangzást kapjon az adott dal. Nagyjából így néz ki a felállás, de természetesen az élő koncertre áthangszereljük, hiszen ott azért más megszólalás van, de próbálunk már a hangszerelésben is kicsit előre gondolkodni ilyenkor.

- Nemrég megkaptad a Máté Péter-díjat, aki ha jól tudom példaképed is. Mit szóltál amikor megtudtad, hogy te kapod ezt az elismerést, ráadásul elsőként?

- Először is nagyon meglepett. Nem igazán szoktak elhalmozni díjakkal, főleg nem állami jellegű elismerésekkel. Ez azért mégis csak egy más dimenziójú elismerés, ezért picit félelmetes is volt számomra, de rögtön beugrott Máté Péter zeneisége és szellemisége, ami miatt még megtisztelőbb volt.

Mert valóban egy olyan ikon számomra, akit mindig jó követni. Olyan csodás, időtálló üzeneteket fogalmazott meg, ami számomra is példaértékű és próbálok én is ehhez méltóan dalokat írni.

Több interjút is megnéztem vele, ami fellelhető az interneten és egy hiperérzékeny, hiperintelligens embert láttam visszaköszönni a képernyőn, úgyhogy ebben is egy nagyon inspiráló személyiség. Azt gondolom az, amit ő tudott azt nem tudta előtte és nem tudja azóta se senki. Ebben szerintem mindenkinek a példaképe kell, hogy legyen, mert tényleg zseniális volt és annyira csodás, hogy a mai napig élő a zenéje, a fiataloktól az idősebb generációig mindenki dúdolja a dalait.

caramelmusic (@caramelmusic) által megosztott bejegyzés,

- Viszont a rajongóid visszajelzéseit figyelve te is olyan inspiráló személyiség vagy, akinek a dalai több élethelyzetben nyújtanak kapaszkodót.

- Ha ez így van valóban, ennek én nagyon örülök, mert úgy gondolom, hogy a zenének ez kell, hogy a célja legyen, hogy az embereket ki tudja ragadni a mókuskerékből és a saját problémáikból. Ez egy csodás dolog, ha ilyen visszajelzéseket kapok a közönségtől, hiszen ezért csinálom.

- Először játszol a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, ami nemcsak a helyszín miatt különleges, hanem azért is mert a hazai előadók mind igyekeznek valami különleges koncerttel. Te mivel készülsz?

Eleve maga a helyszín nagyon különleges, amire titkon azért vágytam, hogy egyszer felkérést kapjak oda egy önálló koncertre. Ez már önmagában nagyon megtisztelő és inspiráló. Főleg annak tudatában – ott voltam a sajtótájékoztatón – hogy olyan felhozatal lesz az egész fesztivál alatt, ami egyszerűen számomra felfoghatatlan volt, hogy ezt hogy lehetett így összeszervezni. Tényleg a világ minden tájáról érkeznek világklasszis előadók. Lenyűgöző. Nagyon boldog vagyok, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek valamilyen szinten. Nagyon készülök is rá.

Egyelőre most még csak fejben igyekszem összerakni az egész koncertet, próbálok ehhez a helyszínhez alkalmazkodva úgy összeállítani egy műsort, ami a legütősebb tud lenni a Margitszigeten. Eleve az csodás, hogy lemegy a koncert első fele, utána jön a tűzijáték, majd folytatjuk a koncert második felével.

Már kattogok azon, hogyan tudom beépíteni a műsorba a tűzijátékot. Vannak ilyen megalomán terveim, de már eleve az is egy jó hívószó, hogy aki eljön, egy csodás helyről láthatja a tűzijátékot és a koncertet is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET: