SIKERSZTORIK
A Rovatból

A Remény Farm sikersztorija: hogyan lett TikTok-sztár egy városból falura költöző fiatal párból?

Anna és Dávid alig pár év alatt, a semmiből építették fel közös farmjukat. Ma már több ezer állatot nevelnek, kényelmesen megélnek belőle, videóikra pedig százezrek kíváncsiak.


Bekölce egy néhány száz lakosú kis falu Heves és Borsod megye határán, Budapesttől nagyjából kétórányi autóútra. Egerbe ugyan viszonylag könnyen és gyorsan be lehet jutni, mégis olyan érzése van az embernek, mintha a semmi közepén lenne. Itt találta meg új otthonát Juhász Szép Anna és Goldmann Dávid, akik mindketten teljesen átlagos, városi életüket hagyták hátra a gazdálkodás kedvéért.

Igaz, Dávid eredetileg vidéken nőtt fel, onnan költözött városba fiatal felnőttként. Nem is feltétlenül akart visszatérni a gyökereihez, egy hosszabb utazás után egyszer csak mégis megfogalmazódott benne, milyen jó lenne egy tanyán élni mindentől távol.

„Szerintem egy csomó embernek van hasonló gondolata, csak én meg is léptem” – teszi hozzá. Kezdetben még egyedül volt, két év elteltével ismerkedett meg párjával egy online társkeresőn.

Anna nagyváradi születésű, ott nőtt fel és élte le az egész életét, ameddig Dávid villámcsapásszerűen el nem rabolta a szívét: mindössze két randevú után odaköltözött az akkori tanyájára, ahová rózsaszín gurulós bőrönddel, magassarkúban érkezett.

Ő maga is belátja, hogy ez elég merész lépés volt, utólag belegondolva a saját lányának biztosan nem engedné meg. De mint mondja, egy huszonéves, szerelmes lánynak lehet magyarázni az észérveket, úgysem azok fognak nyerni.

Családja kezdetben nagyon nehezen fogadta el a történteket, hónapokig hadilábon álltak lányuk döntésével. Csak akkor nyugodtak meg, amikor először meglátogatták, és látták, hogy jó kezekben van: Dávid szereti és gondoskodik róla.

Annyit dolgoztak, hogy veszekedni se maradt energiájuk

Első közös lakóhelyük egy úgynevezett off-grid tanya volt Somogyban, ahol kizárólag az internetért fizettek, egyébként nem volt se kiépített villany, se gáz és vezetékes víz. Önellátó gazdaságot működtettek, saját magukon kívül akkor még csak a rokonaikkal osztották meg az általuk termelt élelmiszereket.

Egy ideig komfortosan érezték magukat ebben a szerepkörben, egy ponton viszont be kellett ismerniük két dolgot. Az egyik, hogy az önellátás kemény dió, a másik pedig, hogy rettentő önző, mert nem ad értéket a társadalomnak.

Utóbbi gondolat sarkallta őket a saját farm elindítására, ahol vegyszerek, antibiotikumok, adalékanyagokkal felturbózott tápok nélkül nevelnek állatokat és növényeket, amelyeket aztán bárki megvásárolhat. Ez az úgynevezett regeneratív mezőgazdaság, Annáék első számú alapelve.

Az általuk Remény Farmnak elkeresztelt birtokot előző tulajdonosa már legalább 10 éve hirdette, amikor 2019-ben rátaláltak, de addig senkinek nem kellett.

„Iszonyú dombos a terület, növényeket nehéz itt termelni, állattenyésztésre viszont ideális. Romos épületek sorakoztak rajta, ez sem könnyítette meg, hogy gazdát cseréljen. Mi viszont egyből beleszerettünk: ez volt az első és az utolsó tanya, amit megnéztünk.”

Anna tisztán érzelmi alapon is odaköltözött volna, de ráhagyta Dávidra, hogy racionális érveket is figyelembe vegyenek a döntés előtt. Mivel állattartással szerettek volna foglalkozni, és a terület gyakorlatilag csak erre volt igazán alkalmas, minden mellette szólt.

A négy évet, amióta ott élnek, szinte megállás nélkül munkával töltötték. Nulláról újították fel a romos épületeket és vezették be a közműveket a területre. Takarítaniuk, gazolniuk is rengeteget kellett, hogy normálisan közlekedni tudjanak a farmon.

„Folyamatos az életszínvonalunk javulása, napról napra hozzáteszünk valamit. Az utóbbi 1-2 hónapban kezdtük el igazán azt érezni, hogy látjuk a fényt az alagút végén.”

Olyan soha nem volt, hogy azt mondták egymásnak, bárcsak be se vállalták volna ezt az egészet. Szerintük ha az ember már belevágott, nem is szabad ilyesmin gondolkodni.

„Az első szezon, amikor még lakókocsiban laktunk, cudar volt. Áprilisban költöztünk ide, és valamikor szeptember-októberben lehetett, hogy egyszer csak ránéztem Dávidra és azt mondtam: észrevetted, hogy az elmúlt fél évben egyetlen egyszer se veszekedtünk?” – idézi fel Anna. Akkor jöttek rá, hogy minden nap végére annyira elfáradtak, hogy egyszerűen nem maradt energiájuk veszekedésre.

„Ha a csirkéket rendszeresen éjjel 11-kor, zuhogó esőben kell beszedni, előbb-utóbb megtanulod kikapcsolni az agyadat, mert ha azon gondolkodsz közben, milyen szar ez, attól csak még rosszabb lesz” – teszi hozzá Dávid. Anna szerint az is sokat segített nekik, hogy mindig az elérendő cél lebegett a szemük előtt, amiért megérte áldozatokat hozni.

A Covid-időszakból is szerencsésen jöttek ki, amihez nagyban hozzájárult, hogy végül elvetették azt a tervüket, miszerint éttermeknek szeretnének beszállítani.

Magánszemélyeknek pedig autóból, érintkezésmentesen is át tudták adni a rendelést, emiatt minden előzetes félelem ellenére végül meglehetősen zökkenőmentes volt számukra a járvány időszaka. Ráadásul bezárkózniuk sem kellett, ugyanúgy szabad levegőn voltak és sétálni is eljárhattak.

8 ezer csirke már nekik is sok volt

Dávidnak állítása szerint nem igazán hiányzik semmi a korábbi életéből, Annának talán a programok, de Egerbe bármikor el tud menni, ha arra vágyik. Mindazonáltal egyiküknek sincs akkora szociális igénye, inkább introvertált a személyiségük.

Korábbi barátaik közül az a pár ember, aki támogatta és megértette őket, mellettük maradt, a többiek pedig fokozatosan lecserélődtek. De szerintük természetes, hogy ha valaki ennyire új közegbe kerül, annak a baráti köre is megváltozik.

„Végül is, ha 18-19 évesen valaki azt mondta volna nekem, hogy ez lesz az életem, én magam se hittem volna el neki. Emiatt senkinek nem róhatom fel, ha furcsán néz rám és nem tudja elfogadni a döntésemet” – ismeri el Anna.

A családjuk most már elfogadó, amihez nagyban hozzájárult, hogy látszik a farmon a fejlődés: kényelmes és természetközeli életük van, amit ők áldásként fognak fel.

Folyamatos volt a fejlődés az állatok mennyisége, az eladott termékek és a bevétel terén is. A csirkék száma minden évben nagyjából duplázódott, a kezdeti 1-2 ezerről tavaly már 8 ezerre nőtt. Ezt utólag kissé soknak érzik: az előző szezon már túlságosan megterhelő volt számukra, valamivel stresszmentesebb napokra vágytak, ezért hátrébb léptek egyet.

Tavaly minden héten vágtak, ezzel elment egy teljes napjuk, majd két nap a csomagolással és egy a szállítással. Ezzel párhuzamosan el kellett látniuk a többi állatot, köztük a folyamatosan érkező naposcsibéket, és ott voltak még az elkerülhetetlen karbantartási munkák is.

Az első évben még mindent ketten csináltak. Most már van segítségük, például Dávid öccse a barátnőjével, valamint a faluból is rendszeresen járnak hozzájuk dolgozni, így eloszlanak a feladatok. Ennek köszönhetően jutott idejük arra, hogy jobb ólakat építsenek, ahol automatizálva van a vízadagolás, és az etetés is kényelmesebb. A nyári szezon még így is reggeltől estig munkával telik, cserébe viszont szemmel látható a fejlődés.

„Nemrég elkezdtük lekeríteni a legelőket, hogy egyszerűbb legyen kihajtani a marhákat. Ezek egyenként pici nüanszoknak tűnhetnek, mégis apró legókockákként mindegyik hozzájárul ahhoz, ahol tartunk” – mondja Anna.

Ők ketten már az elejétől fogva megéltek ebből, azért is választották a csirketartást fő profiljuknak, mert marhákból sokkal lassabban és nehezebben tudtak volna eladható terméket készíteni. Ez a rész azóta is veszteséges, de a csirkék által termelt bevétel ellensúlyozza, így ilyen téren is folyamatosan fejlődni tudnak.

„Egy csirke megnő 12-13 hét alatt, és rögtön bevétel van belőle. A marhatartás viszont egyfajta szívügyünk, mivel ezzel lehet javítani a legelőket és a körülöttünk lévő környezet minőségét. Emiatt szóba se jött, hogy egyáltalán ne foglalkozzunk vele.”

Poénból kezdtek TikTokozni, 350 ezer követőnél járnak

Aki az elmúlt hónapokban megfordult a TikTokon, szinte biztosan szembejött vele a Remény Farm valamelyik videója. Követőik száma egészen szédítő iramban növekszik, pedig mint mondják, leginkább csak poénból kezdték az egészet.

„Egyáltalán nem számítottunk arra, hogy így be fog robbanni. Majdnem három évig fent voltunk anélkül, hogy egyetlen videót posztoltunk volna, csak 2022 novemberében tettük közzé az elsőt.”

Ehhez képest alig 5 hónappal később bő 350 ezer követővel rendelkeznek, a legtöbb videójuk pedig bőven 1 millió megtekintés felett jár. Ráadásul Instagramon is közel 50 ezren kíváncsiak már rájuk.

A trendekkel mindenesetre elég jól képbe kerültek azalatt, amikor csak passzív felhasználók voltak. Bár az igazsághoz hozzátartozik. hogy Anna korábban is készített már angol nyelvű videókat a YouTube-ra, elsősorban a magyar népi kultúráról – ez a fő hobbija, ami az öltözködésén is meglátszik. Dávid bátorította, hogy folytassa, de álmukban sem gondolták volna, hogy ekkorát fog szólni.

„Amit mi csinálunk, merőben szokatlan, kilóg a TikTok átlagos tartalmai közül, ezért könnyen megragadja a figyelmet. Emellett az emberek alapvetően is szimpatikusnak, érdekesnek találják a természetközeli életmódot” – fejtegetik sikerük titkát.

Nem áll mögöttük profi marketinges stáb, teljesen maguktól sajátították el a műfaj alapjait. Koncepció sem volt a fejükben, csak annyit szerettek volna, hogy a tartalmaik legyenek frappánsak és viccesek. Baráti körükben persze ma már más TikTok-felhasználók is vannak, velük gyakran beszélgetnek arról, hogyan válhatnának még jobbá.

@remenyfarm Te kivel indítanál farmot? Jelöld meg! ?? #reményfarm #farm #tanya #vidék #fenntarthatóság #szabadtartás #állat #baromfi #csirke #marha #bárány #ezamitörténetünk #azéntörténetem #szerelem #hivatás ♬ eredeti hang - Remény Farm
@remenyfarm Te is befeküdnél közéjük? ?? #reményfarm #farm #tanya #vidék #fenntarthatóság #szabadtartás #állat #csirke #csibe #tyúk #kakas #nevelés #tojás #baromfi ♬ eredeti hang - Remény Farm

Nem akarnak turistalátványossággá válni

Bár a videók népszerűségéből egyenesen következik, hogy sokan néznék meg a farmot élőben is, erre csak korlátozott keretek között van lehetőség.

„Mi alapvetően nem turisztikai attrakció vagyunk, hanem egy munkafarm, nincs arra kapacitásunk, hogy vendégeket fogadjunk” – tisztázza Anna. Szoktak ugyan lenni meghirdetett nyílt napjaik, főleg a nyár folyamán, de csak akkor, ha a többi feladatuk mellett marad rá erejük és idejük.

Az utcán ugyanakkor bárkivel szívesen szelfiznek, aki felismeri őket, és a vásárlóikkal is örömmel elbeszélgetnek. Azt viszont nem szeretnék, ha ez a munkáról szóló mindennapjaikba is beszivárogna.

„Elértük azt a méretet, ami kényelmes és hosszabb távon is fenntartható. Innentől a fő feladatunk inkább az, hogy a minőségen javítsunk. Szeretnénk folyamatosan fejlődni és továbbképezni magunkat szakmailag” – mondja Dávid.

Ami az online jelenlétüket illeti, ezen a téren semmiféle cél nem lebeg előttük, nem hajtanak még több követőre vagy nagyobb nyilvánosságra. Nem szeretnének influenszerkedni, emiatt szponzorációs szerződésekben sem gondolkodnak. Továbbra is inkább csak poénnak fogják fel az egészet, amihez képest a farmon végzett munkájuk élvez egyértelmű prioritást.

„Boldogok vagyunk, nem cserélnénk el semmire ezt az életet. Ráadásul minden sokkal simábban megy, mint ahogy elképzeltük: más esetekben azt szoktuk meg, hogy a kitűzött céljaink inkább a vártnál lassabban valósulnak meg, a farmmal viszont már most ott tartunk, ami csak évekkel később tűnt reálisnak. Kell ennél több?”


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: