A kínai nagykövetség nyomására levetették a tajvani zászlót egy kórusfesztiválon Nyíregyházán
A tajvaniak egyébként nagy sikert arattak Nyíregyházán. A koncert zárásaként a Pro Musica Leánykar és a Tajpej Filharmónia Kamarakórusa közösen énekelte el Kodály Zoltán „Túrót eszik a cigány” című művét, ami szintén nagy sikert aratott.
Nyíregyházán lépett fel a Tajpej Filharmónia Kamarakórusa a XV. Cantemus Nemzetközi Kórusfesztivál keretében, ahol a kínai nagykövetség nyomására végül levették a tajvani zászlót a színpadról – írta meg a 444.
A kórust vezető Ku Jucsung elmondása szerint, bár a szervezők eleinte támogatták, hogy fellépésük alatt kint legyen Tajvan zászlaja, a fesztivál utolsó napján, augusztus 20-án kénytelenek voltak levenni azt.
A kínai kormányzati szervek, a nagykövetségtől egészen a külügyminisztériumig, erős nyomást gyakoroltak a magyar külügyminisztériumra, hogy ez az intézkedés megtörténjen.
Ku elmondása szerint nem ez az első alkalom, hogy ilyen jellegű tiltakozással szembesülnek Kína részéről. A szervezők folyamatosan bocsánatot kértek a kórustól, és biztosították őket arról, hogy támogatják őket, de a kormányzati nyomás hatására végül mégis meghozták ezt a döntést. Ku hozzátette, hogy megértették a helyzetet, bár a zászló eltávolítása így is fájó pont maradt számukra.
A tajvaniak egyébként nagy sikert arattak Nyíregyházán. Gyerekkórusuk aranyérmet nyert, karmesterük pedig a legjobb karmester díját is elhozta. A Tajpej Filharmonikus Gyermekkórus tagjai a színfalak mögött kis tajvani zászlókat osztottak szét a japán, holland és olasz csapatoknak, akik együtt lengették a lobogókat. Az előadás után a közönség együtt skandálta: „Tajvan, Tajvan”, ez egy igazán megható pillanat volt a jelenlévők számára.
A szon.hu hírportál is beszámolt az eseményről, de valahogy kimaradt a tudósításból a zászlólevétel története. Ők inkább arról írtak, hogy a tajvani kórus hatalmas sikert aratott, és a közönség szűnni nem akaró tapssal jutalmazta őket. A koncert zárásaként a Pro Musica Leánykar és a Tajpej Filharmónia Kamarakórusa közösen énekelte el Kodály Zoltán „Túrót eszik a cigány” című művét, ami szintén nagy sikert aratott.
Nyíregyházán lépett fel a Tajpej Filharmónia Kamarakórusa a XV. Cantemus Nemzetközi Kórusfesztivál keretében, ahol a kínai nagykövetség nyomására végül levették a tajvani zászlót a színpadról – írta meg a 444.
A kórust vezető Ku Jucsung elmondása szerint, bár a szervezők eleinte támogatták, hogy fellépésük alatt kint legyen Tajvan zászlaja, a fesztivál utolsó napján, augusztus 20-án kénytelenek voltak levenni azt.
A kínai kormányzati szervek, a nagykövetségtől egészen a külügyminisztériumig, erős nyomást gyakoroltak a magyar külügyminisztériumra, hogy ez az intézkedés megtörténjen.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Hadházy Ákos visszatért az Orbán fülében látott fülhallgatóra hasonlító tárgyra. Korábban azt írta, hogy „Orbán fülében tuti ott van az a valami, valószínűleg bent felejtette. De az talán még érdekesebb, hogy amikor rájöhetett, hogy közelről videózzák, kivehette, mert kicsivel később már nincs ott” – írta a képviselő.
A miniszterelnök csak annyit reagált erre korában, hogy „Nincs.”
Most a független képviselő ezt írta:
„Orbán azt mondta, hogy nem volt kémfülhallgató a fülében a parlamentben…
Mondjuk, Hatvanpusztára meg azt mondta, hogy az édesapja félkész mezőgazdasági üzeme.
Úgyhogy tessék eldönteni, kinek van igaza. (Voltak páran, akik szerint “AI kép” csapott be engem. Sajnos a képet én vágtam ki az általam készített videóból. Sőt, már „élőben” is egyértelműen feltűnt a ketyere, csak akkor nem akartam vele foglalkozni, arra gondolva, hogy ha hallásproblémája van Orbánnak, az magánügy.
Később hívta fel rá a figyelmet egy honfitársunk, hogy ezen keresztül diktálni is lehet a válaszokat az azonnali reakciót igénylő oarlamenti vitában. Ezért bizony ez: közügy. Orbán “cáfolata” pedig azt mutatja, hogy valószínűleg tényleg az utóbbi magyarázat az igaz."
Hadházy Ákos visszatért az Orbán fülében látott fülhallgatóra hasonlító tárgyra. Korábban azt írta, hogy „Orbán fülében tuti ott van az a valami, valószínűleg bent felejtette. De az talán még érdekesebb, hogy amikor rájöhetett, hogy közelről videózzák, kivehette, mert kicsivel később már nincs ott” – írta a képviselő.
A miniszterelnök csak annyit reagált erre korában, hogy „Nincs.”
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Előkerült egy újabb egymilliárdos szerződés, a MÁV viszont nem a vasútra, hanem a renoméjának megmentésére költene ennyit
A HVG birtokába került dokumentum szerint a célok között szerepel „a Társaság erőfeszítéseinek transzparens bemutatása”, „a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása”, valamint „a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése” is.
A MÁV júliusban újabb, nettó 948 millió forintos keretszerződést kötött a Balásy Gyula tulajdonában álló New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciumával. A HVG birtokába került dokumentum szerint
a célok között szerepel „a Társaság erőfeszítéseinek transzparens bemutatása”, „a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása”, valamint „a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése” is.
A szerződésben szereplő összeg jelentős része a MÁV úgynevezett „tíz vállalásának” kommunikációjára mehet el. Lázár János januárban tízpontos ígéretet tett különböző vasúti fejlesztésekre. Emiatt a MÁV már februárban is aláírt egy hasonló, nettó 919 millió forintos kommunikációs keretszerződést, amelyből július közepéig körülbelül 350 millió forintot használtak fel a kampányra.
A HVG szerint az új szerződés céljai között szerepel a szolgáltatásfejlesztési elemek népszerűsítése, edukációs és társadalmi felelősségvállalási kampányok lebonyolítása, valamint egyéb brand- és kereskedelmi hirdetések készítése is. A megállapodás emellett hostess-promóciókat, kitelepüléseket és 3–6 rendezvény megszervezését is előírja.
A MÁV júliusban újabb, nettó 948 millió forintos keretszerződést kötött a Balásy Gyula tulajdonában álló New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciumával. A HVG birtokába került dokumentum szerint
a célok között szerepel „a Társaság erőfeszítéseinek transzparens bemutatása”, „a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása”, valamint „a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése” is.
A szerződésben szereplő összeg jelentős része a MÁV úgynevezett „tíz vállalásának” kommunikációjára mehet el. Lázár János januárban tízpontos ígéretet tett különböző vasúti fejlesztésekre. Emiatt a MÁV már februárban is aláírt egy hasonló, nettó 919 millió forintos kommunikációs keretszerződést, amelyből július közepéig körülbelül 350 millió forintot használtak fel a kampányra.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Itt nincsenek bizonyítékok, de most lerakatják velem a telefont” – mondta Juhász Péter, akinél nyomozók jelentek meg Szőlő utcai ügy miatt
A volt politikus közel két hete tett közzé egy videót, amiben egy hangfelvételen egy ismeretlen ember szóba hoz egy „Zsolti bácsit”. A hangfelvételnek - állítása szerint - ugyanakkor semmi köze a Szőlő utcai ügyhöz.
Mint azt mi is megírtuk: az ügyészség nyomozói jelentek meg Juhász Péternél, hogy bizonyítékokat foglaljanak le a volt politikustól a Szőlő utcai javítóintézet ügyével kapcsolatban.
„Épp itt vannak a nyomozók. A Szőlő utcai javítóintézettel kapcsolatban nyomoznak, de azzal összefüggésben itt nincs semmi. A közzétett hangfelvétel semmilyen kapcsolatban nincs ezzel az üggyel. Itt nincsenek bizonyítékok. Ha jól értem, most lerakatják velem a telefont”
- fogalmazott a lap megkeresésére a volt politikus, az Egymillióan a magyar sajtószabadságért nevű Facebook-csoport és a JUHI Podcast-csatorna alapítója.
A Központi Nyomozó Főügyészség közleménye szerint Juhászt és több személyt tanúként is kihallgatnának a Szőlő utcai javítóintézet ügyében indult nyomozás során.
A volt politikus közel két hete tett közzé egy videót a YouTube-csatornáján, amiben egy hangfelvételen egy ismeretlen ember szóba hoz egy „Zsolti bácsit”.
Mint azt mi is megírtuk: az ügyészség nyomozói jelentek meg Juhász Péternél, hogy bizonyítékokat foglaljanak le a volt politikustól a Szőlő utcai javítóintézet ügyével kapcsolatban.
Több mint 650 milliószor játszották le három hónap alatt a Nemzeti Ellenállás Mozgalom Magyar Pétert lejárató videóit
A mesterséges intelligenciával készült videókban jellemzően azt állították, hogy Magyar Péter egy borzalmas ember, el akarja venni az emberek pénzét, és Zelenszkij ukrán elnökhöz hasonlították.
Az elmúlt három hónapban szinte folyamatosan pörögtek a Nemzeti Ellenállás Mozgalom mesterséges intelligenciával készült videói a YouTube-on és a Facebookon.
A megafonos Apáti Bence még júliusban indította el a Nemzeti Ellenállás Mozgalmat, amelyet egyébként Orbán Viktor személyesen is támogat. A mozgalom ekkor kezdte el szórni a hirdetéseit az interneten.
A mesterséges intelligenciával készült videókban jellemzően azt állították, hogy Magyar Péter egy borzalmas ember, el akarja venni az emberek pénzét, és Zelenszkij ukrán elnökhöz hasonlították.
A NEM nagyon rövid idő alatt Európa legnagyobb politikai hirdetői közé került a közösségi médiában.
a YouTube-on körülbelül 150 milliószor játszották le a tartalmaikat, míg Facebookon a reklámmal megtolt sima videókat 241 milliószor nézték meg, a rövid, reels videókat pedig 259,5 milliószor. Ez összesen több mint 650 millió lejátszást jelent.
A YouTube-on 668 ezer eurót, vagyis nagyjából 260 millió forintot, Facebookon pedig 383 millió forintot fizetett ki a Nemzeti Ellenállás Mozgalom. A teljes összeg 643 millió forint volt. Ez azt jelenti, hogy egy megjelenés ára átlagosan körülbelül egy forint volt. Ebben csak a hirdetések költsége szerepel, a videók elkészítése nincs benne.
Azt viszont nem tudni, hogy ki és mennyiért készítette ezeket a videókat. A Miniszterelnöki Kabinetiroda egy hasonló, mesterséges intelligenciával készült videót, amely vérző magyar katonákat mutatott, a Balásy Gyula-féle Longue Designtól rendelt meg nettó 21 millió forintért. A Nemzeti Ellenállás körülbelül 15-20 hasonló videót készíttetett.
A Telex többször is megkereste őket azzal a kérdéssel, hogy miből finanszírozták a több százmilliós kampányt, de sosem kaptak választ.
A Google ugyanakkor időközben már letiltotta a politikai hirdetéseket a felületein, és várhatóan napokon belül a Facebook is követni fogja ezt. Így ezek a hirdetések hamarosan eltűnhetnek majd a platformokról.
Az elmúlt három hónapban szinte folyamatosan pörögtek a Nemzeti Ellenállás Mozgalom mesterséges intelligenciával készült videói a YouTube-on és a Facebookon.
A megafonos Apáti Bence még júliusban indította el a Nemzeti Ellenállás Mozgalmat, amelyet egyébként Orbán Viktor személyesen is támogat. A mozgalom ekkor kezdte el szórni a hirdetéseit az interneten.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!