ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

5 lépés önmagad felépítéséhez

Ha ügyesen építgetjük saját magunkat, beszélni fognak rólunk, gondolnak ránk és megkülönböztetnek bennünket másoktól. Bárki építhet erős énmárkát, ám ehhez ezt az 5 lépést nem árt tudni.
Szlafkai Éva írása a Szikra magazinblogon, Képek: Pixabay - szmo.hu
2019. február 03.


Link másolása

A Szikra magazinblog gondolatébresztő cikkekkel inspiráló, szemléletformáló magazin azoknak, akiket hajt a kíváncsi tudásvágy.

A szikrák célja, hogy más nézőpontból is megvilágítsák a lehetőségeket, pozitív realista módon felrázzanak és kreatív szemléletre inspiráljanak, amely egy másfajta nézőpontot kíván. Kíváncsit...

Vajon mit mondanak rólunk mások, amikor kimegyünk a szobából? Hitelesen, önazonosan tudjuk képviselni magunkat illetve egyezik ez a kép azzal, ami az emberekben (partnerekben, ügyfelekben, munkatársakban) kialakul rólunk? Mégis, miért van szükségünk önmarketingre és hogyan kell jól csinálni? Az énmárka nem más, mint a betartott ígéretünk.

Az énmárka nem az, amit mi gondolunk magunkról

Éppen ellenkezőleg. Az énmárka az, amit mások gondolnak rólunk. Jó esetben ez egyezik azzal, amit mi is mutatni akarunk magunkból, ráadásul önazonosan egyezik, nem csak ügyesen marketingeljük. Tudjátok, a színes, ám üres lufi hamar kipukkan. Mindenkinek van énmárkája, csak valaki nem tudatosan építi, tehát érdemes rá figyelned akkor is, ha nem vállalkozó vagy.

Mindennek az alapja a kellő önismeret, az egyedi értékeink és személyiségünk megismerése, az értékrendünk feltárása és annak vizuális megjelenítése, a küldetésnyilatkozatunk és az életcélunk megfogalmazása, majd az ezekből való következetes építkezés és a márkaidentitás kialakítása. Így leszünk hitelesek és megkülönböztethetőek a piacon.

Az énmárka építése egy belső és egy külső folyamatból áll: önismeret és annak vizuális megjelenítése. Mindennek a hitelességét pedig a következetesség adja.

Oké, bontsuk ki ezt az egészet. A belső építkezés, vagyis az önismeret a képességek, készségek, tapasztalat, értékrendszer, célok, küldetés és ezek motívumaiból tevődik össze. A külső építkezés pedig mindezek következetes megnyilvánulása, vagyis az arculat, a kommunikáció, a viselkedés, a weboldal, social profil stb. Akkor tudsz erős márkát építeni, ha a külső építkezés során következetesen jeleníted meg az önismereti munka folyamán felismert dolgokat.

Jeff Bezos, az Amazon alapítója találóan mondja, hogy

"
az énmárkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.

Megmutatom, mi az 5 dolog (ide írhatnék 25-öt is), amire mindenképp figyelj, ha erős énmárkát akarsz építeni.

1. Önismeret

Ahhoz, hogy hűen tudd képviselni magad, a küldetésed, az értékrendszered és kitűnj a tömegből, nem árt minél jobban megismerned magad. Megismerned az erősségeidet, gyengeségeidet, felmérni a lehetőségeidet illetve a rád/piacodra jellemző veszélyforrásokat, vagyis készíteni egy SWOT-elemzést. Nagyon izgalmas gondolat, ha felteszed magadnak a kérdést, hogy “Mi az én szuperképességem?“. A válasszal megkülönbözteted magad a többiektől, felfedezed azt a tulajdonságod, amely segíthet majd a későbbiek során kitűnni a tömegből.

Érdemes alaposan átgondolnod, hogy miben vagy más, mint a versenytársak, mi az az egyedi tulajdonság, amely csak rád illetve a szolgáltatásodra/termékedre/márkádra jellemző. Ez lesz a USP-d (unique selling proposition), hiszen te magad is egy termék vagy, amelyet el akarsz adni. Legyél tisztában a képességeiddel, tapasztalataiddal és jó eséllyel ez a két dolog erősítse egymást és ne ellentmondjon.

Miért kell ez az egész? Hogy mások tudják, hogy miben fordulhatnak hozzád, hogyan kínálsz megoldást a problémájukra, mennyire vagy kiszámítható, következetes, ezáltal “biztonságos” és “ismerős” a számukra. Ha tudnak hozzád kapcsolódni, azt mind a jól felépített márkádnak köszönheted akár van terméked/céged/szolgáltatásod, akár nincs.

Szóval az önismeret azért fontos, hogy tisztában legyél magaddal, hiszen minden az alapoktól, vagyis belőled indul. Egy házat sem a falak kifestésével vagy a függönyök kiválasztásával kezdesz építeni, nem?

2. Értékrendszer

Az értékrendünk azon alapul, hogy milyen dolgokat tartunk fontosnak és azokat hogyan tükrözi az életünk. Ha tisztában vagyunk az értékrendünkkel, könnyebben tudunk dönteni, miként hasznosítsuk az adottságainkat és válasszunk olyan munkát, amelyben örömünket leljük. Képesek leszünk felismerni, hogy milyen munka való nekünk és mi nem, így csak a lényegre tudunk koncentrálni, kevésbé fecséreljük el az energiáinkat.

Ha hűek maradunk az értékrendszerünkhöz és ezt hűen képviseljük, akkor hitelesek lehetünk és kitűnhetünk a tömegből.Remek gyakorlat az értékrendszerünk megvizsgálásához John Purkiss Énmárka című könyvében (HVG Kiadó) lévő feladat:

Három lépésre lesz szükség:

1. Írj össze 25-30 embert, akikre felnézel, akik hatással vannak/voltak az életedre! Lehetnek családtagok, ismerősök, szakemberek, mentorok. Bárki.

2. Ha felírtad, akkor mindegyik név mellé írd oda, hogy miért nézel fel rá!

3. Végül szedd össze az 5 leggyakrabban előforduló tulajdonságot, motívumot és vetítsd a saját életedre!

Vagyis ez az 5 dolog lesz az értékrendszered alapja és a feladat végeztével azt is látni fogod, hogy ez az 5 tulajdonság/fogalom miként valósul meg az életedben.

3. Küldetésnyilatkozat

Most gondold át az eddigieket és vond le a következtetést! Vedd számba az erősségeidet, a USP-det, az értékrendszeredet, gondold át, hogy milyen feladatokban tudsz teljesen elmélyedni (flow), majd próbáld mindezeket egyetlen esszenciális mondatba sűríteni. Ez lesz a te küldetésnyilatkozatod, amelyből kiderül, hogy ki vagy te, miben vagy más, mit csinálsz és azt miért csinálod.

Van egy szuper kreatív önismereti gyakorlatom a számodra, amely segíthet ebben a lépésben. Íme a cikk: Te mit kezdenél a fizetésed ezerszeresével?

A küldetésed végül is az életcélod egyfajta kinyilatkoztatása. Ha tisztában vagy vele, akkor könnyebben tudsz rálelni arra az útra, amelyen haladni akarsz.

Amikor a küldetésünket, életcélunkat követjük, természetes, hogy ezt kommunikáljuk is. Ezáltal mások is megértik, hogy mit csinálunk, sőt, azokat fogjuk magunkhoz vonzani, akik igénylik mindazt, amit csinálunk és ahogyan csináljuk. Azokat az embereket is vonzani fogjuk, akik hisznek a küldetésünkben és készek támogatni bennünket az utunk során. És ha már út, akkor nézz körül a Nők az útON podcast csatornánkon.

4. Énmárka-térkép

Az énmárka-térkép egyfajta mindmap, vagyis egy nagyon hasznos és kreatív problémamegoldó módszer. Ezzel a kreatív vizuális módszerrel könnyen át tudod gondolni és tekinteni, hogy az önismereti folyamat során megismerteket hogyan és milyen csatornákon tudod majd következetesen megjeleníteni. Egy mindmap formában írd össze az összes olyan platformot (weboldal, social, névjegy, fórumok stb.) és módot (pl. kulcsszavak, amelyek igazak legyenek a megjelenésedre), ahol és amilyen formában jelen akarsz lenni.

5. Következetes kommunikáció

Amit az énmárka-térkép során átgondoltál, azt el lehet kezdeni a gyakorlatba is átültetni. Ide tartozik az arculat kialakítása (színek, formák, logó, névjegykártya stb.), a weboldal elkészítése, a social tevékenység stratégiája, blogbejegyzések írása, saját (fogalmazási) stílus megtalálása, az online tartalmak kialakítása, a marketingünkben alkalmazott befolyásolási módszerek megértése, de ugyanilyen fontos, hogy másokra milyen hatással vagyunk, milyen rólunk az első benyomás vagy éppen hogyan tudunk sztorizni.

Igen bő témakör, hiszen ez a lépés rengeteg dologból áll, de ami a lényeg, hogy a teljes kommunikációd következetes legyen és összhangban legyen az önismereti folyamatokkal. Így lesz az énmárkád erős, egyfajta betartott ígéret.

Téged is hajt a kíváncsi tudásvágy? A Szikra magazinblogon hiteles, igényes tartalmak inspirálnak kreatív életszemléletre.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Nagyon a zsebedbe kell nyúlnod, ha a budapesti agglomerációban akarsz ingatlant – mutatjuk, hol a legdrágábbak
Majdnem 20 százalékkal nőtt a négyzetméterár, nincs nagy meglepetés a települések listáján.
MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2024. április 26.


Link másolása


A Duna House csütörtökön közölte adatait az MTI-vel, amikből kiderül, hogy 2023-hoz képest nőtt az adásvételek száma, az otthonteremtés költsége pedig 10 millió forinttal nőtt a Budapest környéki területek ingatlanpiacán.

Tavaly a gazdasági nehézségek és magas hitelkamatok miatt országosan csökkent az ingatlanvásárlási kedv, ami az agglomerációban is éreztette hatását, 2022-hez képest 18 százalékkal esett vissza a forgalom.

Az ingatlanközvetítő adatai alapján idén is a nyugati szektorba vágyók (Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Páty, Törökbálint, Zsámbék) fizetik meg a legmagasabb átlagos négyzetméterárat, ami jelenleg 19 százalékkal több, mint tavaly, 824 ezer forint.

12 százalékos emelkedést tapasztaltak a délkeleti szektorban is (Alsónémedi, Gyál, Gyömrő, Maglód, Ócsa, Üllő, Vecsés), ott jelenleg átlagosan 569 ezer fointba kerül egy négyzetméter.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Drága lesz idén a családi nyaralás, akár 30 ezer is lehet csak a strandbelépő
Van olyan strand, ahol a családi jegy is 23.700 forintra jön ki naponta. Ahol pedig nincs ilyen, ott még drágább lesz bejutnia egy családnak.

Link másolása

<

Drága lesz idén strandolni, egy család számára már a belépő is több tízezres kiadást jelent majd – derül ki a Blikk összeállításából. Azt írják:

Van olyan strand, ahol a családi jegy is 23 700 forintra jön ki naponta. Ahol pedig nincs ilyen összevont kedvezményes belépő és két gyerekjegyet is muszáj venni, a számla közelít a 30 ezer forinthoz.

Budapesten a legnépszerűbb a Palatinus a lap szerint, ahol június 15-től 5000-5500 forint lesz a belépő. Az előszezonban egy családi belépő 11 ezer forint, június közepétől már 13 900 illetve 15 300 forintot kell fizetniük, létszámtól és hétköznaptól, hétvégétől függően.

Kiemelkedik az áraival Hajdúszoboszló, ahol 8500-9000 a felnőtt jegy, a gyerekeknek pedig 5500 illetve 6000 forintot kell fizetni. Egy kétgyermekes családnál ez éppen 30 ezer forint, viszont a jegy érvényes lesz a csúszdaparkra is.

Szegeden a legdrágább a szimpla strandbelépő: a felnőtteknek 8300, a diákoknak 4600 forintot kell fizetniük. A családi jegy 23 700 forint.

Az olcsóbbak közé tartozik a Gyulai Várfürdő, felnőtteknek 4300, diákoknak 3900 forintért. Eger strandja pedig most 3800 forintos napi és 9700 illetve 12 100 forintos családi belépővel látogatható.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Ezeket a dolgokat bánják meg a legtöbben a halálos ágyukon
Egy ápolónő összegyűjtött öt dolgot, amire a leggyakrabban gondolnak, ha közeleg a vég.

Link másolása

Bronnie Ware ápolónő palliatív ellátással foglalkozik, vagyis olyan betegeket gondoz, akik valamilyen súlyos, életet rövidítő betegségben (pl. végső stádiumú daganatos megbetegedés) szenved – írja az UNILAD.

Munkáját körbeveszi tehát a halál, s éppen ezért összegyűjtött 5 dolgot, amit az emberek többsége az utolsó pillanataiban sajnálni kezdenek.

Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat!

Bronnie az egyik leggyakoribb megbánást a munkával kapcsolatban hallotta.

Ugyanis a legtöbben - főként a férfiak - túl sok időt szenteltek a munkának, és jóval kevesebbet a szeretteiknek.

Bárcsak a saját életemet életem volna, ahelyett, amit mások elvártak.

Haláluk perceiben sokan úgy érzik, elnyomták valódi vágyaikat, és nagyon sajálják, hogy nem valósították meg az álmaikat.

Sajnálom, hogy nem ápoltam jobban a baráti kapcsolataimat!

Ahogy idősebb lesz az ember, annál elfoglaltabb, és egyre nehezebb fenntartani a barátságokat.

Egy tavaly készített felmérés szerint az Egyesült Államokban a válaszadók nyolc százaléka mondta azt, hogy nincsenek közeli barátai.

Ki kellett volna mutatnom az érzéseimet!

Bronnie szerint nagyon sok ember, aki elmondta neki az utolsó szavaival, mit érez, hozzátette azt is, hogy egész életében elfojtotta az érzéseit, hogy békében legyen másokkal.

Bárcsak boldogabb lettem volna!

Az ápolónő páciensei gyakran tették fel azt a kérdést: vajon tényleg tudjuk értékelni a boldog pillanatokat? A válaszuk pedig a halálos ágyukon érte őket: a boldogság egy választás lehet, amivel érdemes volna élnünk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Az első babavárósok negyedénél nem született meg a gyerek, és mindjárt lejár a határidő
A kormányhivatal méltányosságból részletfizetést és halasztást is engedélyezhet, vagy akár el is engedhetik a tartozás egy részét.

Link másolása

Remekül kezdett a csok plusz a legfrissebb, márciusi adatok alapján, mondta az Indexnek Hornung Ágnes. A Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szerint március végéig több mint 3100 igénylést adtak be, vagyis ennyi fiatal házaspár élt a lehetőséggel már az első három hónapban.

A befogadott kérelmek összege 83 milliárd forint, azaz a családok átlagosan 26 millió forint hitelt igényeltek

- mondta az államtitkár. Az interjúból az is kiderül, hogy az egy gyereket tervezők átlagosan 23 millió, a két gyereket tervezők 29 millió, a nagycsaládra vágyók pedig 44 millió forint összegű kölcsönt igényelnek. A családok mintegy háromnegyede első közös otthonának megszerzésére, negyedük pedig másik otthonba való költözéshez igényli a kölcsönt.

Hornung Ágnes az elmaradt gyerekvállalásokkal kapcsolatban elmondta, eddig csak a csok támogatás kapcsán állnak rendelkezésre részleges adatok, hiszen ott az előre vállalt gyermekek esetében a támogatást akkor kell visszafizetni, ha az első gyermek 4 éven belül nem érkezik meg.

Ám még nem tudnak teljes körű adatokkal szolgálni, hiszen ugyan az első gyermek vállalására vonatkozó négyéves határidők az első években igénylőknél elvileg már lejártak, de építkezés vagy bővítés esetén ez a határidő csak a munkák befejezésétől, vagyis akár több évvel később indul; a második gyermekek születésére előírt 8 éves határidők és különösen a három gyermeknél irányadó 10 éves határidők pedig értelemszerűen még nem esedékesek.

Az államtitkár kitért a babaváró hitelre is, ami 2019 júliusában indult. Ott az első gyermek születésére 5 éves intervallumot biztosítottak, így most még senkinek sem járt le ténylegesen, de 2024 második félévében, júliustól már lehetnek ilyenek. A Magyar Államkincstárnál lévő legfrissebb összevetés szerint

a 2019-ben igényelt babavárók esetében az igénylők kevesebb mint negyedénél nem volt igazolva az, hogy megszületett az első gyerek.

Bizonyosan nincs remény a gyermekvállalásra, ahol a gyermeket vállaló pár elvált. Ilyenkor a kamattámogatást a jegybanki alapkamat +5 százalékos büntetőkamattal kell visszafizetni.

Hornung hangsúlyozta: a kormányhivatal méltányossági eljárás keretében a fizetési kötelezettség teljesítésére részletfizetést, vagy legfeljebb 5 évre fizetési halasztást engedélyezhet, illetve a fizetési kötelezettséget részben vagy teljesen el is engedheti.

Link másolása
KÖVESS MINKET: