Tamás egy éve nem tudja befizetni a telefonszámláját, közben százezres tartozásokról kap fiktív kimutatásokat
Elképesztő történetet osztott meg velünk egy budapesti férfi, Eichinger Tamás, aki egyszerűen csak ki akarta cseréltetni a telefonját. Azt mondja, az is fordulatos volt, mire kicserélték a garanciás készüléket, de ami azután következett, arra senki sem számított.
A szolgáltató szerint kiemeltek kezelik az ügyet, hamarosan írásban is tájékoztatják a férfit.
– Már lassan egy éve nem fizet telefonszámlát, ami lássuk be, elég egyedi dolog. Hogy kezdődött a kálváriája?
– 2021. márciusában vásároltam a Vodafone-nál egy LG Velvet készüléket. Hozzátartozik, hogy az LG másnap bejelentette, hogy nem gyárt mobiltelefont, így ez is kicsit vicces, hogy így alakult. A megvásárolt készüléknek voltak konstrukciós hibái, ezért visszavittem a szervizbe. Utána két hétig nélkülöztem nagyjából az eszközt, majd visszaküldték, hogy semmi baja sincsen. Azonban érdekes módon, a hiba ugyanúgy fennállt, úgyhogy járkáltam a szervizbe emiatt. A lasztizás ment egészen augusztusig – megjegyzem, hogy a Corvin Plázában már bérelt helyem van, annyiszor ültem ott a mobilom miatt –, szóval tavaly nyáron eljutottunk odáig, hogy végül kiadták az új készüléket. Erről kaptam egy dokumentumot, ami tartalmazta a mobil IMEI számát is. Viszont, mivel a szolgáltatónál volt valami informatikai átállás, így sajnos nem tudták ezt bevinni a rendszerbe és innentől kezdődtek a számlázási gondok is.
– Akkor tulajdonképpen egy készülékcsere miatt nem tud fizetni számlát?
– Pontosan. A rendszerbe sajnos azt sem tudták felvinni, hogy új készülékem van, így kiszámlázták nekem a garanciális cserekészülék javítását is, százvalahányezer forintot. Jeleztem, majd vették az adást, így kérték, hogy amíg kivizsgálják a számlát, addig ne fizessek semmit. Viszont nagyon idegesített, hogy ezt mondták, ugyanis mindössze 15 ezer forintról beszélünk havonta.
és hamarosan a hűségidőm is lejár. Természetesen tartok is attól, hogy majd rám verik esetleg a teljes összeget, ezért is mentem be folyamatosan, és kaptam is róla egy papírt, hogy nem kell fizetnem.
– Bármilyen követelés érkezett-e a szolgáltató részéről?
– Érkezett a 1750-ről egy felszólítás, hogy fizessem ki a számlámat, mert elmaradásom van, ekkor én újra felhívtam őket, és azt mondták, hogy a végrehajtásból kiveszik. E-mailek garmadáját is írtam, de egy idő után feladtam. A törvény szerint 30 nap van arra, hogy válaszoljanak a panaszomra, ez a mai napig nem történt meg.
– Akkor számlát egyáltalán nem kapott?
– Folyamatosan érkeztek számlák, több százezer forintos összegekről, sőt, egyszer egymilliósat is kaptam.
Egyszer arról is kaptam értesítést, hogy kikapcsolják a telefonomat, de ez valahogy nincsen összefüggésben az ügyfélszolgálat működésével.
Természetesen kerestük a Vodafone-t is az ügy kapcsán, íme a cég válasza:
„Az érintett ügyfél esetét kiemelt figyelemmel kezelik a szolgáltató szakértői és a kérdéses ügyben hamarosan írásban tájékoztatják.
amelynek célja az ügyfelek teljesebb körű és magasabb szintű kiszolgálása. A Vodafone Magyarország munkatársai továbbra is mindent megtesznek a minőségi szolgáltatás biztosítása érdekében, azonban az esetlegesen előforduló hibákért az ügyfelek türelmét és elnézését kérik, amíg a szakemberek minden tőlük telhetőt megtesznek azok gyors kijavítása érdekében.”