SZEMPONT
A Rovatból

Sorra utasítják el a melegek örökbefogadási kérelmeit a gyámhivatalok - állítja a Háttér Társaság

Nem csak könyvek lefóliázásában és képek elkordonozásában érhető tetten a gyermekvédelmi törvény hatása. Mára szinte esélytelenné vált, hogy bírósági procedúra nélkül azonos nemű párok örökbefogadhassanak egy állami gondozott gyereket.


Azonos nemű párok Magyarországon nem köthetnek polgári házasságot, így az elmúlt években csak egyetlen útja volt számukra az itthoni örökbefogadásnak: ha az egyikük jelentkezett örökbefogadó szülőnek. Azt nem titkolták, nem is titkolhatták, hogy van élettársuk, ezt ugyanis vizsgálták. 2021-ben szigorítottak, azóta külön miniszteri engedély kell, hogy egyedülálló örökbefogadhasson, és csak olyan gyereket ajánlhatnak fel neki, akit egyetlen házaspár sem fogadott el. Ez jellemzően 3 év feletti, roma származású, valamilyen fejlődési elmaradással rendelkező gyermeket jelent. A miniszteri döntést környezettanulmány és pszichológiai vizsgálat előzi meg. A Telex szerint 2022. novemberéig összesen 89 miniszteri hozzájárulás született, és mindegyik eset pozitív döntéssel zárult.

A Háttér Társaság szerint azonban az utóbbi időben a Főváros Kormányhivatal részeként működő gyámhivatalok „copy-paste módszerrel” készült érveléssel utasítják el az örökbefogadásra váró melegek kérelmeit, arra hivatkozva, hogy alkalmatlanok a feladatra. Ezeket a kérelmeket még 2020 ősze előtt nyújtották be, így ezekben az ügyekben még nem az illetékes miniszter, hanem a gyámhivatalok dönthetnek. Az indoklások szerint a jelentkezők “nemcsak konkrétan, de már az absztrakció szintjén sem” tudnak megfelelni a gyermekvédelmi törvénynek, amely tiltja a homoszexualitás megjelenítését és népszerűsítését gyerekek körében. A Háttér Társaság szerint a gyámhatóság ezzel azt állítja, hogy "az azonos nemű szülők a puszta létezésükkel is jogszabályt sértenek", és "az utcán is csak úgy jelenhetnek meg, ha megfelelő óvintézkedések kizárják, hogy gyermekekkel találkozzanak". Minderről Dudits Lucával, a Háttér Társaság képviselőjével beszélgettünk. Ő azt is elmondta: a tudomásuk szerint eddig egyetlen olyan miniszteri döntés sem született, ami alapján azonos nemű párhoz kerülhetett volna gyerek.

– Hogyan szabályozzák ma a törvények az örökbefogadást és mi változott az utóbbi időben?

– A magyar jogszabályok azt írják elő, hogy akkor lehet örökbe fogadni közösen, amennyiben az ember házasságban él, mindenki más pedig egyedül tud örökbe fogadni. Egy ügyfelünk még 2020 májusában jelentkezett örökbefogadásra, természetesen egyedüli örökbefogadóként, de mindvégig transzparensen kezelte, hogy ő párkapcsolatban él, és bevonták a párját is az örökbefogadási folyamatba. Részt vettek pszichológiai vizsgálaton, környezettanulmányt végeztek náluk. Mindent rendben találtak, így azt kérte a gyámhatóságtól, hogy állapítsák meg az örökbefogadásra való alkalmasságát.

Ezután felhívta őt a gyámügyes és azt mondta, hogy valószínűleg az ő ügye nem fog átmenni, mert nem felel meg a törvényi előírásoknak, hiszen nem egyedülálló.

Ezt azután mondták neki, hogy az első pillanattól kezdve felvállalta a párkapcsolatát, és egészen addig mindent rendben találtak náluk. Ez egy 2021-es ügyünk, nagyon sok hasonló van. Sokszor az is megtörténik, ha azonos nemű pár próbálkozik, hogy már az első beszélgetésnél megmondják nekik, hogy

kár próbálkozni, mert ez nem fog menni.

– Mi változott a gyermekvédelmi törvény hatályba lépése óta?

– A legújabb ügyeknél a Budapesti Főváros Kormányhivatalánál azzal az indokkal születnek sorra az elutasítások, hogy az azonos nemű párok, „a józan ész szerint nemcsak konkrétan, de már az absztrakció szintjén sem tudnak megfelelni” a 2021-es, gyermekvédelminek csúfolt propagandatörvénynek. Természetesen fellebbezni fogunk a kormányhivatal indoklásával szemben. Illetve a kilencedik alaptörvény-módosítás után, ahol leírták azt, hogy "az anya nő, az apa férfi", arra is hivatkoznak, hogy egy meleg férfi apaként, vagy egy leszbikus nő anyaként hogyan tud megfelelni ennek a rendelkezésnek.

– A heteroszexuális egyedülállóknál is csak anya vagy apa van.

– Az egyszülős családokat is diszkriminálják, elfogadják, hogy lehet ilyen, de teljesen átmeneti állapotként tekintenek az egyszülős létre.

– Mit lehet most tenni?

– Mi mindenkinek azt szoktuk javasolni, hogy indítsák el az örökbefogadási eljárást, ha szeretnének örökbe fogadni, hogyha azt tapasztaljuk, hogy bárkit diszkriminálnak, akkor természetesen vállaljuk az ő képviseletüket. Továbbra is azért fogunk küzdeni, hogy senkit ne lehessen diszkriminatív módon kirekeszteni. És ami legalább ennyire fontos szempont, az a gyerekek joga.

Ezek a végtelenségig elhúzott, majd visszautasított eljárások legfőképpen azoknak a gyerekeknek okoznak sérüléseket, akik emiatt három-négy-öt évvel több időt töltenek állami gondozásban, ami azért nagyon sok traumát jelent.

Azt még érdemes megemlíteni az örökbefogadás helyzetével kapcsolatban, hogy 2021 március óta már három különböző intézménynél volt az a jogkör, amelynek a vezetője egy személyben dönt az egyedülállók örökbefogadási ügyeiben. Először Novák Katalinnál volt, akit később kineveztek államfőnek, utána Gulyás Gergelyhez került, és jelenleg Csák János miniszternél van. Azt tudjuk, hogy voltak olyan egyedülálló kérelmek, melyeket engedélyeztek már, azonban

nem tudunk egyetlen egy olyan kérelemről sem, amit LMBTQI ember adott volna be és megkapta volna az engedélyt, vagy éppenséggel elutasították volna.

– Vagyis ezekben az ügyekben egyszerűen nem döntöttek? Van a jogszabályban határidő, amennyi időn belül döntést kell hozni?

– A miniszternek erre nincs határideje, és ez arra enged következtetni, lehet, hogy azért halogatják ezeknek a kérelmeknek az elbírálását, mert negatív döntés esetében ez hátrányos megkülönböztetésnek minősülne, ami a bíróságon megtámadható, vagy azért is, hogy például a mi szervezetünk se tudjon ez ellen fellépni. Egyszerűbb nem dönteni, mert akkor nincs ilyen veszély.

– Az utóbbi hónapokban, hetekben először a könyvek lefóliázásától, utána pedig kiállított fotók elkordonozásától volt hangos a sajtó, amiknél ugyancsak a gyermekvédelmi törvényre hivatkoztak. Van mindennek hatása a társadalomra?

– Azért az elmúlt 10-20 évben sokkal több ember lett tisztában azzal, hogy mit jelentenek különböző szexuális irányultságok, nemi identitások. Most már azt látjuk, hogy Magyarországon az emberek több mint a felének van személyesen LMBTQI ismerőse. Ez még 5-6 évvel ezelőtt is csak olyan 25-30 százalék lehetett. Egyre többen mernek előbújni, és amikor az embernek van személyes érintettsége, ismerőse, családja rokona, akkor sokkal nyitottabbak lesznek a témával. Hiszen az hirtelen nem csak egy olyan dolog, amit akkor lát, ha bekapcsolja a tévét, hanem, amikor a közértbe elmegy, vagy éppen az egyetemre jár, vagy a vonaton lát egy azonos nemű párt, tehát ez sokkal inkább a mindennapi élet része lett.

Nagyon sok mindenben sokkal elfogadóbb lett a magyar társadalom. Sokan támogatják azt, hogy azonos szemű párok is fogadhassanak örökbe, hogy ők is házasodhassanak, hogy az állam lépjen fel az őket érő erőszak ellen.

Ezekről a honlapunkon vannak közvélemény-kutatások. Viszont a másik oldalon az elmúlt két-három-négy évnek a kormányzati narratívája azt idézte elő, hogy vannak olyanok, akik úgy érzik,

akár erőszakosan is felléphetnek, hiszen nem fogja őket senki megbüntetni, mert a kormány is pontosan azt mondja, hogy nekik van igazuk.

– Ez a két ellentétes irányba ható erő. Mi ennek az eredője?

– Szerintem nagyon attól függ, hogy az egyes személyek hogy állnak hozzá. Sajnos a közmédiában szinte nem is jelenik meg, akár semleges, akár pozitív módot az LMBTQI emberek élete, az ő identitásuk, hanem inkább csak negatívan. Hogyha valaki csak ilyen információkat kap, akkor gyakrabban fordul elő, hogy magáénak érzi ezeket a sztereotípiákat, hogy elhiszi, hogy ezek igazak lehetnek. Úgyhogy mi azt látjuk, hogy a láthatóság az nagyon segít, és a Háttér Társasággal például azon is dolgozunk, hogy olyan tréningeket, beszélgetéseket tartsunk, ahol kommunikációs eszköztárat próbálunk nyújtani LMBTQI-embereknek, illetve családtagjaiknak, szövetségeseiknek, hogy hogyan beszélgessenek ezekről a témákról.

Ez egy általános polarizáció, amit a társadalmon belül látunk, ennek egy része az, hogy az LMBTQI emberekről hogyan gondolkodik a társadalom.

Én azt gondolom, hogy az előítéleteknek sokszor az információhiány az alapja. Hosszú távon mindenképpen pozitív tendenciát látok, viszont a törvényhozás szintjén a magyar jogi környezet egyre kevésbé kedvező a kisebbségi csoportokra nézve.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZEMPONT
A Rovatból
„Kibasznám a válogatottból az összes mentálisan alkalmatlan sztárt” – Csernus Imre ezzel a feltétellel vállalná el a válogatott felkészítését
A lélekbúvár szerint a sztárjaink mentalitásával van a legnagyobb baj. A nagyképűségük a hajrában kishitűségbe és kapkodásba csapott át, fájó vereség lett a vége.
F. O. Fotó: - szmo.hu
2025. november 17.



Csernus Imre pszichiáter egyetlen, kőkemény feltétellel vállalná el a magyar labdarúgó-válogatott mentális felkészítését, miután a csapat drámai körülmények között bukta el a világbajnoki pótselejtezőt Írország ellen. A szakember az Indexnek adott interjújában nem rejtette véka alá a véleményét.

„Egy feltétellel: ha kib*szhatnám a válogatottból a mentálisan alkalmatlan sztárokat. Ha erre ön azt mondja, hogy ezzel lefejeznénk a csapatot, én azt felelem, meglehet, de máskülönben nem vállalnám el.”

Csernus szerint a magyar válogatott nem a 96. percben, hanem már a 40. perc környékén elvesztette a sorsdöntő vb-selejtezőt, amikor 2-1-es vezetésnél Szoboszlai Dominik vezérletével a csapat elkezdett alibifutballt játszani. „Ahelyett, hogy 2–1-es vezetésünk után kinyírtuk volna a padlóra került ellenfelet” – fogalmazott a pszichiáter, aki szerint

a csapat nem győzelemre, hanem a vereség elkerülésére játszott, amivel lényegében feltámasztotta az íreket.

A szakember a játékosok mentális hozzáállását is élesen kritizálta. „Sajnos az a benyomásom, hogy a sztárjainkra jellemző a nagyképűség. És ha szorul a hurok, a nagyképűség egy pillanat alatt átcsap önmaga ellentétébe: kapkodásba, kishitűségbe, kudarckerülésbe.”

Úgy látja, a csapatra ólomsúlyként nehezedett a négy évtizedes sikertelenség terhe és a közvélemény elvárása.

„A játékosokban a megfelelési kényszer görcsösségbe csapott át. Ahelyett, hogy folytatták volna a futballt, amit remekül kezdtek el a meccs elején, inkább már a tizedik, majd a negyvenedik percben hozzáfogtak a visszaszámláláshoz.”

A vasárnapi, Puskás Arénában rendezett mérkőzésen a magyar csapat Lukács Dániel és Varga Barnabás góljaival kétszer is vezetett, mégis Írország nyert 3–2-re Troy Parrott mesterhármasával, aki a győztes gólt a 96. percben szerezte. A vereséggel Magyarország sorozatban tizedik alkalommal maradt le a világbajnokságról, míg Írország pótselejtezőt játszhat.

Csernus a győztes mentalitás hiányát „magyar betegségnek” nevezte, párhuzamot vonva a 2000-es sydney-i olimpia női kézilabda-döntőjével,

ahol a válogatott hatgólos előnyről szenvedett vereséget. Ellenpéldaként hozta fel a portugálokat, akik aznap este 9–1-re kiütötték Örményországot, és a norvégokat, akik 4–1-re verték Olaszországot, jelezve, hogy más nemzetek nem bízzák a véletlenre a sorsdöntő meccseket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SZEMPONT
A Rovatból
Deák Dániel: A Fidesznek nem érdeke támadni a tiszás jelölteket, mert akkor Magyar Péter le tudná cserélni őket
A kormánypárti politikai influenszer arról is írt, hogy a Tisza sok helyen belpesti jelöltekkel akar nyerni vidéki körzetekben. Szerinte többek között ez is bizonyítja, hogy a párt egyértelműen baloldali.


Deák Dániel politikai influenszer a Facebook-oldalán elemezte a Tisza Párt képviselőjelöltjeit. A posztban öt pontban foglalta össze véleményét a jelöltállítás folyamatáról és a jelöltek személyéről.

Az influenszer szerint a jelöltállítás folyamata kapkodó, miután a párt mobilalkalmazása csődöt mondott. Azt állítja, „több száz millió forintért fejlesztettek ukránokkal mobilalkalmazást Magyar Péterék, azon keresztül akarták kiválasztani a jelöltjeiket. Ez az alkalmazás azonban csődöt mondott, kétszázezer tiszás személyes adatai kerültek Ukrajnába.” Deák Dániel szerint Magyar Péter ezért egy honlapon keresztül mutatja be a jelöltjeit, és az „előválasztást” senki sem ellenőrzi, vélhetően már eldőlt, ki hol indul.

Második pontjában Deák arról ír, hogy a Tisza Párt jelöltjei helyben nem beágyazottak, „ejtőernyőztetettek”. Úgy fogalmaz: „Nemzetközi és hazai kutatások is bizonyítják, hogy főként a vidéki körzetekben kiemelten fontos, hogy az adott jelölt helyben beágyazott legyen. Ez a Tiszánál sok esetben nem érvényesül, jó példa erre Nagy Ervin baloldali színész, aki Fejér megye 4-es számú választókörzetében indul, úgy, hogy ugyan Dunaújvárosban született, de életvitelét tekintve ő egy újlipótvárosi baloldali ember. Ez hasonlít a 2022-es ellenzékre, ők is belpesti embereket indítottak el vidéki körzetekben, akik ki is kaptak.”

Az elemző szerint a jelöltek és a program is baloldali. Álláspontja szerint „Eddig, amikor például a genderaktivista Bódis Kriszta kiállt a bevándorlás vagy Nagy Ervin Ukrajna finanszírozása mellett, Magyar Péter azzal védekezett, hogy ők nem a Tisza politikusai, így nem a Tisza álláspontját képviselik. Innentől kezdve azonban ezek a túlságosan is baloldali emberek a Tisza jelöltjei, így amit ők képviselnek, az a Tisza álláspontja is egyben. Innentől kezdve még világosabb lesz, hogy a Tisza valójában egy baloldali párt.”

Deák Dániel úgy véli, a jelöltek „Brüsszelből könnyen irányítható emberek” lesznek, akik szerinte teljesíteni fogják a brüsszeli elvárásokat Ukrajna, a háború, az adóemelések vagy a migráció ügyében. Véleménye szerint ezt a Tisza eddigi politikusai is világossá tették, és felidézi Tarr Zoltán, a párt alelnökének kijelentését, miszerint ha mindent elmondanának a terveikből, abba belebuknának.

Végül Deák Dániel arról ír, hogy a Fidesznek nem érdeke most támadni a jelölteket. Állítása szerint ez értelmetlen lenne, mert így Magyar Péter még le tudná cserélni a népszerűtlen jelölteket. A Fidesznek szerinte majd akkor lesz érdeke rávilágítani a tiszás jelöltek gyenge pontjaira, ha már nem lehet őket lecserélni.

A Tisza Párt eredetileg a Tisza Világ mobilalkalmazáson keresztül tervezte a képviselőjelöltek kiválasztását, azonban a folyamatot később a nemzethangja.hu weboldalra helyezték át. Magyar Péter november 17-én ígérte a körzetenkénti jelölt-jelöltek bemutatását, a végleges névsor bejelentését pedig november 30-ra időzítették. Az alkalmazást érintő adatvédelmi ügyben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) október 7-én hivatalból indított vizsgálatot, miután előbb egy körülbelül 18 ezer, majd egy 200 ezer fős lista is felbukkant az interneten. A hatóság jogellenesnek minősítette a kiszivárgott személyes adatok további közzétételét. Kormányközeli lapok ukrán fejlesztőkről írtak, a vizsgálat tényét pedig a független sajtó is megerősítette.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
Török Gábor: A Tisza jelöltlistája legalább annyira kockázatos, mintha csupa kipróbált, rutinos pártkatona kérné a szavazók támogatását
A politológus megjegyezte, hogy általános vélemény szerint ez lesz a Tisza Párt számára a legnehezebben megugorható része a kampánynak. Azt is állítja: most szűnt meg a Tisza egyszemélyes párt lenni.


Kedd délelőtt Török Gábor is reagált arra, hogy hétfő éjjel nyilvánossá vált, kik a Tisza Párt képviselőjelölt-jelöltjei szűk 5 hónappal a 2026-os országgyűlési választás előtt.

A politológus Facebook-oldalán megjegyzi, hogy erről a folyamatról gondolta a legtöbb elemző azt, hogy „a választási kampány egyik legnehezebben megugorható része lesz az ellenzéki párt számára”. Szerinte az elmúlt választási kampányidőszakokhoz képest kuriózumnak számít, hogy „Orbán Viktor a saját hangján (vagyis oldalán) foglalkozott az ellenzéki jelöltekkel, mondván, hogy nincs itt semmi látnivaló, ez a régi baloldal.”

Hozzátette: „Magyar Péter ezzel szemben azt hangsúlyozza, hogy a jelöltek átlagemberek, civilek. Ha megnézzük a listát, az első benyomás inkább az utóbbi értelmezéshez áll közelebb,

és legalább annyira kockázatos, mintha csupa kipróbált, rutinos pártkatona kérné a szavazók támogatását: a többség érdemi politikai múlt nélküli embernek látszik, bár nyilván a kormánymédia hamar megtalálja majd az ő értelmezésükhöz fontos szálakat, kapcsolatokat.”

Török arra is kitért, mit tart a legfontosabbnak a jelöltállításban: „A lényeg azonban nem ez, hanem az a tény, hogy ettől a pillanattól kezdve megváltozik a Tisza helyzete: közel háromszáz ember hivatalosan is a párthoz tartozik, erősíti vagy gyengíti a szervezetet. A Tisza ezzel – a nyilvánosság felé is – megszűnt egyszemélyes vagy pár emberes politikai vállalkozásnak lenni, annak minden előnyével és hátrányával.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SZEMPONT
A Rovatból
A Fidesz teljesen átrajzolta Budapest választókerületi térképét - összegyűjtöttük, ki hová tartozik most
A Tisza választókerületenként közzétette a jelöltjeit, csakhogy sokan nem tudják, most melyik választókerületbe tartoznak, idén ugyanis minden a feje tetejére állt. Segítünk eligazodni.


Tavaly novemberben még csak döbbenten nézték a képviselők a térképeket, hogyan szabdalják fel a körzetüket, júliusra azonban a Nemzeti Választási Iroda közzétette a végleges utcalistát is a főváros új választókerületi beosztásáról. A tavaly december 31-én hatályba lépett törvénymódosítás értelmében Budapesten 18 helyett már csak 16 országgyűlési egyéni választókerület van, miközben az agglomerációt lefedő Pest vármegyében 12-ről 14-re nőtt a számuk.

A változás talán Dél-Pesten a leglátványosabb, ahol tíz év után szétválasztották az eddig egy körzetet alkotó Csepelt és Soroksárt. Az új, 9-es számú körzet központja Csepel lett, de a kerülethez olyan, korábban teljesen máshová tartozó területeket csatoltak, mint a XI. kerületi Budapart, a IX. kerületi ferencvárosi rendezőpályaudvar környéke és Pesterzsébet egy része.

De a belső pesti kerületeket sem kímélte az átrajzolás: a korábban egyben kezelt, erős ellenzéki bázisnak számító VI. és VII. kerületet gyakorlatilag több körzetre bontották, a VIII. és IX. kerületet pedig nagyrészt egybeolvasztották. Újpestet (IV. kerület) egyszerűen kettévágták, részeit pedig két, politikailag teljesen más hangulatú szomszédhoz, a XIII. és a XV. kerülethez csatolták.

A kormányoldal a módosítást a lakosságszám-változások miatti aránytalanságok megszüntetésével indokolta, mivel a törvény legfeljebb 20 százalékos eltérést enged a körzetek lélekszáma között.

„A helyzet egyszerű: Budapest lakosságszáma az elmúlt évtizedben jelentősen lecsökkent, míg a fővárosi agglomerációé nőtt” – áll a Fidesz-frakció közleményében. Független elemzések ugyanakkor úgy látják, hogy a határok ilyen mértékű átszabása és az ellenzéki, illetve kormánypárti szavazóbázisú területek „keverése” egy szoros országos választási eredmény esetén a kormánypártoknak kedvezhet.

A változásokat az érintett politikusok is döbbenten fogadták. „Ma arra ébredtem, hogy hirtelen négy körzet képviselője lettem” – mondta a Telexnek Kunhalmi Ágnes, a XVIII. kerület eddigi MSZP-s képviselője, miután régi körzetét négy új választókerület között osztották szét.

A Tisza hétfő éjjel közzétette, hogy az egyes válaszótkerületekben kik pályáznak az egyéni képviselőjelölti mandátumra. Csakhogy nem könnyű követni, egyáltalán ki hová tartozik. Ebben próbálunk most segíteni.

Melyik terület hová tartozik?

Budapest 1. OEVK (központ: V. kerület)

Mely kerületrészek tartoznak ide: az I. kerület teljes egésze, továbbá az V., VI., VII., XI. és XII. kerület egyes – belső – részei; a körzet átnyúlik a Dunán.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Tanács Zoltán (a Tisza programalkotásért felelős vezetője)

Budapest 2. OEVK (központ: VIII. kerület)

Mely kerületrészek: a VIII. és IX. kerület túlnyomó része, kiegészítve az V. kerület egy részével

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Bódis Kriszta (a Tisza szakértője)

Budapest 3. OEVK (központ: XII. kerület – Hegyvidék)

Mely kerületrészek: a XII. kerület és a XI. kerület egy része összevonva.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Magyar Péter 

Budapest 4. OEVK (központ: II. kerület)

Mely kerületrészek: a II. kerület egésze (a korábbi, III. kerületi átnyúlások megszűnnek)

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 5. OEVK (központ: VI. kerület – Terézváros)

Mely kerületrészek: a VI. kerület nagy része, Erzsébetváros (VII.) belső zónájának kiválása után a körzet a XIII. kerület bizonyos részeivel egészül ki.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 6. OEVK (központ: XIV. kerület – Zugló)

Mely kerületrészek: a XIV. kerület egésze a bázis, ehhez társul Külső‑Erzsébetváros (VII. külső része) és a XV. kerületből (Újpalota) egy kisebb szelet.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Velkey György László (Magyar Péter kabinetfőnöke)

Budapest 7. OEVK (központ: X. kerület – Kőbánya)

Mely kerületrészek: Kőbánya a mag, a körzethez csatlakoznak a szomszédos, kőbányai–zuglói–józsefvárosi határsáv egyes részei (Józsefvárosból is kerül át terület).

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 8. OEVK (központ: XIX. kerület – Kispest)

Mely kerületrészek: a XIX. kerület mellett átkerül ide a József Attila‑lakótelep (IX. ker.), valamint a XVIII. kerületből a Havanna‑, Lakatos‑, Szent Lőrinc‑lakótelep és Liptáktelep.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 9. OEVK (központ: XXI. kerület – Csepel)

Mely kerületrészek: Csepel az alap, ehhez csatolták a XI. kerületi BudaPartot, a IX. kerületi ferencvárosi rendezőpályaudvar környékét és a XX. kerület (Pesterzsébet) Gubacs–Erzsébetfalva részét. Soroksár (XXIII.) leválasztva átkerült a 16. OEVK‑ba

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 10. OEVK (központ: XXII. kerület – Budafok‑Tétény)

Mely kerületrészek: a XXII. kerület nagy része és a XI. kerület délnyugati sávja

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Kulcsár Krisztián (volt MOB‑elnök)

Budapest 11. OEVK (központ: III. kerület – Óbuda)

Mely kerületrészek: Óbuda–Békásmegyer (III.) túlnyomó része kerül ebbe a körzetbe (a korábbi IV–XIII. vegyes körzet helyett).

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 12. OEVK (központ: XIII. kerület)

Mely kerületrészek: a XIII. kerület döntő része; Újpestet (IV.) kettévágták, egyik fele ehhez a körzethez került.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 13. OEVK (központ: XV. kerület – Rákospalota–Pestújhely)

Mely kerületrészek: a XV. kerület bázisterülete, Újpest (IV.) másik fele ehhez a körzethez került

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 14. OEVK (központ: XVI. kerület)

Mely kerületrészek: a XVI. kerület mellett a X. kerület egy sávja, továbbá a XVIII. kerületből Erzsébet‑ és Bélatelep.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): nincs

Budapest 15. OEVK (központ: XVII. kerület – Rákosmente)

Mely kerületrészek: a XVII. kerület egésze (ez az egyetlen budapesti körzet, ahol 2022‑ben a Fidesz nyert; a mostani átrajzolás ezt a körzetet is érinti, de továbbra is rákosmenti központú).

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Porcher Áron (fővárosi képviselő).

Budapest 16. OEVK (központ: XXIII. kerület – Soroksár)

Mely kerületrészek: Soroksár (XXIII.) és Pesterzsébet (XX.) nagy része egy körzetbe került; Kispest felé a 8. OEVK vette át a kapcsolódó részterületeket.

Országosan ismert TISZA‑jelölt(ek): Tarr Zoltán (EP‑képviselő, a párt alelnöke).

Ha cím alapján szeretné ellenőrizni, hogy Ön melyik új OEVK‑ba tartozik, használja az NVI honlapján közzétett (2025. július 3‑án frissített) részletes, utcára lebontott listát és térképet, amit ITT TALÁL


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk