SIKERSZTORIK
A Rovatból

Ausztráliába is eljutottak a magyar design fajátékok

A Kattuska játékokat a tervezők eredetileg a saját gyermekeiknek készítették.

Link másolása

Vár, hintaló, hajó, kard – olyan motívumok, amelyek a magyar népmesékben is előfordulnak, és olyan játékok, amelyekkel szívesen játszanak a gyerekek. Tóth Kata és Horváth Attila (Enter Team Kft.) saját álmait és gyermekeik kívánságait valósította meg a Kattuska termékcsaláddal. Hagyományos hazai alapanyagból, fából készülnek egyedi játékaik, amelyek a lakásban a bútorok között sem mutatnak rosszul.

Az induláskor nem számoltak vele, milyen sikere és visszhangja lesz itthon és külföldön a Kattuska termékeknek – erről Tóth Kata a cég marketingese és a játékok tervezője beszélt az Enter Team műhelyében._DSC8254

- A Kattuska gyermekjáték vagy gyermekbútor?

- Design gyerekjáték. De az egyik termékünk egy háromfunkciós hintaló-etetőszék-rajzasztal.

- Elég nagy a verseny a kisgyermekes szülőket célzó termékek között, számtalan webshop és bababolt működik, mindegyik tele van játékokkal. Van egyáltalán ma érdeklődés egyedi tervezésű darabok iránt

- Minőségi termékeket kínálunk, és azokat a vásárlókat célozzuk meg, akik ezekre az anyagokra és letisztult formákra vágynak. Nem a kétezer forintos műanyag játékok piacán versenyzünk, és nem így nézzük a versenytársakat sem.

- Milyen visszajelzéseket kaptatok eddig?

- Miután elkészült a Kastély és a Hajó, elindítottam a Facebook-oldalunkat és a Pinterestre is felraktam néhány fotót. Nem sokra rá itthoni és külföldi blogok is elkezdtek írni rólunk. Annyira váratlan volt ez az egész, hogy sokszor az ismerősök szóltak, hogy itt is, meg ott is olvastak a Kattuskáról. Az ügyfeleink jelentős része magánmegrendelő, akik az ismerőseiknek ajánlanak bennünket azzal, hogy jó minőségű anyagokkal jó minőségű szolgáltatást nyújtunk. Persze tisztában vagyunk vele, hogy az online felületeknek, a tematikus blogoknak, fórumoknak jelentős szerepük van ebben. A jövőben is nagyon kell figyelni a minőségre, a pontosságra, a határidőkre, mert ez a jó hírnév alapja. Szóval jól kezdtünk, de úgy érzem, még csak az elején vagyunk, rengeteg kihívás és munka vár még ránk.

- Hogyan indult a Kattuska projekt?

- Bútortervezéssel és kivitelezéssel foglalkozik alapcégünk, az Enter Team Kft., tehát a szakmát, a fát, az alapanyagokat már jól ismerjük. A gyerekeink születése után felmerült az igény, hogy kifejezetten nekik szóló dolgot alkossunk. Attilával elkezdtünk játszani az egyedi, dizájn, fából készült gyerekjátékok gondolatával. Formatervezett, minőségi játékokat szerettünk volna.

- Az első a Kastély-játszóház volt?

- Régi és szerintem minden gyermeknél jelentkező vágy, hogy szeret elbújni, kuckózni, ezt a szerepet gyakran kartondobozok töltik be. De azok hamar szétesnek, és egy lakásban nem is mutatnak valami jól. Nálunk is ugyanez volt a helyzet, amire tervező házaspárként muszáj volt lépnünk valamit. Mindketten láttunk már puzzle illesztésű bútorokat, arra gondoltunk, mi lenne, ha csavarok nélkül csinálnánk? Saját gyerekeinknek készült a Kastély, ám végül annyit foglalkoztunk vele, hogy azt gondoltuk, miért ne lehetne belőle egy mások számára is megvásárolható termék?

Az Enter Team:

A céget 2004-ben alapította Horváth Attila és Sarkadi Péter. Egyedi igények szerint tervezett bútorokat akartak készíteni. Mindketten a Soproni Egyetem hallgatói voltak, mindketten faipari mérnöki végzettséget szereztek, mindketten gyermekkoruk óta kötődnek a fához, mint alapanyaghoz. Ma már nyolc fős csapat dolgozik a kezük alá a műhelyben.

A vállalkozás marketing tevékenységét Attila felesége, Tóth Kata látja el. Attila és Kata közös „harmadik gyermeke” a Kattuska brand, amely lassan, de folyamatosan bővül új termékekkel.kattuska hintalo (3)

kattuska (7)_DSC8258

- Tudatosan megterveztétek, mikor kerüljön piacra a Kastély?

- A 2012-es Lakástrend kiállításhoz kapcsolódó Made in Hungary tárlat volt az apropója. Korábban a Lakástrenden az Enter Team munkáival már szerepeltünk. Felvetettük a szervezőknek az ötletet, hogy mi lenne, ha gyermekjátékkal indulnánk? Jó ötletnek tartották, mivel sok lámpa és bútor van a kiállításon, de gyerekjáték nem volt még. Három hónapunk volt a felkészülésre. Ekkor terveztük hozzá a hajót is, hogy ne csak egyetlen darabbal induljunk, hanem komplett anyagot mutassunk. Pályázni márkával lehetett, ekkor hoztuk létre a Kattuska brandet. Sokat játszottunk a különböző nevekkel. Ebben benne van a Kata, az Attus, a végén kicsinyítőképző, amit a magyar nyelv becézésre használ - ez arra utal, hogy gyerekeknek készül.

- Sokféle, gyerekeknek szánt házikót lehet kapni, változatos színekben és alapanyagokból. Miben különbözik tőlük a Kattuska-vár?

- Azért más, mint a többi, mert multifunkciós játék. Bábszínháznak is lehet használni, ezért készíttettük a függönyöket az ablakra. Készült hozzá textiltető, kard, zászló. A kastély egyik oldalát igény szerint krétafestékkel kezeljük, hogy táblaként is használható legyen. Bábszínház, kuckó, tábla, vár, bolt... úgy fogalmazunk, hogy egy hely, ami a gyerek kedve és fantáziája szerint alakítható. Ha meg csak ahhoz van kedve, hogy bekuckózza magát egy könyvvel, arra is ideális. Lapokra szedhető, a szekrény mögé tolható, összesen 4 cm vastagságú helyet foglal el.

Minden kiegészítőt úgy terveztünk, hogy kis kezek is könnyen össze tudják szerelni, minden egy mozdulattal a várra tehető, mint az ablak fölötti függöny tartója is. A függöny lehúzható, mosható. Ezekkel az apró részletekkel sokat eljátszottunk a tervezés során!_DSC8162_DSC8191_DSC8179

A Kattuska filozófiája

„A márkával és a márka arculati elemeivel, illetve a termékekkel a saját értékrendünket szeretnénk tükrözni. Nem a lányosnak mondott szuperrózsaszín, és nem is a nagyon fiúsnak tartott szín- és formavilág a miénk. Szeretnénk, ha fiúk és lányok is ugyanúgy használhatnák és használnák is a játékainkat. Ezért jók a semleges, natúr színek. A kardokat például sokan veszik meg a lányuknak.” Tóth Kata

- Hány változat készül a játékokból a tervezési folyamat során?

- Sok, és a várból a jelenlegi nem tekinthető véglegesnek. Mindig felmerül egy új szempont. Most egy kisebb verzióban is gondolkodunk a költséghatékonyabb szállítás miatt. Legalább 3-5 prototípus kell egy hasonló termékhez.

A Hajó eredetileg hintalónak indult. Csak addig rajzolgattunk meg tervezgettünk, hogy hajó lett belőle. Két gyerekünk van, és átgondoltuk, hogy ha a hintalovat egyszerre csak az egyikük tudja használni, akkor összevesznek rajta. Így született meg a kétüléses, beltéri hajó ötlete.kattuska (16)

- Milyen folyamaton mennek keresztül a kész tervek?

- A prototípusok olcsóbb alapanyagból készültek, MDF-lapból, nem a jelenlegi bükk rétegelt lemezből. Az első verziókat legyártjuk, körbejárjuk, megnézzük a méreteit, arányait, kipróbáljuk. Azután otthon megnézik és tesztelik a saját gyerekeink is. Amikor egy játék működőképesnek látszik, akkor kerül gyártásra a végső alapanyagból. Még azután is kipróbáltatjuk, első körben a barátoknál. A kastélyt és a hajót kihelyeztük magánóvodába, teszteket töltettünk ki, amelyben visszajelzést vártunk a strapabírással és a biztonsággal kapcsolatban. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a gyerekek fantáziáját hogyan mozgatta meg. Ha olyan vélemény érkezik, hogy másnak kellene lennie, akkor áttervezzük.

- Pihenőnek kardozhatunk egy kicsit? Úgy látom, le van kerekítve az éle, nem tűnik balesetveszélyesnek.

- A csiszolás és a végső kidolgozás kézzel történik. A kardok különlegessége, hogy a markolatuk Corianból készült. Ezt az anyagot jellemzően konyhabútorokhoz használják, például munkalapnak. Gyermekbútorokhoz nem.kard kattuska (2)3in1 hintalo_kattuska7

- Melyik a legújabb darab a sorozatban?

- A 3 az 1-ben Hintalovunk. Nem bírtunk elszakadni a hintalótól, nem hagytuk annyiban a tervet. Ha átfordítjuk a hintalovat, etetőszéket kapunk, ha még egyet fordítunk rajta akkor pedig rajzasztal lesz belőle. Ez mind egyetlen bútor, egy helyet foglal a lakásban. Ez is az idei dizájnhétre készült el. Erre jók a kiállítások: egy kicsit határidőhöz kötik a tervezői fantáziát.

Mindegyik játéknál fontos, hogy jó minőségű alapanyagból készüljön, felületkezelés nélkül. Egyedül az etetőszéknél tettünk kivételt, amely a kifolyó, lepotyogó ételek miatt vízbázisú, gyerekbarát lakkal van borítva. A kastély, a hajó és a hintaló-etetőszék alján is kézi munkával beillesztett, csúszásgátló szilikonpánt van. A hintaló és a hajó tesztelésekor az első típusok még csúsztak, és amikor kipróbálták a gyerekek, mindennek nekimentek, a szekrénynek, az akváriumnak. Ez szerintem nagyon veszélyes. Így találtuk ki ezt a tapadást biztosító pántot.

- Elégedettek vagytok az eddigi eredményekkel? Kik rendelnek a gyerekjátékokból?

- Nagyon jó visszajelzéseket kaptunk külföldről és itthonról is. Ausztrália a legtávolabbi hely, ahová eljutott a Kattuska. Valamelyik külföldi blogon olvasott rólunk egy hölgy, aki az ikergyermekeinek szeretett volna hintalovat venni, de nem talált kétszemélyeset. Ezért örült meg a hajónknak. Először utána kellett néznünk, hogyan tudjuk egyáltalán kiküldeni oda, és végigizgultam az egészet, hogy rendben megérkezik-e a csomag. Rájöttünk, hogy idegen nyelven is jól hangzik a Kattuska. Sőt, van egy külön bája, hogy nem angol a név. Szeretnénk webshopokban is jelen lenni, a hazai piacon is terjeszkedni. Még óriási munka áll előttünk.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
„Két napon át nem találták a szelvényt a lakásban” – sofőrként dolgozik az első magyar lottónyertes unokája
Gáborban csak nagymamája halálakor tudatosult, hogy híres család tagja: felmenője igazi híresség volt az ötvenes években. Miután nyertek, napokig keresték a lottószelvényt a lakásban.

Link másolása

Ring Sándorné vitte el a hazai lottójátékok történelmének első főnyereményét 1957-ben. Az asszony a 6. játékhéten játszotta meg négy gyermeke életkorának számát, ötödikként pedig a saját életkorát húzta be. Misi 23, Marica 26, Sanyi 33, Laci 37, ő maga pedig 66 éves volt. Pár nap múlva éppen ez az öt szám volt a nyerő, Ring néninek 855 ezer forint ütötte a markát. Érdemes tudni, hogy

az akkori az átlagkereset 1442 forint volt, mai értékre átszámolva pedig 146 millió forintot érne ez a nyeremény.

„Édesapám volt a legfiatalabb, ő nem is kapott olyan sokat a nyereményből. A nagyi elég szigorú asszony volt, poroszosan nevelte a gyerekeit és velünk is így viselkedett. Festményekbe, műtárgyakba fektette a pénzt, emlékszem, hogy édesapám is kapott egy nagy képet, de nagy gazdagság nem köszöntött ránk” – mesélte Gábor a Blikknek.

Nagy volt az izgalom a sorsolás után, ugyanis két napon át nem találták meg a szelvényt a lakásban.

Végül egy kabátzsebből került elő az értékes papírdarab. Ring Sándorné akkoriban azt nyilatkozta, hogy egyelőre takarékba teszi a pénzt. Később ugyan próbált okosan gazdálkodni az összeggel, de gyermekei nehezen tudták kezelni a hirtelen jött gazdagságot.

Gábornak ha pénz nem is jutott, a lottózás szeretete azért megmaradt. Ő is mindig ugyanazokkal a számokkal játszik, bízva abban, hogy egyszer rámosolyog a szerencse.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Szinte csoda: közel 30 év után találták meg a Forma-1-es versenyző ellopott Ferrariját
Mint kiderült, Gerhard Berger 1995-ben eltűnt autója Japánba került, majd onnan Nagy-Britanniába, ahol most találta meg a Scotland Yard.

Link másolása

Londonban találták meg Gerhard Berger volt Forma-1-es autóversenyző csaknem 29 éve ellopott Ferrariját.

Az osztrák expilóta Ferrari F512M típusú személyautóját 1995 áprilisában, a San Marino-i Nagydíj első időmérő edzése után lopták el ismeretlen tettesek Berger imolai szállodájának parkolójából, a Ferrari-istálló akkori másik versenyzője, Jean Alesi ugyancsak Ferrari típusú autójával együtt.

A Scotland Yard hétfőn bejelentette, hogy Berger Ferrariját az autókhoz kapcsolódó szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyosztálya 29 évvel az eset után Nagy-Britanniában megtalálta.

A beszámoló szerint a londoni rendőrség januárban értesítést kapott a Ferrari autógyártól arról, hogy egy amerikai vásárló tavaly egy brit közvetítő révén kívánt megvásárolni egy Ferrari személyautót, ám a cég vizsgálatai kiderítették, hogy lopott kocsiról van szó.

A Scotland Yard ilyen ügyekre szakosodott részlege kiterjedt vizsgálatot indított, amelyből kiderült, hogy Berger ellopott autójáról van szó. Az ügyosztály kiderítette azt is, hogy a kocsit a 29 évvel ezelőtti lopás után nem sokkal Japánba szállítottak, és onnan érkezett 2023 végén Nagy-Britanniába.

Az ügyosztály négynapi vizsgálattal feltárta a kocsi múltját, és a Scotland Yard ezután lefoglalta a járművet, megakadályozva elszállítását Nagy-Britanniából – áll a londoni rendőrség hétfői beszámolójában.

A vizsgálatot vezető nyomozó, Mike Pilbeam közölte: szakértői becslések szerint a kocsi értéke megközelíti a 350 ezer fontot (162 millió forint).

Pilbeam közölte azt is, hogy Alesi ellopott Ferrarija továbbra sem került elő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Balogh Levente: Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok
Keménykezű vezető vagy szőrösszívű üzletember? Milyen valójában Balogh Levente? Tényleg minden üzletet megköt? Az Álommeló és a Cápák között befektetője fogadott minket az irodájában.

Link másolása

Balogh Levente üzletember, befektető, televíziós személyiség, a Szentkirályi Magyarország Kft. alapítója és vezetője. Vízmárkája mellett kozmetikai termékeket és kávékat értékesít a piacon, közvetett módon több tízezer embernek ad munkát. Jelenleg is új munkatársat keres.

- Néhány hete indult az Álommeló 2, az első évad megosztó volt, egyértelmű volt a második évad elindítása?

- Nem volt egyértelmű. Amikor az első évadot forgattuk, szó sem volt a folytatásról, viszont olyan jól sikerült, hogy adta magát. A műsor nézettségét tekintve úgy döntöttünk az RTL Klubbal, hogy érdemes továbbvinni. Ami a személyes megélést illeti, nagyon jó élmény volt számomra, arról nem beszélve, hogy valóban egy remek munkatársat kaptam az Álommelónak köszönhetően.

- Mondjuk el, hogy az irodájában itt van velünk Keserű Balázs, az Álommeló első győztese, aki szemmel láthatóan jó munkaerő, amióta itt vagyok, elképesztő tempóban dolgozik, és az is látszik, hogy jól kijönnek egymással. De meg kell hagyni, hogy a műsorban kemény kezű volt a versenyzőkkel, és ez most sincs másképp.

- Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok.

Ez pedig semmi ahhoz képest, ahogy a műsor amerikai változatában viselkedik a cégvezető, igazi kispályás vagyok hozzá képest. Ezzel nem teljesen értek egyet, édesapám volt ilyen keménykezű, én ebben különbözök tőle.

Ugyanakkor tudom, hogy milyen sok múlik a kiválasztáson, ha rossz embert választok, akkor csak hátráltatom magamat, ha viszont megtalálom a pozícióra legalkalmasabb kollégát, akkor sokat tehetek a cégért. Vagyis az én elméletem a következő: legyél nagyon kemény, ha új munkatársak keresel.

- Ilyen az igazi Balogh Levente?

- Aki szeretné tudni, hogy milyen vagyok valójában, nézze meg az Álommelót és a Cápák között műsort. Az igazság a kettő között van.

Balogh Levente és Keserű Balázs, Az álommeló 1. évadának győztese. Fotó: RTL

- Az üzleti műsorról akartam kérdezni. Megszámlálhatatlan vállalkozásba szállt be, legalábbis mi ezt láttuk a képernyőn.

- Azért a gyakorlatban ez nem egy nagy szám, ráadásul folyamatosan változik, ezért most nem tudom megmondani, hogy ezen a napon pontosan mennyi együttműködésről van szó. Ennek oka, hogy folyamatosan változnak a részesedések,

van, hogy kivásárolnak engem a vállalkozásból, vagy hogy egy vállalkozó nem teljesíti a műsorban foglalt feltételeket, ezért nem tudok beszállni.

Persze még ez is változhat. Előfordult, hogy egy cég nem teljesítette a feltételeket, viszont sok pontenciál volt az üzletben, ezért újra tárgyaltunk arról, hogy érdemes lenne szerződni. Összességében a Cápák között műsorban kötött üzleteknek az ötven százaléka valósul meg.

- Ez játék vagy üzleti stratégia?

- Ezen a szinten játék. A Szentkirályi 70 milliárdot ér, ezzel szemben a néhány milliós vállalkozások eltörpülnek.

- Mi a helyzet a saját vállalatával? Van itt ivóvíz, kozmetikumok és már kávé is.

- A Szentkirályinál jelenleg kőkemény automatizálás folyik. A cél, hogy megőrizzük azt a minőséget, amit megszoktak a fogyasztók, ebből nem engedek. Most, amikor itt beszélünk, közvetlen módon négyezer embernek ad munkát a Szentkirályi, közben szépen halad a maga útján. Akárcsak a Vízangyal, amelyből két kategóriát készítettem, egy mindennapi, könnyen elérhető termékcsaládot, valamint egy prémiumkategóriás termékcsaládot, amelyre kozmetikai láncot építettem.

A legújabb üzletem a kávéra épül, ez egy szerelemprojekt, aminek a célja, hogy olyan magas minőségű kávét áruljak, amelyek vélhetően sosem fognak bekerülni a boltok polcaira, elvégre az igazán jó kávékat nem a multikban árulják.

Miért éppen kávé? Szeretem, jó ötletnek tűnt beszállni a kávépiacra, de a fókusz mindig a Szentkirályin lesz. Ez a legfontosabb minden üzlet között, és büszkén mondhatom, hogy a Szentkirályi tőkeszerkezete sokkal erősebb, mint bármikor korábban, arról nem beszélve, hogy a cég régen kinőtte magát. Negyven év múlva fellövöm az űrbe, ott lesz a Holdon a Szentkirályi!

Fotó: Ujvári Sándor

- Mintha csak a magyar Elon Musk lenne. Külföldre is terjeszkedik?

- Nem célom az exportálás. Nem lenne jó döntés, márcsak azért sem, mert az Európai Unió korlátozza. A kút forrástól számított ötszáz kilométeres sugarú körön kívül nem adhat vizet.

Ez védi a vízbázist attól, hogy ne fosszuk ki.

Így van ezzel minden nemzet, Szerbiában például ott van Milos víz vagy Ausztriában a San Pellegrino, és még hosszan sorolhatnám a többi ország nemzeti vízmárkáját. Ezt pedig tiszteletben tartja minden cégtulajdonos, valamint ezt támogatja a nemzetközi Centrál European Mineral Water Holding, amelynek ez elnöke vagyok.

- Mindig is erre vágyott: cégvezetés, üzleti döntések, elnöki poszt?

- Édesapámtól láttam, hogyan lehet felépíteni egy sikeres vállalkozást. Majd megismertem egy görög milliárdost, akinek tetszett a vezetői stílusa, az élete, a gondolkodása, és elkezdtem figyelni őt. Mellette rengeteget olvastam a világ legnagyobb, leghíresebb márkáiról, kezdve a Gucci háztól a Mercedesig. Tizennégy éves korom óta tudatosan építem magam, ez lett az eredménye, amit ön most felsorolt.

- Tehát kemény munka árán jutott ilyen magasra?

- Sok munka van benne, ez nem vitás, de azért hozzá kell tenni, hogy erre születni kellett. Mert vagy vezetőnek születik valaki, vagy nem. Itt vannak például a zeneművészek. Vegyünk egy zseniális hegedűművészt: hiába tanul sokat a virtuóz, ha nem erre született, akkor nem lesz nagy művész. A gyerekekkel is ezt akarom megértetni, amikor előadásokat tartok számukra. Arra ösztönzöm őket, hogy

vizsgálják meg, minek születtek: vezetőnek vagy menedzsernek. Ha vezetőnek, akkor ennek megfelelően kell továbbmenni az életben,

ha menedzsernek, akkor ennek megfelelően edukálják magukat. És van még valami, legyenek értékeik! Sajnos ma egyre kevesebben vagyunk azok, akik saját értékeink mentén teremtettünk vállalkozást, holott erre óriási szükség lenne ma Magyarországon, mert a német cégek nem fogják képviselni a mi értékeinket…

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Hide the Pain Harold 80 éves lesz jövőre, de most is dolgozik és tele van tervekkel és meghívásokkal
Előfordult, hogy külföldön testőröket kellett mellé állítani, mert annyian akartak vele fotózkodni. Ám ő szívesen pózolt mindenkivel.

Link másolása

Arató Andrást - aki világszerte a „Hide the pain Harold” nevezetű internetes mémnek köszönhetően vált ismertté - igazi világsztárként fogadják Hegyeshalmon túl. Kolumbiában például testőröket kellett mellé adni, mert annyian akartak fotózkodi vele - árulta el.

Nemrégiben is több felkérése volt külföldön és most is készül, például Olaszországba. Reklámot csinált, fesztiválra készül, beszélgetéseken vesz részt.

Jövőre lesz 80 éves, de tele van tervekkel

- mondta a Reggeli műsorában.

A családja és a menedzsere, akivel igazi baráti viszonyban vannak, áll mellette - árulta el.

VIDEÓ: Az RTL Reggeli beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET: