Árvai Péter távozik a Prezi vezérigazgatói posztjáról
Árvai Péter a Facebookon osztotta meg, hogy milyen változások történtek a Prezi életében:
"Szeretnék néhány fontos, a Prezivel és velem kapcsolatos hírt bejelenteni. Felkértem a Prezi működési igazgatóját és üzleti partneremet, Jim Szafranskit, hogy holnaptól vegye át tőlem a Prezi vezérigazgatói pozícióját. A jövőben ugyanis igazgatótanácsi elnökként (Executive Chair) segítem a Prezi munkáját.
12 folyamatos átalakulással járó év után hoztam meg a döntést, hogy visszavonulok. Az okokat és a több mint egy évtized főbb tanulságait ebben a posztban szeretném összefoglalni.
Mint sok vállalkozónak, nekem is a fő hajtóerőm, hogy valami olyan dolgon dolgozzak, ami elhozza azt a változást, amit a világban szeretnék látni. Két személyes tapasztalat is ebbe az irányba terelt. Egyrészt látni a szüleim egész életükön át tartó küzdelmét azért, hogy magyarországi bevándorlóként beilleszkedjenek a svéd társadalomba. A ‘80-as években melegként felnőve pedig annak megélése volt rám óriási hatással, hogy a társadalom szerint mennyivel kevesebbet érnek a melegek. Ezek motiváltak arra, hogy megváltoztassam az uralkodó narratívát arról, hogy mi az elfogadott emberi érték. Arra törekedtem egész életemben, hogy segítsek az embereknek egymás megértésében. Mindezt két tevékenységen - a vállalkozói léten és az aktivizmuson keresztül. Most azonban integrálni akarom ezt a kettőt.
E nagy döntés meghozatala előtt fontos volt a felhasználóink, a Prezi-csapat és a befektetőink miatt, hogy tudjam: a vállalat készen áll a változásra. Ehhez kellett hogy 1) olyan új terméket készítsünk, amely jó alapot ad a további növekedésünkhöz, valamint 2) olyan vezetőnk és vezetői csapatunk legyen, ami képes olyan vállalattá és termékké tenni a Prezit, hogy közben megőrzi az összes irodánk, San Francisco, Budapest, Riga és Berlin kultúráját. És most a Prezi Videóban a bolygó egyik leggyorsabban fejlődő videós eszközét látom, Jim személyében pedig egy olyan vezetőt, aki már bebizonyította: képes a Prezi nyelvét érthetővé tenni a az átlagember számára.
Érték, ha jobban értjük egymást
A Prezi társalapítóival, Somlai-Fischer Ádámmal és Halácsy Péterrel 2008-ban egy vizualizációs eszközt hoztunk létre, aminek segítségével az előadó jobban el tudja magyarázni az összefüggéseket, meg tudja mutatni, hogy az egyes dolgok hogyan függenek össze egymással. A kizoomolás egy mágikus eszköz a megértesre. Az egyik leginkább ideillő példa az űrrepülésé. A Földre visszanéző, a bolygónkat egy üres térben apró kék pontként látó űrhajósok élik meg erősen a dolgok ilyen összefüggését, amelyet angolul overview effectnek nevezünk. Amikor ráeszmélünk a valóságra, és a “kép összeáll”. Nem kell azonban feltétlenül az űrbe utazni ezért az élményért: már az ősidőktől fogva ismerünk hasonló technikákat a meditációs, valamint az emlékezést segítő praktikák világából. A Prezivel pedig megtaláltuk annak a módját, hogy a számítógépet használók számára elérhetővé tegyük azt az élményt, hogy megoszthatják egymással ötleteiket – de erre külön kitérek majd a poszt végén is.
Először azonban az ‘overview effekt’ értékteremtő erejéről szeretnék írni, arról, hogyan tudja segíteni egymás megértését.
A Prezi több mint 100 milliós felhasználótábora a világ legnagyobb prezentációs könyvtárát hozta létre, ami a Harvard kutatói szerint az átlagos diáknál hatékonyabb eszköz az előadásra. A prezentációkat már sok milliárd alkalommal nézték meg, miközben a TED-től az ENSZ-ig minden jelentős szervezettel kialakult egyfajta partneri viszony. Ennek eredménye, hogy kimondhatjuk: az innen Budapestről indult Prezi lett mára a világ egyik legszélesebb körben ismert magyar márkája.
A felhasználók visszajelzései alapján tovább javítottuk a vizuális kommunikációt. Amikor a közösségünk azt kérte, legyen grafika is, összefogtunk az Infogramos barátainkkal, ami elvezetett a Prezi Designhoz. 5 évvel ezelőtt már megfogalmazódott az igény a felhasználóinkban arra, hogy prezentációikat számítógépen, videón oszthassák meg. Miközben ezen törtük a fejünket és számos különböző dizájntervet készítettünk, rájöttünk, hogy az előadókat és ötleteiket ugyanúgy közös képernyőn kell mutatnj, mint az időjárásjelentőket és a feliratokat. Így a mondanivalójuk érthetőbb.