Ami most zajlik, annak semmi köze a digitális oktatáshoz – hangzott el a Telenor sajtóbeszélgetésén
Bár a kényszer hozta így, a téma szempontjából stílszerű, hogy az online térben zajlott az a sajtóbeszélgetés, melyen Mészáros Attila, a Telenor vállalati kommunikációs igazgatója, Koren Balázs, a Telenor HiperSuli programjának vezetője és Zimre Zsuzsa újságíró beszélt a digitális oktatás kihívásairól, a HiperSuli programról, és a Telenor új, tanároknak szóló pályázatáról.
Bevezetőjében Mészáros Attila elmondta, hogy bár a HiperSuli program több éve indult (2013-ban került sor a pilot projektre, és 2015-ben indult az első „Éles” képzés), a járvány és a veszélyhelyzet miatt kialakult helyzetben egyik napról a másikra felértékelődött mindaz, amivel foglalkoznak.
„Ami most zajlik, annak semmi köze a digitális oktatáshoz vagy távoktatáshoz” tette hozzá az igazgató.
Újságírói kérdésre Koren Balázs – aki egyébként matematika szakos tanár – kifejtette: A digitális oktatás nem azt jelenti, hogy használunk „kütyüket”, hanem hogy a digitális eszközhasználatra, a digitális világra készíti fel a tanulókat az oktatás. Ehhez viszont szemlélet- és paradigmaváltásra van szükség a hazai oktatásban.
Zimre Zsuzsa újságíró a Telenor felkérésére részt vett több iskola digitális tanóráján, és most elmesélte a tapasztalatait.
„Sokkal izgalmasabb volt, mint gondoltam” – vallotta be.
Hozzátette, szándékosan úgy vett részt az órákon, hogy nem tudta előre, mikor milyen iskola oktatásában vesz részt. Összesen 4 iskolában ült fél/fél órát, és elmondta, hogy nagyon kimerítő volt, de elismeréssel szólt a tanárokról, akiknek szó szerint egyik napról a másikra kellett átállniuk az új körülményekre úgy, hogy saját bevallásuk szerint ehhez senkitől nem kaptak semmiféle segítséget. Volt olyan tanár, aki rájött, hogy nem lehet online egyszerre 24 gyereket tanítani, ezért kisebb csoportokra bontotta az osztályt.