ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Tungsram – Örökségünk az innováció

A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tér vissza a piacra. „Örökségünk az innováció” – ezzel a jelszóval éleszti újjá és folytatja a magyar kreativitás 120 éves, büszke hagyományát a Tungsram Csoport frissen összeállt menedzsmentje.


Februárban a GE Lighting bejelentette, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi üzletágát, valamint a globális autólámpa-ágazatát a GE egy korábbi felső vezetője, Jörg Bauer irányította cégnek. A eladás első mérföldköveként a Tungsram Csoport tulajdonába került a Tungsram Operations Kft., a GE Lighting magyarországi egységeivel, vagyonával és szerződéseivel együtt. Ez a tervezett eladás nagyobb hányadát jelenti.*

„Büszkék vagyunk, és egyben megtisztelve érezzük magunkat, hogy újraindíthatjuk a Tungsram történetét, nemzetközileg sikeres, innovációra épülő márkaként”, mondja Jörg Bauer, a Tungsram Csoport elnök-vezérigazgatója. „Olyan ipartörténeti nagyságok hagyományát szeretnénk folytatni, mint Aschner Lipót, aki a Tungsramnak és a környező közösségnek szentelte életét; vagy olyan világszínvonalú kutatókét, mint Bay Zoltán, Bródy Imre, Millner Tivadar és Szigeti György, akik Európa első, 1923-ban Thomas Edison példájára kialakított ipari kutatólaborjában dolgoztak.”

tungsram magyar fb borito

Az 1896-ban alapított Tungsram a második ipari forradalom szüleménye volt – az eredmény pedig az egész világ villamosítása lett. A vállalat az ország millenniumi ünnepségeinek évében született. Budapest ekkor Chicago után a világ második legdinamikusabban fejlődő városa volt.

A kezdetektől egészen a mai napig a Tungsram tudatosan dolgozott ki új megoldásokat a fő területén, a világítástechnikában és a villamosítás lehetőségeit keresve. Ilyen volt a telefonos technológia, az orvosi és rádiócsövek és más alkalmazások - , amelyek gyakran exponenciális növekedéshez vezettek.

tungsram csoportkep online

A Tungsram Csoport igazgatósága: Békési Ákos, Magyar István, Jörg Bauer, Mózes Gabriella, Vámos Zoltán, Tóth István

Az innováció a jövőnk

Ma a negyedik ipari forradalom lehetőségeivel és kihívásaival szembesülünk, amelyeket az adatipar, a mobil kommunikáció, a mesterséges intelligencia és a dolgok internete gyorsan változó összefüggései állítanak elénk. Ahogyan a Tungsram az alapításakor Budapesttel együtt meghallotta az idők szavát, és villámgyorsan vált globális vezető technológiai erővé, úgy az újjáélesztett Tungsram is a jövőt jelentő technológiákba és dinamikusan fejlődő, nemzetközi piacokba fektet, miközben tovább erősíti alapvető üzleti tevékenységét a világítástechnika terén.

Erős piaci pozíció

A vállalat termékeinek 95 százalékát exportálja: száz nemzetközi piacon működő értékesítői hálózatát veti most be. A legjobb minőséget előállító, öt magyarországi gyárra és a velük együttműködő, ötszáz helyi beszállítóra és partnerre épülő, termelékeny ellátási lánc kiemelkedő előnyt jelent napjaink piaci versenyében.

„Minden termelőegységünket fejleszteni akarjuk, és üzemeinket jól körülhatárolt technológiai arculattal ruházzuk fel. Eközben erősítjük a nemzetközi terepen dolgozó csapatunkat és forgalmazói partnereinket, akikkel értékes vásárlóink találkozhatnak. A teljes szervezetet úgy építjük fel, hogy a központi figyelem a vevőre irányuljon, akivel kapcsolatban az alapelv: mit tehetünk még a sikeréért? Mindezt egy startup rugalmasságával és lelkesedésével”, teszi hozzá Jörg Bauer. „A legfontosabb célunk rövid távon, hogy az átmenet sima legyen. Munkánkat önálló cégként folytatjuk, de bizonyos ideig a GE is segíti az átmenetet. Vásárlóink, alkalmazottaink és beszállítóink az első naptól fogva változatlan teljesítést, pontos fizetést és kivételes minőséget kapnak tőlünk, a háttérben pedig ugyanazok a megbízható kollégák állnak, akik eddig is kiszolgálták őket.”

A Tungsram nyitott az üzletre

A vállalat ma teljes mértékben vertikálisan integrált ellátási láncok hálózata, amelyben kiemelt szerepet játszik az üveggel, kerámiával, fémekkel és műanyagokkal kapcsolatos fejlett tudás. Ehhez korszerű minőségbiztosítási rendszerek, automatizálás és okosgyárak kapcsolódnak. A kiváló termelékenység nemzetközi szinten is versenyképes előállítási költséget eredményez, amelyhez a termelést gyorsan változtatni képes rugalmasság társul. A kölcsönös előnyök reményében a Tungsram olyan, válogatott partnereinek kínálja majd fel tudását, amelyek képesek kiegészíteni széles világítástechnikai portfólióját, és a jövőbe mutató technológiákhoz nyújtanak gyors hozzáférést, miközben kihasználják a Tungsram infrastruktúrája, kapacitása és felvevőpiacai nyújtotta lehetőségeket.

A Tungsram Csoport jelentős részben az eddigi működést irányító, tapasztalt igazgatósággal és csapattal folytatja a munkát, akiket néhány új vezető egészít ki. Az 1901 óta ismert budapesti, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház marad a csoport központja. Az új tulajdonos megjelenésével zavartalanul folytatódik a munka a vállalat többi gyártó telephelyén is: Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen, valamint a világ más részein található részlegeiben.

A világítástechnika okos jövője

A világpiacon prémium kategóriájú, európai márkaként lesz jelen a Tungsram, amely Magyarországon tervez, fejleszt és gyárt, valamint folytatja és kibővíti eddigi tevékenységét.

Az autólámpa üzletág több mint 60 éve sikeresen szerepel a világpiacon, mind az OEM (original equipment manufacturers – eredeti berendezésgyártók) mind a másodpiaci szegmensben, európai gyártású termékekkel. „Jelenlegi jelentős pozíciónkat tovább szeretnénk erősíteni, komoly fejlesztéseket tervezünk az egyre nagyobb teret nyerő autólámpa LED megoldások terén”, teszi hozzá Mózes Gabriella, a globális autólámpa üzletág vezetője is, akinek 40 éves tapasztalata van: a Tungsram alkalmazottja volt már akkor, amikor a GE 1989-ben megvásárolta a vállalatot, azóta pedig pedig a GE Lighting egyik vezetője lett.

Nemzetközi karrier - itt a lehetőség bárkinek!

Mindez azt is jelenti, hogy a Tungsram itt helyben nyújt izgalmas lehetőséget a fiataloknak. A cég megtartja az előző szervezettől örökölt, befogadó, rugalmas és az érdemeken alapuló vállalati kultúrát, aktív marad a helyi közösségekben, mindezt pedig egy startup agilitásával és gyorsaságával ötvözi. Az átalakulás izgalma egyben sok örömöt hozó, értelmes célokat felmutató karrierlehetőséggel kecsegtet. Akár a hozzá csatlakozó munkatársként a világ bármelyik táján működő részlegeknél, akár dinamikus startupként a tervezett nyílt innovációs központban, a Tungsram mindent megtesz, hogy partnerre találjanak benne. (x)

Tungsram kronológia

1862. Egger Béla és Bernát megalakítja Tungsram elődjét Bécsben

1896. Egger Bernát és a Pesti Magyar Kereskedelmi Bank létrehozza az Egyesült Izzólámpa és Villamossági Rt-t.

1901. Az újpesti gyár felépítése

1904. Just Sándor és Franjo Haneman feltalálja a wolframszálas izzólámpát, ez lesz a gyár fő terméke

1921. Aschner Lipót lesz a cég első vezérigazgatója; ő volt a Tungsram név kitalálója, több gyár és a világhírű kutatólabor létrehozója; a márka világpiaci tényezővé válik

1922/1923. Megalakul a Tungsram világhír kutatólaborja, amely az első ilyen Európában, és számos találmány, felfedezés otthona lesz

1934. Bródy Imre, az Egyesült Izzó laborjának munkatársa feltalálja a kriptontöltésű izzólámpát

1936-tól Világhírű kutatócsapat áll össze, köztük például Selényi Pál, a „fénymásolás atyja” és a fotózási fénymérés feltalálója

1937. A Tungsram televíziós kutatólaboratóriumot hoz létre

1946. Bay Zoltán, a vállalat műszaki igazgatója egy kísérlet révén megalapítja a radarcsillagászatot

1989. A GE megvásárolja a Tungsramot

1998. Magyarország első szervezeti szolgáltató központja (SSC) a GE/Tungsram magyarországi székhelyén jön létre

2018. Megalakul a Tungsram Csoport

*A tervezett tranzakció a GE Lighting további régiós érdekeltségeiben a helyi megállapodásoktól függ. Ahol szükséges, az adott ország előírásainak megfelelően konzultálnak majd a munkavállalók képviselőivel az aláírás előtt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hány éves korukban bírják legtovább a férfiak az ágyban
Friss kutatásban vizsgálták meg, hány percig tartanak az együttlétek különböző korosztályokban.


Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.

2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –

a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.

Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.

A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.

„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”

– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.

A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.

A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.

A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.

Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.

A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.

A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.

A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.

Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.

„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”

– hangsúlyozza a szakértő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.


Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az

(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy

(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.

De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.

A változás az „ÁSZF Közszolgáltatási résztevékenység (hatályos 2025.10.01-től)” pontban szerepel, és 2025. október 1-jétől lép életbe.

Emellett pedig vannak olyan változások, amelyek jóval súlyosabban érintik a lakosságot.

2026 januárjától ugyanis a túlcsordult kukák többlettartalmáért külön díjat kell fizetni,

és a háztartási mennyiségű sitt hulladékudvari lerakása fizetős lesz.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hogy mennyiért ebédelhetnek a debreceni BMW-gyár dolgozói
A konyha nyitott, a pultnál lehet sorban állni, és nem kötelező helyben enni: saját étel is hozható, melegítéshez több mikró és hűtő áll a dolgozók rendelkezésére.


A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.

A kiemelt fogások és áraik:

  • Budapest sertésszelet petrezselymes burgonyával: 3 450 / 1 545 forint;
  • Rántott gomba rizzsel, tartárral: 2 915 / 1 010 forint;
  • Cigánypecsenye tepsis sültburgonyával: 3 450 / 1 545 forint.

A lap megjegyzi, hogy a

normál ár nem olcsó, dolgozói kedvezménnyel viszont már az.

A konyha nyitott, az alkalmazottak és a vendégek a kiszolgálópultnál állhatnak sorba.

Nem kötelező itt ebédelni: aki szeretne, hozhat otthonról ételt. Ehhez több mikrohullámú sütő és több hűtő is rendelkezésre áll, ezeket a dolgozók szabadon használhatják.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Vencel trükkje: így lehet egész napra feltankolni a SZIN fesztiválon
Nézd meg a cikkben található TikTok videónkat, hogy mi volt Vencel megoldása a túlélésre – és igen, a Lidl-ing külön jól jött hozzá. Ha még nem vagy feketeöves fesztiválozó, érdemes megismerned Vencel trükkjeit.


Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:

Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.

Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.

NÉZD MEG A VIDEÓT ITT!

@szeretlekmagyarorszag.hu #lidlmagyarorszag #szinfesztival #magyar #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Reggeli rántottával a startvonalon

A TikTok-videóban rögtön látszik, hogy Vencel nem a színpad felé vette az irányt, hanem a Lidlnél kötött ki. És milyen jól tette!

Nem valami gyors, összecsapott harapnivalót kapott, hanem egy meleg, frissen készült rántottát, amihez a tojást a Lidl FesztMarketjében vásárolta. Ráadásul úgy készítették el neki, ahogy ő szerette volna: sok sajttal, lágyan.

Ez egy fesztiválon olyan, mintha prémium szolgáltatást kapnál. A reggeli után Vencel szemmel láthatóan visszanyerte az energiáját, és a videóban is megjegyzi, hogy így már könnyebb nekiindulni egy teljes napnak. És tényleg: aki próbált már fesztiválon reggelizni, tudja, mekkora különbség, ha nem egy horrorárú szendvics vagy egy előző napról maradt félcsomag keksz az egyetlen opció.

Bevásárlás egész napra – horrorárak nélkül

A Lidl FesztMarket nem csak a reggeli miatt volt nyerő. Vencel gyorsan feltankolt pékáruból, gyümölcsből és üdítőből, így a nap további részére is bebiztosította magát. Az árakban nem volt semmi „fesztivál-felár”, minden ugyanannyiba került, mint egy bármilyen másik Lidl üzletben. A polcokon ráadásul nem csak a klasszikus „chips és kóla” kombó található: friss zöldségek, nemzetközi készételek és még vegán opciók is várják a vásárlókat.

Szett, kupon, bónusz – így lesz a fesztivál outfited is nyerő

A fesztiválon nemcsak az számít, hogy mit eszel, hanem az is, hogyan nézel ki közben. Vencel már rutinos fesztiválozó, a Campuson már megtanulta, hogy megéri Lidl-ingben érkezni, mert így nemcsak extrává teszi a szettjét, hanem egy exkluzív Lidl Plus kupont is bezsebelhet. A kuponnal pedig Vencel desszertet is be tudott szerezni – és ki mondana nemet egy fagyira, amikor 30 fok van a Tisza-parton?

Aki pedig nem készül Lidl-ruhadarabbal, az sem marad hoppon: a helyszíni Gift Store-ban válogathat a menő merch cuccok közül. Sőt, ha valaki 2.500 Ft felett vásárol a FesztMarketben, ajándékba is választhat egy új darabot. A fotótükröknél pedig egy pillanat alatt le is lehet csekkolni, mennyire áll jól az új outfit.

Amíg a telefonod tölt, töltődj te is!

Délután, amikor már kezd erősen tűzni a nap, ki ne vágyna egy kis hűsölésre, megpihenésre a fesztiválos forgatagban?

Érdemes megkeresni a Lidl chillzónát és ott belehuppanni az egyik babzsákfotelbe – csak aztán nehogy az legyen a gondod, hogy nem is akarsz onnan felállni.

Amíg Te lazulsz, a telefonod töltődhet: itt ugyanis ingyenesen használható töltőpontokat is találsz. De ha mégis inkább aktív maradnál, akkor bepillanthatsz abba, hogy milyen lehet a Lidlnél dolgozni, akár még a cég HR-eseivel is beszélgethetsz erről. A hangulat itt teljesen olyan, mintha a fesztiválon belül lenne egy külön kis közösségi tér, ahol egyszerre lehet pihenni, játszani és persze új emberekkel találkozni.

És mi van akkor, ha valaki túl sokat vásárolt, és maradt a szatyor alján egy-két zsemle vagy gyümölcs? Jó hír, hogy a Lidl a SZIN-en is figyel a fenntarthatóságra: a megmaradt élelmiszereket nem dobják ki, hanem karitatív partnereknek ajánlják fel.

Vencel fesztiválozása végül úgy alakult, hogy nemcsak, hogy túlélte a nehezen induló napot, de a komfortra és a pénztárcabarát megoldásokra is rátalált a Lidlnél.

A cikk a Lidl támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk