Őrületes buli a Tour de France – de tudtad, mikor állt utoljára magyar a dobogón?
1903-ban rendezték meg az első, akkor még csak ötnapos kerékpárosversenyt. Ekkor 60 indulóból 21 ért célba, és a győztes átlagsebessége 25 km/óra volt. Tavaly már 21 szakaszból állt a verseny, a 198 indulóból 174 ért célba, és a győztes, a most is vezető angol Chris Froome szédítő, 39,6 km/órás átlagsebességet érte el.
Lance Armstrong és Jan Ulrich nevét szinte mindenki ismeri a világon, de azt kevesen tudják, hogy magyar versenyző is indult többször a Touron.
A jelenleg 40 éves Bodrogi László ráadásul 2002-ben a Tour de France 19. szakaszán dobogóra is állhatott, 3. helyezettként.
Bodrogi a magyar kerékpársport első vb-érmese is egyben, és az első, egyben utolsó magyar, aki indulhatott a Tour-on. 2008-ban megkapta a francia állampolgárságot, azóta francia színekben versenyez.
Hiába nincsen magyar a mezőnyben, a Tour de France rendkívül népszerű verseny, és különösen nagy buli a helyszínen szorítani a sportolókért - sok nagyon elszántan szórakozó helyi és külföldi él is a lehetőséggel.
Képek az idei Tourról:
Kolumbiában nagyon népszerű a kerékpározás, szép számmal akadtak szurkolók is. Az Egyesült Államokban élő hölgy nem választott csapatot, csak a kolumbiai bringásokért szorít.
Nem csak elszánt szurkolók vannak, hanem szórakozni vágyók is, akik a kerékpár sport minden csínját-bínját nem felétlenül ismerik. A VIP szekcióban bűvész szórakoztatta a meghívottakat.
Verseny előtt pár centire közel engedik a nézelődőket, a Cofidis busza előtt a bicikliket már felállították, csak a versenyzők hiányoztak.
Még borbély is akadt, van aki friss borotválkozással készült a kerékpárosok felé üvöltésre.
Van aki kevésbé készül rá, és az út partján napozva várja a mezőnyt.
A francia vidéken a traktorokat és a teheneket is bevetik a díszítéshez, ha a Tour-ról van szó.
Amíg a szurkolók szórakoznak, a biciklisek keményen dolgoznak.
Helikopterről látni igazán jól a versenyt.És ebből van is jó pár: a szerencséseket 20-25 percre viszik el követni a bicikliseket, majd beelőzve a versenyt utasokat váltanak.
Traktoron szurkol a család!
A szurkolókat kamionokról és kisbuszokról, zenével és kidobált ajándékokkal motiváljak, és ez látványosan működik is.
A kolomprázás a hegyi szaszokon kötelező feladatnak számít!
Még egy bohóc sem feltűnő a szurkolók között
De ez a japán biciklis hogy került az Alpok kaptatóira?
A verseny végén mindennap kiosztják a különböző kategóriák vezetőinek a színes trikókat – itt már megelőlegezték a helyi teheneknek.