SIKERSZTORIK
A Rovatból

Ki bezárni kényszerült, ki extrém növekedést produkált a múlt évben - vállalkozói tapasztalatok és várakozások

Hogyan tudta túlélni a járványhelyzetet egy szépségszalon? És mi lehet a magyarázata egy startup pandémia ellenére robbanásszerű növekedésének? Ismerd meg az Édes Város és az A-Stúdió inspiráló történetét!


Vállalkozónak lenni kihívás – hát még egy olyan időszakban, amikor a körülmények teljesen kiszámíthatatlanul alakulnak, netán épp a mi üzletmenetünket hátráltatják. Mint megtapasztalhatták ezt sokan az elmúlt másfél évben, a pandémia alatt.

Sokaknak komoly küzdelmet jelentett az elmúlt időszak, míg akadtak olyanok is, akik épp olyan területen tevékenykednek, amelyik a pandémia alatt is növekedni tudott – mert mondjuk kulcsszerepet játszik benne a digitalizáció, az online rendelés.

Bemutatunk nektek egy-egy inspiráló történetet, két különböző vállalkozást, amelyek vezetői minden nehézség ellenére optimistán tekintenek a jövőbe.

Az ünneplés kellékeit viszi házhoz az Édes Város

Jókor indultak, jó ötlettel – egy olyan üzleti modellt találtak ki, ami abszolút karantén-állónak bizonyult, sőt, még más vállalkozásoknak is mentőövet kínáltak a túléléshez.

A magyar fiatalok által 2019-ben alapított startup eredeti célja az volt, hogy prémium cukrászdák termékeit egy közös platformon gyűjtsék össze, mostanra azonban az alapötletet továbbfejlesztették: az Édes Város oldaláról megrendelhetünk szinte bármit, ami az ünnepléssel kapcsolatos, akár virágra, pezsgőre, vagy partikellékre van szükségünk – a torták és sütemények mellett, természetesen. Így a vásárlók egy helyen megtalálnak mindent, nagyobb kínálatból böngészhetnek, és időt takaríthatnak meg azzal, hogy nem kell külön elmenni a megrendelt tételekért, minden házhoz jön.

„Egy olyan újdonsággal jelentünk meg a piacon, amire láthatóan van igény:

A vásárlóknak jól jön, ha leegyszerűsödik az ünnepi kellékek beszerzése, a cukrászdák pedig örülnek, hogy házhozszállítással is bővülhetett a profiljuk, mert ezt saját erőből korábban nem feltétlenül tudták volna megoldani.

Mi hűtős autókkal járjuk a várost, ügyfélszolgálatot tartunk fenn, futárokat alkalmazunk, hirdetjük a szolgáltatásunkat – mindezt a terhet levesszük a cukrászdák válláról” – mondja Bakonyi Gergely, a vállalkozás alapítója.

Néhány klikk, online fizetés, és már le is rendeztük a szülinapi előkészületet

Hogy webshopban vásároljunk akár születésnapi tortát is, amit előre kifizethetünk pár másodperc alatt bankkártyánkkal, ma már egyáltalán nem elképzelhetetlen. A digitalizáció a koronavírus járvány idején még inkább utat tört magának, ami az Édes Városnak is jól jött: „2019-ben, amikor elindítottuk az oldalt, hittünk benne, hogy a digitalizációé a jövő, amit a 2020-as év extrán visszaigazolt és óriási motivációt adott a csapatnak. De a számok is azt bizonyítják, hogy eredményes évünk volt a tavalyi: várakozáson felül teljesítettünk, volt olyan hónap, amikor ötszörös növekedést értünk el az előzetes tervekhez képest” – állítja Gergő.

A partnereiktől sok pozitív visszajelzést kaptak, több cukrászda úgy ítélte meg, hogy az Édes Városnak köszönheti, hogy életben maradhatott a bezárások idején, és megtarthatta a munkatársait.

Kihívást épp az jelentett a vállalkozás számára, hogy a hirtelen növekedés mellett tartani tudják az egyensúlyt, és a csapatot is megfelelő ütemben bővítsék. Lendületet adott nekik az a sok pozitív tapasztalat, amit a karantén-időszakban gyűjtöttek, amikor egy-egy kiszállításnál átélhették, hogy milyen hálásak a megrendelőik, hogy apró figyelmességekkel sikerül mosolyt csalni az arcukra.

Optimistán tekintenek a jövőbe

„Bízunk a további növekedésben, egyértelműen. Több új szolgáltatás bevezetésén dolgozunk, van sok ötletünk. Hamarosan például már fotóst is lehet rendelni az oldalunkról, aki az ünneplés pillanatait megörökíti. Fontos célunk, hogy év végére szeretnénk külföldön is megjelenni” – foglalja össze Gergő a vállalkozás terveit.

Tippek vállalkozásoknak – így csinálják a profik

Külön kampányt indított a Mastercard, hogy segíthesse a mikro- és kisvállalkozások digitális átalakulását. Az alábbi négy nagy területen működő vállalkozásokat szeretnék megszólítani: vendéglátás, kereskedelem, szépségipar, háztartási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások.

A Mastercard weboldalán e-bookot, videókat, podcast tartalmakat találhatunk, amelyek a COVID-19 utáni világba való beilleszkedésben és az üzletek digitalizációjában támogatják a vállalkozókat. Az ingyenesen letölthető, 50 pontból álló Digitális Kisokos hasznos tippeket, konkrét, ingyenes alkalmazásokat és linkeket tartalmaz, kézzelfogható segítséget nyújtva a digitális téren fejlődni kívánó vállalkozásoknak.

Emellett egy nyereményjátékra is sor kerül, amelynek nyertesei a négy szegmens egy-egy elismert és sikeres képviselőjével konzultálhatnak: Wossala Rozina séf, Szabadfi Szabolcs „Szabi a pék”, Zólyomi Zsolt parfümőr és Balázs Péter az Ács Budapest vezetője várja majd a négy győztest.

További részletek a kampány oldalán!

Van, hogy a távolságtartás csak bezárással megoldható

Az A-Stúdió egész más helyzetben volt az elmúlt másfél évben: a Ferencváros központi részén 16 éve működő szépségszalon többször is bezárásra kényszerült, amikor a járványhelyzet megkívánta a kontaktusszámok csökkentését. Mert hát a fodrász, a kozmetikus, vagy a manikűrös nagyon is emberekkel dolgozik, testközelben nap mint nap.

„Régóta jelen vagyunk már a szakmában, összetartó csapatunk alakult ki, többen is 10 évnél hosszabb ideje dolgoznak nálunk. Arra törekedtünk, hogy komplex szolgáltatásokat kínálhassunk vendégeinknek, aki szépülni szeretne, az kaphasson nálunk új frizurát, arckezelést, sminket, manikűrt vagy akár pedikűrt is” – mutatja be a vállalkozást Marton Tímea üzletvezető.

Egy szépségszalon számára a vendégkör a legértékesebb

Az évek során stabil vendégkörük alakult ki, mégis kihívást jelentett megőrizni a kliensi kört:

volt, amikor az A-Stúdió nem tudott szolgáltatni, és volt olyan időszak is, amikor már nyitva lehettek, de az idősebb, egészségüket féltő vendégek távolmaradtak.

A kapcsolatot azért igyekeztek mindenkivel tartani, és a zárás idején tippekkel segíteni a vendégeket az otthoni szépségápoláshoz.

„Nagyon fontosnak éreztük azt, hogy megmaradjon a bizalom irányunkban. Mindig betartottuk a szükséges előírásokat, a Facebook oldalunkon folyamatosan tájékoztattuk a vendégeinket, hogy mi az, amit mi kérünk tőlük – például hogy ha tüneteik vannak, inkább kérjenek új időpontot, vagy hogy kötelező a maszkviselés és a kézfertőtlenítés. De azt is közzétettük, hogy mi mit teszünk meg a biztonságuk érdekében – folyamatosan fertőtlenítettünk, a zsúfoltság elkerülése érdekében külön helyiségbe költöztettük a manikűr-pedikűrös részleget, maszkot viseltünk” – sorolja Timi.

A holtidőt is igyekeztek aktívan kihasználni

Amíg nem fogadhattak vendégeket, kihasználták az időt arra, hogy saját magukat alakítsák: megkezdték a szalon felújítását, és előkészítették az elektronikus fizetés bevezetését. Ez már csak azért is fontos lépés, mert a tavalyi év sokaknál rögzült szokása az lett, hogy készpénz helyett inkább bankkártyát hordanak maguknál, a fizetést szeretik mindössze egy érintéssel letudni.

„Nehéz időszak van mögöttünk, elég hullámzóan alakult a forgalom is, mostanra talán már elmondhatjuk, hogy visszatértünk a régi kerékvágásba – a velünk maradt új szokásokkal. A tavalyi év valahogy pont azt tanította meg nekünk, hogy mindig jöhet egy váratlan helyzet, amire szinte lehetetlen felkészülni, emiatt óvatosan kell bánni a tervezéssel, de azért bizakodóan tekintek a jövőbe.”

„A szalon 15. születésnapját a járványhelyzet miatt nem tudtuk a vendégeinkkel közösen megünnepelni, lesz mit behozni, de nagyon remélem, hogy lesz majd 20. és 25. jubileumunk is.”

A cikk a Mastercard támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk