SIKERSZTORIK
A Rovatból

Hatalmas ötlet: ha náluk rendelsz ételt, a rászorulókon is segítesz

Így segít a rászorulókon egy fiatal egyetemistákból álló magyar csapat, a Fairfood.hu. Olyan ételrendelő szolgáltatást indítottak, ahol a bevétel 20 százaléka a nélkülözőkhöz kerül.
Hegedüs Márk - szmo.hu
2017. április 10.



Példa nélkül álló vállalkozásba kezdett egy fiatal egyetemistákból álló magyar csapat. A Fairfood.hu egy olyan ételrendelő szolgáltatás, ahol

a rendelésekből származó bevétel 20 százaléka garantáltan rászorulókhoz kerül, méghozzá úgy, hogy ezért neked egy forinttal sem kell többet fizetned, mint a többi online felületen.

A Fairfood.hu négy jóbarát közös vállalkozása: Réti Bálint és Hermann Sebastian gyermekkori „üzlettársak” és közeli barátok, akik már 15 évesen közös vállalkozásba kezdtek, amikor paintball-meccseket szerveztek a barátaiknak, Kórosi Gergellyel és Döbrentey Csabával pedig a Corvinus Egyetemen találkoztak. Az ötletgazda Sebastian volt, akinek az egyetemen a vállalkozásfejlesztés a szakterülete. Most heti hét napon keresztül 10 órákat dolgoznak azért, hogy másokon segítsenek.

Persze szó sincs róla, hogy az internetes ételrendelés valamiféle bombabiztos üzletnek számítana ma Magyarországon. Ugyan évről évre újabb és újabb szereplők tűnnek fel a piacon, a legtöbbjük labdába sem rúghat a Netpincér mellett, így hamar eltűnnek a süllyesztőben. A Fairfood.hu csapata azonban úgy gondolja, ők valami mást ajánlanak a vásárlóiknak, mint a többiek.

„Ha megnézzük a piacot, kiderül, hogy minden egyes cég ugyanazt a szlogent szajkózza: könnyen rendelhetsz rajtunk keresztül’. Az új vállalkozások is ezzel próbálnak belépni a piacra, holott a Netpincér ezt már megvalósította. Ott könnyen megtalálsz mindent, gyakorlatilag bármilyen ételt meg tudsz rendelni” – magyarázza Réti Bálint, a Fairfood.hu egyik alapítója.

„Az új belépők nem tudnak felmutatni semmi olyasmit, amivel meggyőzhetnék az embereket, hogy váltsanak” – folytatja. „Az emberek ugyanazt a szolgáltatást kapják, így számukra egy új cég nem jelent többet egy újabb rendszernél, amit meg kell tanulni. Mi viszont mást mondunk, mint a többiek:

"
azt mondjuk, rendelj rajtunk keresztül és ezzel segíts másokon.”fairfood1

Kép: Fairfood.hu Facebook

Bálinték szemei előtt tehát nem a gyors meggazdagodás lebegett, amikor belevágtak a Fairfood.hu-ba. Ehelyett mindennapossá szerették volna tenni a jótékonykodást. Nagyon jól tudják, hogy a legtöbben szívesen segítenének az embertársaikon, de sokan egészen egyszerűen nem tudnak időt és pénzt áldozni arra, hogy ténylegesen tegyenek valamit. A Fairfood.hu-t nekik találták ki:

az online felületen pontosan ugyanannyiért, ugyanúgy egyetlen kattintással rendelhetitek meg az ebédeteket, azzal az apró különbséggel, hogy a bevétel 20 százaléka itt a rászorulókhoz kerül.

„Azt szeretnénk, hogy az emberekben tudatosuljon, hogy lehet és érdemes is segíteni. Ez nem kerül se több időbe, se több pénzbe. Azt gondoljuk, ez egy jó út lehet arra, hogy az emberek elkezdjenek segíteni, másokkal foglalkozni” - magyarázza Hermann Sebastian, a Fairfood.hu társalapítója.

Ami azt a bizonyos 20 százalékot illeti, a Fairfood.hu minden hónapban más alapítványokkal dolgozik együtt, tematikus kampányok keretében. Elsőként a Bethesda gyermekkórháznak, majd a Csak Egyet Szolgálatnak, legutóbb pedig a Súlyos Sérültekért Alapítványnak gyűjtöttek.

A partnerek kiválasztásakor a csapat számára a legfontosabb szempont, hogy az adománygyűjtő partnerek hitelesek legyenek. „Sok rosszat lehet hallani, ezért nagyon szigorúan vesszük, hogy kikkel dolgozunk együtt. Igazából többet dolgozunk egy jó alapítvány, mint egy étterem kiválasztásával” – mondja Bálint, majd hozzáteszi: „Keressük, hol van szükség segítségre, hol tudunk érdemben segíteni.

"
A lényeg, hogy jó helyre menjen a pénz.”fairfood2

Kép: Fairfood.hu Facebook

A Fairfood.hu csapatának tehát szívügye, hogy az eladományozott pénzt biztosítottan élelmezésre, ruháztatásra, mentálhigiénés foglalkozásokra vagy akár tanulásra fordítsák. Vagyis garantáltan olyan dolgokra, amivel pozitívan hathatnak a rászorulók életére.

Ugyanakkor azt is felismerték, hogy nemcsak a hátrányos helyzetűeken, de az adománygyűjtőkön is segíthetnek azzal, ha elsősorban olyan kevésbé ismert alapítványokkal dolgoznak együtt, akiknek szüksége van a reflektorfényre. „Róluk nem hallasz a médiában, mert ők nem azért csinálják, hogy halljál róluk. De ettől még ugyanúgy szükségük van a támogatásra” – mondja Sebastian.

Ilyen például a Csak Egyet Szolgálat is, akiknek a megjelenés még fontosabb is, mint maga a pénz. Ők ugyanis – mint sokan mások – az 1 százalékokból működtetik az alapítványukat, így nagyon fontos számukra, hogy minél több emberhez eljuthasson a hírük. Ma már az 1% begyűjtése is nagyon komoly piac, ezért az alapítványok rengeteg pénzt költenek el a marketingre, hogy minél több embert elérjenek.

„Akinek a csapból is folyik a neve, annak a pénze erre ment el. Aki viszont kicsi, annak nincs pénze marketingre, illetve nem is az a fő célja, hogy erre költse el a begyűjtött összegeket.” – magyarázza Sebastian.

Ahogyan az a fentiekből már ki is derülhetett,

a Fairfood.hu egyáltalán nem profitorientált vállalkozás.

Sebastian az egyetemen sokat tanulmányozta az úgynevezett társadalmi vállalkozásokat, amelyeket nem azért hoznak létre, hogy a tulajdonosai profitáljanak belőle, hanem hogy társadalmilag hasznosak legyenek. Sebastian is egy ilyen projektbe szeretett volna kezdeni, ezért keresett egy olyan piacot, ahol nap mint nap több ezer tranzakció történik. Ma Budapesten egy nap alatt nagyjából tízezren rendelnek ételt az interneten keresztül, így esett a választása az online ételrendelésre. Úgy gondolta, egy újfajta szemléletmóddal be tudnak lépni erre a piacra.

Nagyon fontos megjegyezni azt is, hogy a jótékony célokra fordított 20% a bevétel, nem a profit 20 százaléka, vagyis ők akkor is adakoznak, amikor veszteséggel zárják a hónapot. Saját bevallásuk szerint az elmúlt három hónapban a profit 600 százalékát fektették be a projektbe, mivel még nem alakult ki egy olyan stabil forgalom, amire építeni lehetne. Ezt a saját pénzükből dobták össze. „Szeretnénk ténylegesen segíteni. Ez nem cégköltség, ez a mi költségünk” – mondják. Maga a vállalkozás is családi összefogásból, nagyjából 3 millió forintból születhetett meg.

Az ételrendelés folyamata egyébként semmiben nem különbözik a többi oldalon tapasztaltaktól. A honlapon népszerű éttermek folyamatosan bővülő kínálatát láthatjátok, ha pedig beírjátok az irányítószámotokat, egyből megjelenik, melyik étterem melyik időpontban szállít házhoz. Még árverseny sincs, a Fairfood.hu-n keresztül ugyanazon az áron rendelhettek, mint bárhol máshol.

És hogy mit hoz a jövő? Az elmúlt hónapok folyamatos növekedéssel teltek, a Facebookon egyre több a követő és kimondhatatlanul pozitívak a visszajelzések, így az alapítóknak van okuk a bizakodásra. Az ideális forgalom napi 5-600 rendelés lenne, de igazán a napi 1000 vásárlásnak örülnének igazán. Ez a piac 10 százalékát jelentené, ami egy abszolút reális célkitűzés lehet. Ezt az év végéig szeretnék elérni.

A vállalkozás sikere azonban nem csak a rendelések számán múlik: „A lényeg az, hogy érthetően el tudjuk mondani mindenkinek, hogy miről szól ez az egész. Hogy a Fairfood.hu nem csak arról szól, hogy jóllakj, hanem más is jól lakik úgy, hogy ez neked nem kerül semmibe” – mondja Bálint. „Ha ezt sikerült megértetni az emberekkel, jó eséllyel minket fognak választani.”

A címképen: Réti Bálint, Hermann Sebastian és Kórosi Gergely (balról jobbra)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk