SIKERSZTORIK
A Rovatból

Eddigi legsikeresebb évét zárta a magyar családi vállalat

BioTechUSA-cégcsoport 2021-ben számos új terméket dobott piacra, több országban elindította a Lifestyle Program névre hallgató életmódprogramját, valamint kiemelt figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak.


A több mint 20 éves BioTechUSA-cégcsoport 2021-es éve is dinamizmussal és innovációval telt: jelentősen növelte árbevételét, stabilizálta a Scitec Nutritiont, óbudai székháza elnyerte Az Év Irodája verseny fődíját, elkezdte korábbi irodaépülete átépítését, illetve a szadai logisztikai központjának bővítését. A fentieken túl számos új terméket dobott piacra, több országban elindította a Lifestyle Program névre hallgató életmódprogramját, bővítette influencer állományát, megsokszorozta közösségi média jelenlétét és sajtómegjelenései számát, valamint kiemelt figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak.

Rekordév a pandémia ellenére is

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország egyik legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A kizárólagos magyar tulajdonú, 1800 munkatársat számláló vállalat sikerét elsősorban minőségi termékportfóliójának köszönheti, melyet a fogyasztói visszajelzésekkel összhangban folyamatosan fejleszt. Aktuális termékkínálata mintegy 1500 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat.

„Történetünk eddigi legsikeresebb éve van mögöttünk. Jelentősen növeltük árbevételünket, összességében pedig minden értékesítési csatornánkon növekményt értünk el!” – összegzi 2021-et Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos. „Hatalmas teljesítmény ez egy olyan piaci környezetben, ahol a pandémia hatására a piaci dinamikák egészen újszerűen érintettek bennünket. Visszafogtak az időszakos lezárások, főleg a nyugat-európai régióban. Új kihívások elé állított bennünket a felgyorsult digitalizáció és az online értékesítés. Megbirkóztunk az elszálló alapanyagárakkal és logisztikai költségekkel. Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívásunk az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz. Ismét stabil, növekedő pályára állítottuk a Scitec Nutritiont, tovább folytattuk a BioTechUSA-val való összehangolását. 2022-ben a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítjuk el. Befejezzük Huszti úti irodaépületünk rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését, felállítjuk automata raktárunkat Szadán, új technológiákat vezetünk be, hogy innovatív termékeket gyárthassunk és zöldebb csomagolásba csomagolhassunk!” – avat be terveikbe vezérigazgató.

 

Segítő márkák egy kézben

Sok munkát igényel a BioTechUSA és a Scitec márkák összehangolása, az utóbbi koncepcionális újrafogalmazása. A cégcsoport kötelességének érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja. Küldetésük, hogy kortól, nemtől és egyéni céloktól függetlenül mindenki kihozza magából a maximumot és ebben a vállalat termékeivel és szaktanácsadással a megfelelő partner. Amíg a BioTechUSA lifestyle márkaként a “The Feeling of Success” mottóval az átlagemberekhez szól, addig a Scitec a “Make a Difference” szlogenjével az edzőtermi edzést életvitelszerűen komolyan gondolókat szolgálja ki. A két márkán egy irodaházban, egymás tapasztalataiból építkezve, külön csapatok dolgoznak, hogy a márkaüzenetek minél több platformon és minél változatosabban érjenek el a fogyasztókhoz.

A szakértők által összeállított BioTechUSA Lifestyle Programba eddig több mint 200 000 ember regisztrált. Egy részletes kérdőív kitöltését követően a program személyre szabott étrendkiegészítő csomagot ajánl, mely megvásárlásával ingyenes étrendet és edzéstervet kapunk. A sikeres magyar fogadtatást követően a program elstartolt Ausztriában, Szlovákiában, Franciaországban és Németországban.

Az influencer marketinggel a cégcsoport mára nemzetközi szinten foglalkozik, influencerei között vannak milliós és többszázezres elérésűek, mint Ulisess, Stephanie Davis, Sergi Constance és William Bonac, valamint számos mikroinfluencer is. 2021-ben a BioTechUSA-hoz csatlakozott például Dukai Regina, Iszak Eszter és Nyári Diána, illetve sikeres fogyást ért el Kajdi Csaba, Katz Dávid és Zsozéatya is. A Scitec olyan sportolókkal dolgozik Magyarországon, mint Kathi Béla, Tóth Dániel, Dudás Ádám és Szmereka László. A cégcsoport vitaminshop.hu projektjéhez pedig Ruzsa Magdi csatlakozott.

Augusztusban a BioTechUSA az összes influencerét meginvitálta egy 4 napos meetup-ra, ahol különböző változatos programokon, illetve tartalomgyártáson vehettek részt az idelátogatók. A cégcsoport 2021-ben összesen 20 eseményen vett részt, 16 belföldön, 4 pedig külföldön valósult meg. A 8 saját rendezvényen belül megtartottak olyan tradicionális rendezvényeket, mint a Scitec Megateszt, a Scitec Muscle Beach, a BioTechUSA Lifestyle Day és a Scitec Superbody. Erős jelenlétük van az edzőtermi hálózatban és sikeres szerződéseket kötöttek számos sportegyesülettel. Jelenleg 16 egyesületet és csapatot támogatnak több mint 8 sportágban.

Értékesítés minden platformon

A BioTechUSA Kereskedelmi Osztálya azon dolgozik, hogy fenntartsa a vállalat európai TOP5-ben elfoglalt helyét az étrendkiegészítő iparágban, mely az ún. omni-channel értékesítési stratégián alapszik. A cégcsoport ugyanis nemcsak webáruházakban és boltokban árulja termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

2021-ben a testvérmárka Scitec Nutrition esetében a partneri bizalom visszanyerésén, az új design megismertetésén és a márka megerősítésén, a BioTechUSA esetében pedig a további növekedésen dolgoztak. “Mindkét márka számos új országban jelent meg, több piacon áttértünk a direkt értékesítésre, illetve már meglévő országokban is sikeresen meghosszabbítottuk szerződéseinket. Külföldön 6 új boltot nyitottunk és több üzletláncba is bekerültünk. Elindult európai webshopunk, ahol az online áruházzal nem rendelkező EU országokat szolgáljuk ki, illetve több országban elindítottuk hűségprogramunkat.” - tájékoztat tavalyi eredményeikről Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.

Az export mellett egyébként a belföldi kereskedelem is jelentősen növekedett. Elindult a Scitec törzsvásárlói program, megnyitották első új designos Scitec üzletüket az Etele Plázában, illetve első új designos Builder üzletüket Miskolcon.

Képen: Lévai Bálint, Lévai Balázs, Markovics Diána

„Szada a világ közepe”

A BioTechUSA gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és a logisztikába. A világon kevés étrendkiegészítő cég mondhatja el magáról, hogy saját gyárral rendelkezik, mely lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztói igényeket gyorsan, flexibilisen és magas minőségben kiszolgálják.

A cégcsoport számára fontos, hogy vásárlóik speciális igényeire is tudjanak megoldással szolgálni. Portfoliójukban megtalálhatóak cukor- és laktózmentes termékek, de a gluténérzékenységgel élők, vagy a vegán életmódot folytatók is fellelhetik a számukra megfelelő verziót kínálatukban. Termékeik ízvilágát úgy alakítják ki, hogy fogyasztásuk élményt jelentsen és változatos legyen. A klasszikus étrendkiegészítő formulák, tabletták, kapszulák mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a dúsított élelmiszerek, amelyek megjelenési formájukat, élvezeti értéküket tekintve a normál, közfogyasztásra szánt élelmiszerekhez hasonlítanak, de tápláló funkciójukon túl bizonyított pozitív élettani hatásokkal bírnak.

“A cég termékfejlesztéseit egy saját, 25 fős, főként élelmiszermérnökökből álló csapat jegyzi. Tavaly 322 új terméket és ízt dobtunk piacra, többek között egy komplett vegán termékcsaládot, a Protein Dessert Bar névre hallgató, desszertélményt nyújtó fehérjeszeletet és a Prenatal várandós multivitamint” - tájékoztat Markovics Diána ellátási területekért felelős vezérigazgató-helyettes.

A gyár és a raktárkomplexum folyamatait korszerű vállalatirányítási rendszer fedi le, mely kiemelt szempontnak tekinti a termékek minőségét és a fogyasztók elégedettségét. Az IFS-rendszert egy 40 fős minőségirányítási csoport működteti, akik a gyártással szoros együttműködésben dolgoznak, mely magába foglalja az ellenőrző laborok működését, a minőségügyi és gyártásközi minőségellenőrzési feladatokat, valamint a belső auditokat.

A BioTechUSA szadai központja a közeljövőben közel 7000 négyzetméterrel bővül, mely expanzió lehetővé teszi az optimális készletezési stratégiának megfelelő készlettartást. Terveik szerint 2022-ben üzembe helyezik az „árut az emberhez” elven működő automata komissiózó raktárukat, amely nemcsak a logisztikai folyamatok hatékonyságát javítja, de a beérkező rendelések gyorsabb kiszolgálását is lehetővé teszi. Párhuzamosan zajlik dunakeszi gyártóbázisuk korszerűsítése, valamint egyéb gyártástechnológiai beruházások is, amelyek újabb piackedvenc termékek előállítását teszik majd lehetővé.

Nemcsak egy cég, egy értékrend

Több tízmilliárdos céget építeni nem könnyű, de megőrizni a kezdeti vállalati kultúrát még nehezebb, a BioTechUSA-nak azonban sikerült. Ma is jó hangulat uralkodik az óbudai székházban, a szellemi munkakörök tekintetében pedig a munka-magánélet egyensúlya ideális. A pandémia alatt annyira sikeresen működött az otthoni munkavégzés, hogy úgy döntöttek, a továbbiakban sem állnak vissza a korábbi modellre, heti 2 nap továbbra is home office.

„Ez a cég azért működik, mert van egy nagyon jó csapatunk, tele nyílt tekintetű, ambiciózus emberrel, akiknek hasonló az értékrendjük, mint a miénk. Nyitottak az új ötletekre, a megoldás érdekében képesek kompromisszumot kötni és tudnak csapatban dolgozni” – foglalja össze Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos, hogy szerinte mitől képes a cégcsoport közösségként működni.

Az alkalmazottak átlagéletkora csupán 33 év. A cégcsoportnál az iparági átlagnál magasabb, azaz 49% a női munkavállalók aránya, mely megoszlás a közép- és felsővezetők körében megtalálható női menedzserekre is igaz. A gendersemleges szemléletet jól mutatja, hogy azonos munkakörben dolgozó, hasonló tapasztalattal rendelkező női és férfi munkavállalók esetében sem bérezés, sem egyéb tekintetben nem tesznek semmiféle különbséget. A kismamákat visszavárják és igyekeznek olyan lehetőségeket kínálni számukra, amely összeegyeztethető a családi élettel.

Impozáns és komfortos új székházat építettek Óbudán, mellyel elhozták Az Év Irodája verseny fődíját. A zsűri méltatása alapján nemcsak az épületet, hanem a „BioTechUSA-sztorit”, a vállalati kultúrát és az élhető munkahelyet díjazták, mely megerősítette őket abban, hogy jó úton haladnak. 2020 után tavaly is bekerültek a Szerethető Munkahelyek közé nagyvállalati kategóriában.

Érzelmileg megélni a sikereket

Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy visszaadjanak a közösség számára. Társadalmi felelősségvállalási programjuk éves keretösszege 100 millió forint, melynek felhasználása során egyrészről támogatják azokat az óbudai és szadai közösségeket, amelyek otthont adnak irodájuknak és gyáruknak. Másrészről olyan civil szervezetek munkáját segítik, mint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Vöröskereszt vagy éppen a Budapest Bike Maffia. Igyekeznek a sport erejével gyűjteni karitatív célokra is. Hagyományos női szépségversenyük, a Lifestyle Day az "Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány munkáját támogatta, akik az endometriózissal küzdő nők számára nyújtanak segítséget. Jelentős készpénzadományt adtak át a BioTechUSA Ultrabalaton Charity során is, mellyel sérült gyermekek gyógykezeléséhez járultak hozzá. Végezetül pedig hangsúlyt fektetnek az egészségügyben dolgozók immunvédelmének biztosítására, oktatási intézmények eszközparkjának megújítására és kórházak felszerelésére is. A Prenatal várandós vitamin eladásából befolyó összegből például CTG-gépet vásároltak az Óbudai Szent Margit Kórház számára.

Társadalmi felelősségvállalási programjuk elindításával egyidejűleg intenzív sajtókommunikációba is kezdtek, melynek eredményeképpen milliókhoz juttattak el olyan fontos ügyeket, mint a hajléktalanság, éhezés, időskori gondozás és gyermekvédelem.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: