SIKERSZTORIK
A Rovatból

Cultivo: sikeres magyar fiatalok estje

Hogyan lesz egy ötletből sikeres rendezvénysorozat? Házalással és át nem aludt éjszakákkal. A Cultivo a héten ünnepli az első születésnapját.


Csütörtökön ünnepli első szülinapját az a rendezvénysorozat, amely tavaly ilyenkor még csak egy prezentációban létezett, mostanra pedig jó néhány fiatal rendszeres havi programjává nőtte ki magát. Mit kaphatunk ezeken az esteken? Miért éri meg a várakozás? Erről beszélgettünk egy délután a Pesti Disznóban Baji Bettivel és Devecseri Gergővel, a Cultivo alapítóival.

374997_380595038717222_1593660686_n1175471_427604604016265_196269605_n

Meséljétek el röviden – azoknak, akik még nem ismernék -, hogy mi is az a Cultivo?

Gergő: A Cultivo egy olyan rendezvényes platform, amely arra hivatott, hogy egy ismerkedési és tanulási lehetőséget adjon azon fiataloknak, akiket intenzíven foglalkoztat a jövőjük és a karrierútjuk. Tudják, hogy mi a céljuk, és nagyjából azt is, hogy ezt, hogyan szeretnék elérni. Viszont azt gondoljuk, hogy nagy segítség számukra egy olyan inspiratív közeg, ahol találkozhatnak olyan emberekkel, akik segíthetik őket ebben. Ez a cél nálunk egy olyan esti workshopban jelenik meg, ahol hónapról hónapra egyes szakmák sikeres fiataljait faggatjuk az általuk bejárt útról, sikerekről, kudarcokról.

Honnan jött az alapötlet?

Gergő: Az alapötlet egy „Gyakornok Mulatónak” nevezett dolog volt, aminek a lényege egy gyakornoki, asszisztensi vagy juniori pozícióban lévő fiataloknak szóló partysorozat lett volna. A gond ezzel csak az, hogy ez semmivel sem több, mint egy átlagos témaparty. Szerettünk volna hozzáadni valami olyasfajta értéket, amit haza lehet vinni utána, amitől okosodni lehet, és ami inspirál majd a céljaink elérésében. Azt gondoljuk, hogy az sokkal érdekesebb, amikor sikeres, de mégis fiatal embereket hallasz beszélgetni egymással és abból a beszélgetésből szűrhetsz le konzekvenciát.

Az alapkoncepciónál nagyon fontos volt a helyszínek kiválasztása. Nem vagyok biztos abban, hogy ezek a cultivós beszélgetések ugyanolyan szuper hangulatban telnének, ha egy egyetemi előadóban beszélgetnénk. Úgy látjuk, hogy a kötetlenebb közeg fogyaszthatóbbá teszi a témákat, nem mellesleg pedig üzenünk is vele: új, prosperáló kapcsolatokra már gyakran a bárban is szert tehetsz.

1089_347113455398714_161656267_n311179_306510652792328_38196317_n

Mennyi idő és munka kellett ahhoz, hogy az ötletből létrejöjjön az első Cultivo?

Gergő: A győri előadásunk (az interjú előtt beszélgettünk arról, hogy nemrégiben a győri Széchenyi István egyetem jártak, ahol egy nagyelőadónyi embernek tartottak előadást - a szerk.) az pont erről szólt. „Hogyan lesz az ötletből brand?” – volt a címe.

Először is meg kellett szülni, azt, hogy mi is az a Cultivo. Volt egy csomó jónak tűnő ötletünk, aminek a leírásához kb. másfél A4-es oldal sem lett volna elég. Ezeket le kellett egyszerűsítenünk, hogy értelmesen el tudjuk mondani az embereknek, hogy mi is az, amit csinálunk. A célközönség meghatározásával nem volt problémánk, azt viszonylag jól be tudtuk lőni. Ezután nem volt más dolgunk, mint az egészet becsomagolni, és elkezdeni házalni az ötlettel. Jó, talán ez kicsit egyszerűnek hangzik, valójában rengeteg éjszakát töltöttünk közös ötletelésekkel és konstruktív vitákkal.

Hányan dolgoztatok ekkor rajta?

Gergő: Az alapötletet én raktam le az asztalra, de ez semmit sem jelent. Kellett hozzá egy olyan tapasztalt projektmenedzser, mint Betti, és egy olyan rendezvényes szakember, mint Csaba. Ez egy csapatmunka, jól kiegészítjük egymást a szervezésben. Végül tavaly szeptemberben döntöttük el, hogy nekiugrunk, és ami addig csak egy preziben létezett, azt valóban megcsináljuk.

Miben volt más az első Cultivo megszervezése? Akkor még nem tudtátok, hogy kire lehet számítani, nem? Hogyan hívtátok meg az előadókat és embereket rá?

Betti: Igazából az első olyan szempontból volt speciális, hogy tényleg senki nem tudta, hogy mi van. Én mind az előadóknál, mind a médiapartnereknél elkezdtem házalni és szinte könyörögni a megjelenésekért és azért, hogy eljöjjenek az emberek. Előadói szinten próbáltunk a barátok közt keresgélni, és először téma nélkül egy olyan estét létrehozni, ahol általunk ismert sikeres fiatalok beszélgetnek egymással. Így találtuk meg a Takács Ákost (Redbull), a Karányi Danit (Friendly) meg a Romet-Balla Ágit (UNICEF), akik bizalmat szavaztak nekünk, és eljöttek az első rendezvényre.

Ezzel egy időben vettük fel a kapcsolatot a We Love Budapesttel, akik szintén láttak fantáziát a kezdeményezésben. Miután megvolt a programunk, végre nekiállhattunk a kommunikációnak. A végeredmény végül egy izgalmas, nagyon új dolog lett, ami legnagyobb meglepetésünkre már az első alkalommal telt házat produkált.

Ezek szerint már az elsővel felülmúltátok a várakozásokat?

Gergő: Abszolút. A sajátjainkat legalábbis mindenképp.

486180_358624967580896_2134258012_n387243_369866556456737_59126202_n
1383226_446654995444559_1519705674_ntrafiq

Ezek után a többi Cultivo megszervezése, akkor gondolom már könnyebben ment...

Betti: Igen, ez a része egyszerűbb. Például sokkal egyszerűbbé vált az előadók vagy a médiapartnerek megkeresése. Már nem kell hatalmas ecsetvonásokkal felvázolni, hogy mi is ez, mert legtöbbször már ismerik a kezdeményezést. Ez egy óriási dolog. Mára a vendégekért sem kell annyira megküzdenünk, mint az elején. Most már sokkal nagyobb hangsúlyt tudunk fektetni a szervezésre, és a minőségi tartalomra, mint a beharangozó kommunikációra. Egy év elteltével mondhatjuk, hogy van egy masszív törzsközönségünk, akiknek a havonta egyszer a Cultivo meghatározó program lett.

Hogyan találjátok ki hónapról hónapra a témaötleteket?

Gergő: Gyakran tartunk olyan megbeszéléseket, amikor kizárólag arról ötletelünk, hogy milyen témákkal foglalkozzunk a jövőben. Mindhármunknak van vétójoga, de az esetek döntő többségében egyetértünk. Inkább az az érdekes kérdés, hogy az adott szakmából kit hívjunk meg.

Hogyan zajlik a rendezvény kommunikációja, milyen platformokat használtok?

Gergő: A célcsoporthoz illeszkedő kommunikáció kitalálása és megvalósítása az én feladatom. Az arculattól kezdve, a rendezvényvideók alatt szóló zenéken át, a Facebook-posztok tartalmáig sok minden beletartozik ebbe. A célcsoportunk életstílusából, és a rendezvény jellegéből fakadóan a legfontosabb eszközeink a különböző online platformok. Ezek közül a két legmeghatározóbb a website és a Facebook-oldalunk.

Minden eseményünk regisztráció köteles, melyet a www.cultivo.hu oldalon lehet megtenni. Ez inkább egy statikus lap, nem frissül nap mint nap. Ezzel szemben sokkal gyakrabban frissül a Facebook oldalunk. Ezt beharangozásra, utókövetésre és mindig az adott hónap témájával kapcsolatos kommunikációra használjuk. Nagyon fontosnak gondolom azt, hogy a Cultivo sok eseménnyel ellentétben egy nagyon erős és konzekvens irányt visz a vizualitásában is, legyen szó cover photóról, videóról, vagy rendezvényfotókról.

Miért nem kell belépőt fizetni?

Gergő: Azt már az elején eldöntöttük, hogy a Cultivónak belépő nélkül kell működnie. Nem tartjuk elegáns dolognak, hogy olyanért kérjünk pénzt, ami nem a mi tudásunk. Nyilvánvalóan sok munkánk és viszonylag sok költség van a szervezéssel, de tisztában vagyunk azzal, hogy nem egy rendezvénysorozatból fogunk meggazdagodni, és nem is célunk ez.

Az előadók sem kapnak pénz?

Betti: Egy előadóban sem fordult még meg az az igény, hogy pénzt kérjen a megjelenésért. Tudják, hogy ez egy jó cél, ezért teljes mellszélességgel mellénk állnak.

941910_380588625384530_2023429673_n936382_369867229790003_477255388_n553147_358624980914228_752703921_n67945_446655402111185_792904707_n

Beszéltünk arról, hogy a Cultivo más, mint a többi hasonló szakmai rendezvény. Össze tudnátok foglalni, hogy szerintetek mi ennek az esszeciája? Miben rejlik a Cultivo sikere? Miben más, mint a többi rendezvény?

Gergő: Persze tudok olyan, csak a Cultivóra jellemző tulajdonságokat mondani, amik USP-k (csak az eseményre jellemző különlegesség) lehetnek, de nem gondolom, hogy ez a siker titka. Sokkal inkább hiszem azt, hogy ha valamit elhivatottsággal csinálsz, és hiszel benne, az sikeres lesz. Nyilván nem lehetett volna egy eseménysorozatot a kenguruk szaporodásának tanulmányozása köré építeni, tehát minden bizonnyal jó volt az alapkoncepció. A siker, elhivatottság, céltudatosság olyan szavak, amikre nagyon könnyű ráfogni a bullshit jelzőt. Talán a siker titka, hogy mi ezeket a szavakat valódi tartalommal töltöttük meg. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy mi csak egy keretet adunk ennek az egésznek. Az igazi érdem az előadóké, és az őket hallgató közönségé.

Betti: Igen, pontosan erről van szó. Jó időben nyúltunk hozzá egy elég vonzó témához, de ez nem lett volna elég, ha nem hiszünk benne maradéktalanul.

A héten lesz az egyéves szülinap. Lesz-e valami különleges party? Ha jól tudom minden eddigi előadatók ott lesz. Hogy kell ezt elképzelni?

Gergő: Azon gondolkodtunk, hogy mi lehet jó születésnapi ajándék egyrészt saját magunknak, másrészt a közönségnek, akik megbíznak bennünk, és ott vannak minden alkalommal. Arra jutottunk, hogy meghívjuk az összes eddigi előadót, akik az elmúlt 12 hónapban megfordultak. Ez egy olyan alkalom, amikor sokkal kötetlenebb formában beszélgethetnek velük a bárban, és alakíthatnak ki új kapcsolatokat a vendégek.

Betti: Eddig bárkivel beszéltem, mindenki szívesen jön, ünnepel és koccint velünk. Senkitől sem kaptam olyan visszajelzést, hogy őt ez ne érdekelné.

Gergő: Persze nincs szülinap buli nélkül. Ezúttal a party részre is sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk, és igazán különleges zenei produkciókkal várjuk a vendégeket. Élő akusztikus koncert és egy nagyon izgalmas, élő zenével kombinált DJ-set fogja adni az este ívét.

Hogyan élitek meg a sikert ilyen fiatalon?

Gergő és Betti: Természetesen nagyon örülünk annak, hogy az emberek szeretik azt amit csinálunk, és büszkék vagyunk rá. Ugyanakkor ez a „siker” közös az előadókkal, és közös a közönséggel is.

Szívből gratulálunk, hogy ilyen szuper rendezvénysorozatot sikerült létrehozniuk, és sok-sok további, sikeres Cultivót kívánunk!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk