SIKERSZTORIK
A Rovatból

Stadler Ernőné - Budapest legjobb kesztyűse

A legelső évben fehérneműkből és hálóingekből varrta a kesztyűket, illetve kamillateával színezte a fehéret, hogy ekrü legyen belőle.


Stadler Ernőné majd’ hatvan éve foglalkozik kesztyűkészítéssel. Damjanich utcai kis üzletében láttunk olyan gépet is, ami már kétszáz éve használatban van – ha olykor-olykor rendetlenkedik, ő maga bütyköli meg. A falon bekeretezett oklevelek sorjáznak, a pult mögött családi fotók az unokákról, dédunokákról. Hatalmas és (szó szerint) színes palettáját kínálja a minőségi kesztyűknek, lehet válogatni autóstól alkalmiig, diplomaosztóstól flitteres-csillogósig, fitneszestől puha, téli anyagkesztyűig. Lakatos Márk is nála vásárol, szerinte ő Budapest legjobb kesztyűse.

Látogatásunkkor épp egy német cég megrendelésére készített kesztyűket. Színészeknek lesz, mondta, mert itt sokkal olcsóbb, mintha ott csináltatnák. Nem bírtam megállni, végigsimítottam az egyiken és éreztem, milyen bársonyos a tapintása. Büszkén mosolygott: "hát ilyen az én kesztyűm! Bújjon csak bele!"

DSC_9668

DSC_9685

Gyakran érkeznek színházi megkeresések?

-A színházakból élek. Most már szinte az összesnek, Soprontól Pécsen át Budapestig, az Operettnek, az Operának én gyártom a kesztyűket. Nemrég a szegediek kértek békakesztyűt, úgy kellett megcsinálom, mintha tapadókorongok lennének rajta.

Magánmegrendelések is akadnak?

- Egyre kevesebb. Általában olyanok jönnek, akiknek extra kívánságuk van; autós kesztyűt például nagyon kevesen csinálnak úgy, mint én, úgyhogy aki meglátja, az nem tud ellenállni. Tudom, hogy a belvárosi üzletekben sokkal drágább, a sok külföldinek, akik ott megfordulnak, azoknak ez meg se kottyan. Az évek során egyre inkább lecsökkent a forgalom, egyszerű embereknek már alig adok el.

DSC_9715

DSC_9716

DSC_9723

Milyen volt a szakma anno, amikor kitanulta és fiatalon elkezdett dolgozni?

- ’59-ben végeztem az ipari iskolában, azóta csinálom a kesztyűket. Negyven éve lettem a magam ura, akkor sikerült kinyitnom ezt a kis boltot. Amikor kislányként elkezdtem, ez egy rettenetesen összezárt szakma volt, nem akarták az Istennek se, hogy egy fiatal közéjük kerüljön. A keresztszüleimnél tanultam ki, nekik nem volt gyerekük, odavettek a belvárosi üzletükbe, a Kristóf térre. De a keresztpapa is olyan volt, hogy ha szabott, behúzta az ajtót, nehogy meglássam, hogy csinálja...

Előtte nem volt más a jövőképe? Nem szeretett volna másik szakmában dolgozni?

- Én úgy utáltam varrni, hogy azt el nem lehet mondani. Állatorvos vagy állattenyésztő akartam lenni, de vidékre kellett volna kollégiumba menni és mivel nagyon szerettem a szüleimet, erre nem voltam hajlandó. Amikor az apai dédnagymamám meghalt, a keresztanyám, édesapám testvére megkért, hogy menjek be a keresztpapához az üzletbe, segítsek neki. No, hát be is mentem én a belvárosi üzletbe, bakancsban, sídzsekiben. Borzasztó volt, a keresztpapa, amikor meglátott, majdnem elájult, mindjárt szaladt át velem a ruhaboltba, hogy mégis valami üzleti fazonom legyen. Tizennégy-tizenöt éves lehettem. A belvárosban nagyon ment a kesztyű, akkoriban meg pláne; sok híresség megfordult nálunk, tévébemondónők, színészek, énekesek...

Egy idő után olyan hírem lett a környéken, hogy a Kígyó utcai kesztyűs is átjött megnézni, ki az a kislány, aki ilyen szép kesztyűket csinál. Persze maradtam a keresztmamáéknál, de néhány év után elvették tőlük az üzletet. Pilisborosjenőn próbálkoztak újra, oda is kijártam hozzájuk. Nagyban árultak a vidéki rövidárusoknak, de az üzlet végül mégis befuccsolt. Akkor otthon maradtam egy ideig, aztán elmentem ahhoz a kesztyűshöz dolgozni, aki annak idején el akart csalni a Kígyó utcába. Három év után terhes lettem az első kislányommal, de pocakosan még varrtam ott – hiába, egy fizetésből akkor sem lehetett ugrálni. Később, amikor aztán nagyobbak lettek a lányaim, már bedolgoztam a szövetkezetbe is, azt lehetett odahaza is csinálni. Az egyik gyerek az ölemben volt, a másik a hátam mögött, én meg varrtam a kesztyűt. Nem volt egyszerű, de legalább pénzt is kerestem.

DSC_9703

DSC_9733

DSC_9738

DSC_9741

Meddig ment ez így? Míg a gyerekek óvodások nem lettek?

- Nem mentek, otthon maradtak velem. Talán hetedikes volt a nagylányom, amikor mestervizsgát tettem, elvégeztem a KIOSZ bőrös szakosztályán. A főnökasszony nagyon megszeretett – egyszer megkérdezte tőlem, mit szeretnék csinálni, miután levizsgáztam. Mondtam neki, hogy egy kis boltot nyitnék. Akkor ő megígérte nekem, ha tud valamit, mindenképpen szól. Így is lett, egyszer hívott telefonon, hogy egy egykori cipészüzlet kiadó lenne. A mester meghalt, az özvegye pedig bevett engem ide bérlőtársnak. A Damjanich utca akkor még egészen másképp nézett ki, alig ment egy-két troli, a lombos fák alatt nagy kalapos, csinos nők sétálgattak... Először nem is tetszett az üzlet, olyan koszos kis suszterluk volt, semmi kirakattal. Pénzzé tettem mindent, amit csak lehetett, otthon összeszedtem az összes csirkém-kacsám, amiket neveltem, mind eladtam a Lehel piacon, úgy tudtam csak kifizetni a nénit – negyven éve ötvenezer forint sok pénz volt, pláne két gyerek mellett. Végül megvettem az üzletet, de anyagra már végképp nem futotta. Emlékszem, nejlon volt a divat, meg a csipke, behoztam hát az összes fehérneműt, hálóinget, abból szabtam a kesztyűket. De mind hófehér volt, a kirakatba is csak ezt tudtam kitenni. Szerencsére az utcában volt egy koszorús-fátylas hölgy, és amikor jöttek fel hozzá a vidéki esküvőiruha-kölcsönzősök, megakadt a szemük az én fehér kesztyűimen, rendeltek is belőle. Aztán volt, hogy az ekrü jött divatba, csakhogy nem lehetett kapni anyagot; kigondoltam, hogy kamillateát főzök, jó erőset, abba mártottam bele az anyagot. Ha oroszteába, akkor kicsit drapposabb lett.

Ennyi nehézség után hogyhogy nem tántorodott el attól, hogy megmaradjon a kesztyűknél?

- Nekem sosem volt könnyű az életem, de amit akartam, azt mindig elértem. Az, hogy a magam ura lehettem, nagyon sokat jelentett. Egy idő után elkezdtek keresni a színházak, lerajzolták, mit szeretnének és én azt megcsináltam.

DSC_9752

DSC_9761

DSC_9766

Mennyi időbe telik egy párt elkészíteni?

- Egy egyszerű, sima kesztyűnél mondjuk másfél óra a szabás, ugyanannyi a varrás, tehát három óra. A múlt héten kaptam a pécsi színháztól egy rendelést (Facebookon, hol másutt, az unokák elolvasták), hogy csütörtökre tölcséres anyagkesztyűk kellenek nekik a Kőszívű ember fiaira. Na, nekiállítottam a papát szabni, a lányom varrta kézzel a díszvarrást, én is szabtam-varrtam, és csütörtökre mind kész lett a sok kesztyű.

Sokáig kitartanak?

- Nagyon sokáig. Karácsony előtt bejött ide egy fiatalember; kiderült, hogy nálam vett kesztyűt még harminc éve, ipari iskolás korában. Az a kesztyű még mindig kesztyű, pedig hordta rendszeresen. Én csak kesztyűbőrrel dolgozom, ha más vacakot használnék, az hipp-hopp szétmenne.

Ahhoz, hogy ilyen tartós maradjon, ápolni is kell?

- Nem, nem lehet ápolni, csak tisztíttatni, ha elhozzák hozzám. Sokan bezsírozzák, de az hülyeség, semmit nem ér.

DSC_9731

DSC_9774

DSC_9683

Nincs segítsége az üzletben? Nem is volt?

- A családom segíthetne, de nincs rá mód. Nyolc unokámból kettőt elküldtem a bőripari szakközépiskolába, gondoltam, ideveszem őket tanulónak, a szakma minden csínját-bínját megtanítom nekik. De tanulónak nem vehettem fel egyiküket sem, mert ez már nem szakma, amióta kivették a szaknévsorból. Csak az alkalmazottjaim lehettek volna, na de most képzelje el: se szabni nem tudnak, se varrni nem tudnak, az állam felé több mint ötvenezer forint járulékot kellene fizetnem havonta. Azt nem bírom. Egy évig volt itt az egyik kislány, de hatszázötvenezer forint adóssággal zártam azt az évet. A lányom (51) most három órát van itt velem, de eleinte semmi pénzért nem csinálta volna, ő csak segítgetett itt nekem, tett-vett, a kezem alá dolgozott. Tavaly, amikor tüdőembóliát kaptam, a lányom nagyon megijedt, de úgy, hogy mindent elvállalt, amit hoztak. Komoly mennyiségeket csinált, azóta úgy belejött, hogy most már rendszeresen segít nekem. Nem is hagynak már engem dolgozni, csak déltől hatig. A lányom sem fiatal már, ötvenegy éves, de úgy néz ki, hogy ő lesz az, aki majd továbbviszi a szakmát, és ez a tudat nekem nagyon megnyugtató.

Tudja-e, mennyien űzik ma még ezt a szakmát?

- Egyáltalán nem tudok róla, hogy csinálják-e még. A színházak kétségbe vannak esve, azt mondják, mi lesz, ha én már nem leszek? Mindenkit lehet pótolni, de ha egyszer nincs, aki pótolna... hát mit csináljak, ha ez nem szakma.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk