SIKERSZTORIK
A Rovatból

A nagy Fördős Zé-sztori

Sokan rajonganak az ételeiért, de vajon ki ő és honnan jött? Ismerjétek meg a nem mindennapi történetét.


Egy ország ismeri az arcát, sokan rajonganak az ételeiért. De kicsoda Fördős Zé? Honnan jött és hová tart? A nagy Fördős Zé sztori következik.

unnamed (4)

- Már gyerekkorodban is a konyhában lógtál?

- Mielőtt rákattantam volna a főzésre, azelőtt kattantam rá a vendéglátóiparra. A nagymamám és az édesapám közösen vitték a 11. kerületi Alba Régia éttermet még a 70-es években. Én ide már kisgyerekkorom óta bejárkáltam, és megtetszett az az üzemi tevékenység, amit ott láttam. Nem a szakácsok munkájába, és nem is a pincérekébe, hanem magába a rendszerbe szerettem bele. Engem egy étterem menedzsmentje szippantott be, és bár ezt most csak felnőtt fejjel tudom így elmondani, akkor csak annyi történt, hogy öt évesen álltam ott, és bámultam, hogy ez mennyire csodás.

- A főzés akkoriban nem is érdekelt?

- Csak egy kicsit később. Édesanyám igazi háziasszony a mai napig, aki elmegy bevásárolni és hétköznap-hétvégén ebédet tesz a család elé. 8-9 évesen ez már engem is érdekelt, azt hiszem, ekkor írtam kézzel az első receptkönyvem. Persze, abban még kevés recept volt, de nagyon fontosnak tartottam, hogy a kókuszgolyó receptemet megörökítsem.

- Mi volt a legérdekesebb gasztroélmény a gyerekkorodból?

- Az egyik jellemző élmény a nyárhoz kötődik, amiket gyerekkoromban nagyszüleim balatoni nyaralójában töltöttünk. Az anyai nagymamám nyaralójába sokszor kettesben mentünk el, és tojásos nokedlit ettünk salátával. Ez az, amiből bármennyit, bármikor.

unnamed (2)

- Akkor inkább a magyaros vonal áll hozzád közel.

- Abszolút. Nem lehetett, de pénzünk sem volt arra, hogy utazzunk, így a gyerekkorom a Balcsiról és az éttermünkről szólt. Paprikás csirke, tojásos nokedli, hentes módra készülő kaják - a klasszikus magyar ételek a mai napig megdobogtatják a szívem. Nagy szomorúsággal tölt el például, hogy ezeket a kajákat se a menzákon, se a közétkeztetésben nem találod meg úgy, hogy megszeresd.

- Az iskola alatt azért csak dolgoztál pincérként is, nem?

- Idegenforgalmi középiskolába jártam, ami közel áll a vendéglátáshoz. A Xantusban komoly hangsúlyt fektettek arra, hogy a vendéget tiszteld. Azt tanították, hogy a vendéget meg kell érteni ahhoz, hogy ki tudd szolgálni, ez sokat gyúrt a szemléletemen. Ugyan volt itt is egy kevés főzés, de nem itt tanultam meg főzni. Ez volt az első alkalom, hogy nem édesanyám, hanem egy séf terelgetett a konyhában. Innen vendéglátó főiskolára mentem, ahol menedzsmentet kezdtem el tanulni, itt pedig beigazolódott az, hogy amire ötévesen rákattantam, az egy jó dolog.

- Mégsem lett éttermed.

- Sőt, nem is ezzel foglalkoztam. A kilencvenes évek közepére édesapámnak lett egy cateringes cége, ez a műfaj éppen ekkor kezdett beindulni. A multik kezdtek megerősödni, az ügyfeleknek és a dolgozóknak pedig sok bulit rendeztek. Apám eleinte 100-200, a vége felé már 1000-1500 fős bulikat szervezett. Én csatlakoztam hozzá és kábé az a felállás jött létre, mint tíz évvel azelőtt a nagymamám és apám között az étteremben. Engem az ügyfélszerzés izgatott. A főzés csak hobbi volt, például a házibulikban akartam nagyot aratni azzal, hogy én főzök is valami jót, nem csak chips van. Viszont ha hétre hívtam őket, akkor nem akartam hat előtt kezdeni a főzést, de le akartam aratni a babérokat a végeredménnyel. Így gyors de menő kajákkal kellett előállnom.

- Akkor a gasztroblog-mánia a házibulikból indult?

- Szép sztori lehetne, hogy ebből nőtte ki magát, de hazugság lenne. Az igazság szomorúbb. A családi vállalkozásunk tönkrement, a család pedig nagyot bukott vele. Ez azért volt nagyon szomorú, mert

mi sosem jutottunk el oda például, hogy vegyünk egy házat, mert mindig minden pénzt a vállalkozásba fektettünk vissza. A végén pedig hitelek, tartozások és pánik maradt.

Úgyhogy én beálltam egy rendezvényszervező céghez, aminek a legfőbb partnere az Electrolux volt. Nekik én kezdtem koordinálni a gasztrós eseményeiket. Lényegében az volt a feladat, hogy amikor kijött egy új sütő, csináltunk egy hatalmas bulit, ahová meghívtuk az akkori sztárséfeket, akik bemutatót tartottak a gépekkel, vagy együtt főztek a vendégekkel. Volt egy rendezvény, ahol az egyik szakács beteg lett és volt egy üres pult, nekem meg mondták, hogy ez úgyis testhezálló, álljak be. Ott én sem gondoltam volna, de felszabadult bennem valami, és én élveztem az estét a legjobban.

A többi standon csak úgy lement a főzés, nálam meg egy közösen piázós, szelfizős buli lett belőle.

Az öcsém is kallódott, ő egy multinak dolgozott, aztán egy hétvégén megváltozott minden. Lementünk a Balcsira, a naplementében két főnökre panaszkodás között egymásra néztünk, azt mondtuk:

“Ne már!” és elterveztük, hogy megcsináljuk a saját főzőműsorunkat. Ezt azóta a balatonvilágosi egyezménynek hívjuk.

- Ez a Szárnyas Ízvadász volt, nem? Ha jól tudom, nem abban a formában készült, mint eleinte terveztétek.

- Igen. Arra jutottunk, hogy önmagában, hogy én főzök nem elég, kell valami plusz, mint a külföldi hátizsákos, utazós műsorokba. Így becsatoltuk a hobbim, a siklóernyőzést is, amiből az lett, hogy minden rész elején felszálltam, valahol leszálltam, ahol főztem egyet, majd hazarepültem. Elküldtük egy csomó tévének. A Paprika TV-től nagy dicséretet kaptunk, de azt a választ, hogy nincs új műsorra pénzük. Feltettük tehát a netre, blog formájában. Aztán rögtön az első videót az Indexen kitették a címoldalra, mi meg csak kapkodtuk a fejünk, annyian nézték. Feltettünk még egy videót, majd egyszer csak jött egy e-mail, hogy mi lenne, ha együtt dolgoznánk az Index-szel.

unnamed (1)

- De ez még mindig ingyenmunka volt, nem? Hogy lett belőle hivatás?

- Az életben mindig egyszerre kell ügyesnek és szerencsésnek is lenni. Így voltunk ezzel mi is, amikor megkerestük az Electroluxot, hogy hátha finanszírozzák a videoblogunkat, mert az Index nem tudott fizetni érte. És láss csodát, pont akkor szóltak nekik Stockholmból, hogy minden országban kell gasztrovideós szponzorációkat kötni.

Kérdezték, lehetne-e hogy egy évet előre megvesznek? Hát, mondom… persze.

Win-win-win szituáció volt, az öcsémmel pedig felmondtunk és jöhetett a gyártás.

- Gondolom mindketten profi videósok voltatok…

- Az öcsém autodidakta módon tanult meg operatőrködni és vágni, de szépen lassan beletanultunk az egészbe. Mellesleg most ő gyártja az RTL-nek a Street Kitchent. Mi megnéztünk a rossz főzőműsorokat és megnéztük olyanokat, ami szerintünk jó. Kikockáztuk, visszatekertük, kielemeztük. Rengeteget dolgoztunk azon, hogy a képi világ menő legyen.

- Ez még mindig Szárnyas Ízvadász. Mikor lett Street Kitchen?

- Kitaláltuk, hogyha ez így működik az Electrolux-szal, akkor miért ne működne még más arcokkal és szponzorokkal. A Street Kitchen létrejöttéhez még csatlakoztak gasztrobloggerek; Havas Dóra, Jancsa Jani, Nagy Sanya, találtunk szponzort és az Index is segített, így létrejött egy közös brand.

- Ha a Street Kitchen az Index és a ti közös brandetek volt, hogy kerül a képbe az RTL Klub?

- 2014-ben történt meg az, amiért az egészet elkezdtük, és végre észrevett minket egy TV. Állítólag a tökös-lecsó videóm tetszett meg nekik, amin - mivel egy rendezvény miatt nem voltak otthon a késeim - bárddal vágtam fel a paprikát és a tököt. Személyesen Vidus Gabi és Hermann Pierre jöttek el tárgyalni, amit eleinte fel sem fogtam, mekkora dolog, hiszen ők a magyar televíziózás legbefolyásosabb tagjai közt vannak. Akire Pierre azt mondja, hogy menő, az menő. A beszélgetés során megjegyezte, hogy tök jó lennék az induló Konyhafőnök egyik zsűrijének, menjek be castingra. Két próbafelvétel volt, egy hónappal később már RTL-es műsorvezetőként forgattam a Konyhafőnököt. A forgatás alatt meg rögtön el is hívtak a Celeb vagyok, ments ki innen-be. Borzasztó gyorsan történt az egész.

- És arra rögtön igent mondtál, vagy azért volt benned némi kétség?

- Kicsit paráztam, hogy nagyon bulvár lesz, de igazából bíztam a készítőkben és nekem lett igazam. Ők nagyon profin építik a karaktereket, nem csinálnak olyat, hogy egy sikeres produkció arcát szétrombolják.

unnamed (3)

- És mi lesz ezután?

- A következő kihívás, hogy a Farm műsorvezetője leszek. Izgalmas lesz nagyon. Amúgy nagyon rá vagyok kattanva a műsorvezetésre, szeretném komolyabban és hosszabb ideig is csinálni, szerencsére a visszajelzések is pozitívak. A Konyhafőnökkel kapcsolatban az az érzésem, hogy hosszú élettartamú műsor lesz, a brit verzió például már 10 éve megy és még mindig imádják.

- Gyerekkori álmod az éttermi menedzsment, most már egy ország ismeri a neved. Nagyon adja magát a kérdés: mikor lesz éttermed?

- Ez a dolog már-már irritálóan adja magát. A kisagyamnak van egy nyúlványa, ami folyamatosan viszket, hogy legyen egy éttermem.

Ha nem lettek volna azok a kudarcok, amiket a családi vállalkozásunkkal átéltünk, már rég nyitottam volna egyet, de egyelőre azok visszatartanak. Akkor mindent elvesztettünk, még a nagymamám házát is be kellett dobni, emiatt óvatos vagyok. Jelenleg nagyon elhivatott vagyok, és szeretem a munkám, minden időmet lefoglalja a Street Kitchen és az RTL, meglátjuk, mit hoz a jövő, egyelőre beérem a saját szakácskönyvvel.

Ha érdekesnek találtad a cikket, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk