SIKERSZTORIK
A Rovatból

18 évesen saját reklámügynökséget alapított, ma már a legnagyobb cégek az ügyfelei

Breuer Péternek elege lett abból, hogy a reklámok képtelenek megszólítani a generációját. Sosem tanult marketinget, de úgy döntött, saját kezébe veszi a dolgot.
Láng Dávid - szmo.hu
2018. január 16.



Az egyes korosztályok között mindig is voltak különbségek, azonban a generációs szakadék az utóbbi egy-két évtizedben elképesztő méreteket öltött. Manapság nemhogy az idősebbek, sokszor még egy huszonéves is teljesen másképp gondolkodik és más dolgok foglalkoztatják, mint egy tinédzsert. De mivel utóbbiak is fogyasztanak, a reklámozóknak valahogy meg kell szólítaniuk őket. Ennek eredménye viszont gyakran inkább kínos, mint hatásos.

Breuer Péter két éve meglátta a piaci rést, és squ.Ad néven elindította saját ügynökségét – előképzettség nélkül, mindent nulláról felépítve.

Ma már Magyarország legismertebb márkáinak népszerűsítésén dolgozik egy olyan csapat élén, akik valóban beszélik fiatalok nyelvét, hiszen ők maguk is 16-22 év között vannak.

Néhány hete a budapesti TEDxYouth konferencián tartott előadást, ennek főpróbáján beszélgettünk.

– Mikor merült fel először benned, hogy a reklámok többsége nem a te generációdnak szól?

– Kicsit pontosítanék: úgy gondolom, hogy szándéka szerint nagyon sok reklám szólna nekünk, és próbálna bennünket elérni, de nem járnak sikerrel. Először talán akkor éreztem ezt, miután leérettségiztem és elkezdtem egyetemre járni. Elég sokat mozogtam Budapesten, így nap mint nap jöttek szembe a köztéri reklámok, de egyáltalán nem volt az a benyomásom, hogy értenék, ki vagyok és mi foglalkoztat.

breuer3

– Mi volt a gond?

– Legtöbbször azt látom, hogy nagyon erőlködnek a fiatalos nyelvezet és a képi világ eltalálásával, de sokkal inkább izzadságszagú lesz az eredmény, mint hiteles.

Egyszerűen érződik rajtuk, hogy egy 40 év körüli ember találta ki őket, aki egy 16 éves fejével próbált gondolkodni. Ebből pedig ritkán sül ki jó dolog, hiába volt az a szándék.

– Egyáltalán a reklámok mekkora részének a célcsoportja ez a korosztály?

– Én úgy tapasztaltam, hogy nagyjából 30 százalékot tesz ki. Tehát mindenképp meghatározó, főleg mivel maga a halmaz kicsi, nagyjából a 15-25 évesek tartoznak bele. Hozzáteszem, hogy sokszor pont ez a behatárolás a téves: a reklámok jó részét a 18-30 éves korosztálynak szánják, holott egy 18 éves ember alapjaiban különbözik egy 30 évestől. Egyszerűen nem lehet egy kalap alá venni őket. A mai tizenéves korosztály gondolkodása teljesen más, sokszor előfordul, hogy már ebben a korban elkötelezzük magunkat egy adott termék mellett. És ha megszokjuk, akár évtizedekig kitartunk mellette. Ezért fontos már egyből abban a pillanatban megszólítani bennünket, amikor elkezdünk önálló döntéseket hozni.

A médiafogyasztási szokásokra szintén muszáj odafigyelni, hiszen lehet bármilyen kreatív egy kampány, ha nem jut el a célcsoporthoz. Előfordult, hogy azzal mentünk oda egy nagy céghez: tök jó az alapötlet, amit kitaláltak, de semmi értelme annak, hogy tíz-, sőt akár százmilliókat költsenek tévés reklámidőre, mivel a mai 16 évesek nem néznek tévét. Ezzel a ténnyel viszont a szakmában nagyon sokan nincsenek tisztában, mert magukból indulnak ki.

A teljes TEDx-es előadás:

– Mennyiben befolyásolja egy reklám koncepcióját, hogy rendelkezik-e önálló keresettel az, akinek szól? Ezen a téren azért van különbség a 15 és 25 évesek között is.

– Ez érdekes kérdés, nem lehet rá általános választ adni. Csináltunk például toborzókampányt egy biztosító-társaságnak, ott nyilván nem volt szempont az önálló kereset, mivel pont munkaerőt kerestek. Viszont a Budapesti Gyógyfürdőknek is dolgoztunk, és ott azért már éreztük, hogy a célcsoportnak egy olyan részét kell megszólítanunk, aki ki tud – és hajlandó is – fizetni kb. 3000 forintot a belépőre. Az üzenetet már ehhez lehet illeszteni.

És itt válik nagyon fontossá a csapatunk összetétele: például ha azt vesszük alapul, hogy a célcsoport a 18-25 közötti, stabil anyagi háttérrel rendelkező, fővárosi egyetemisták, közülünk ez 3 vagy 4 emberre is teljes mértékben illik. Ezért aztán sokkal őszintébb ötletek születnek a kreatív háttérmunka során.

De ugyanez volt a helyzet a Metropolitan Egyetemnek készített felvételi kampányunkkal: amikor megbízást kaptunk rá, a tízfős csapatból öten még érettségi előtt álltak. Azt hiszem, ez a mi igazi versenyelőnyünk.

squad2

– Hogy állt össze a csapatod?

– A toborzást gyakorlatilag egyedül kezdtem bő két évvel ezelőtt. Nyilván ilyen korban a szakmai előképzettség még nem lehetett tényező, ezért csak annyit kötöttem ki alaptulajdonságként, hogy az ideális jelöltet érdekelje a vizuális kommunikáció. Rengeteg időm ráment a kiválasztásra, mivel tudtam, hogy maga az alapötlet – fiatalok találnak ki reklámokat fiataloknak – nagyon könnyen lemásolható, ezért csak akkor lehetünk sikeresek, ha a legjobb emberek kerülnek a csapatba. Három hónap alatt szerintem legalább 200 emberrel beszéltem, nyilván ismerősökkel kezdve, de

folyamatosan kutattam a népszerű blogok és Instagram-oldalak után is, és amiben láttam potenciált, annak megkerestem a tulajdonosát. Hiszen aki egy ilyen felületen jól át tudja adni, amit szeretne, az miért ne tudná a reklámszakmában is kamatoztatni az akár ösztönös tudását?

De elmentem slam poetry estekre és középiskolákba is. Rengeteg beszélgetés után végül sikerült 30 emberre szűkíteni a kört, velük csináltunk egy személyes castingot. Itt már szempont volt az is, hogy én tudtam magamról, hogy megvan bennem a kreativitás és a lendület, ami egy ilyen projekthez kell, ugyanakkor a reklámszakmához nem sokat értek. Ezért már a legelején két profi, nagy múltú reklámügynökséggel kezdtünk együtt dolgozni. Tőlük kapjuk a tapasztalati tőkét, rendszeresen szervezünk továbbképzéseket, ahol a munkatársaik adnak elő a mi csapatunk tagjainak.

breuer2
Youth Marketing Fórum az Ankertben, a Kreatív és az Iskolamarketing szervezésében.

Youth Marketing Fórum az Ankertben, a Kreatív és az Iskolamarketing szervezésében

– Hányan vagytok most?

– Jelenleg nyolcan, ami szerintem épp ideális létszám. Folyamatos a cserélődés, mivel ha az ember 2-3 évig foglalkozik reklámokkal, óhatatlanul elkezd sémákban gondolkodni. De én eleve egyfajta ugródeszkának gondolom ezt az ügynökséget: aki mondjuk nálunk dolgozik 19 és 22 éves kora között, részt vesz x számú projektben, találkozik y kreatív igazgatóval, utána sokkal könnyebben talál munkát máshol, így továbbléphet a karrierjében.

– Te hogy állsz ehhez a kiöregedés dologhoz? El fog jönni a pont, amikor ott hagyod a saját céged?

– Mondanám, hogy én vagyok a kivétel, de ha még mondjuk 2 vagy 3 évig csinálom, szerintem el fog jönni a pillanat az életemben, amikor úgy döntök, hogy itt az ideje valami új kihívást keresni. Nagyon sokat tanultam már eddig is, rengeteg tapasztalatot adott, hogy 18 évesen saját ügynökséget alapítottam, ugyanakkor nem szeretnék tartósan benne ragadni Egyelőre viszont még nagyon élvezem és minden erőmmel benne vagyok.

– Mi az ügynökség üzleti háttere? Projektalapon, vállalkozóként dolgoztok?

– Igen, így működik a dolog. Vannak egyrészt közös munkáink a két nagy ügynökséggel, akiket korábban említettem. Ők sokszor kapnak olyan megkereséseket, ahol a célcsoport a mi korosztályunk. Ezekben az esetekben mi dolgozzuk ki a kreatív koncepciót és mi hozzuk az ötleteket, szinte teljesen szabad kezet kapva. És olyan ügyfelek is vannak, akiket direkt módon mi keresünk meg, vagy épp ők bennünket.

– Mennyire ér fel ez egy főállással, egyrészt a ráfordított idő, másrészt bevételek terén?

– Mindkét szempontból annak tekinthető, bár én még egyetemre is járok mellette. Megélek belőle, de rengeteg időt is fektetek bele. Heti 40 óránál biztosan többet dolgozom, és legalább 30 órát töltök az egyetemen.

Felkelek mondjuk hajnali fél 6-kor, dolgozom 2 órát, aztán bemegyek az óráimra, ott vagyok 8-tól 2-ig, majd este 10-ig lehet tovább dolgozni. Ez nyilván nem menne úgy, ha kizárólag munkaként gondolnék rá, és nem volna ugyanannyira a szenvedélyem is.

the squ.Ad (@thesqu.ad) által megosztott bejegyzés,

squad1

– Mi a helyzet a hobbikkal, szórakozással? Beleférnek ebbe a feszes napirendbe akár csak minimálisan?

– Nem vagyok egy antiszociális gyerek, de persze muszáj kompromisszumokat kötnöm. Ha este 10-kor végzek a munkával, már nehezen tudom rávenni magam, hogy elmenjek mondjuk sörözni, inkább csak bedőlök az ágyamba. Ezzel együtt a családi és baráti kapcsolatok nagyon fontosak számomra: próbálok folyamatosan figyelni rá, hogy ne hanyagoljam el őket, de néha elég nehéz az egyensúlyozás. Az tesz igazán boldoggá, ha egyiket sem kell háttérbe szorítanom a kettő közül.

– Ha ennyire megtaláltad magad a reklámszakmában, miért matematikát tanulsz? Nem lenne sokkal könnyebb egyszerűen ott hagynod?

– A matematika szerintem nagyon hasznos dolog. Amikor elkezdtem tanulni, eleve tudtam, hogy érdekel, de nem ez mozgatja az egész életemet. Tehát biztosan nem szeretnék matematikus lenni. Viszont

ad egyfajta speciális logikát és gondolkodásmódot, ami rengeteget segít a mindennapok során, a munkámban is.

És úgy gondolom, hogy kevés ilyen jól működő szak van a magyar egyetemeken, mint az ELTE matek.

– Marketing tanulmányokon soha nem gondolkodtál?

– Nem, már csak azért se, mivel bár részt veszek én is a kreatív folyamatokban, sokkal inkább a szervezés és az ügynökség összefogása a feladatom. Emellett, ahogy említettem, a két partnerügynökségünk dolgozói heti szinten tartanak nekünk fejtágítást, amiből mindannyian rengeteget tanulunk. Szerintem hatékonyabb is, mivel ők tényleg terepen mozognak, míg egy egyetemi oktatónak sokszor kevésbé van friss gyakorlati tapasztalata.

– Amikor elindult a cég, és ott álltatok 17-18 évesen referenciák nélkül, hogyan tudtátok elérni, hogy a potenciális ügyfelek komolyan vegyenek benneteket?

– Ez valóban sokszor problémát jelentett, hiába vittünk jó ötleteket. Meghallgattak bennünket figyelmesen, de azért a vége csak az volt, hogy megbízást nem mertek adni. Nyilván nagy segítség volt ezen a téren is a két ügynökséggel való együttműködés, hiszen ők egyrészt legitimáltak bennünket, másrészt projektek is jöttek általuk.

– És ők elsőre elfogadtak benneteket?

– Szerencsére nagyon nyitottak voltak rá, de eleve azzal érveltem, hogy nekik is hasznos volna az egész, nemcsak nekünk. Hiszen a tapasztalati tőkéért és a támogatásért cserébe kapnak egy fiatal látásmódot. Így onnantól, ha ezt a korosztályt akarják megszólítani, biztosak lehetnek benne, hogy tényleg átmegy az üzenet. Szóval tipikus win-win szituáció volt mindkét fél számára, kölcsönösen tanultunk egymástól.

– Melyik eddigi munkátokra vagy a legbüszkébb?

– Talán arra, amikor a Zwacktól kaptunk megbízást a Kalinka Gold bevezető kampányára. Ugyebár a márka fő versenytársa a Royal, nagyon sokan azt választják a kettő közül. Ezért találták ki, hogy behoznak egy prémiumként pozicionált terméket, a Kalinka Goldot, direkt fiataloknak szánva. A cél az volt, hogy magával felfelé húzza a konkurenciával szemben a sima Kalinka imidzsét is. A megbízást három nagy ügynökséggel versenyezve nyertük el, amelyek között az ACG is ott volt, így különösen büszke vagyok rá. Miután megtartottuk prezentációt, egy pillanatra megálltak, és láttuk rajtuk, hogy érzik, hogy itt valami teljesen új látásmódról van szó.

A koncepciónk lényege egyetlen mondat volt: „Én vagyok én – ez pedig a vodkám”. A gondolat mögötte pedig az, hogy a Kalinkával szemben sokakban élt egy negatív prekoncepció, miszerint ez egy gyenge minőségű vodka. Mi viszont azt üzentük, hogy aki megveszi, az igenis büszke a döntésére, és nem érdekli, ha mások ennek az ellenkezőjét gondolják. Egyéniségeket akartunk ábrázolni, akik kiállnak a választásuk mellett. A vizuális stílus, a reklámokban szereplő emberek öltözködése is ezt támasztotta alá.

Szerintem ilyen a generációnk: büszke arra amit csinál, és sokkal kevésbé dönt társadalmi elvárások és külső vélemények hatására, mint a saját elhatározása alapján.

– Miből látszott, hogy bejött a kampány? Az eladások visszaigazolták?

– Azok is, illetve még inkább a visszajelzések. Amikor beszélgettem emberekkel, és szóba került a munkám, nyilván elmeséltem azt is, hogy legutóbb épp ezen a kampányon dolgoztunk. És csupa olyasmi volt a reakció, hogy „nahát, tényleg? Azt láttam, nagyon tetszett!” Ezek a személyes vélemények minden másnál fontosabbak számomra: amikor látom, hogy valakinek a korosztályomból tényleg átment az üzenet.

kalinkagold

– Miben látsz még kihívást, kikkel dolgoznál szívesen együtt?

– Nagy vágyam egy telekommunikációs ügyfél, volt is rá próbálkozás a Telenorral. Elmentünk hozzájuk vagy háromszor, tartottunk prezentációt egész sor ötlettel, és úgy tűnt, be is jön nekik a dolog. Beletettünk egy csomó energiát, de hiába: a végén nem hittek bennünk eléggé, így nem lett megegyezés, pedig szerintem kimondottan sokat nyertek volna vele.

Ez a terület kiemelten fontos a mi korosztályunk számára, hiszen mi már szinte telefonnal a kezünkben nőttünk fel. Ha valamiben, ilyen téren tényleg sokkal hitelesebb üzeneteket tudunk átadni, mintha egy 30-as, vagy 40-es ember találná ki a nekünk szóló kampányt.

Remélem, hamarosan lehetőséget kapunk rá, hogy megmutassuk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk