hirdetés

PROVIDENT OTTHONI TIPPEK

Forró italok hideg napokra

Elő a kedvenc bögréddel, töltsd meg egy saját készítésű forró italkülönlegességgel, fészkelődj be a nappaliban egy kényelmes fotelbe, és élvezd az ízek harmóniáját! Mutatjuk a recepteket.
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. október 30.

hirdetés

Ahogy haladunk befelé az őszbe, és kezdünk megbarátkozni a gondolattal, hogy a meleg napokat jövő nyárig nélkülöznünk kell, úgy kerülnek elő a szekrényből a melegebb ruhadarabok – és a konyhából a testet-lelket melengető, gőzölgő italok. Hogy ez az időszak számodra is könnyebb és örömtelibb legyen, összegyűjtöttünk néhány tuti receptet a hűvös napokra. Elő hát a kedvenc bögréddel, töltsd meg egy forró itallal ízlésed szerint, kuckózz be a nappaliban egy kényelmes fotelbe, és élvezd az ízek harmóniáját! Ha ezen kívül szeretnél még Otthoni tippekről olvasni, látogass el a Provident blogjára!

Kép forrása: Pixabay, Dana Tentis

Chai latte – ínyenceknek

Ez az eredetileg indiai ital annyira ravasz, hogy tuti levesz a lábadról az első korty után. Alapja egy sűrű fekete tea, amelyet főként fahéjjal és gyömbérrel fűszereznek, sűrű tejjel dúsítanak, valamint egyéb keleti fűszerekkel egészítenek ki.

Elkészítése: Személyenként 2 dl vizet és 1 dl magas zsírtartalmú tejet forralj fel. Közben tegyél egy kannába fejenként egy teáskanál fekete teát (legjobb az Assam tea a célra, de kapható már alapból fűszerezett chai tea is), és keverd össze a következő fűszerekkel: fahéj, gyömbér, szerecsendió, csillagánizs, kardamom. Arra figyelj, hogy a fahéj és a gyömbér adja a karaktert, a többi fűszer ne nyomja el ezeket. Tegyél hozzá személyenként 1-2 teáskanál barna nádcukrot, és amikor felforrt a víz-tej keveréke, öntsd rá a fűszeres teára. 4-5 perc állás után szűrd le a chai lattét, és tálald a kedvenc bögréidben vagy díszes poharakban. Tovább gazdagíthatod, ha tejhabot is készítesz hozzá, vagy fele víz – fele tejjel készíted.

Kép forrása: Pexels, R. Fera

Forró csoki – ezer kaland

hirdetés

Ahány ház, annyi forró csokoládé recept – mondhatnánk. Amiben megegyeznek: a forróság és édesség. Amiben pedig különböznek, attól érzed úgy, hogy a forró csokoládé megunhatatlan és örök. Neked melyik a legújabb kedvenced?

Alaprecept: Melegíts egy lábosban személyenként 2 dl tejet. Közben fejenként 2-3 evőkanál forró vízben oldj fel annyi tejcsokoládét, hogy sűrű, krémes állagú legyen (kb. 5-6 dkg/fő). Ezt alaposan keverd össze a forró tejjel, és tálald hőálló üvegpoharakban tejszínhabbal dúsítva, kakaóporral vagy fahéjjal megszórva.

Variációk: Kipróbálhatod fehércsokoládéval vagy különféle ízesítésű étcsokoládékkal, pl. narancsos, chilis vagy mentás, - ilyenkor szükség lehet még egy kis cukor hozzáadására is. Tej helyett használhatsz mandulatejet is, megbolondíthatod a forró csokoládét kávéval, sós karamellával, és a fűszerezéssel is játszhatsz kedvedre. Így kikísérletezheted a saját kedvenc forró csokoládédat.

Kép forrása: Pexels, Karolina Grabowska

Gyömbértea – a gyökér ereje

A gyömbér az ázsiai konyha nélkülözhetetlen kelléke a maga csípős, mégis édeskés, fanyar ízével. Tele van antioxidánssal, a belőle készült tea bevethető megfázás, köhögés, torokfájás idején, jótékonyan hat az emésztésre, de megelőzésként is remek segítség lehet az immunrendszered számára. Érdemes a zöldségeshez beszaladni egy darabka friss gyömbér gyökérért, amely aztán otthon légmentesen tárolva hetekig eláll a hűtőben.

Elkészítése: Személyenként kb. 1 cm-nyi darabkát vágj le, késsel hámozd meg, aprítsd kisebb darabokra, vagy egyszerűen reszeld le. Tedd fel 3-4 dl vízzel főni a tűzhelyre néhány szegfűszeg és egy rúd fahéj társaságában. Főzd forrástól számítva 10 percig, szűrd le, majd tálald mézzel és citrommal. Ínyencek tehetnek bele 2-3 szem zöld kardamomot is, ettől még keletiesebb lesz az íze. Aki szereti, az pedig a végén kikanalazhatja és elrágcsálhatja a megfőtt gyömbérdarabkákat.

Kép forrása: Pexels, Polina Kovaleva

Fűszeres almalé – a jolly joker

Ez az ital a forralt bor alternatívája, amely nemcsak a gyerekek körében, de a felnőtteknél is garantált sikert fog aratni. Nem kell hozzá más, mint jó minőségű almalé (lehetőleg 100%-os), és némi fűszer.

Elkészítése: Személyenként kb. 3 dl almalevet önts bele egy lábosba, és tedd fel a tűzhelyre főni. Adj hozzá szárított narancs- és citromhéjat, szegfűszeget, ánizst, pár szem kardamomot, egy fahéj- és egy vaníliarudat vagy egy kis vaníliaaromát. Ha szereted a gyömbér ízét, abból is tehetsz bele egy pici darabkát. Amennyiben nem elég édes az almalé, a végén kikerekítheted egy kis cukorral.

További Otthoni Tippekért látogass el a Provident blogjára!

Címkép forrása: Pexels, Alix Tim


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
PROVIDENT OTTHONI TIPPEK

Így tartsd meg az újévi fogadalmaidat!

Több pénzt teszek félre, lefogyok, megtanulok egy nyelvet – ezek a leggyakoribb fogadalmak. De mit tegyél, hogy így is legyen?
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. december 20.

hirdetés

Az új év kezdete sokaknál egyet jelent az új tervekkel, fogadalmakkal, azonban az ilyenkor megtett fogadalmak nagy része hamar elbukik, ahogy alábbhagy a lelkesedés és visszatérnek a sietős hétköznapok. Lefogyok, elkezdek sportolni, leteszem a cigit, megtanulok egy nyelvet, hangszeren játszani, több pénzt teszek félre… Ezek és ezekhez hasonlók a legnépszerűbb ígértek, ám ezek betartása sok időt és energiát igényelnek, így nem mindegy, hogyan vágsz bele a betartásukba. Ha ezen kívül szeretnél még Otthoni tippekről olvasni, látogass el a Provident blogjára!

Egyszerre csak egyet

Bár nagyon vonzónak tűnik ilyenkor egy sereg vágyálmot felvonultatni fogadalomként, azonban többnyire pont ezekből a szabadkozásokból nem lesz semmi, hiszen nem lehet egyik napról a másikra gyökeresen mindent megváltoztatni. Éppen ezért válassz ki egyszerre csak egyet és annak a végrehajtására fókuszálj.

Fogalmazd meg a pontos célt és készíts tervet

Nem elég, ha megfogadod, hogy idén lefogysz vagy több pénzt teszel félre. Ilyenkor a legjobb, ha konkrétan megfogalmazod a célodat és kitalálod, miként érheted el azt. Például, ha pénzt szeretnél spórolni, nem elég, hogyha kiteszel egy perselyt. Találd ki mennyit szeretnél félretenni vagy mire szeretnéd költeni a megtakarított pénzt. Felújítanád belőle a lakást, netán nyaralni mennél belőle? Számold ki, mennyi pénzre van szükség az adott célodhoz és havi szinten ehhez mennyit kell megtakarítanod, majd kövesd a költéseidet és ezek alapján tégy félre minden hónapban. Ugyanez igaz a fogyásra is, hiszen motiválóbb lesz, ha kitalálod, hogy mihez mérd a sikerességedet. Tűzd ki mennyit szeretnél leadni vagy melyik ruhádban szeretnéd újra csinosan érezni magad és ennek megfelelően alakíts ki egy étrendet magadnak.

hirdetés

Haladj apróbb léptekkel

A tervedet bontsd kisebb szakaszokra, hogy könnyebben betarthatóak legyenek a lépések és időben is tud mérni miként haladsz. Ezekhez apróbb jutalmakat is kitalálhatsz magadnak. Például, ha az a célod, hogy lefusd a félmaratont motiválhatod magad azzal, hogy az első 10 km után megjutalmazod magad a kedvenc sütiddel vagy beszerzel valamilyen futáshoz szükséges holmit.

Alakítsd szokássá

Ha valamit rendszeresen csinálsz, előbb-utóbb szokásossá válik és egyre könnyebb lesz teljesíteni. Ám addig megkövetel némi önfegyelmet. Általában egy cselekvés két-három hét után épül be a napi rutinba. Ilyenkor különféle emlékeztető cetlik vagy applikációk is segítségedre lehetnek, hogy ne feledkezz el a napi kitűzött feladatodról. Például, ha azt fogadtad meg, hogy minden nap foglalkozol egy picit a nyelvtanulással egy erre szolgáló applikáció hasznos lehet, ami minden nap emlékezet rá, hogy elvégezd a leckédet. Vagy ha azt szeretnéd, hogy sokkal nagyobb legyen a lakásban a rend, írj emlékeztető cédulát egy apróbb feladattal olyan helyre, amit reggel elsőként meglátsz.

Ne légy túl szigorú önmagaddal

Természetes, hogy az út során bakizol, ez azonban nem jelenti azt, hogy fel kellene adnod. Lehet, hogy becsúszott a fogyókúrába egy kis bűnözés, picit többet költöttél, mint tervezted vagy éppen kimarad pár napnyi lecke vagy edzés. A lényeg, hogy a kis botlások ne tartsanak vissza, hiszen ez nem jelenti azt, hogy fel kéne adnod a célodat. Ezekből a hibákból tanulhatsz, tudod, hogy mik lehetnek a buktatók és segítenek jobban koncentrálni a jövőben. Ha kell módosíthatsz ilyenkor a terveken vagy csak visszatérhetsz az eredeti tervhez. A lényeg, hogy ne légy túl szigorú önmagadhoz és ne büntesd magad a hibáidért vagy állíts fel miattuk olyan célokat, amik elkedvetlenítenek vagy nem kivitelezhetők, például, hogy akkor legközelebb dupla távot futsz.

További Otthoni Tippekért látogass el a Provident blogjára.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: