Tarlós: bezárható a libegő, elhagyható a fogaskerekű, összevonható a MÁV és a Volán
A Népszava azt írja, hogy a birtokába került egy levél, amit Tarlós István, Budapest előző főpolgármestere írt Orbán Viktornak.
Tarlós István jelenleg Orbán Viktor személyes főtanácsadójaként dolgozik. A Magyar Nemzetnek adott interjúban idén januárban azt mondta, hogy a közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottként a közlekedési és közmű-infrastruktúrák nagyberuházásainak véleményezése az egyik feladata.
Másrészt állandó kapcsolattartó lesz a kormány, a miniszterelnök és a mérnöktársadalom, elsősorban a mérnöki kamara között. A megbízása pedig kiegészült néhány, az önkormányzatisággal összefüggő kérdéssel is.
A Népszava cikke szerint a volt főpolgármester a levél elején hangsúlyozza, hogy a felsorolásban nem állított fel fontossági sorrendet, elképzeléseit az egyszerűség kedvéért ömlesztve írja le. A javaslatai a koronavírus-járvány kapcsán születtek.
A levél két héttel az ingyenes parkolásról szóló kormányrendelet aláírása előtt született, és ebben Tarlós István is az ingyenes parkolást javasolja.
"Időben elcsúsztathatónak, de akár véglegesen elhagyhatónak tartja a fogaskerekű-projektet, mondván kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető és autóbusszal könnyedén kiváltható.
Egyébként is nem kell folyton a kötöttpályát preferálni" - írja a Népszava a levél tartalmáról.
"Szintén felejthetőnek tartja a libegő megújítását, sőt szerinte be is zárható, mivel megszűnőben az érdeklődés iránta.
Elvethetőnek tartja az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is, mert nagyon drága és nem gazdaságos.
Halaszthatónak tartja az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, a 2-es villamos vonalának felújítását és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is"
"Felgyorsítaná viszont a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését, lévén ez most a leginkább támogatandó közlekedési beruházás. Elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását is, mégpedig az eredeti nyugati és északi nyomvonalon. Az autós közlekedést részesíti előnyben az a javaslat is, amely szerint átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését."
A levélben a lap szerint a következő javaslat is szerepelt:
"Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne".
A Népszava azt írja, hogy megkereste Tarlós Istvánt ez ügyben, de közölte, hogy nem kíván nyilatkozni.