Szőrtelenítés helyett adakozásra buzdít egy internetes kampány
Képzeld csak el, milyen jó lenne, ha a fontos ügyekre olyan egyszerű lenne előteremteni a pénzt, mint hagyni, hogy nőjön a testünkön a szőr. Egy ausztrál szervezet most a családon belüli és a szexuális erőszak áldozatainak gyűjt adományokat úgy, hogy
az adakozókat arra kérik: borotválkozás helyett ajánlják fel az összeget, amelyet szőrtelenítésre költenének.
A Legyél Szőrös Februárban (Get Hairy in February) nevű ausztrál kampány azért egyébként dupla élű: egyfelől az a célja, hogy pénzt gyűjtsenek a szexuális és családon belüli erőszak áldozatainak, másfelől arra is felhívja a figyelmet, hogy a nőknek egyáltalán nem kötelessége, hogy megszabaduljanak testszőrzetüktől.
– idézi a kezdeményezés igazgatóját, Alex Andrewst a Mashable.
„Hogy miért? Mert 1915-ben egy óriási azt állította a reklámkampányában, hogy a nők lábain és hónalján lévő szőr ’csúnya’ és ’zavaró’.”
A civil szervezet február 1-jén kezdte a gyűjtést, hogy a Pont Alapítványon (Full Stop Foundation) keresztül adományozásra ösztönözzön nőket és férfiakat egyaránt, a világ minden részéről.
A kampány egy nap alatt nagyjából 5000 dollárt, vagyis közel másfél millió forintot gyűjtött össze,
hogy segítse a nőket ért erőszak elleni küzdelmet – írták a szervezők a Mashable kérdésére. „175 ausztrál nő regisztrált, hogy február során növeszteni fogja a szőrét” – fűzték hozzá.
A dolog annyira népszerűvé vált, hogy van olyan hölgy, aki az Instagrammon buzdít másokat: „Ha adakoztál a Movemberre, amikor a fiúk növesztettek zavarba ejtő szakállt, ez is egy jó ügy az adományra” – írja, utalva a prosztatarákra való figyelemfelhívó akcióra, amelyet minden novemberben megszerveznek világszerte. „Most csupaszra szőrtelenítettem magam, a lábamról majd posztolok egy fotót, ezután egy hét múlva is, hogy láthassátok, miként haladok” – fejezte be így bejegyzését egy Margaret Gately nevű felhasználó.
Függetlenül attól, hogy kinek mi tetszik, az bizonyos, hogy a nők a divatcégek és borotvagyártók nyomására kezdték szőrteleníteni magukat, hogy így ne csak a lakosság felének tudják eladni a termékeiket.
Bár az igaz, hogy már az ókorban sem volt ismeretlen jelenség a csupasz női láb és az újkorban is megjelent néha trendként,
általános divattá csak az első világháború környékén vált.
Címkép: Instagram
Ha tetszik a kezdeményezés, kattints a megosztásra!