FELFEDEZŐ
A Rovatból

Egy osztrák hentes néhány mondattal helyretette az egész GDPR-hisztériát

Ennyit erről... :D
Petra cikke a DeLuxe blogon - szmo.hu
2018. június 06.



A Luxus? Álom? egy olyan blog, ami a luxusról, az álmokról, a csillogásról szól, ami nem mindig a pénzt jelenti.

Aki benne pörög a vállalkozói világban, immár hónapok óta GDPR lázban ég. Május 25-én életbe is lépett egy törvény, amely lebutítva arról szól, mindenki, aki vállalkozik és valamilyen szinten akár online mivoltában, akár offline módon, de kezeli az ügyfelei, vásárlói személyes adatait, nevét, köteles a GDPR törvénynek megfelelő módon eljárni.

Ezért van az, hogy az elmúlt hetekben csőstül kapod a hírleveleket, hogy iratkozz fel ismét. Ezért van az, hogy egy-egy áruházban, ahol rendelkezel törzsvásárlói kártyával, ismét ki kell töltögetned az adatokat és újfent rá kell bólintanod arra, hogy az adott üzlet kezeli a nevedet.

Magyarországon a komplett kis- és középvállalkozói szektor bolondult meg a törvény kapcsán, igazi GDPR szakértőnek szerintem még az EU-s törvény kiötlői sem voltak nevezhetőek, de legalább akadt pár önkéntes szaki, aki súlyos százezrekért feltolta a GDPR három sort egy-egy cég-blog-kézműves-vagy bármilyen szolgáltató céges honlapjára.

GDPR mémek, gifek tarkították a napjainkat és szerintem már mindenki tépte a haját a dátum közeledtével.

Jelentem: május 25-ét sikeresen túléltük és már ezerrel láthatóak az adatkezelési izék a weboldalakon.

No, de egy osztrák, pontosabban egy salzburgi hentes állati pofásan oldotta meg ezt a görcstörvényt. Kirakatukba kikerült a fenti írás, amely szabad fordításban ennyit tesz:

"Adatkezelési szabályzat

Hentesüzletünkben néha megkérdezzük vevőink nevét és megjegyezzük, milyen húst szeretnek, keresnek. Amennyiben Ön ezzel nem ért egyet, kérjük, a jövőben amint átlép üzletünk ajtaján, kiabálja jó hangosan a hentesnek:

NEM ÉRTEK EGYET

Ez esetben mi úgy fogunk tenni, mintha Önt nem ismernénk."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Koccints mértékkel! – A „Tiéd a mérték!” kampány a tudatos borozás öröméről szól
A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet közös kezdeményezése arra hívja fel a figyelmet, hogy a bor igazi értéke nem a mennyiségben, hanem az élményben és a tudatosságban rejlik.


A bor több mint egy ital – kultúra, hagyomány és közösségteremtő erő. Ezt az üzenetet szeretné újra a középpontba állítani a „Tiéd a mérték!” kezdeményezés, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a borfogyasztásban – akárcsak az élet más területein – a mérték az igazi érték.

A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet – köztük a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Pannon Bormíves Céh – összefogásával indult kampányban borászok, orvosok és közéleti szereplők egyaránt kiállnak a felelős borfogyasztás mellett. A „Tiéd a mérték!” nem reklám, hanem társadalmi küldetés: közös gondolat arról, hogy a borfogyasztás lehet egyszerre tudatos, kulturált és örömteli.

A nyílt levélhez olyan ismert személyiségek csatlakoztak, mint Rókusfalvy Pál, Gerendai Károly, Dr. Toldy-Schedel Emil vagy Gere Andrea, akik egyetértenek abban, hogy a bor a közösségi élmények, az ünnepek és a baráti beszélgetések természetes része – de csak akkor, ha felelősséggel élünk vele. Ahogy a kampány üzenete is fogalmaz: „A mérték nem korlát, hanem iránytű – egészségben, kultúrában, közösségben.”

A „Tiéd a mérték!” minden borbarátot arra biztat, hogy legyen része ennek az értékalapú szemléletnek, ossza meg a gondolatot és mutassa meg: a magyar borkultúra nem a mennyiségről, hanem a minőségről, a hagyományról és az élményekről szól.

A „Tiéd a mérték!” nyílt levél és vizuális elemei letölthetők a Magyar Bormarketing Ügynökség weboldaláról!

Tiéd a mérték. Élj vele!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Váratlan baki a Házasság első látásra adásában, a nézők nem értették, mi történik
Két egymást követő adásban is baki történt. A keddi epizódban annyira összekavarodtak a jelenetek, hogy a nézők nem tudták követni a történéseket.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 05.



Nagy sikerrel fut a Házasság első látásra harmadik évada a TV2-n, ez azonban azt is jelenti, hogy ha valami baki történik a műsorban, azt rengeteg néző látja. A párkapcsolati realityben ez most két adásban is megtörtént, ráadásul egymás után.

A hétfői adás végén sokan értetlenül álltak azelőtt, hogy Kármen műkörme az egyik jelenetben még pink színű volt, a másikban viszont már gyöngyházfényű.

Ez azért furcsa, mert a fiatal nő a férjével való veszekedésekor elmondta, hogy éppen akkor jött a körmösétől, tehát valószínűleg akkor csináltatta élénk rózsaszínűre a körmeit. A szakításba torkolló vitájuk után elköltözött Danitól, majd este a lakásában videóban jelentkezett be, ahol viszont már teljesen más színű körmökkel lehetett látni.

Ennél is durvább baki történt a kedd esti adásban, amelyet a Blikk vett észre:

egyszercsak előrébb ugrott az adás, és azt mutatták, amikor Peti bocsánatot kér Annától, holott előtte még azt sem láthatták a nézők, hogy Anna egyáltalán megérkezik a párok közös vacsorájára.

A lap szerint 20 óra 8 perc körül történt egy hirtelen vágás, amikor az látszott, hogy az összes szereplő leült a kanapékra. Aztán percekig az előrébb ugrott jeleneteket sugározták, amíg el nem kezdődött a vacsora. 20 óra 16 perc körül viszont újabb ugrás következett és már ismét azt mutatták, amikor még csak sorban érkeztek a párok tagjai. Tizenkét perc múlva pedig újabb vágás után már attól a vacsorajelenettől folytatták az epizódot, ahol korábban félbeszakadt.

A Házasság első látásra Instagram-oldalán többen is azt írták, hogy teljes káosz volt így az adás:

„Mi ez a vágás, hát nem értem, mi van?” – értetlenkedett egy hozzászóló. „Leadták kétszer ugyanazt, a nép meg azt se tudja mi is van?” – írta egy másik néző.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Házasság első látásra: „Ha nem kapod meg a heti szexmennyiséged, kiborulsz?!” – Kármen ismét kiakadt a férjére
Ismét vita robbant ki Kármen és Dani között. Ezúttal azért vesztek össze, mert Kármen visszautasította férjét, aki a feleség szerint ezen kiborult.
Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 04.



Újabb mélypontra jutott Kármen és Dani házassága a Házasság első látásra című műsorban. A legutóbbi vita a szex miatt robbant ki, miután Kármen visszautasította a férjét, aki a feleség szerint ezt bántásnak vette.

„Tegnap megint oda jutottunk, ahol a part szakad...visszautasítottam, mert nem akartam vele lefeküdni, ő ezt bántásnak vette, mert nem tudom, hány napja nem voltunk úgy együtt. De könyörgöm, ha nem érzem magam érzelmileg jól, nem tudom ezt megtenni”

– mondta Kármen.

A feleség azt is elmondta: úgy érzi, hogy Dani uralkodni akar felette és birtokolni akarja őt. Hozzátette: nem is tartja normális dolognak, hogy egy hét után összeköltözzön az ember valakivel.

„Ha te nem kapod meg a heti szexmennyiséged, akkor kiborulsz? Meg úgy viselkedsz, mint egy 5 éves kisgyerek, mert nincsen szex, testiség?”

- szegezte neki a kérdést férjének, aki nem igazán érti, mi a problémája vele.

Dani úgy érzi, mintha folyton üvegszilánkokon lépkedne a házasságukban, és úgy látja, a kapcsolatuk megfeneklett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Rejtélyes tragédia: Holtan találták a 27-szer műtött Emberi Barbie-t, a rendőrség gyanús haláleset miatt nyomoz
A 31 éves Barbara Jankavskit 27 műtéten esett át, hogy egy élő Barbie babára hasonlítson. São Pauló-i otthonában találták meg, de a kiérkező mentők már nem tudtak rajta segíteni.


A brazil rendőrség gyanús esetként vizsgálja a 31 éves Barbara Jankavski halálát, és a teljes boncolási eredményre várnak – írta a Mirror. Az influenszert a hétvégén találták holtan São Pauló-i otthonában, a kiérkező mentők már nem tudták újraéleszteni.

Az influenszer egyik barátja a tragédia napján még járt a házban, és a rendőrségnek azt mondta, hogy Jankavski szeme aznap sérültnek tűnt. Néhány héttel korábban a nő egy arcfelvarráson esett át, és a közösségi oldalán dokumentálta is a gyógyulási folyamat részeként kialakult monoklikat.

„3. nap az arcfelvarrás után, túl gyorsan javul! Szinte láthatatlan heg!”

– írta egy videójához, amelyben azt is elmondta követőinek, hogy a műtéti sebek ijesztőbbnek tűnnek, mint amilyenek valójában.

Bár gyakran posztolt, az Instagramon október 1-jén, a TikTokon pedig szeptember 7-én jelentkezett utoljára.

Jankavski összesen 27 műtéten esett át, hogy egy élő Barbie babára hasonlítson, amire becslések szerint 42 ezer fontot, azaz nagyjából 19 millió forintot költött. A közösségi médiában Boneca Desumana, vagyis „Embertelen Barbie” néven vált ismertté, az Instagramon több mint 55 ezer, a TikTokon pedig 344 ezer követője volt, emellett több brazil tévéműsorban és reklámkampányban is szerepelt.

A rajongók összetörtek a halálhír hallatán. „Nem tudom elhinni. Annyira szerettelek. Nyugodj békében” – írta egyikük. Egy másik követője így fogalmazott: „Remélem, Isten tárt karokkal fogad. Úgy éltél, ahogy szerettél volna,  ez valamelyest vigaszt jelent nekünk.”

Jankavski halála nem sokkal azután történt, hogy egy másik brazil influenszert, a 30 éves Fernanda Oliveira da Silvát is holtan találták otthonában.


Link másolása
KÖVESS MINKET: