KULT
A Rovatból

X-Faktor: Herceg Erika ezúttal domina Piroskának öltözött, Alee is visszatért a műsorba

Miller Dávidot kicsit megviselte a táncos bevonuló, újabb versenyzőről derült ki, hogy neves hozzátartozója van, és ami meglepő: ezúttal a szerelmi történetek sem mentették meg az énekeseket a kieséstől. Ez történt a második élő showban.


Tavaly az élő showk elején Miller Dávid a saját dalaira – véletlenül majdnem azt írtam, slágereire – vonult be. (Tudom, gonosz vagyok. Engesztelésként megemlítem, hogy nézzétek meg a gyerkőcökkel a Krokodili című zenés vígjátékot, amiben Dávid a krokodil hangja, és tényleg fantasztikusan énekel.) Már a vele készített mini interjúmban utalt rá, hogy idén valami másra számíthatunk, de nem akarta lelőni a poént. Végül a Backstreet Boys Everybodyjára lépett színpadra. Dávidot kicsit megviselte a nyomokban táncelemeket tartalmazó antré, küzdött a levegővel miközben elmondta mindazt, amit ilyenkor el kell mondania.

Jöttek a mentorok.

Herceg Erika ezúttal domina Piroskának öltözött, mintha ez nem is az X-Faktor lenne, hanem annak pornóparódiája. Félreértés ne essen, nem panaszképp mondom.

Mint emlékezhetünk, az előző adásban Erika csapata tarolt. Ugyan a biztos továbbjutást jelentő székekről fel kellett állniuk, sőt, a Synergy nem is ülhetett le, mégis Erika az egyetlen mentor, akinek nem esett ki egy versenyzője sem. ByeAlex járt a legrosszabbul, hiszen neki már csak egy versenyzője maradt – igaz, az az egy Solyom Berni, akivel bármeddig eljuthat.

Serbán Szebasztián kezdte a műsort, aki beállt a dalszerzők sorába és saját nótával lépett színpadra. Gáspár Laci nagyon lelkes volt, szerinte a dal „sláger”, és végül is lehet, hogy igaza van,

a világ tele van semmitmondó, közhelyekkel telepakolt, zene jellegű készítményekkel, amik nagyon népszerűek lesznek.

A bevezető kisfilmből azt is megtudtuk, hogy Szebasztián és barátnője szakítottak, épp csak azt nem tették hozzá, már önmagában ezért továbbjutást érdemelne. Szerintem a dal sem volt jó, az éneklés pedig annyira súlytalanra sikerült, hogy komolyan elgondolkoztam, mit keres ez a fiú az élőshowban.

Abban vita volt a mentorok között, hogy a dal jó vagy sem, az éneklés viszont senkit nem győzött meg igazán.

Erika azt mondta rá, hogy „aranyos”, de körülbelül olyan vészjóslóan, mint amikor megkérdezed a feleségedet, mi a baj, és azt feleli, semmi.

ByeAlex szerint egyenesen nulla volt ez az éneklés. Ennek megfelelően csak a saját mentorától kapott széket, így a veszélyzónába került.

Bodrogi Enikő következett, és Herceg Erika úgy érezte, ideje kijátszani a nagypapa adut, ezért Bodrogi Gyulát villantottak a kisfilmben. Enikő nagyon izgalmas produkciót hozott: Pharell Williams Happyjét énekelte érdekes átdolgozásban. Bevallom, nekem sokára is esett le, hogy mit hallok. Finom részlet volt a kék ruhához társuló sárga megvilágítás, feltételezem, nem véletlenül választották ezt a színkombinációt. #meszidzs A mentoroknak nagyon tetszett, Alex külön kiemelte, mekkorát kockáztattak ezzel a dallal. Enikő leülhetett.

Maradtunk Erika csapatánál, Helfy Alexa következett. Ő a mezőny egyik legérdekesebb karaktere, akiben nagyon sok lehetőség rejlik. Ezzel együtt nem feltétlenül szeretten volna végignézni, hogy borult ki az előző adásban a kulisszák mögött, amikor át kellett adni a székét, de már sokszor leírtam:

az X-Faktor egy tematikus szappanopera.

A mentorokat megosztotta a produkció, még Erika is elismerte, hogy a versenyzője most túlizgulta a produkciót, és nem is kapott széket. Tudom, nem sokat nyom a latban, de nekem tetszett.

Jött Solyom Berni, aki kétségtelenül az idei verseny egyik esélyese. Nem lepne meg, ha Alex a döntőig menetelne vele.

Bevallom, kevés unalmasabb dalt ismerek, mint a Killing Me Softly.

Alexék azonban jó érzékkel beletettek egy rapbetétet (na, ezt sem hittem, hogy valaha leírom) egy másik Fugee számból, ami feldobta. És persze kellett hozzá Bernadett finom, ízléses előadása, amitől érdekessé vált. Berni is leült természetesen.

Boros Marcit utolérte a szerelem, és persze rögtön rapbe foglalta az érzéseit. Ki lehet jelenteni, hogy most nyújtotta a leggyengébb produkcióját. A mentorok, sőt, maga Marci is így érezte.

Még Puskás Peti is elismerte, hogy rosszabbul sikerült, mint a próbákon. „Túl nagy volt rajtad a nyomás.” Így ő is a veszélyzónába került.

Kiss Kevin az egyik kedvencem a mezőnyben, ezért örültem, amikor legkedvesebb magyar zenekarom, az LGT egyik slágerével készült. Persze az Álomarcú lány egyáltalán nem könnyű dal. Azon számok közé tartozik, amit nagyon nehéz úgy elénekelni, hogy ne csússzon át giccsbe. Nem véletlen, hogy az ország talán legjobb popénekese, Somló Tamás előadásában lett siker.

Vegyes érzelmekkel hallgattam Kevin előadását. Egyfelől örülnék, ha fele olyan jól tudnék énekelni mint ő, és azt sem mondhatnám, hogy nem volt szép, nem volt Kevines. Amit viszont nem éreztem, az Kevin gondolatisága, kapcsolata a dallal. Nem jött át, hogy mit jelent ez a szám az énekesnek, miért választotta ezt – azon kívül, hogy meg akart oldani egy feladatot.

A mentorokat is megosztotta, Lacinak nem igazán tetszett, Alexnek viszont nagyon. A kritikák ellenére Kevin négy igennel széket kapott.

A Synergy egészen más arcát mutatta, mint az első adásban.

A kpop után erdélyi indie-pop-rock következett.

Amit eddig nem tudtunk (legalábbis én), hogy Nicuta Andrea Nicoleta testvére Alin Nicuta, a 4S Street frontembere. Nyilván nem véletlen ezek után, hogy Erika javaslatára a Mesélek a bornak című dalt választották. Jó volt a dal is – meghozta a kedvemet, hogy alaposabban megismerkedjek a 4S Street munkásságával –, és az előadás is tetszett.

Külön szimpatikus, hogy a hölgyek ennyire bevállalósak, ilyen nagy műfaji ugrásokra is hajlandóak.

Erika szerintem jól kitalálta a taktikát. Bár alapból nem hallgatok lányzenekarokat, most mégis kíváncsian várom, mit hoznak legközelebb. Sajnos Lacinak és Alexnek nem jött be, Petinek viszont nagyon tetszett. De a két igen nem volt elég ahhoz, hogy leüljenek.

Mihályfi Luca maradt utolsónak, aki kezdem úgy érezni, más minőséget képvisel a műsorban. Kész, profi előadó, a Bella Ciaóval az est legnagyobb pillanatát okozta. Nem volt kérdés a szék.

Akár csak előző héten, Bodrogi Enikőnek ismét fel kellett állnia, ami vészjósló a folytatás szempontjából.

Így tehát Kiss Kevin, Solyom Bernadett és Mihályfi Luca biztosan továbbjutott, de még mielőtt kiderült, kik esnek ki, jött a ráadás produkció, Alee.

A nézők úgy döntöttek, a két amorózó ifjú, Marci és Szebasztián távozik. Nehéz vitatkozni ezzel – bármilyen szimpatikusak a srácok, egy-két szinttel még hátrébb vannak, mint a mezőny többi tagja.

Ez egyben azt is jelenti, hogy Herceg Erika még mindig teljes csapattal versenyzik, a fiúknak viszont már csak 1-1 versenyzője maradt. Én megmondtam: ez az évad Erikáról szól.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Kalmár Tibor
A Rádió Bézs osztotta meg a szomorú hírt, megható sorokkal búcsúzva tőle. Kalmár több mint száznyolcvan tévéműsort rendezett.


93 éves korában elhunyt Kalmár Tibor, Jászai Mari-díjas rendező és érdemes művész. A hírt a Rádió Bézs közölte, ahol megható sorokkal emlékeztek rá.

A Facebookon azt írták: a szórakoztatás nagymestere csak 93 éves volt. Hozzátették, hogy cselekvési kedve, szelleme és humora nem volt korhoz köthető.

„Kalmár a Valahol Európában című filmben "csak" epizódszereplő volt. Ott azt kérdezte tőle a gyerekfőszereplő Kuksi, hogy "Még mindig verik őket?" Mire ő azt válaszolta, hogy "tudja a rosseb". Ezen aztán mindenki nevetett. Mi most nem nevetünk. Meghalt Kalmár Tibor, akiről mindenki azt hitte, hogy 120 évig él majd, aki több mint száznyolcvan egész estés tévéműsort rendezett, aki legnagyobbakkal dolgozott. Korai volt. Mulattattam és mulattam volt az egyik könyvének a címe. Reméljük Kalmár Tibor jól szórakozott. A közönsége egészen biztosan” – fogalmaztak a bejegyzésben.

A Szeretlek Magyarország 2018-ban készített interjút a népszerű szerző-rendezővel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Gyökössy Zsolt
A legendás tévérendező 96 éves volt. Többek között a Szeszélyes évszakok és az MTV-n sugárzott Gálvölgyi-show-k is az ő nevéhez fűződtek.


Augusztus 21-én, 96 éves korában elhunyt Gyökössy Zsolt színházi- és televíziórendező. A szomorú hírt az IdőJel Kiadó osztotta meg a Facebookon.

Nevéhez fűződik a legendás Szeszélyes évszakok, de rengeteg más színházi és televíziós produkcióban is maradandót alkotott. Nemrég még Sztárok-Sztorik című könyvét mutatta be, amelyben pályájának emlékeit gyűjtötte össze.

„Még fél éve sincs, hogy a Jókai Szalonban együtt ünnepelhettük kötetének bemutatóját – lám, a Fennvaló még megadta neki azt a nagyszerű ajándékot, hogy ebben a maga nemében páratlan emlékezés-gyűjteményben mintegy tisztelegve nemcsak előttünk, de Előtte is felvonulhattak különleges rendezői, televíziós pályájának jólismert művészei – Antal Imrétől Máthé Erzsiig, Dörner Györgytől Latinovits Zoltánig, Alfonzótól és Bodrogi Gyulától Kabos Lászlóig és tovább. Mindnyájuk munkatársa volt – a velük megélt élményeket, a közös munka sok közös történetét örökre emlékezetes módon osztotta meg közönségével e kiadónk által útjára bocsájtott, feledhetetlen könyvében” – írta a kiadó.

Gyökössy Zsolt 1929. június 8-án született Körösladányban. 1952-ben szerezte meg rendezői diplomáját, és közel tíz éven át több magyar nagyváros színházában dolgozott. Rendezett prózai és zenés darabokat, operetteket, operát és daljátékokat is.

Budapesten a Tarka Színpad, majd a Kamara Varieté művészeti vezetőjeként tevékenykedett több mint egy évtizeden át. Később a Magyar Televízióban folytatta munkáját, ahol a főszerkesztőség vezető rendezője lett.

A Szeszélyes évszakok mellett olyan műsorok fűződnek a nevéhez, mint a Fejezetek a cirkuszlexikonból, a Gálvölgyi-show, a szilveszteri műsorok, a Kató néni kabaréja, a Hogy volt! Hogy volt?, a Sportolók a porondon és az Antal-show.


Link másolása
KÖVESS MINKET: