KULT
A Rovatból

X-Faktor finálé: botrányos kezdés, erősebb folytatás és fájdalmas végződés

Gyakorlatilag az egész X-Faktor-történet legborzasztóbb szerepléseit láthattuk, de nem csak azok voltak kínosak. Opitz Barbinak természetesen szeretettel gratulálunk, de azért el is vártuk, hogy ő nyerje meg.


Várható volt, hogy a december 17-i X-Faktor finálé (nem döntő!) is vegyes élményeket okoz majd a nézőknek, de hogy ennyire hullámzó legyen az adás, arra nem számítottunk. A három döntős (bocs, finalista) ugyebár Opitz Barbi, Mata Ricsi és Gorbunov Dmitrij. Barbi mentora Tóth Gabi, a fiúké Puskás Peti.

2

Nos, az első produkciók egész egyszerűen színvonalon alulira sikeredtek, beleértve a lovon bevonuló Istenes Bence tánccal való próbálkozását is, de jó-jó, az csak poén (akart lenni).

Nagyon kínos volt, amikor Vince Alíz Liza nem hallotta, aztán nem értette, miért ő kapta meg a legstílusosabb előadónak járó különdíjat,

és Bencének gyakorlatilag le kellett állnia, hogy elmagyarázza neki azt, amiről minden szereplése szólt: hogy hát ő különc.

3

Természetesen a szerkesztők az első blokkon belül is a legesélyesebbnek tartott versenyzőt, az egyébként egész jól éneklő Barbit tolták a legkésőbbre. Vártuk is, hogy legalább őnála fellélegezhessünk kicsit, mert Dmitrij és Ricsi is annyira gyengén nyitottak, hogy azt még a zsűri, még a saját mentoruk sem tagadta.

Jött tehát Barbi, akitől már kisebb fajta megváltást vártunk - és ő hozta mind közül a legrosszabbat.

A műsor egyedi ízesítésének volt szánva, hogy az annak idején Sia Chandelier-ével megjelenő és a zsűrit akkor elvarázsoló Barbi most, a végén, kiáll a színpadra és teljes pompájában adja elő ezt a dalt. Csak hát ez nagyon félre sikerült. Ha gondolod, hallgasd meg.

Videó: Opitz Barbinak nagyon, de nagyon nem sikerült Sia muzsikáját előadni

Meg kell jegyezni, hogy a mindig mindent túlzásba vivő és elképesztően művi módon viselkedő, pótanyát előadó, csillagbogaramazó Tóth Gabinak most - az X-Faktor idei szériája során először és utoljára - volt végre egy pirospontos megnyilatkozása. Amikor ugyanis a zsűri értékelése után teljesen összeomlott Barbi azzal mentegetőzött, hogy le van betegedve, Gabi elmondta, hogy ezt tudatosan nem szerette volna még említeni sem, mert az énekes dolga az, hogy amíg rá tud állni a két lábára, addig megy és előad. Ez tetszett, mivel Gabiból simán kinéztük volna, hogy a betegségre hivatkozva kardoskodik mentoráltja mellett tűzön-vízen keresztül. (Aztán persze az is lehet, hogy a műsor felelős szerkesztője tiltotta meg szigorúan a betegséggel való érvelést.)

Az ezután következő szereplések a mentorokkal közösen - Barbi Gabival, a fiúk Petivel - szintén hallgathatatlanok voltak,

sajnos a sokat tudó két mentornak sem sikerült megtalálnia a tiszta hangok mezejét. Az asztal mögött maradt Gáspár Lacinak és ByeAlexnek természetesen szigorúan tilos volt komoly értékelést adniuk, hiszen mégis, hogyan nézne már ki, ha szólnának az egész műsor alatt mellettük bíráskodó kollegának, hogy figyi, ez most nem sikerült annyira? Így aztán egekbe dicsérték a borzalmas produkciókat, amelyek közül még talán Ricsi és Peti Léggömbje tűnt egy igazi mesterműnek, pusztán attól, hogy ezt a dalt sikerült végre valamelyest tisztán elénekelni. Oké, lehet, hogy csak a mi számunkra voltak hallgathatatlanok a mentoros produkciók is. Döntsd el te, itt a szerintünk legrosszabb:

Videó: Dmitrij és Puskás Peti közös száma, egy Biebers dal

Dmitrij ezután a nézők szavazatai alapján kiesett, a két megmaradt versenyző következő produkciói pedig némi felfelé ívelést mutattak, hol Ricsinél, hol Barbinál. Egyébként tényleg hihetetlen, hogy hogy tudnak 1-2 óra különbséggel rettentően félreintonált, erőtlen előadókból egészen jónak, de legalábbis hallgathatónak nevezhető énekesekbe átmenni.

4

No, nem is tartott sokáig ez a felszálló ág: a legutolsó megmérettetésnél, amely során mindkettőjüknek ugyanazt a Csillanj fel című alkotást kellett megmutatniuk, Ricsi természetesen (a széria során harmadik alkalommal is) elfelejtette a dalszöveget, Barbi pedig megint hamis volt és csúszkált össze-vissza.

De hát egyértelmű volt, hogy ő most már akár háttal is állhatott volna a közönségnek és metálosan höröghetett volna, akkor is szétdicsérik, hiszen ő és Ricsi közül nyilvánvalóan őbelőle lehet könnyebben sztárocskát faragni. Röviden: ki volt adva, hogy Barbit hype-olják.

A végeredmény alapján a közönség is úgy vélte, hogy a kettő közül már egyértelműen inkább Barbi, így aztán piff-paff, a dús hajú lányka meg is nyerte a szériát. Gratulálunk neki, és ebben most kivételesen semmi pikírtség nincsen, őszintén gratulálunk, mert ilyen fiatalon mindezt végigcsinálni úgy, hogy egyébként még nagyjából épeszű is marad az ember, önmagában szép teljesítmény.

5

A csodás hírt meghallva euforikus állapotba került kis hölgynek volt egészen egy percnyi ideje arra, hogy felfogja, mi történt, és egy mondata, még mielőtt bármennyire is összeszedhette volna gondolatait. A show sajnos megy tovább, és nem róla vagy másról szól, hanem a nézettségről, így Istenes Bence már nyomta is a kezébe a mikrofont, felszólítva, hogy immáron győztesként adja elő ismét a Csillanj felt. És hát, mivel Barbinak felocsúdni sem volt ideje, olyan is lett a produkció minősége... Egyébként a szörnyen ciki mellett nagyon

aranyos volt, ahogy győzelmi mámorában újra meg újra a színpadon hozzá csatlakozó döntős társainak szája alá tolta a mikrofonját, hogy ők is szálljanak be a dalolásba. Senkinek sem sikerült, sőt Ricsi ehelyett beleordította a mikrofonba, hogy az ő hangfekvésének ez magas.

Ezután már csak néhány kínos pillanatot kellett átélnünk, mely során Barbi a lehetőséget kereste, hogy a kezében maradt mikrofonba és a színpadon mozgó kamerába beszélve legalább mondhasson még egy mondatot feltételezhetően arról, hogy például kiknek köszöni a dolgot, meg ilyesmi. Így aztán volt alkalmunk megtekinteni, ahogy az elköszit daráló Istenes Bence mellett, majd a műsort lezáró vágóképeken igyekszik mindezt megvalósítani - néma mikrofonnal. Valahol a ciki mellett cuki is ez, mert ebből látszik, amikor egy versenyző még tényleg ártatlan, nem ismeri a tévé és a csillogás világát, a dolgok menetét. Hát, most majd megismeri!

6

Ja, és Gáspár Laci spárgája! Az állati volt!

Ha tetszett a cikk, oszd meg!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: