hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

X-Faktor döntő: Somló Tamás csak egy volt

Nem az nyert, akinek drukkoltam, de legalább idéztem Boncz Gézát, úgyhogy már csak ezért is érdemes elolvasni az utolsó X-Faktor kritikámat.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. december 15.

hirdetés

Elérkezett a 2019-es X-Faktor döntője, ami azt is jelenti, hogy ez idén az utolsó kritikám a műsorról. Ezért kellő komolyságot kérek.

A döntőben annyiban változott a szabály, hogy a mentorok csak véleményezhettek, és mint Ramitól megtudtuk, két vendég fellépő is lesz: Radics Gigi és a tavaly győztes USNK.

Alexnek idén is két versenyzője jutott a döntőbe, szemben Gáspár Laci egyetlen versenyzőjével. Tavaly Alex mentoráltjai győztek, két éve Lacié.

Gáspár Laci úgy érezte, jó esélye van győztes mentorrá válni, bár Ruszó Tibit is kicsit a sajátjának tekinti. Elmondta: ő azt szeretné, hogy a verseny az éneklésről szóljon. Hozzáteszem, ennyi évad után végre valóban itt lenne az ideje.

Bogi megköszönte, hogy mentortársai befogadták. Rami gonoszul meg is jegyezte: főleg Peti. Puskás Peti szerint pedig a három legjobb énekes van a döntőben.

hirdetés

Még mielőtt bárki énekelt volna, megtudhattuk, melyik versenyző léphet fel a 2020-as Sziget Fesztiválon. Ez már az élő adások elején eldőlt, Manuel örülhetett.

Elsőként Ruszó Tibi állt színpadra egy „baromi nehéz dallal”, ahogy Alex fogalmazott. Ez a Szerelmi történet volt, ami valamikor réges-régen, az Üveghegyen innen, de Nyári Károlyon túl Sárosi Katalin slágere volt, amúgy a Love Story betétdalának magyar változata.

Gáspár Laci teológiai síkra vitte az értékelést:

„Nagyon szépen énekeltél. Vajon mit akarhat Isten? Tudom, hogy terve van veled… Féltelek, 16 éves vagy.”

Alex némileg eretnek módon jelezte, hogy Isten mellett azért a nézőknek is lesz beleszólása a dologba. Amúgy még azt is megtudhattuk, hogy még Alex ételfutárja is Tibinek drukkol.

Következett Zdroba Patrik. Talán emlékeztek, Laci a műsorfolyam legelején lebeszélte Patrikot arról, hogy Celin Diont énekeljen, most azonban megengedte neki, mert mint mondta, most már Patrikosan fogja énekelni.

Ezután következett a hazai X-Faktor történetének legszürreálisabb produkciója.

Laci Deadpoolnak öltözve végig balettozta Patrik produkcióját.

Először azt hittem, Laci megőrült, de állítólag ez Patrik ötlete volt. A mentoroknak nagyon bejött, nekem kicsit zavaró volt, a táncprodukció mellett nehéz volt Patrikra figyelni, de állítólag jól énekelt. Az mindenképpen becsülendő, hogy nem röhögte el magát.

Andor nagy kedvencemtől, az LGT-től hozott dalt. Az Álomarcú lányt üzembiztosan énekelte, de nekem kicsit unalmasnak tűnt. Persze, lehet, csak az a baj, hogy Somló Tamás nincs több.

Petinek nagyon bejött, de Gáspár Laci hozzám hasonlóan kicsit sterilnek érezte.

Alex szerint Andor kockáztatott a legtöbbet adásról adásra, mindig kimozdult a komfortzónájából.

Jött a verseny második köre, ahol mindenki saját dalt énekelt, és aminek tétje is volt, hiszen tudtuk, utána az egyik versenyző búcsúzni fog.

Ruszó Tibinek Romhányi Áron és Mórocz Tamás írta első saját dalát Túl az álmokon címmel – de persze Alex is segített. Bogi szerint a dal tökéletes találkozás az előadóval. Laci pedig így bíztatta Tibit: Nagyon nagy győztes vagy már most. Alex az ország egyik legjobb zenei producere.

Jött ismét személyes kedvencem, Patrik. Az ő nótáját Puskás Dani és Mórocz Tamás szerezték – még nem tudjuk, honnan. Laci nem kevesebbet ígért, mint hogy teljesen új stílust alkottak.

Puskás Peti megköszönte Lacinak, hogy neki hála a héten nem látta az öccsét, és kicsit sajnálkozott, hogy a Kevés a szó nem a The Biebersé. A dalnak már a klipje is látható a neten.

Vanek Andor saját dalának a címe Még nem, és ebben a körben nekem ez jött be legkevésbé, főleg a szövege miatt. Az azonban vitathatatlan, hogy Andor hozta, amit vártunk tőle.

Bogi egyenesen odáig ment, hogy azt mondta: Igazi sztár lettél, brutálisan jó saját dallal.

Következett a szavazatok összeszámlálása, ami alatt Gigi: Life of the Party című új slágerét hallgathattuk.

Ezen a ponton az volt a tippem, hogy Vanek Andor esik ki elsőként, és Ruszó Tibi lesz a győztes. Sajnos rögtön kiderült, hogy tévedtem: Patrik számára ért véget a műsort. Amit azért is sajnálok, mert a következő körben a mentoráltak mentorukkal léptek színpadra.

És bármilyen tehetséges zenei producer ByeAlex, egy este kétszer színpadon látni több, mint amire hitelesítve vagyok.

Egy dolog viszont már ekkor biztos volt: tavaly után idén is az X-Faktor Malcom McLarenje lesz a győztes mentor.

Ruszó Tibi és ByeAlex A szívem udvarábant adta elő, ami nekem valahogy Kurt Weillt idézte, és rögtön kiviláglott belőle, hogy Alex bármennyire is jó arc és showman, Tibi azért sokkal jobban énekel.

Vanek Andor következett, és ByeAlex ezúttal a Sleppet is magával hozta, és elénekelték a Még mindig rólad írok dalt.

Alex a dupla produkció után azt sem tudta, hol van, már az is meglepte, hogy neki kéne felkonferálni a következő produkciót, majd Andort akarta bejelenteni Tibi helyett. De ifjú mentoráltja sem volt a helyzet magaslatán. Kedveset akart mondani mentoráról, de véletlenül azt csúszott ki a száján:

„Úgy érzem, mintha az öcsém lenne”

Gáspár Laci az értékelésnél kicsit megsértődött, mert úgy érezte, Tibi neki köszönheti, hogy itt van, de nagy bánatára mentortársai, Bogi és Peti is kértek a dicsőségből, amiért Tibit választották Alex két jelöltje közül.

Andor is elénekelte ismét a Never Enough-t, hiszen ebben a körben azt énekelték a srácok, amivel a válogatón szerepeltek.

Peti nem emlékezett, hogy lett volna ilyen színvonalas döntő, Bogi elsírta magát, és kis híján Alex is, akinek volt egy vészjósló – vagy ízlés szerint reménykeltő – mondata:

„Ha úgy alakul, hogy nem lesz több évadom, szeretném megköszönni.”

Újabb sztárvendégek következtek. A USNK –nek hogy-hogy nem pont most jelent meg három dalos EP-je.

Nem maradt más hátra, mint az eredményhirdetés. Az ilyenkor szokásos idegtépő időhúzás után Ramóna bejelentette, hogy a 2019-es X-Faktor győztese Ruszó Tibi lett.

X-Faktor lesz 2020-ban is, már lehet rá jelentkezni. Ahogy Alex, én sem vagyok biztos benne, hogy lesz több évadom, úgyhogy ezúton köszönöm mindenkinek, aki követte a kritikáimat erről a műsorról, amely, akárcsak Boncz Géza takarítónője, olykor az őrület határát súrolta.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT

Új Netflix dokumentumfilm: 8 hónapig kínozták a kisfiút, mire meghalt, pedig a szociális munkások tudtak róla

Megnéztük a Gabriel Fernandez-aktát, és totál kikészített minket. Ütés-égés-lövésnyomok egy nyolcéves gyerek holttestén.
Szajki-Vörös Adél, fotók: Netflix - szmo.hu
2021. február 22.

hirdetés

Ez a netflixes dokumentumfilm-sorozat talán abban a legkiemelkedőbb, hogy soha nem láttunk még ennyire szomorú true crime doksit, hiszen annál nincs kegyetlenebb és elviselhetetlenebb nézőként is, amikor egy gyermeket a saját szülei kínoznak halálra. Pedig a kis Gabriellel ez történt Los Angelesben.

A halálakor nyolc éves kisfiút vér szerinti anyja hónapokkal korábban fogadta ismét magához, miután születése után lemondott róla, majd az alatt a pár hónap alatt, ami 2013 május 24-ig történt, a kisfiú a poklok poklát érte át. A végzetes éjszakán, miután orvosok hosszú órákon át küzdöttek az életéért, a szervezete feladta a harcot. Konkrétan halálra kínozták. Hogy milyen motivációból - kell erre egyáltalán motiváció???! - , pontosan kinek a tervéből és hogyan, erre derül fény a tárgyalás során, és ezt a szívszorító történetet bontja ki a szemünk előtt, gyakorlatilag élőben a sorozat.

Ott ülünk mi is a tárgyalóteremben és meg akarjuk érteni a megérthetetlent. De még durvább a sztori attól, hogy kiderül: több szociális munkásnak lett volna lehetősége tenni valamit a gyerekért, de inkább behunyták a szemüket.

A sorozat nem amiatt erős, mert filmművészetileg vagy dramaturgiailag annyira különlegeset alkotott volna a rendezője, hanem maga az ügy olyan, ami önmagáért beszél. Ordít. A rendező a legjobb eszközt választotta, amikor úgy döntött, hogy ezt a történetet csak a legnagyobb egyszerűséggel kell elmesélni, nem kell hozzátenni semmi extrát. Mert amikor megtudjuk, hogy ez a kisfiú olyan kínzásokat élt át, mindezt nyolc hónapon át, amilyent még az ellenségünknek sem kívánunk, akkor minden célját eléri az alkotó.

Feltesszük a kérdést: hogyan történhetett ez meg? A néző azt kívánja, hogy mindenki nyerje el a büntetését, aki erről tehet. A sorozat azért fontos, hogy elkészült, mert felhívja a figyelmet az amerikai gyerekvédelem hiányosságaira, mint ahogy az ügy is azért szólt akkorát Amerikában, mert a két szülőn kívül vádat emeltek négy szociális munkás ellen is.

Ugyanakkor a bemutatott, felkavaró bizonyítékok és a fantasztikusan emberi hozzáállású, empatikus ügyvéd azt is hivatottak hatalmas piros betűkkel az eszünkbe vésni, hogy egy gyermek ártatlan, tiszta lap, és bűn bántani - akár egy életre traumatizálni, akár a halálba küldeni, akár szekrénybe zárni éjszakára, ahogy azt Gabriellel is tették.

Egy egész pici szekrénybe, és itt most egy kurva nagyot tudnék csak káromkodni tehetetlenségemben, hogy ilyesmi még mennyi gyerekkel megtörténhet ebben a pillanatban.

hirdetés

Ami a pozitív következmény a film mögött, hogy úgy hírlik, az ügy megmozgatott bizonyos dolgokat Amerikában és elindult valamiféle változás a gyermekvédelem területén. A doksi nagy hangsúlyt helyez arra, hogy bemutassa, ez a terület mennyire átláthatatlan és káoszszerűen létezik, s ezzel remélhetőleg hozzásegíti a gyermekvédelem szervezettségének kikényszerítését, mint ahogy az utóbbi években többször is forradalmian nyúltak bele a dokumentumfilmesek a valóságba.

Azt állítja ugyanis a Gabriel Fernandez-akta, hogy nem egyszeri problémáról van szó, hanem tragikusan gyakoriról. És ez rettentő szomorú: a tudat is, hogy a világban szenvednek úgy gyerekek, akiket egyetlen kézmozdulattal meg lehetne menteni, és mégsem - és mégis maradnak a bántalmazó közegben.

A film felépítése klasszikus, lassú építkezéssel, alaposan bemutatja az ügy minden részletét, de a hat epizód arra is enged időt, hogy bizonyos témákon jobban elidőzzön. Így jut idő arra is, hogy a szimpatikus jogász háttérsztoriját és elhivatottságának okát is megismerjük: megtudjuk, hogy ő is bántalmazott gyermek volt és ezért fontos neki a gyermekabúzus elleni küzdelem. Ezek a pillanatok még erősebbé teszik a filmet érzelmileg.

Nem tudok döbbenetesebb képet felidézni valaha készült dokumentumfilmekből, mint amikor megmutatják a Gabriel testéről készült fotókat. Egyszerűen felfoghatatlan, hogyan képes valaki egy gyermekkel ezt tenni. Nem öncélú az illusztráció: a rengeteg sérülésnyom beég az ember agyába és garantálom, hogy a néző örökké emlékezni fog erre a képre.

Gabrielt szünet nélkül kínozta az anyja és annak élettársa, légpuskával lövöldöztek rá, fojtogatták, verték, égési nyomokat okoztak neki, miközben az éjszakát megkötözve egy szekrényben kellett töltenie. Ép ésszel felfoghatatlan. Fontos ez a film mindenütt a világon, a borzalmak tanmeséje arról, hogy figyeljünk jobban oda a gyermekekre, és ha bármi furcsát látunk, ami egy kiskorút veszélyeztethet, nyissuk ki a szánkat és jelezzük, mert egyetlen kiszolgáltatott gyermek sem érdemli meg, hogy becsukjuk a szemünket. Régen szobrot állítottak emlékül a vértanúknak, most dokumentumfilmek készülnek ilyen céllal róluk, ezért fontos a Gabriel Fernandez-akta.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

Tóth Krisztina: még a legelszántabb Jókai-rajongók se tegyenek kutyaszart a postaládámba

Tóth Krisztina nemrég beszélt arról, hogy a nemi szerepek ábrázolása miatt levenne a kötelezők listájáról egy Jókai- és egy Szabó Magda-regényt. Véleményével azonban heves indulatokat váltott ki.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. február 23.

hirdetés

Korábban mi is megírtuk, hogy a nemi szerepek ábrázolása miatt levenne a kötelezők listájáról egy Jókai- és egy Szabó Magda-regényt Tóth Krisztina.

A Pixel, a Fehér farkas és a Párducpompa szerzője a Könyves Magazin interjú-sorozatában fejtette ki véleményét arról, hogy szerinte a Bárány Boldizsár és Az arany ember is helytelenül ábrázolja a nemi szerepeket.

Tóth Krisztina véleménye heves indulatokat váltott ki a Facebookon. Emiatt nemrég egy 8 pontból álló nyilatkozatot tett közzé az oldalán. Ezt a következőkben szó szerint, változtatás nélkül közöljük:

1. Minden, amit a kötelező olvasmányok témájában gondolok, olvasható az eredeti interjúban. Az érveim és a javaslataim is.

2. Betiltásról senki nem beszélt, a véleményemet kérdezték. Szabad elmondanom, ugye? Vagy maga a vélemény van betiltva?

hirdetés

3. Egy írót nem illik ismeretlenül letegezni, lekurvázni. Csak azért, mert valamiről mást gondol, főképpen nem. Bájtalan gesztus.

4. Azok számára, aki szerint semmit sem tettem le az asztalra, rossz hírem van. 1989 óta rendszeresen dolgozom. Harminc könyvem jelent meg, el lehet olvasni őket. Nem muszáj persze, de a lehetőség adott. A külföldi kiadások listája a honlapon található.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT

„Undorító ember, de közben sikeres nő” – ilyen egy vérbeli pszichopata

Az áldozatai mit sem sejtő nyugdíjasok. Rosamund Pike alakításától és a sztoritól is hidegrázást kaptunk. Megnéztük a Fontos vagy nekemet a Netflixen.
Szajki-Vörös Adél, fotók: Netflix - szmo.hu
2021. február 25.

hirdetés

A Fontos vagy nekem egyszerre érdekes kísérlet, egyedi műfaji darab és egy groteszk, de szórakoztató film. Igazi könnyed móka azoknak, akik szeretik az izgalmas, csavaros történeteket és nem riadnak vissza a bizarrul negatív karakterektől. Utóbbi a központi kérdés a Fontos vagy nekemben, több szempontból is.

Ismerjük Rosamund Pike-ot, akinek csak rémlik az arca, felidézem: ő volt a Holtodiglan című David Fincher-filmben a rafinált pszichopata feleség, aki a végletekig és még tovább is képes volt elmenni, hogy kikészítse a férjét, akit Ben Affleck alakított, miután eljátszotta a saját eltűnését.

Most Pike ismét egy szociopata szerepben tűnik fel, és nem kispályázik. Ahogy karaktere a film elején mondja: "Nincs olyan, hogy jó ember. A tisztességes játék egy vicc. A gazdagok találták ki, hogy a többiek szegények maradjanak. Kétféle ember él a világon. Akik kihasználnak és a kihasználtak." Nem kérdés, hogy hős(?)nőnk (Pike), azaz Marla melyik típusba sorolja magát a túlélése érdekében. Ezzel a kifacsart "értékrenddel" működik, és akit érdekel a pszichopaták, ráadásul a nárcisztikus pszichopaták működése, annak első tanulmányként tökéletes ez a film, mert tüneteiben tökéletesen leírja és ábrázolja ezt a személyiségzavart.

Marla (Pike) ugyanis idősekre vadászik. Hatósági gyámjuk lesz, idősek otthonába juttatja őket, akkor is, ha el tudnák látni magukat. Cserébe mindenkinek tejel, aki érintett, orvosnak, intézményvezetőnek, és maga is zsebre teszi a magáét. Undorító ember, de közben sikeres nő, aki kifelé tökéletesen eljátssza a kedves, odafigyelő, profi gyámot. Pike lubickol a szerepben, és néhol direkt, ahogy maga a film is, de az ironikus hangvételbe tökéletesen belefér, amit csinál:

igen, ezek az emberek a legsikeresebbek sok esetben ma, ők érnek el pénzt, hírnevet. Akik lefelé taposnak, felfelé mosolyognak.

hirdetés

A film címe is erre az iróniára utal: fontos vagy nekem - azaz dehogy vagy, MAGAMNAK ÉN vagyok fontos. Nem véletlenül írja híres, a pszichopatákat elemző könyvében Robert D. Hare is, hogy egyre nő társadalmunkban a pszichopaták száma, és sokan a felsővezetők közül kerülnek ki. Így képes sikereket aratni Marla is, aki a történet elején igazi kincsre lel: egy idős hölgyre, aki remek ingatlannal rendelkezik, jómódú - és nincs rokona sem.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT

Törvénytelen, életveszélyes, de van rá igény és jól fizet – megnéztük A bűn kereskedőit

Mariana Van Zeller sorozata a sokmilliárdos globális fekete gazdaság egy-egy ágazatát mutatja be, legtöbbször „alulnézetből” indulva.
Szöveg:Göbölyös N. László - fotók: National Geographic - szmo.hu
2021. február 24.

hirdetés

Pokolra kell annak menni, aki az oknyomozó újságíró hivatást választja.

Fikciós krimikből, de sajnos a hírekből is jól ismerjük a történeteket Oroszországtól Mexikóig, Kínától Üzbegisztánig, hogy aki beletenyerel valami piszkos ügybe, legyen az politika, nagyszabású gazdasági vagy környezeti visszaélés, szervezett bűnözés (nem ritkán ezek összefonódásai), és a végére akar járni, annak egy fabatkát sem ér az élete.

Emlékszem, még a viszonylag békés magyarországi 90-es évekből, hogy volt olyan bulldog-szívósságú kollégám, akit, amikor késő este ment haza a szerkesztőségből, többször is megtámadtak, leütöttek, de arra is, hogy hiába voltak időnként remek „füleseink”, melegen ajánlották, hogy „jól felfogott érdekünkben”, ne bolygassuk azokat a dolgokat. És mégis voltak, vannak és lesznek olyan vakmerő férfiak és nők, akik számára az igazság többet ér, mint saját személyes biztonságuk.

Közéjük tartozik a portugáliai születésű, már 20 éve az Egyesült Államokban élő Mariana van Zeller, akinek A bűn kereskedői (Trafficked) című filmsorozatát február 26-tól vetíti a National Geographic csatorna.

Az újságírónő, aki szakmai tűzkeresztségén nem kisebb esemény során esett át, mint a New York-i ikertornyok ellen 2001. szeptember 11-én végrehajtott terrortámadás, nem tagadja, neki is volt már halálfélelme. Ez azonban a legkevésbé sem tartja vissza attól, hogy másfél évtizede lenyűgöző szívóssággal kutassa a világot behálózó illegális kereskedelmet és annak szereplőit.

A nyolcrészes sorozat nyomán egyrészt rádöbbenhetünk arra, hogy ezek a sokszor láthatatlan hálózatok mennyire jelen vannak a mindennapi életben, másrészt pedig nem a délutáni jól fésült krimikből ismert „bűnöző típusokat” látjuk, hanem olyanokat is, akiket akár szomszédunknak is szívesen elfogadnánk. Néha egyenesen ránk hasonlítanak, mintegy üzenve: lehet olyan pillanat az életedben, amikor te is erre az útra kerülsz…

hirdetés

Mariana van Zeller éppen az ilyen történetekre kíváncsi. Nem akar igazságot osztani, nem akarja erkölcsi magaslatokról vagy büntetőjogi szempontból elítélni szereplőit, akik láthatóan megbíznak benne, amikor életükről, „munkájukról” mesélnek, még ha saját érdekükben arcukat, hangjukat el is változtatják a filmesek „A bűnt gyűlöld, ne a bűnöst” – vallja Mariana. A megszólaltatottak egy részének van bűntudata, a másiknak nem. „Az utcán vagy ragadozó leszel vagy préda” – hangzik el az egyik részben ez a nyers igazság.

A nyolc epizód a sokmilliárdos globális fekete gazdaság egy-egy ágazatát mutatja be, legtöbbször „alulnézetből” indulva, de a névtelen „fogaskerekektől” időnként eljutunk már középszintű agytrösztökig is. Az mindenki előtt jól ismert, hogy a fegyver- és a kábítószerkereskedelem régóta a világ legjövedelmezőbb bizniszei közé tartoznak és eddig még minden letörésükre irányuló kísérlet kudarcot vallott.

A kokainban utazó drogklánok közti háborúkról Kolumbiától Mexikóig sokat hallottunk, de a filmben nem a Pabló Escobarok, a Chapo Guzmánok, hanem a legtöbbet kockáztató gyártók, futárok, dílerek világába tekinthetünk be. Az már kevésbé ismert, hogy az utóbbi időben egy új, minden eddiginél brutálisabb drog vált népszerűvé, az eredetileg fájdalomcsillapítóként alkalmazott fentanyl, de ennek „üzleti szabályai” ugyanolyan félelmetesek, mint a kokainé.

Nem is hinnénk, hogy az anabolikus szteroidoknak milyen óriási keletje van a mindenre elszánt testépítők körében. Holott a felhasználóinak jogosulatlan előnyt biztosító és nem utolsósorban emberi szervezetet hosszú távon súlyosan károsító hatásuk miatt a hivatalos sportvilágból évtizedekkel ezelőtt kitiltották. Ma is ott állnak minden doppinglista élén. A mesterséges izomnövelőknek, és az őket szerrel ellátóknak azonban semmi sem drága. És ki hinné, hogy ma, amikor a pénzvilág is egyre inkább digitalizálódik, a harmadik világban még mindig jól jövedelmez a készpénz-hamisítás?

De ismerős lehet sokunknak az a módszer, amikor szívhez szóló e-mailekben hatalmas vagyonokkal vagy a gyors meggazdagodás reményével kecsegtetnek hiszékeny embereket. A prostitúcióról szóló epizódban valójában a futtatók a főszereplők, a vadállat-kereskedelem képsorai pedig a természettel szembeni emberi tiszteletlenséget juttatják eszünkbe.

A bűn kereskedői 8 filmjét késő este, 21 órás kezdettel láthatják a nézők. Minden rész előtt felirat figyelmeztet arra, hogy egyes jelenetek felkavaró hatással lehetnek a nézőre. Ez elsősorban nem vizuális sokkélményeket jelent, sokkal inkább egyfajta szembesülést egy farkastörvényű világgal, amely akkor is körülvesz bennünket, hogy elhitetjük magunkkal: mi bűntelenek vagyunk.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: