KULT
A Rovatból

Tűzgyűrű – Lázadás: még nagyobb robotok és még nagyobb szörnyek

Megnéztük az óriásrobotos-óriásszörnyes akciófilm folytatását. Vajon kevésbé agyzsibbasztó, mint elődje? Kritika.
HMS - szmo.hu
2018. április 05.


Link másolása

Mielőtt Guillermo del Toro 2013-ban bemutatta volna Tűzgyűrű című óriásszörnyes-óriásrobotos akciófilmjét, rendesen feltüzelte a rajongóit: olyan előképeket lebegtetett meg a szemük előtt, mint a legendás trükkmester, Ray Harryhausen és a Godzilla atyja, Ishirō Honda, egyúttal ígéretet tett arra, hogy filmje életképes alternatívája lesz a sokat szidott Transformers-filmeknek.

Aztán persze, ahogyan sokszor máskor, nagyot koppantak a mexikói rendező hívei: a Tűzgyűrű – bár valamivel valóban színvonalasabb volt, mint az akkoriban bemutatott blockbusterek nagy része – del Toro máig legjellegtelenebb filmje (szerény véleményem szerint még a rendező ’90-es évek végén bemutatott, különösen rossz hírű csótányhorrorja, a Mimic is karakteresebb volt).

Tagadhatatlan azonban, hogy a filmnek megvan a maga rajongótábora, és mivel az első rész jelentős bevételekre tett szert a kasszáknál, a készítők hamarosan bejelentették, hogy jön a Tűzgyűrű 2, ráadásul azt is del Toro fogja rendezni.

Az előkészületek körüli huzavona végül több évig húzódott, a dolognak pedig az lett a vége, hogy del Toro inkább elment Oscarokat nyerni egy fájdalmasan középszerű filmmel, a Tűzgyűrű 2 rendezői székébe pedig az eddig csak tévésorozatok körül tevékenykedő Steven S. DeKnight ült.003025

Aki esetleg nem látta volna az eredeti Tűzgyűrűt: a film nagy vonalakban arról szólt, hogy a Csendes-óceán mélyén nyílt egy átjáró, amelyen keresztül óriásszörnyek (kaijuk) támadják meg az embereket, akik erre óriásrobotokat (jaegereket) építenek, hogy felvegyék velük a harcot.

A Lázadás 10 évvel azután veszi fel a fonalat, hogy az emberiség legyőzte a szörnyeket. A világ még csak most épül fel a világméretű rombolda után: a tengerpartokon még ott hevernek az óriásszörnyek csontvázai, a fekete piacon pedig az óriásrobotok alkatrészeivel seftelnek.

Ezzel foglalkozik Jake Pentecost (John Boyega a Star Wars-filmekből) is, az előző filmből ismert Stacker Pentecost fia, egészen addig, amíg először börtönbe, majd a seregbe nem sodorja a jószerencse.

Pechjére, valakik ugyanis éppen ekkor döntenek úgy, hogy ismeretlen eredetű óriásrobotokkal támadnak a világra.

A harcban Pentecost segítségére lesz a tinédzserkorú Amara (Cailee Spaeny) és egykori harcostársa/riválisa, Nate Lambert is (Scott Eastwood alakítja, vagyis ifjabb Clint, aki nagyon hasonlít az öregére, de sajnos feleannyira karizmatikus csak).001002024

Ahogy az várható volt, del Toro távozásával a Tűzgyűrű: Lázadás még messzebb kanyarodott Harryhausentől és Hondától – mondhatni a lehető legtávolabbra. Olyannyira, hogy már a sokat emlegetett Transformers-párhuzam is jobban adja magát. Ezalatt nemcsak a film minőségére kell gondolni, hanem arra a különbségre, ahogyan a két Tűzgyűrű-film a fizika törvényeihez viszonyul.

Míg ugyanis az első részben még érezni lehetett, mekkorák is valójában ezek a felhőkarcolók között csetepatézó robotok (értsd: lassan, nehézkesen mozogtak, volt súlyuk), addig a Lázadásban már nagyokat ugrálnak, sőt, ide-oda pattognak, miközben a földdel teszik egyenlővé Tokió belvárosát (nyugi, mindenki időben visszavonul az óvóhelyekre!). Sőt, a robotok transformeresen „menők” is lettek: az egyik jelenetben például a középső ujjukat mutogatják egy szörnynek, akit éppen belepasszíroztak egy százemeletes épületbe.

Ezzel a húzással sikeresen megfosztották a filmet az egyetlen olyan vonásától, aminek köszönhetően többé-kevésbé még kitűnt hasonszőrű társai sorából. Igaz, az első rész sem a hajszálpontos forgatókönyvvel szerzett magának rajongótábort, így azonban, hogy az akciójelenetek is középszerűek, még inkább szemet szúrnak a film egyéb hiányosságai: például a kusza, de teljesen érdektelen cselekmény, vagy a papírmasé szereplők, akikkel véletlenül sem lehet azonosulni.004013029

Ugyanakkor az is nagyon fontos, milyen elvárásokkal ülünk be a filmre. Bevallom, az előző részről nincsenek különösebben élénk emlékeim, leginkább csak arra emlékszem, mennyire érdektelen film volt ez a film del Torótól.

Mivel azonban az új részt nem ő rendezte, kötve hiszem, hogy bárki is sokat várna ettől a megkésett folytatástól, az eredeti film rajongóit is beleértve. Aki pedig maradandó élményt vár egy óriásrobotos-óriásszörnyes CGI-parádé második részétől, az tényleg csak magára vethet.

A film előzetese:

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Premier: „Síneken guruló no-go zóna” – A négyes-hatos villamosról írt dalt a Bankrupt
Az utóbbi pár évben egymás után hozták ki a társadalomkritikus slágereket, most szerettek volna kicsit elszakadni a politikai témáktól, de csak félig sikerült.

Link másolása

A négyes-hatos villamos lenyűgöző élővilágát már-már Sir David Attenborough-t idéző aprólékossággal mutatja be a Bankrupt új slágere. Az Interrupters-féle lendületes, modern ska-punk vonalat képviselő szám refrénje garantáltan meg fog ragadni mindenkiben, aki kénytelen rendszeresen igénybe venni a körúti fegyencjárat szolgáltatásait.

A számhoz készült montázsvideó ezúttal a tömegközlekedési akciójelenetek tematikájára épül, és hogy minden igényt kielégítsenek, ehhez a számhoz is készült angol változat.

„Az elmúlt másfél évben sorozatban kihozott virális társadalomkritikus slágerek (Keresett a Feri, Viktorland, A hülyeség ára, Illiberal Holiday, Hol van a pénz?) után szerettünk volna kicsit elszakadni a politikai témáktól. De amikor realizáltuk, hogy pont az önkormányzati kampány közepére esik majd a megjelenés, muszáj volt ebbe is beletenni pár sort arról, hogy ígérhet bárki bármit, a négyes-hatos ilyen marad. És ha már így alakult, belekerült Budapest legádázabb ellensége is” – meséli a csapat frontembere, Sarkadi Balázs.

Négyes-Hatos:

Four-Six:

A zenekart legközelebb május 11-én Veszprémben, a Teremben, utána pedig június 1-én Budapesten, az Instantban lehet élőben megnézni.

A zseniális borító Vass Richárd munkája, a kiváló hangzásról pedig ezúttal is Botlik Mátyás (Grenma Stúdió) gondoskodott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: