KULT
A Rovatból

Tilla: Ha Madonnának ilyen hangja lett volna, lehet, hogy szűz marad – folytatódott a Sztárban sztár leszek

Köllő Babett megszólalni sem bírt Solymár Matyi produkciója után, a TV2 kijátszotta az ukrán menekült kártyát, és kiderült, hogy néha a közönségben jobb énekesek vannak, mint a színpadon.


Szentes Henrietta saját bevallása szerint színésznő Angliában, kint „naturelnek” tartják, ő „method actor”, aki volt már recepciós, pincér, businesswoman, vámpír, tündér. A vámpírt mondjuk el is hiszem, csak szerintem az a civil foglalkozása. „International” karriert épített fel, el tudja képzelni, hogy csillagot kap Hollywoodban. (Esetleg dobócsillagot.)

Madonna Like a virginjét hozta – azt nem mondhatom, hogy énekelte. Azt nem tudom, Londonban miről ismerik fel, de remélem, nem az énekléséről, mert akkor biztos gyakran megverik.

Tilla foglalta össze jól:

„Ha Madonnának ilyen hangja lett volna, lehet, hogy szűz marad.”

Lássuk be, ez a csaj mindent összekamuzott magáról.

Igaz, Henrietta még jónak számított az utána következőkhöz képest. Beindult a pancsercunami, a gagyiságméter kiakadt. A tehetség hiányán kívül az kötötte össze őket, hogy – állítólag – mind Angliában él. Ez valahol megnyugtató.

Bara is Angliából érkezett. Ilyenkor persze kicsit már aggódunk, de a jól ismert dramaturgia szerint sejthetjük, hogy ő jó lesz, és annyi szenvedés után megváltást hoz.

Amy Winehouse Valerie-jét énekelte. Egyébként szerintem nem volt annyira jó, a hangutánzás egyáltalán nem stimmelt, lehet, ezért tették a sok rossz után, hogy jobbnak hasson. Joci szerint csak az önbizalom hiányzott. Négy igent kapott, de végül Pápai Joci meggyőzte mestertársait, hogy lépjenek vissza. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Bara örült ennek, bár utána Tillának azt mondta, ő is Jocit választotta volna.

A következő blokkban mindenki megütötte a mércét, bár üthették volna némely versenyzőtársukat is. Volt tapolcai lány, Highway to Hellt éneklő rockdíva, és cowboy, aki saját bevallása szerint lépett már fel nudista hajón 1500 meztelen ember előtt. Illetve jött Noémi, aki már szerepelt a műsorban, Majka csapatából esett ki, de most megint őt választotta.

Ma még nem volt szomorú történet, úgyhogy ideje volt beadni a TV2 válaszát Herceg Erikára.

Victorá Koloszova sorsa valóban szívszorító, édesanyjával menekült Ukrajnából Magyarországra a háború elől. Édesapja sajnos nem tarthatott velük és nem is tudják, mi lehet vele.

Kiválóan énekelte Sia I’m Alive című dalát. Bár hangutánzásról nem igazán beszélhetünk, de a műsornak ebben a szakaszában ezt még nem veszik olyan szigorúan, és nem meglepő módon tovább is jutott. A fiúk valamiért úgy érezték, női kezekben jobb helyen lenne az ukrán énekesnő, Tóth Gabi viszont nem akart harcolni a háborúból érkezett lányért, így hát Babett ölébe hullott.

Tiv Tivy a Tik-tokról lehet ismerős, annyit mondok: Szökik a málna. A kipattintott srácnak egész jó a dumája, miközben játssza az önelégült izomagyat, vannak önironikus kikacsintásai, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy mindig érti, amit mond.

Ars poeticája:

„Ha csaj lennék, összejönnék magammal és csalnám magamat magammal.”

Énekelni nem tud, de hát nyilván nem is ezért jött. Volt itt kacagás és mulatás, az fel sem merült, hogy szavazzanak róla.

Rég szenvedtünk úgy igazán, és ez nem maradhatott így. Volt itt kérem Sandokan, Julie Andrews, Edith Piaf és Hair. Illetve ezt ígérték, de amit kaptunk, ahhoz képest a köröm a palatáblán felér egy Freddie Mercuryval.

Szentmártoni Norman musical színész az Operett Színházból, a szaxofonos Szt. Martin fia. Én ezt nem árultam volna el a helyében, sosem szimpatikus, ha valaki a nehéz sorsával próbálja meghatni a zsűrit.

Pozitívum, hogy nem musicallel érkezett, hanem egy pop-rock egyveleggel. Végre valaki próbálta a megidézett előadók hangját is utánozni, ráadásul sikerrel. Volt némi küzdelem a mesterek között, de Babett nem hagyta magát, és elvitte Normant, akit persze nagyon jól ismer a színházból.

A 15 éves, izgulós Magdics Gréta csak szakmai véleményt szeretett volna kérni. De kár volt aggódnia, úgy énekelte a Hagylak mennit, mintha maga Tolvai Renit hallottuk volna. Ahogy telik az idő, egyre ritkábban fordul elő, hogy egyetértek Tóth Gabival, de most igazat kell adnom neki:

„Te 15 évesen úgy énekelsz, mint a nagy dívák.”

Csorba Gyuszi sokat élőzik Tik-tokon, és úgy érzi, ez elég is. Nem. Mentségére szóljon, be is vallotta, hogy énekelni nem tud, csak bulizni jött.

Feledje a múlt homálya a produkciót. Mondjuk Gyuszi egy Cyla hasonmás versenyen abszolút dobogós lehet, én ebbe az irányba mennék a helyében.

Némi szürreális rimánkodás után Joci tovább vitte. Ahogy mondani szokás, legyenek boldogok, csak ha lehet otthon, a négy fal közt csinálják.

Végre történt valami szokatlan: Majka a közönség soraiból rábeszélt egy lányt, hogy menjen ki a színpadra énekelni. A hazai tehetségkutatókban azt hiszem ilyet még nem láttunk (külföldi példa azért akadt már). Hogy ez mennyire volt előre lezsírozva, nehéz eldönteni, mert a hölgy, mint kiderült, törzsnéző. Mindenesetre, ha tényleg nem készült előre a lehetőségre, ahhoz képest nagyon jól énekelt.

Mint elmondta, azért nem jelentkezett még eddig a versenybe, mert otthon nem támogatják.

A mesterek viszont mind igent mondtak neki. Mivel az egész Majkától indul, így az ő csapatában találkozhatunk vele a folytatásban.

Szabó Fruzsina személyi edző 16 évesen kezdett énekelni. Azért jött, hogy meglepetést okozzon, és ez sikerült is, ráadásul kellemeset, ami azért ebben a műsorban nem magától értetődő.

Fruzsi valamiért nagyon szeretett volna Pápai Jocihoz kerülni, így hát a többi mester kihozta a helyzetből a legtöbbet, és halálra szívatták Jocit. Az énekes térden állva rimánkodott Babettnek és Majkának.

Közeledett a vég, de jött még Solymár Matyi, aki Kings of Liontól a Sex On Fire-t hozta. Jól énekel, a nők imádják - Babett megszólalni is alig bírt, és nem is merte elvinni a srácot a csapatába -, de azért lássuk be, a Matyi nem egy rockernév, ezen még dolgozni kell.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Nem látok jönni egy szebbik világot, itt ti loptátok el tőlünk a jövőt” – újabb rendszerkritikus dalt írt Mehringer Marci, Puzsér Róbert is szerepel a klipben
A kritikus egy közmédiás szerkesztőt alakít a klipben. A dalhoz Petőfi klasszikusa adta az ihletet a fiatal zenésznek.


Új dallal jelentkezett Mehringer Marci. A fiatal zenész néhány hónapja adta ki a Szar az élet című, rendszerkritikus dalát, ami hatalmas visszhangot váltott ki.

Mehringer ezúttal is hasonló szerzeménnyel állt elő. A Szeptember végén (stressz) című dal szintén a mai fiatalok gondolatairól szól, és a zenész azt szerette volna, hogy a magyar valóságot tükrözze egy olyan szemszögből, ami minden korosztálynak ismerős lehet.

„Petőfi Sándor Szeptember végén című költeménye volt a kiindulópont, mert vannak érzések és gondolatok, amik évszázadokon át is relevánsak maradnak. Ezek azok, amik összekötnek minket, akár fiatalok vagyunk, akár idősebbek, egyszerűen generációkon keresztül összeköt mindenkit”

– mondja Mehringer a dalról, melynek klipjében Puzsér Róbert, Dietz Gusztáv és Füsti Molnár Éva is közreműködött.

Puzsérék a klipben a propaganda hatására egymástól egyre jobban eltávolodó családot alakítanak. Az énekes szerint a szám allegorikus látomás a mai Magyarországról: „a közmédia egyik szerkesztőjének történetén keresztül, aki a saját lelkiismeretével küzd, majd végül angyallá válik, hogy a magasból tekinthessen le az országra, amelyet addig a képernyő mögül formált.”

A dalban például ilyen sorok hallhatóak:

„itt összeomlik minden,

piros-fehér-zöld az ingem

forog a világ, elfolyik minden,

nekem tényleg senkim sincsen”

A refrén pedig így szól:

„nem nyílnak a völgyben a kerti virágok

nem zöldell a nyárfa az ablak előtt

nem látok jönni egy szebbik világot

itt ti loptátok el tőlünk a jövőt”

Mehringer Marcival a Szar az élet című száma után interjúztunk is. Akkor azt mondta, a pozitív fogadtatáson túl, sok negatív kommentet, sőt még fenyegető üzenetet is kapott a dal miatt.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tarr Béla Krasznahorkai Nobel-díjáról: A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű
Az író és a filmrendező sokáig dolgozott együtt. Tarr Béla nagyon örül, hogy Krasznahorkai László megkapta a Nobel-díjat.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 09.



A Népszava telefonon érte utol Tarr Bélát, miután csütörtökön irodalmi Nobel-díjat kapott Krasznahorkai László. Tarr több Krasznahorkai-regényből is filmet készített, hosszú ideig dolgoztak együtt.

Tarr így fogalmazott:

„Nagyon örülök, hogy nyert, úgyhogy egyelőre mást nem tudok mondani. Hosszú éveken keresztül együtt dolgoztunk, és hogy nyert, hihetetlen nagy öröm.”

A rendező a Sátántangót és Az ellenállás melankóliáját is vászonra vitte, utóbbi Werckmeister harmóniák címen került a mozikba. Alkotótársi kapcsolatuk A torinói lóig (2011) tartott.

Arra a kérdésre, miként hatottak az író szövegei a filmekre, Tarr ezt mondta: „Nem konkrét szöveg segített, hanem az a pozíció, ahonnan a világot nézi, mert az univerzális. Abban tudott nagyon segíteni. De hát ez két külön nyelv, az irodalom és a film. A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű.”

A magyar kormány és a hazai művészeti élet több szereplője is gratulált a friss Nobel-díjas írónak:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Megszólalt Krasznahorkai László: Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni
A Nobel-díjas író pár mondatban reagált ma a díjra, az azt követő jókívánságokra, és meg is köszönte az olvasóinak őket. Záporoznak is a kommentek a poszt alá.


Néhány napja jelentették be, hogy Krasznahorkai László kapta a 2025-ös irodalmi Nobel-díjat, akkor volt egy rövid nyilatkozata, de azóta nemigen szólalt meg az író. Most a közösségi média oldalán írt pár sort a követőinek a maga fanyar humorával:

„Krasznahorkai László hálás az Elkerülhetetlen Véletlennek, hogy ennyi embernek okozott örömöt. Köszöni a jókívánságokat. Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni”
– írta a Facebookon.

A kommentek túlnyomó része pozitív reakciókat tartalmaz, köszönik a könyveket, az olvasás élményét, és gratulálnak a frissen díjazott írónak:

"Pont a mester kötetét olvasva kaptam a híreket. Hát persze hogy boldogság."

"Itt Erdélyben is nagy volt az öröm. Egy könyves kávézóban dolgozom, jó volt elsőnek két német egyetemi hallgatónak elújságolni a hírt, hallottak a szerzőről!"

"Mikor évekkel ezelőtt egy brit könyvtárban dolgoztam karbantartóként, mindig megpróbáltam becsempészni a Wenckheim báró hazatér angol nyelvű, keménykötésű kiadását az ajánlott irodalom polcra, de valaki mindig észrevette és visszatették. Végig nekem volt igazam. Gratulálok a díjhoz!"

"Igen, végre önfeledten lehetett örülni, egy időre ki lehetett lépni a nyomasztó, nehezen elviselhető mindennapjainkból. Köszönjük!"

"Hatalmas öröm és boldogság,hogy egy magyar ember ismét feltette hazámat a kultúra felső polcára.Szívből gratulálok,jó egészséget és kreatív energiákat kívánok az elkövetkezendő időkre is!"


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Aktnaptárt készít Tóth Enikő új főszerepében - egy pikáns darab a Játékszín színpadán
A darab a bátorságról és egy női közösség erejéről szól, és a világ számos helyén színpadra állították már. De Tóth Enikő egy másik tabudöntögető színdarabban is játszik, ami a menopauzáról szól.


Tóth Enikő nagy dobásra készül: a Játékszín Naptárlányok című előadásának egyik főszerepét viszi, amelyben egy kisvárosi női közösség aktnaptárt készít egy nemes ügyért. „Van egy női közösség, amelynek tagjai egy nemes ügy mellett elindítanak valamit, és rendkívül bátor döntést hoznak a kissé színtelen kis életükben.” – mondta erről a Blikknek.

A Naptárlányok Tim Firth műve, amelyet egy valós történet ihletett: Angliában, Yorkshire-ben egy női klub tagjai jótékonysági aktnaptárt készítettek, hogy pénzt gyűjtsenek egy barátnőjük férje emlékére és a leukémiakutatás támogatására.

A darab a barátságról, a közösség erejéről, az önelfogadásról és a veszteség feldolgozásáról mesél, sok humorral és megható pillanattal.

A színpadi jelenetek a pikáns szituációkat játékosan, ízléssel oldják meg: a szereplők a „kényes” pillanatokban hétköznapi tárgyakkal – teáskannákkal, süteményekkel, virágokkal – takarják el magukat, miközben egyre nagyobb önbizalommal állnak ki az ügyük mellett. A történet a 2000-es évek elején bemutatott, nagy sikerű film után került színpadra a 2000-es évek végén, és azóta világszerte számos színház műsorán szerepelt.

A mi kis falunk című sorozatban Zömbiknét alakít Tóth Enikő a Menopauza című darabban is brillírozik, és erős visszajelzéseket kap a nézőktől.

„Nagyon sok nőnek hozott megkönnyebbülést, hogy például a menopauzáról beszélünk a színpadon, ráadásul humorral, öniróniával, de közben úgy, hogy belefacsarodhat az emberek szíve.

Sok hölgy mondta, hogy az előadás után a férje már jobban érti, miért volt olyan a változókorban, amilyen. A nők szemében meg azt a boldogságot látom, hogy megértve érzik magukat, van bennük egy felszabadult érzés” - fogalmazott Tóth Enikő a Blikknek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk