KULT
A Rovatból

Sztárban sztár leszek: Tóth Gabi rosszkor állt az aranytojást tojó tyúk alá

A zsűri hölgytagjainak öltözködése ismét ellopta a show-t, pedig volt jónéhány nagyszerű produkció, és Bari Laci még sérülten is 100%-on teljesített.

Link másolása

Tulajdonképpen hálás vagyok Köllő Babettnek: mindig úgy öltözik, hogy írhassak róla. Most épp pávába oltott manga csöcsikére vette a figurát. Tóth Gabi pedig olyan volt, mint aki egy rossz pillanatban állt az aranytojást tojó tyúk alá.

A közös dal (Kiss My) láttán először azt hittem, időugrás történt, és már Valentin-nap van, de mint kiderült nem, csak hétfőn kezdődik a Nagy Ő, és a TV2 nem ismer határt, ha promotálnia kell a műsorait (amit a mesterek alaposan ki is figuráztak az este folyamán).

Ebben az adásban minden versenyző kétszer léphetett színpadra, a szóló produkció mellett csapatban is. A mesterek csak az első körben pontozhattak,

így a nézők még a korábbinál is nagyobb lehetőséget kaptak a végeredmény befolyásolására – és a pénzköltésre.

Jósa Tamás a Black Eyed Peas-zel híressé vált Will I Am-et kapta feladatul. Kihozta belőle, amit lehetett úgy, hogy iszonyatosan távol áll tőle a műfaj, és egészen más alkat, mint a brit Voice zsűritagja. Majka és Pápai Joci keveselte kicsit, összesen 26 pontot ért a mesterek szemében a produkció.

Varga Viktor azon hazai énekesek közé tartozik, akik ritkán lépik át az ingerküszöbömet. Így kénytelen voltam meghallgatni a Koccintós című dalt, hogy értékelni tudjam Szirtes Dávid produkcióját. Nem is rossz nóta, és Dávid egész jól lehozta Viktort, akit amúgy szerintem nem olyan könnyű utánozni, mert bár külső megjelenésben nagyon karakteres, a hangja nem olyan egyedi mint egy Presser Gábornak, vagy pl. Louis Armstrongnak, hogy ebből az adásból is hozzak példát.

A mestereknek nagyon bejött amit láttak és hallottak, 30 ponttal jutalmazták Tóth Gabi versenyzőjét.

Kökény Dani a már említett Louis Armstrongot kapta feladatul.

Külön díjazom, hogy a szerkesztők ellenálltak a kísértésnek, és nem a What a Wonderful Worldöt választották.

Nem vagyok énekes, ezért kicsit kibicesen fog hangzani, de úgy gondolom, Louis Armstrongot utánozni egyáltalán nem nehéz. Mármint technikailag biztos az, valahányszor megpróbáltam úgy berekeszteni a hangomat, hogy megidézzem Satchmo orgánumát, köhögés és torokfájás lett a vége.

Viszont ezzel együtt, ha valaki tudja a megfelelő technikát – és az énekesek általában tudják –, akkor viszonylag nagy hatásfokkal meg lehet idézni Armstrongot, sokkal egyszerűbb, mint mondjuk levenni Csepregi Évát.

Ezzel együtt természetesen jár az elismerés Daninak, mert években és stílusban is óriási távolság van közte és Louis Armstrong között, és ő nem csak a hangot hozta tökéletesen, hanem az egész figurát, jelenséget.

Meglepett, hogy Majka csak 9 pontot adott, de a 29 pont sem rossz a zsűritől.

A vasárnapi adás főszereplője – akaratán kívül – Bari Laci lett, aki a próbák során megsérült, kiment a térde és a bokája, ezért ülve kellett abszolválnia a produkcióit. Szólóban Aretha Franklinként követelt tiszteletet magának, és elképesztő jól megidézte a díva hangját. Jogosan kapott 30 pontot.

Yulyasi Mirandának lassan tulajdonképpen saját műsort kéne kapnia,

hiszen mindegy neki, hogy Little Richardot, Whitney Houstont vagy épp Mohamed Fatimát kell megidéznie, jön és megcsinálja. Paloma Faith sem jelentett gondot. Tóth Gabi ugyan hallani vélt instabil hangokat, de ez legyen az ő problémája.  Így is röpült a 30 pont.

Köllő Babett utolsó megmaradt versenyzője, Tóth Napsugár egy Ava Max medleyvel lépett színpadra. Nem volt pontos éneklés, helyenként hamiskásnak, alulintonáltnak éreztem. Napsugár amúgy nagyon szimpatikus, remélem, beindul az énekesnői karrierje és hallhatjuk még, de ebben a mezőnyben úgy érzem, kicsit lejjebb van a többieknél. 25 ponttal a zsűri lista végére került.

Kállay-Saunders András sem tartozik a könnyen utánozható énekesek közé Kicsit aggódtam is Kali Rolandért, amikor megtudtam, hogy a Running című dalt kapta, mert az elég komoly, súlyos témával foglalkozik, és a showműsorok célközönsége ezt nem feltétlenül díjazza.

Az I Love My Babyvel könnyebb lett volna nagy showt csinálni.

De fölöslegesen aggódtam, Roland így is lehengerelt mindenkit, olyannyira, hogy ezúttal ismét ő lett az adásgyőztes, a második helyre „taszítva” csapattársát, Yulaysit.

Camus A pestis című remekművében van egy szereplő, Tarroux, aki túléli a vesztegzárat, és akkor hal meg, amikor voltaképp a járványt bár legyőzték, a város túl van a nehezén, látszik a fény az alagút végén.

Nahát így éreztem magamat valahogy az első csapatprodukció láttán. 46 évet leéltem anélkül, hogy értesültem volna az agysejtpusztító Bubble Gum formáció létezéséről és a Nem adlak kölcsön című izéről. Erre váratlanul, amikor egyáltalán nem számítanék rá, bamm, lecsap rám a végzet.

Amúgy szórakoztató volt a produkció, a humorfaktort nagyban fokozta a cicababává átvedlett Szirtes Dávid, a műtősfiúnak öltöztetett Tóth Napsugár, Kökény Dani, aki Majka szavaival élve az első roma Ken baba, illetve Yulaysi Miranda, aki ezt a feladatot is rendkívül komolyan vette.

Kali Roland, Jósa Tamás és Bari Laci Pussycat Dollsként zárta a műsort. Kicsit összevesztek azon, ki legyen Nicole Scherzinger, de Bari Laci nem hagyta magát. Ő természetesen ezt a produkciót is ülve tolta végig.

Minden elismerést megérdemel.

Következett a végjáték. Mint már elspoilereztem, Kali Roland lett az adásgyőztes. A veszélyzónába Tóth Napsugár és Bari Laci került, amiből csak utóbbi meglepetés. Szerintem Laci magasan az egyik legjobb versenyző, van még 2-3 név, akinek hamarabb számítanék a kiesésére.

Ahogy az már adások óta benne volt a levegőben, Napsugár számára ért véget a verseny. Kiosztották a feladatokat, jövő héten is érdekes átváltozásokra számíthatunk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET: