A Rovatból

"Rooney Maráról egy berúgós-hányós éjszaka után készített képeket a rendező" – A legnagyobb színészi átváltozások

De Niro bokszmeccseket nyert a Dühöngő bikára készülve, Michael Fassbender pedig orvosi ellenőrzés mellett fogyott csontváz-vékonyra.

Link másolása

Vajon nehéz dolog színésznek lenni? A kérdés amúgy költői, de ha nem gondolunk bele, akár legyinthetnénk is: ugyan, pofákat vágni, jelenetet rendezni a kamera előtt és nagy pénzeket zsebelni be érte… Na persze. És aztán vannak azok a színészek, akik már a forgatás előtt komoly fizikai átalakuláson mennek át, amiért adott esetben többet szenvednek, mint mi egy epeműtétkor. És ezt megcsinálják nem egyszer, hanem mindannyiszor, amikor lehetőségük adódik arra, hogy egy teljesen másik emberré változzanak. Összegyűjtöttünk pár ilyen meghatározó szerepet.

Dustin Hoffman - Aranyoskám (1982)

A pici színészóriás ebben a filmben mindent megcsinál, amiért egy színész előtt meghajolunk: komédiázik, érzelmeket vált ki és nem utolsósorban átalakul. Nővé – de azt kell eljátszania, hogy eljátssza, hogy nő, és hogy görcsös, áttörni képtelen színészből hogyan válik igazi művésszé. Egyébként a film ötlete az övé: még a Kramer kontra Kramer forgatása alatt született, amikor azt érezte, a gyerekével egyedül maradt apa karaktere egyszerre kellett, hogy női és férfi szerepet is betöltsön.

Robert De Niro – Dühöngő bika (1980)

Minden idők egyik legnagyobb filmszínésze egy időben Martin Scorsese kegyeit élvezte, és mi tagadás, remek kollaboráció volt a kettejüké, annyira, hogy a rendező legjobb munkái ekkor születtek. Manapság már bátran vállal mindenféle bohóságot, megteheti, de a karrierje elején nagyon mélyre ment a szerepeiben. Scorsese két fontos filmje, a társadalomkritikus A taxisofőr és a véres dráma, a Dühöngő bika a múlt század legnagyobb alakításai közt vannak, s közben mindkettőben teljes testi átalakuláson ment keresztül a színész. A Jake LaMotta bokszoló életéről szóló filmben a színész nemcsak bokszolt, hanem teljesen átlényegült a sportolóvá. Egyébként miután végigcsinálta az embert próbáló felkészülési időszakot, részt vett három brooklyni bokszmeccsen, melyből kettőt meg is nyert.

Matthew McConaughey – Mielőtt meghaltam (2013)

Az Amerikai Filmakadémia valóban rá van kicsit kattanva a nagy fogyásokra, és előszeretettel értékeli az önkínzó színészi munkát, de McConaughey nem azért kapta meg az Oscart a legjobb férfi színész kategóriájában, mert fogyott, hanem azért, mert olyan széles palettán mutatta meg egy, a saját és más betegek életéért küzdő AIDS-es férfi érzelemvilágát, amire tényleg csak a legnagyobbak képesek. Amúgy 21 kilogrammot fogyott a szerephez.

Jared Leto – Mielőtt meghaltam (2013)

Leto elég radikális, ha az alakításairól van szó. Híres volt például arról, hogy az Öngyilkos osztag forgatásának idején Joker bőrébe bújva idegesítette a kollégáit. Ezúttal is szerepben maradt kamerán kívül: volt, hogy a transzvesztita figuraként ment el bevásárolni. McConaughey-hez hasonlóan ő is jó sokat fogyott a szerephez, és az egész testét gyantázta. Az eredmény: az egyik legfemininebb kisugárzású karakter, akit valaha láthattunk, s az Akadémia díjazta is a legjobb férfi mellékszerepkő kategóriájában. Nem ez volt az első komoly alakváltozása, korábban a Rekviem egy álomért kábítószerfüggő fiújaként is le kellett dobnia jó pár kilót.

Tom Hanks – Philadelphia (1993)

Ha pedig már a látványos fogyásoknál és az AIDS-nél tartunk, nem feledkezhetünk meg arról a filmről, ami először próbálta meg közelebb hozni a nézőhöz a betegséggel küzdő homoszexuálisokat, és megszabadítani őket a társadalmi stigmáktól, egy olyan tárgyalótermi történeten keresztül, ami rendesen megdolgozta az igazságérzetünket. Hanksnek ez óriási ugrás volt a karrierjében – korábban inkább a vígjátékok domináltak a filmográfiájában -, és nagyon bátor lépés, hiszen a közönség reakciója kiszámíthatatlan volt. Ennek köszönhette az első Oscar-díját. A filmet kronologikusan vették fel, így Hanksnek folyamatosan volt alkalma fogyni a végső tárgyalótermi jelenetek forgatásához. Konkrétan éheztette magát, míg filmbeli partnere, Denzel Washington hízott a szerep kedvéért, s olykor Hanks bosszantására egész tábla csokikat bezabált a színész előtt.

Tom Hardy – Bronson (2008)

Hardy egyik korábbi, kultikussá vált filmje Charles Bronson, a börtönben kissé megkattant bűnöző anti-fejlődéstörténetét meséli el. A színész megdolgozott a szerepért: akkorára gyúrta magát, hogy ha csak ránéztünk, egy igazi „állatot” láttunk. Az igazi Bronson és Hardy egyébként találkoztak élőben, sőt, össze is barátkoztak. Bronsont teljesen lenyűgözte, hogy a színész képes volt akkorára kigyúrni magát, mint ahogy ő kinézett anno, és még a személyiségét, gesztusait, beszédstílusát is tökéletesen visszaadta. Úgy gondolta, Hardy az egyetlen színész, aki őt el tudta játszani.

Charlize Theron – A rém (2003)

Szintén valós történetet dolgozott fel Az Aileen Wuornos nevű sorozatgyilkosról szóló életrajzi dráma. Theron rengeteget hízott a szerephez, s átváltozásához természetesen hozzájárult a maszkmester is. Az viszont csakis az ő színészi zsenijének köszönhető, hogy a labilis idegrendszerű prostituáltat látva egy pillanatra sem jut eszünkbe Charlize Theron, annyira feloldódott a karakterben. Oscar-díjjal jutalmazták érte.

Michael Fassbender – Éhség (2008)

Aki látta ezt a filmet, az biztosan soha nem felejti el Fassbender haldokló karakterének hatalmas szempárját a film utolsó jeleneteiben. Steve McQueen rendező először dolgozott a színésszel, de nagyon bevált neki a közös munka, mert később a Szégyen főszerepére is őt választotta. A éhségsztrájkoló főhős bőrébe nyilván csak úgy bújhatott, ha rettenetesen lefogyott – ezt csak komoly orvosi ellenőrzés és szigorúan előírt diéta mellett tehette.

Jake Gyllenhaal – Éjjeli féreg (2014)

Gyllenhaal esetében – noha már 38 éves, számos komoly filmmel és szereppel a háta mögött – biztosak vagyunk benne, hogy pár nagy dobás még várat magára. Az Éjjeli féreg remek cím, Dan Gilroy filmjének katasztrófavideós főhőse ugyanis igazi féreg. És ez nemcsak azért van, mert a színész annyira lefogyott a szerephez, hogy végig attól tartottunk, egyszer csak kipattannak a koponyájából a szemgolyói. Hátborzongató alakítás.

Renée Zellweger – Bridget Jones naplója (2001)

Végre egy film, ami nem csak a dráma műfajában bizonyítja, hogy egy színésznek sokat kell melóznia – és néha ennie – egy szerepért. Zellweger elmondása szerint utált ilyen dagi lenni, ráadásul többször is jelentősen megterhelte a szervezetét a hízással, hiszen a film olyan sikeres volt, hogy két folytatást is megért. Azért azon érdemes elgondolkodni, ha újranézzük, hogy igazából az akkor 32 éves Zellweger és azonos korú karaktere milyen fiatal – és hogy a sztori szerint akkor még cikinek számított bizonyos körökben, ha valaki a harmincas éveiben szingli. Hol van az már…

Rooney Mara – A tetovált lány (2011)

Marának jó pár szuggesztív alakítást fel kell még sorakoztatnia ahhoz, hogy már ne David Fincher filmje és a legendás kakastaréj jusson eszünkbe róla. A mániákus rendezővel biztosan nehéz lehetett együtt dolgozni, viszont egy biztos: olyan alaposan és részletesen kitalálták a karaktert, hogy a színésznő egyszerűen eltűnt a figura mögött. Csak egy példa: Fincher arra kérte Marát, hogy menjen el bulizni, rúgjon be, majd a hányós éjszaka után, másnap reggel készített róla képeket, hogy ezzel meggyőzze a stúdiót, ő lesz a legalkalmasabb a kiégett Lisbeth Salander szerepére.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Botrány az Eurovízión: Rögtön eltörte a trófeáját, majd az egyik ujját is a győztes
A svájci győztes, Nemo olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.

Link másolása

Korábban mi is megírtuk, hogy az idei évben egy svájci előadó vehette át az Eurovíziós Dalfesztivál trófeáját. Nem sokkal később azonban nemhogy a trófeát törte el az énekes, de elmondása szerint még az ujját is.

Május 11-én, szombaton tartották a 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál nagydöntőjét a svédországi Malmőben, ahol összesen 25 ország képviseltethette magát, ugyanis Hollandiát korábban kizárták a versenyből, erről itt írtunk.

Az idei Eurovíziós Dalfesztivált az összpontszám (591 pont) alapján végül a svájci Nemo nyerte meg. Miután a magát nembinárisnak valló – s ezzel a dalfesztivál történelmének első nembináris győzteseként – 24 éves svájci énekes-dalszerző átvette a trófeát, katasztrófa történt a színpadon.

Nemo teljesen meghatódott, azonban olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Az év legjobb sorozata, csak a legerősebb idegzetűeknek – A Szarvasbébi való életbeli szereplői is megszenvedték a történetüket
Ha van kedved egy kis önsanyargatásra, és bírod a lelki zsarolást, a Szarvasbébi a te sorozatod lesz! Miután megnéztem a Netflix legújabb dobását, kellett egy kis idő, mire össze tudtam foglalni a gondolataimat.

Link másolása

Ez meg mi volt? Gondolhatná mindenki, miután végig nézi a Szarvasbébit. Sokan már a címét se tudják hova tenni, egy nagy kérdőjel a sorozat.

Amikor utánaolvastam az interneten, mindenhol azt írták, hogy ez a sorozat fájni fog.

De nem úgy, ahogy egy rossz sorozat tud fájni. Hanem egy erős gyomros, amit csak egy igazán kiemelkedő alkotás tud adni.

Nagyon kellemetlen nézni a Szarvasbébit, de hajtja a nézőt a katasztrófaturizmus. Tipikus „ennél rosszabb már nem jöhet”, aztán kapjuk a gyomrosokat sorban, mígnem a földön heverünk, de mégis megnézzük a következő részt. Nagyon fura, de nem tudom autentikusan leírni, milyen érzés a sorozatot végig ülni, bárhogy is próbálom, ezt bizony látni kell.

Miről is szól a Szarvasbébi? Egyáltalán mi ez a cím?

Richard Gadd skót humorista a 2019-es edinburgh-i Festival Fringe-en adta elő a Szarvasbébi című műsorát, ami saját életéről szólt. Arról, hogy hogyan próbált betörni a showbizniszbe, majd végül hogyan lett szinte emberi roncs. Ezt a műsort a Netflix megvette, és sorozat formájában feldolgozta. Richard Gadd maradt az író, az alkotó és a főszereplő. Megváltoztatták a neveket, de csak azért, hogy a valódi szereplők identitását védjék. A Szarvasbébi nem finomkodik, Gadd minden rossz döntése szinte szűrő nélkül bekerült a forgatókönyvbe úgy, hogy közben narrálja a cselekményt, tehát még mögé is látunk, mit miért csinál szerencsétlen főszereplőnk.

Donny Dunn (Richard Gadd) kitartó, de sikertelen humorista. Csaposként dolgozik egy bárban, ahova betéved Martha Scott (Jessica Gunning). A túlsúlyos, nem túl ápolt, alacsony brit nő pityeregve lép oda a csaposhoz, ám amikor Donny megkérdezi mit szeretne, azt válaszolja Martha, hogy nincs pénze. Donny meghívja egy csésze teára. Ez az apró gesztus nem várt következményekkel fog járni Donny életében. Martha innentől fogva rátapad, mint egy kullancs, minden nap bejár a kocsmába, főszereplőnk pedig meghívja egy diétás kólára, mert bár Martha azt hazudja, hogy gazdag, sosincs pénze.

A csaposnak jó érzés, hogy végre valakinek fontos, mert éppen a padlón van az élete.

Amit még nem tud Donny ekkor, hogy mindig van lejjebb. Martha megszerzi Donny e-mail címét a humorista weboldaláról, és innentől kegyetlenül elkezdi zaklatni. De ő nem csinál semmit, nem jelenti a rendőrségen, csak hagyja, hogy a nő a bőre alá másszon, hiszen addig sem üres az élete. Nem írok sokat, de elég annyi, hogy egy folyamatos lejtmenetnek leszünk tanúi, aminek a végeredménye a Szarvasbébi. Ami nem más, mint a becenév, amit Martha ad Donnynak, a nagy, szomorú szemei miatt.

A legszörnyűbb a Szarvasbébiben, hogy mennyire reális, hihető és megdöbbentő. Ez akárkivel megtörténhet, és meg is történik nap-mint-nap. Minden, amin Donny keresztülmegy, érthető, logikus és teljesen megbabonázó. Tényleg jönnek azok az információk, amiket nem ad ki magáról az ember, főszereplőnk mégis elmondja a nézőknek, sőt belső monológokkal meg is magyarázza őket.

Közelről, szinte barátként tekintünk szegény Donnyra, látjuk azt az elképesztő utat, amit a hét rész alatt bejár.

A legmorbidabb az egészben, hogy ennek a zaklatásról szóló szörnyű történetnek az lett a vége, hogy a sorozat rajongói felkutatták az igazi embereket, akiket álnéven játszottak a színészek, és kegyetlenül elkezdték zaklatni őket... Ilyen volt például az „igazi Martha” esete, a beteg nőt elkezdték kegyetlenül online inzultálni a nézők. Richard Gaddnek kellett rászólnia a saját rajongóira, hogy mennyire képmutató a viselkedésük. Ezzel be is zárunk egy teljes kört.

Ahogy haladnak előre az epizódok, egyre rosszabb dolgok történnek Donnyval, és mégsem lehet leállni a sorozattal. Bámulatosan rossz döntések szemtanúi lehetünk, amiket ennyire rosszul kezelni ámulatba ejtő. Ilyet tényleg nem lehet kitalálni.

A súlyosan beteg elme és erősen labilis lelki problémákkal küzdő humortalan komikus párbaja eddig az év legjobb olyan sorozata, aminek a közelébe se szeretnék menni többet.

Nézni, ahogy a két sérült lélek függ egymástól, igazi katasztrófaturizmus. Engem a negyedik rész teljesen kiütött. Nagyon fontos, erősen 18+-os a sorozat, és nem azért, mert annyira grafikus a megjelenítés, hanem mert ez egy érett, kegyetlenül lélekromboló sorozat.

A színészek 100%-ot beleadnak, ami nem csoda, Gadd gyakorlatilag Donny, csak más néven. Jessica Gunning néha szánalomra méltó, máskor irritáló, de van, amikor egyenesen ijesztő az alacsony, pufi, középkorú hölgy. Nava Mau alakítja főszereplőnk transznemű barátnőjét pár rész erejéig, Terit, aki az egyetlen fény az életében. A többi színész pedig tökéletesen játszik Donny és Martha párbaja alá.

Kiemelendő még Mark Lewis Jones, mint Donny apja. A skót karakterszínész minden pillanata aranyat ér.

Eljutottunk a lezárásig. Nem tudom, mi a helyes ajánlás a Szarvasbébi esetében. Mert ezt mindenkinek látnia kéne, de pontosan tudom, hogy az emberek többsége ki fog borulni tőle. Aki nyitott egy kis önsanyargatásra, annak tudom ajánlani a sorozatot. Tényleg az év egyik legjobb szériája, amit azért kevés embernek ajánlok tiszta szívből. A Szarvasbébi megtekinthető a Netflix kínálatában.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Farokméregetés, szó szerint – A Talpig férfiban nincs tabu, és Jeff Daniels még sosem volt ilyen imádnivalóan ütnivaló
Az amerikai jog, társadalmi igazságtalanságok, hatalmi játszmák, fekete humor: a Netflix új minisorozata sokakat kiakaszt majd, mégis üdítő, hogy mennyire nem veszi magát komolyan.

Link másolása

Mielőtt még bármit is leírnánk a Talpig férfiről, érdemes megemlíteni, hogy az új Netflix-sorozat mögött az a David E. Kelley áll kreátorként és íróként, aki valódi veterán a szakmában, s olyan szériák elkészítése fűződik a nevéhez többek között, mint a Kisvárosi rejtélyek (1992-1996), a Chicago Hope kórház (1994-2000), az Ally McBeal (1997-2002), az Ügyvédek (1997-2004), a Boston Legal – Jogi játszmák (2004-2008), a Hatalmas kis hazugságok (2017-2019), a Tudhattad volna (2020), a Kilenc idegen (2021), a Szerelem és halál (2023) vagy Az igazság ára (2022-2023). Nem mellesleg pedig már több mint 20 éve Michelle Pfeiffer férje és két gyermekének apja.

A Talpig férfi pedig abszolút beilleszkedik Kelley filmográfiájába, tekintve, hogy most is fontos szerepet kap a történetben az amerikai jog, a társadalmi igazságtalanságok, a hatalmi játszmák és a kissé fekete humor.

A sztori azonban ezúttal nem saját, Az igazak és a Hiúságok máglyjája írója, Tom Wolfe 1998-ban kiadott, azonos című könyve (A Man in Full) szolgáltatta hozzá az alapot.

Az Atlantában játszódó történet több különböző szálon pörög, amiket összekötnek az egymással folyamatosan kapcsolatban lévő szereplők. A legfőbb szál a milliárdos ingatlanmogul Charlie Crokert (Jeff Daniels) követi, aki csődközeli helyzetbe kerül, amikor a bankja szeretné behajtani tőle a valóban tetemes hiteltartozását. A banknál dolgozó Raymond Peepgrass (Tom Pelphrey-t többek között az Ozarkból, a Vasökölből, a Mankből, az Odakinnből és a Szerelem és halálból ismerhetjük) különösen pikkel az arrogáns Crokerre, mindenképp szeretné őt tönkretenni. Charlie persze mindent megtesz azért, hogy ne veszítse el a birodalmát és a befolyását.

Emellett megismerjük Charlie titkárnőjét, Jillt (Chanté Adams) és annak férjét, Conradot (John Michael Hill), aki feketeként rendőri brutalitás áldozatává válik, és amikor reflexből visszaüt, büntetlen előélete ellenére börtönbe zárja és meghurcolja őt az amerikai igazságszolgáltatás rendszere.

Charlie ügyvédje, az idealista (és szintén fekete) Roger White (Aml Ameen) próbálja őt kihozni a rácsok mögül, nem sok sikerrel.

Illetve ott van még Atlanta polgármestere, a simlis és álszent Wes Jordan (William Jackson Harper), aki a választások előtt szeretné minél rosszabb színben feltüntetni a riválisát, és Charlie segítségét kéri, hogy a másik jelölt egykori évfolyamtársaként hozza nyilvánosságra annak szexuális zaklatásos ügyét, cserébe megpróbálja elintézni, hogy a bank leszálljon róla.

És akkor még nem említettük Charlie naivnak tűnő, de nagyon is határozott exfeleségét, Marthát (Diane Lane), akit Raymond próbál elcsábítani és behálózni, mivel ezzel szintén szeretne odapörkölni Charlie-nak.

Ezek a fő csapásvonalai a Talpig férfinek, amelyre egyfajta Utódlás-utódként is tekinthetünk, hiszen a kapitalizmus nagy játékosai esnek itt egymásnak, valóban szimpatikus karaktereket pedig alig találni, legalábbis köztük nem nagyon, inkább az anyagiakat tekintve „lejjebb elhelyezkedő” társadalmi rétegekben érdemes kutakodni.

Egy miniszériáról van szó, tehát csupán hat epizód állt a készítők rendelkezésére ahhoz, hogy kellőképp kibontsák ezt a szerteágazó sztorit, így azzal nem lehet támadni a Talpig férfit, hogy unalmas lenne.

A sorozathoz képest szűk játékidő alatt rendesen pörögnek az események, ám sajnos Kelley, kiegészülve két rendezőjével, a színésznőként Oscar-díjas Regina Kinggel (Egy éj Miamiban…) és Thomas Schlamme-vel (Elbaltázott nászéjszaka, Foglalkozásuk: amerikai, Az elnök emberei) nem is tudtak odafigyelni minden szálra kellőképp, s ami még nagyobb hiba, képtelenek voltak azokat közös nevezőre hozni, így egy felettébb csapongó történetvezetés lett a jussunk, ahol mindenbe belekapnak egy kicsit, de semmit nem bontanak ki igazán.

A Talpig férfi így inkább egy szellős melodráma, mintsem az amerikai társadalom gúnyosan csipkelődő szétcincálása. King és Schlamme mindenesetre folyamatosan tartják a tempót, és tudják, hogyan kell használni az egyébként parádésan pöffeszkedő Jeff Daniels karakterének monumentális egóját, amely a történések hatására részről részre leereszt.

Akadnak emlékezetes jelenetek is, mint például, amikor Charlie úgy próbál megnyerni magának befektetőként egy liberális házaspárt, hogy megmutatja nekik, hogyan tenyésztik a lovakat; Charlie és bankár ellenfele, Harry (Bill Camp) kvázi tettlegességig fajuló acsarkodásai pedig a minisorozat abszolút csúcspontjai. A sokáig szimbolikusan értendő farokméregetést ugyanakkor a meglepő és teljesen abszurd fináléban szó szerint kell érteni…

Azt nem lehet elvitatni a Talpig férfitől, hogy ne lenne szórakoztató, az viszont vitathatatlan, hogy nem lő túl magasra. Érezni, hogy az alkotók sem vették igazán komolyan ezt egészet, és ez sugárzik a rendezésből, a párbeszédekből és a színészvezetésből is. Így nézőként sem vesszük túl komolyan, és gyorsan töröljük is majd az emlékeinkből, amíg azonban tart, kétségtelenül leköt. Talán csak Conrad börtönös szála az, ami valódi izgulnivalóval (és néhány „ökölszorító” jelenettel) szolgál, ám Jeff Daniels és a többiek ripacskodása is megér egy misét, persze kizárólag azoknak, aki nem várnak mindettől túl sokat.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Sikerült megfejtenie a Mona Lisa rejtélyét – állítja egy olasz geológus-művészettörténész
Megtalálta a tájat, ami előtt Leonardo megfestette a művészettörténet leghíresebb portréját.

Link másolása

Meglepő magyarázattal állt elő egy geológus a Mona Lisa eredetéről. Leonardo Da Vinci festménye régóta foglalkoztatja az embereket, sokan szerették volna már megfejteni, hogy hol készült a sejtelmesen mosolygó nő portréja. Vitáztak már arról, hogy valódi-a háttér, vagy csak egy képzeletbeli táj?

Az olasz geológus, aki egyben művészettörténész is, azt állítja, hogy megoldotta az évszázados rejtélyt - írja a The Guardian.

Ann Pizzorusso hosszú kutatás után arra jutott, hogy a festő a Comói-tó partján lévő, lombardiai Lecco városának számos felismerhető vonását felhasználta. Szerinte beazonosította:

- a hidat (a 14. századi Azzone Visconti-híd),

- a tavat (a Comói-tó mellett található Lago di Garlate)

- a hegyvonulatot (az Alpok dél-nyugati része, amely a Garlate-tó fölé magasodik).

Azt dokumentumok is igazolják, hogy Leonardo járt ezen a vidéken.

Voltak már hasonló elméletek arról, hogy a képen látható táj az észak-olaszországi kisváros, Bobbio környékét ábrázolja. Egy másik szerint a toszkán település, Arezzo hídja látható rajta.

A geológus szerint azonban nem elég a hidat figyelembe venni, mert sok hasonló épült abban az időszakban Európában.

"Mindenki a hídról beszél, de senki nem hozza szóba a földrajzot. A geológusok nem nézegetnek képeket, a művészettörténészek pedig nem foglalkoznak a geológiával. A művészettörténészek mindig azt mondják, hogy Leonardo a képzelőerejét használta, de ha odaadod ezt a képet a világ bármelyik geológusának, ugyanazt fogja mondani, amit én is mondtam Leccóról. Már azok is látják a hasonlóságot, akik nem földrajtudósok"

– mondta a szakértő.

Szerinte most már minden kétséget kizáróan sikerült bizonyítania, hogy megtalálta a helyszínt, ami Mona Lisa mögött látható.

Az ArtWatch UK szervezet igazgatója, Michael Daley szerint sok spekuláció hallható, de Pizzorusso állításai meggyőzőek. A Louvre egyik tanácsadója szerint is Pizzorusso tökéletesen birtokában van a táj beazonosításához szükséges tudományos ismereteknek.

A geológus a napokban mutatja be a bizonyítékokat egy konferencián.

Forrás: 24.hu

A festmény már többször próbálták megrongálni, legutóbb levest öntöttek az üvegére.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk