KULT
A Rovatból

Sztárban Sztár: Péterffy Lili jobban énekelt Zámbó Krisztiánnál, mégis kevesebb pontot kapott

Emiliót csak a női jelmez mentette meg, Marics Peti nem tudja, mit csinál egy kecske, Szekres Adrienn viszont pozitív meglepetést okozott.


Ez egy kritika. A kritikák nyomokban SPOILEREKET tartalmaznak.

A múlt héten néhány részletet elhallgattam. Például, hogy van a műsor elején közös dal. Maradjunk abban, nem ezért szeretem a műsort.

Aztán arról sem beszéltem, hogy a műsor végén a zsűri pontszámai és a közönségszavazatok alapján mindig hirdetnek egy adásgyőztest, aki automatikusan tovább jut a következő adásba. Ez múltkor Marics Péter lett, és gonosz kismalac módjára rögtön elspoilerezem, hogy most is.

Magát a versenyt Palya Bea nyitotta Rihannaként. Már többször elhangzott, hogy Bea áll legtávolabb a Sztárban sztár zenei univerzumától.

De nem is ez a legnagyobb kihívás, mert kiváló énekesnőről beszélünk.

Hanem hogy annyira karakteres, összetéveszthetetlen arca van, amit lehetetlen eltüntetni.

Bárhogy is próbáltam hunyorogni, sehogy sem tudtam belelátni Beába Rihannát.

Egész jól elénekelt egy dalt, ami amúgy nem neki való, mert ő ennél sokkal fajsúlyosabb személyiség és előadó.

Papp Szabi hiányolta kicsit a „fejletépést”, Ramóna a megőrülést. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy Bea túl jó Rihannához.

Zámbó Krisztián a Modern Talking Thomas Anderseként énekelte a Cheri-Cheri Ladyt. A hangszínt nagyon jól eltalálta. A hangokat már nem mindig, de így is 39 pontot kapott. Mindenképp jobb volt, mint előző héten Csepregi Évaként.

Péterffy Lili nehéz feladatot kapott, az évek során sok embert láttam már elvérezni mindenféle műsorokban Amy Whinehousknét, vagy legalábbis az ő dalaival.

Lili sem tudott maradéktalanul Amyvé változni, ez alighanem lehetetlen is, de azért éreztem a hangjában az Amy ízt.

Véleményem szerint sokkal jobban énekelt, mint Zámbó Krisztián, mégis kevesebb pontot kapott, de a zsűrit nem azért tartják a kertévék, hogy következetesen értékeljenek.

Orsovai Reniről már múltkor is megírtam, hogy ő a favoritom, és ez most sem változott. Papp Szabit alakította. Szerintem nőként sokkal nehezebb pasit utánozni, mint fordítva. Ha egy férfi beöltözik nőnek az már önmagában is vicces, félig el is adja a produkciót.

Valamiért egy borostás férfinak öltöztetett nő nem jár ennyire egyértelműen komikus hatással. Reni azonban megoldotta a feladatot, a hang is egész közel járt az eredetihez, a fíling pedig tökéletes volt.

Vavra Bence Ne-Yoként jött a Closer című dallal. Már az első adás kapcsán is vita alakult ki arról, mennyire píszi, hogy fehér énekesek feketére maszkírozva énekelnek. Bevallom, én azt gondolom, kicsit már megint átestünk a píszíló másik oldalára.

Van egy műsor, aminek az a lényege, hogy a versenyző külsőben, hangban és mozgásban is minél jobban átváltozzon egy másik előadóvá.

Amennyiben a parodizált énekes színesbőrű, akkor nyilván színesbőrűre kell maszkírozni a versenyzőt.

Persze megoldás lehetne, hogy csak fehér előadókat utánoznak, de ez sokkal kirekesztőbb lenne, és unalmassá is tenné a műsort, hiszen a popvilág értékelhető részének 60-70%-át elveszítenénk vele. Bence most is jól énekelt, kihozta Ne-Yóból az a keveset, ami benne van.

Emilio Zoltán Erikaként igazolta azt, amit az imént írtam Reninél.

Az ő produkcióját a „pasi, nőnek öltözve, hehe” hatás adta el.

Emilio kiváló énekes, de ezúttal hamiskásan vernyogott. (Bödöcs szokott így Zoltán Erikát énekelni bulikon, úgy hajnali 3 felé.)

Szekeres Adrienn volt az este meglepetése. Az előző adásban nem sikerült olyan jól a produkciója, én sem lelkesedtem tőle, de Pitbullként szenzációs alakítást nyújtott, és az is kiderült, hogy jól tud rappelni. Megérdemelten zsebelt be 40 pontot.

Dallos Bogi nekem kicsit ijesztő volt Zsédaként, de azért egész jól lehozta a hangot, bár helyenként hamiskásnak éreztem.

Valljuk be, Amanda Leart nem olyan nagy kihívás egy férfinak hangban leutánozni. Ráadásul Stohl otthonosan mozog női szerepben, hiszen Az őrült nők ketrecében volt alkalma gyakorolni. Olyannyira, hogy a mostani produkcióhoz hozta a saját magassarkúját.

András nagyon profi, természetesen a hangot és a showt tökéletesen hozta. Ami viszont megnehezíti a feladatot, az Amanda Lear mimikája. Ha megnézitek a videóit, nagyon jellegzetes, ahogy bele-bele mosolyog a kamerába, és ahogy a szemét kerekíti.

Ez most Andrásnál érzésem szerint csak nyomokban volt meg.

Persze a zsűri nagy részét megvette az amúgy kétségtelenül nagyon szórakoztató produkcióval, Papp Szabi adott egyedül 8 pontot, a többiek 10-10-et.

Következett Ember Márk, aki Mester Tamást kapta feladatul.

Nem volt rossz, de… A Sztárban sztár első évadában, amire ezek szerint csak én emlékszem, Bereczki Zoli már előadta ezt a dalt, és annyira tökéletesen, hogy azt lehetetlen felülmúlni. Márknak sem sikerült.

Mester Tamásnak még számos remek dala van, nyugodtan kioszthattak volna a fiatal színésznek valami más nótát, hogy megkíméljék az összehasonlítástól. Számomra így viszont ez sokat levett a produkció értékéből.

Már csak Marics Peti volt hátra Post Malone-ként. A felvezetője kicsit felemásra sikerült, amikor is azt mondta az ő szájával:

„Ha ritkán jársz vidéken, és akarsz hallani egy igazi kecskebégetést, akkor egy igazi kecskét fogsz látni…”

No comment.

Amúgy tényleg jól megoldotta a feladatot, amiben a „kecskevibrátó” okozta az igazi nehézséget, amikor Malone olyan furán remegteti a hangját. Ezzel együtt túlzottnak érzem Rami lelkesedését, aki szerint Marics Petinek egyenesen Amerikába volna a helye (illetve lehetséges, hogy ott a helye, de nem ezért a produkcióért).

Minden esetre a zsűritől 40 pontot kapott, és a közönség is szereti, zsinórban másodjára lett az adás győztese.

Végül Palya Bea távozott a műsorból, ami nem olyan meglepő, vélhetően a Sztárban sztár törzsnézőitől az ő világa áll a legtávolabb.

De ha ez vigasztal, Bea, én jóval többet hallgatlak téged, mint a műsorban megjelenített külföldi sztárokat együttvéve.

Végül Tilla kiosztotta a feladatokat, amiből a legérdekesebb Dallos Boginak jutott, ő ugyanis saját férjét, Puskás Petit fogja alakítani. Kíváncsian várom.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Műbalhé, alpáriság, szexizmus és egymásnak beszólogató zsűri – ilyen volt a Megasztár első adása
A TV2 tehetségkutatója idén minden eddiginél jobban a nézők alantas ösztöneit kívánja kiszolgálni, és a legkülönfélébb bántalmazói magatartásokat relativizálja.


Amikor néztem az X-Faktor idei első adását, csodálkoztam, hogy hová tűntek a hülyék, mert alig volt belőlük. De végül meglett a válasz:

idén mind a Megasztárba ment.

Amennyire pozitív csalódás volt az RTL műsora, annyira traumatikus élményt nyújtott a Megasztár.

Volt itt műbalhé, alpáriság, szexizmus, kolléganő lekurvázása, és ez még csak Curtis.

De ne szaladjunk így előre!

Annak idején a Megasztár volt az első modern tehetségkutató műsor a honi médiában. A Ki mit tud?-ok művházszagú vérszegénységén szocializálódott országnak valóságos kulturális sokkot jelentett, és

már akkor is sokat vitatkoztak róla, mennyire korrekt abból műsort csinálni, hogy a világ tele van önképzavaros szerencsétlenekkel, akik épp oly tehetségtelenek, mint amilyen önérzetesek.

Persze nem hibáztatom őket, első kézből tudom, milyen nehéz ez. Én például már főiskolás voltam, és még mindig meg voltam győződve róla, hogy tudok énekelni, mert amikor a bulikon zenéltünk – és itt most a zenélés szót nagyon tág értelemben használom –, és énekeltem, nem vertek meg. Az sosem tűnt fel valahogy, hogy ezeken a bulikon a közönségből úgy kábé senki sem józan.

Szóval a Megasztár megítélése már akkor sem volt egységes, de azért ott ült a zsűriben egy Presser, egy Bakács, egy Pély Barna, még az excentrikus Soma is konzit végzett.

Azóta eltelt több mint húsz év, de a TV2 megragadt a múltban. Míg az X-Faktorban idén az tűnt fel, a megszokotthoz képest mennyire kevés volt a kínos pillanat, a Megasztár úgy döntött gazember, pontosabban trash reality lesz, rosszkedvünk tele pedig le van ejtve. Az agyzsibbasztóan hosszú, reklámok nélkül is két és fél órás adásnak kb. a feléig kellett eljutni, hogy megjöjjön az első (!) értékelhető énekes. És míg 10-15 percet kapott a Tóth Gabinak a 8 általánosa miatt beszóló néni (akit ráadásul a következő adásba is visszahoznak, hogy rúgjanak bele még párat, így áldozva fel a nézettség oltárán), a továbbjutók jelentős része alig kapott egy-két percet.

Már a zsűri összetételéből is látszik, hogy a műsorkészítők a balhéfaktorra mennek rá. Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek zsűrijében is kemény csörtéket vívott Majkával, főállású megsértődő.

Curtis az ügyeletes keménycsávó a bulvármédiában, aki tévesen vagányságnak képzeli a bunkóságot. Nyilván nem én vagyok hívatott megítélni, mennyi szakmai tudása van, mi teszi alkalmassá arra, hogy fiatal tehetségeket karoljon fel, de vannak kételyeim. Legdurvább megnyilvánulásában gyakorlatilag lekurvázta Herceg Erikát. Éppen a Tik-Tok-sztár Ildikó néni bitorolta a színpadot, aki bíztatta a mestereket, hogy kövessék be. Ekkor került sor a következő párbeszédre:

Curtis: Én csak pornósztárokat és prostituáltakat követek.

Erika: Atti, engem is követsz...

Curtis (sokat mondó hangsúllyal): Hát…

Később le is hülyézte – azért legalább bocsánatot kért.

Marics Peti hibátlanul hozza a néha bicskanyitogatóan szemtelen, mégis szerethető ficsúr imidzset, de éppen ezért nehéz komolyan venni a mester szerepében. Legszívesebben leültetnéd egy pohár bor mellé, hogy atyaian eligazítsad kicsit az élet fontos dolgaiban.

Ráadásul amilyen lekezelően bánt Erikával a műsor első harmadában, legszívesebben adtam volna neki egy tockost.

Mindehhez ott van még Herceg Erika, aki az X-Faktorban már megmutatta, hogy képes átmenni anyatigrisbe, ha feldühítik, és most is sikerült többször kiakasztani. Igaz, ő sem megy a szomszédba egy kis passzívagresszióért.

Félreértés ne essék, Erika, Gabi és Peti zenei munkásságával nincs bajom, még ha nem is feltétlenül az én stílusom, amit képviselnek. Curtis is biztos nagyon jó rapper, vele más problémáim vannak. De ebben a műsorban az eddig látottak alapján a szakmaiság teljesen zárójelbe került.

Tóth Gabi egyébként abszolút hazaért, hiszen a Megasztárban indult a karrierje, és innen nézve sokkal inkább helyén van itt, mint anno az X-Faktorban, ahol éveken keresztül váltották egymást az ex-megasztárosok a zsűriben, hogy aztán a sokadik évadban Csobot Adél majd Tóth Andi személyében végre saját nevelésű sztár is kerüljön a zsűribe. Persze a Megasztár is a konkurenciától merít, hiszen Tóth Gabi mellett Herceg Erika és Curtis is az RTL-en veszítette el a zsűriszűzességét.

Történt némi változás a műsorvezetői posztokon, és ez sem a minőségjavítás jegyeit hordozza. Félreértés ne essék, Ördög Nórával nincs különösebb bajom, profi tévés, hozza, amit kell. De Tillát lecserélni Szépréthy Rolandra az körülbelül olyan, mint Ronaldót leküldeni a pályáról Dzsudzsák kedvéért. Értem én, hogy figyelemfelkeltő, és vannak rajongói, de egészen más ligában játszik. (Nem mellesleg a két műsorvezető szintén megfordult korábban az X-Faktorban.)

A cringe-faktort erősítették az olyan beszólások is, mint amikor egy nagyon rossz, gyorsan eltanácsolt versenyzőről Marics Peti megjegyezte:

„De az X-Faktorban elmenne a döntőig.”

Finoman szólva nem elegáns így beszólni a konkurens műsornak.

A jobb pillanatok közé tartozott, amikor Peti és Erika egymást szívatva csak azért juttattak tovább versenyzőket, hogy a másik nyakába varrják őket. Eleinte szórakoztató volt, de aztán sikerült valahogy ezt is véres drámázásba átvinni.

Kérdéseket vet fel a plus size-os öltáncos is, aki Marilyn Monroe dalára vonaglott először Marics Petin és Curtisen. Marics hiába fejezte ki folyamatosan, hogy rosszul érzi magát a szituációban, a rámenős hölgy számára a "nem" nem azt jelenti, hogy "nem", mert neki a műsorkészítők megígérték, hogy Peti „bevállalja”.

Ambivalens érzéseket váltott ki belőlem az anyuka története, aki látássérült, beteg lányával érkezett. Az ilyen műsorok kimondatlan szabály, hogy a nehézsorsú versenyzők életében csak akkor vájkálnak, ha a sztori vége happy end, vagyis a szerencsétlen jelentkező énekel egy nagyot, és meg sem áll a döntőig. Itt nagyon hamar kiderült, hogy az amúgy valóban minden tiszteletet megérdemlő anyuka énekelni nem tud.

Az egész arra volt jó, hogy láthassuk Tóth Gabit, „a zembert”, aki beszállt duettezni, és összeölelgette a beteg kislányt.

Hogy pozitívumot is mondjak, azt el kell ismerni, hogy ez a zsűri sokkal jobban működik a tavalyinál. A Rúzsa Magdi által vezetett csapat tagjai között jóformán semmi kémia nem volt. Az biztos, hogy az idei mesterek legalább kiváltanak valamit a nézőből, még ha nem is feltétlenül örömöt és tiszteletet.

Szórakoztató színt vitt a műsorba Szarka László "Bikicsunáj", aki a Megasztár 5. évadában az Alphaville Big In Japan című slágerét fordította hunglisra, és ezzel bevonult a magyar mémtörténelembe. Ezúttal a Flames of Love című dalt énekelte el úgy, hogy angolul azóta sem tanult meg. Azt kell mondjam, ezen az estén nem ő volt a legvitathatóbb továbbjutó.

A műsor végére maradt még egy meglepő fordulat: jött Krasznai Tünde, aki még 2013-ban Geszti Péter mentoráltjaként harmadik lett az X-Faktorban, de szerepelt a Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorban is, emlékezetes pillanat volt, amikor a dzsungel közepén Fördős Zével ült egy kádban. Már akkoriban is sokat lehetett hallani zűrös (többek között úgymond "felnőttfilmes") múltjáról, és állítólag utána sem volt könnyű élete.

Az sosem volt kérdés, hogy Tünde jól énekel, így nem meglepő, hogy tovább jutott. Az már megkérdőjelezhető, hogy Tóth Gabi, aki majd elolvadt az empátiától és a szeretettől, Tünde távozása után a mestereknek – és a több ezer tévénézőnek – azért elmondta az összes sötét foltot Tünde múltjából, mert hát mi van, ha valaki nem tudja, és elfelejt csámcsogni.

Összességében a Megasztárban történt személyi változásoktól a műsor érdekesebb lett, de nem a minőség irányába léptek el, hanem az alantas ösztönök kiszolgálása felé.

Az első adásban a bántalmazás számos változatát láthattuk relativizálva, vagy egyenesen viccesnek beállítva, és ezért az sem kárpótol, hogy akadt néhány tehetség is a jelentkezők közül.

Abban reménykedem, hogy a válogatók után, amikor élesbe fordul a verseny, a negatív sallangok lenyesődnek. Bár a mesterek akkor is ugyanazok lesznek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Biztonsági okok miatt Budapesten forgatják a Fauda következő évadát
Az ötödik évad eredetileg Marseille-ben készült volna, de a készítők túl kockázatosnak ítélték a helyszínt. Az új részekben a Hamász támadásai és a háború eseményei is helyet kapnak.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 05.



A Fauda ötödik évadát eredetileg Marseille-ben forgatták volna, de a készítők végül biztonsági okok miatt Budapestre hozták a produkciót – írja a Jerusalem Post az N12 izraeli csatorna alapján.

A világszerte ismert sorozat főszereplője Lior Raz, aki Avi Issacharoffal közösen alkotta meg a történetet. A legújabb évadban a Tarantino-féle Becstelen brigantykban feltűnt Mélanie Laurent is fontos szerepet kapott volna, ezért is terveztek sok jelenetet Franciaországban.

A 2023. október 7-i események után azonban Raz és Issacharoff átírták a forgatókönyvet, hogy a Hamász támadása és a háború is megjelenjen az új részekben.

A sorozat egyik sztárja, Idan Amedi, aki énekesként is ismert, a harcok kitörése után önként jelentkezett a hadseregbe. Néhány hónappal később, 2024 elején súlyos sérülésekkel került kórházba.

A Fauda új évada 2026-ban debütál az izraeli Yes csatornán, ezt követően pedig a Netflixen is látható lesz világszerte.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Elmaradnak a Budaörsi Latinovits Színház előadásai Koós Boglárka halála miatt
A színház 27 éves művésznője vasárnap hunyt el. Az előadásokat érintő további változásokról a későbbiekben értesítik a nézőket.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, 27 éves korában elhunyt Koós Boglára, a Budaörsi Latinovits Színház színésznője. A teátrum most közölte: a váratlan tragédia miatt komoly lépésre szánták el magukat.

„Ezekben a pillanatokban gördülne fel a függöny 2025/26-os évadunkban első alkalommal, de a ma estére és a következő napokra tervezett előadásaink elmaradnak”

– írják Facebook-oldalukon.

Hozzáteszik: „Fájdalmunk és megrendültségünk elmondhatatlan.” Tájékoztatásul azt is közlik, hogy a színház műsorát érintő változásokról nézőinket a szokásos csatornákon hamarosan értesítik. Emellett a színház profilképét is az elhunyt művész fekete-fehér képére cserélték.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Összesen hat díjat nyert a 82. Velencei Filmfesztiválon Enyedi Ildikó Csendes barát című filmje
A film a legígéretesebb fiatal, feltörekvő színésznek járó Marcello Mastroianni-díj mellett öt független zsűri díját is elnyerte. Az Arany Oroszlánt Jim Jarmusch nyerte a Father Mother Sister Brother című filmjével.


A legígéretesebb fiatal, feltörekvő színésznek járó Marcello Mastroianni-díjat nyerte el a 82. Velencei Filmfesztiválon Enyedi Ildikó Csendes barát című filmjének szereplője, Luna Wedler svájci színésző.

A szombat esti zárógálán Luna Wedler Enyedi Ildikónak is megköszönte a díjat, hozzátéve, hogy nagy megtiszteltetés volt vele dolgozni.

"Hihetetlen nő vagy, inspirálsz engem nőként és rendezőként is"

- fogalmazott.

A film a díj mellett öt független zsűri díját is elnyert. A FIPRESCI, az INTERFILM, a diákzsűri díját, az Edipo fenntarthatósági díjat és a Green Drop-díjat is. A Nemzetközi Filmkritikusok Szövetsége, a FIPRESCI azzel indokolta a díjat:

„A film megrendítően tárja fel az egyetemes kapcsolatokat és a kimondatlan határokat, amelyek az életformákat összekötik. Merész történetmesélésével, árnyalt alakításaival és merész rendezésével mélyen megérintett minket. A filmművészet hatalmas teljesítménye, amely átlépi a nyelvi és kulturális határokat.”

A Nemzeti Filmintézet (NFI) szombat esti közleményében azt írták, Luna Wedler 1999-ben született Zürichben, majd az Amatőr tinik című filmben debütált 2015-ben. 2018-ban a zürichi filmszínésziskolában szerzett diplomát és ugyanabban az évben a Berlinálén elnyerte a European Shooting Star-díjat. A Netflix 2020-as Biohackerek című sorozatának főszerepével tett szert népszerűségre. Enyedi Ildikóval immár másodszor dolgozott együtt, hisz korábban már játszott A feleségem története című alkotásban is.

Enyedi megjegyezte, alkotása lírai, de ha a nézők ráéreznek a humorára, akkor megértik a film legmélyét.

"A humor fontos: egy nevetés tulajdonképpen olyan pillanat, amikor az ember nem aprólékos logikával, hanem hirtelen megért valamit. Rácsodálkozik az újra és meglepőre, abban öröme telik, és ennek az örömének hangot ad önkéntelenül. A nevetés a megértés pillanata. A társas kommunikáció közel hozza egymáshoz az embereket, ha együtt tudnak nevetni valamin"

- fejtette ki a rendezőnő.

A díjazottak listája:

Arany Oroszlán: Jim Jarmusch: Father Mother Sister Brother

A zsűri nagydíja: Kaouther Ben Hania: The Voice of Hind Rajab

Ezüst Oroszlán a legjobb rendezőnek: Benny Safdie (The Smashing Machine)

A zsűri különdíja: Gianfranco Rossi: Below the Clouds

Legjobb forgatókönyv: Valérie Donzelli és Gilles Marchand (À pied d’œuvre)

Volpi kupa a legjobb színésznőnek: Xin Zhilei (The Sun Rises on Us All)

Volpi kupa a legjobb színésznek: Toni Servillo (La Grazia)

Marcello Mastroianni-Díj a legjobb fiatal színésznek: Luna Wedler (Csendes barát)

Armani Beauty Közönségdíj: Maryam Touzani: Calle Malaga

Luigi De Laurentis Díj a legjobb elsőfilmnek: Nastia Korkia: Short Summer

Horizontok-szekció:

Legjobb film: David Pablos: En el camino

Legjobb rendezés: Anuparna Roy: Songs of Forgotten Trees


Link másolása
KÖVESS MINKET: