KULT
A Rovatból

Oscar-tippjeink: ki nyer ma, a férfibosszuló lány, a siket dobos vagy a nomád?

Éjjel adják át a díjakat, mi is érintettek vagyunk. Történelmi Oscar: egy csomó filmet még streamingen is megnézhetsz!


Vasárnapról hétfőre virradó éjjel adját át az Oscar-díjakat Los Angelesben, mi is nézhetjük a ceremóniát magyar közvetítéssel: a Moziverzum csatorna vetíti 00:30-tól a vörös szőnyeges bevonulást, majd hajnali 2 órától körülbelül háromnegyed 6-ig tart a díjátadó.

A koronavírus járványnak érdekes következménye lett az Oscar-díjakra és jelölésekre nézve: mivel a mozibezárásokkal és a nagy mozis filmbemutatók eltolódásával/elmaradásával kiestek a spektrumból a nagyszabású blockbusterek, idén sok, kifejezetten streamingre készült filmet jelöltek, tehát mi is úgy drukkolhatunk, hogy jó párat meg tudtunk már nézni. Hétfőtől az itthon elérhető, fontos nyertes filmekről külön ajánlókat is írunk majd.

Az Oscar tehát idén mindenképp izgalmas lesz, mert az idei filmek nem a tipikus, klasszikus Oscar-mozik: inkább különleges és egytől egyig nagyon eredeti alkotások.

Többjük marginális témákat dolgoz fel. Ezért is történetett meg, hogy a jelöléseknél nem volt kiugróan sokra jelölt mozi - mondjuk nem volt, amit 11 díjra jelöltek - viszont jó pár remek alkotást 6-6 jelöléssel látott el az Akadémia. Lássuk, mi mit tippelünk, és mi kinek adnánk a díjakat:

Legjobb film

Nyerhet: A nomádok földje. Ismerve az Akadémia döntési mechanizmusát, szinte borítékolható ez a díj. Nem arról van szó, hogy nem ez a film érdemli meg a díjat, hanem ritkán vállalnak kockázatot a legjobb filmnek járó díj esetében. Ebben pedig semmi kockázat nincs, a díjat pedig valóban megérdemli, hiszen tényleg az év egyik legjobb, legszebb, legfilozofikusabb, legmélyebb, legemberibb mozija. A Chloé Zhao rendezésében és Frances McDormand főszereplésével készült film azokat az embereket mutatja be, akik Amerikában kénytelenek elhagyni az otthonukat, majd a nomád életmódot választják: egy lakóautóval folyamatosan úton vannak.

Mi ennek ellenére A metál csendjének adnánk a díjat. Ez ugyanis legeredetibb film az idei felhozatalban. Hihetetlen szuggesztív színészi alakítással, az ember napokig nem tudja kiverni a fejéből. Mintha egy korai Aronofsky-filmet néznénk. Egy hallását elvesztő dobos drámai története, aki képtelen elfogadni a sorsát.

Legjobb rendezés

Nyerhet: A nomádok földje. Chloé Zhao producere is volt a filmnek, így megvan az esélye, hogy egy női alkotó először kapjon egyszerre produceri és rendezői díjat is. Rendezői bravúrt látunk, hiszen a színészi jelenlétet és atmoszféráját tekintve tényleg olyan, mintha egy dokumentumfilmet néznénk, amit a rendező úgy ért el, hogy civileket castingolt a színészek közé. Ezt a díjat tényleg szerintünk is A nomádok földje rendezője, Chloé Zhao érdemli.

Rendezésileg ez a volt az egyik legkülönlegesebb alkotás 2020-ban, olyan egységes a világa a filmnek, mind vizuálisan, mind a színészek játékában.

Harmónia, életszeretet, emberi drámák - mindez csodásan belesimul a földdel, a természettel való organikus egybeolvadással.

Legjobb férfi főszereplő

Nyerhet: Riz Ahmed. Eddig Chadwick Boseman volt a legbiztosabban vehető befutó (aki tavaly augusztusban elhunyt, ő kapta a Golden Globe-ot is), de amióta átadták pár napja az Independent Spirit Awards díjait és Ahmed ezt megkapta A metál csendje főszereplőjeként, azóta inkább ő lett a legesélyesebb, hiszen ez a díjátadó tekinthető leginkább az Oscar előszobájának a Golden Globe-on kívül.

Mi is neki adnánk. Ahmed annyira szuggesztíven játszik, hogy szinte beleég az arca a szemünkbe.

Alakítása a korai De Niro-filmeket idézi fel, például a Taxisofőr Travis Bickle-je juthat eszünkbe .

Legjobb női főszereplő

Nyerhet: Carey Muligan (Ígéretes fiatal nő). Az Independent Spirit Awards díját is ő megkapta a múlt héten, és élete alakítását nyújtja a bántalmazó férfiakon bosszúálló, szétesett fiatal nő szerepében. 

Mi megosztva adnánk neki és Frances McDormandnek a díjat. Igaz, utóbbi már kapott két Oscart, de a legösszetettebb és legletisztultabb színészi játékot láthattunk tőle A nomádok földjében, mintha egy dokumentumfilm főszereplőjét néznénk. Ilyen hatású játékot legutóbb Casey Afflecktől láthattunk A régi városban.

Ugyanakkor ne feledkezzünk meg a magyar vonatkozásról sem: simán lehet, hogy Vanessa Kirby viszi el a szobrot Mundruczó Kornél Pieces of a Woman című filmjének főszereplőjeként, és meg is érdemelné: ilyen drámai és hiteles szülést játékfilmen még nem láttunk, s ez Kirby érdeme is. Gyönyörűen ábrázolta a gyászfolyamatot is, melyet egy anya gyermeke születése is hirtelen halála után átél.

Legjobb eredeti forgatókönyv

Nyerhet: Ígéretes fiatal nő. Emerald Fennell volt az év egyik nagy felfedezése, ugyanis elsőfilmes rendezőként olyan filmet írt és rendezett, amire a szakma és a közönség egyöntetűen kapta fel a fejét. A legjobb filmnek járó díjat az eddigiek alapján nem merné odaadni neki az Akadémia, mert az már túl bevállalós lenne, pedig akár azt is megérdemelhetné.

Mi is neki adnánk az Oscart. A film annyira összetett, hogy nézőként alig tudjuk tartani vele a lépést. Az első fél órában csak kapkodjuk a fejünket.

Ez az összetettség jellemzi a forgatókönyvét, ami bravúrosan eredeti jelenetek és fordulatok sorát tartalmazza, bátor dramaturgiai fordulatokkal. 

Legjobb férfi mellékszereplő

Azt szokás mondani, hogy a mellékszereplői kategóriákban sokszor jobban meg tudják mutatni a színészek tehetségük kiemelkedő oldalát, mivel sokszor kevésbé klasszik, inkább extrém kisebb szerepekben zsenialitásuk jobban előbújhat. Az idei felhozatalból mi Daniel Kaluuyára tippelünk nyertesként, aki a Judas and the Black Messiah főszereplőjeként hátborzongatóan szuggesztív alakítást nyújt. Mi is szívesen átnyújtanánk neki a díjat, de ugyanígy Sacha Baron Cohennek is. Őt érdekes módon, ugyanazon történelmi pillanatot feldolgozó filmért jelöltek. A chicagói hetek tárgyalásában játszott nagyon vagányan és magas szinten szintén polgárjogi forradalmárt.

Legjobb női mellékszereplő

A Minarit szintén hat kategóriában jelölték, mint több társát idén az Oscaron, ezek közül az egyik kiemelkedő teljesítmény Youn Yuh-Jungé, aki a koreai nagymamát alakítja csodásan a filmben. Arra tippelünk, hogy neki ítélik majd a díjat, de közben ott van a Vidéki ballada az amerikai álomról is - a Netflixen megtekinthető -, amiben pedig Glenn Close nyújt felejthetetlen alakítást, és nem mellékes, hogy generációjának egyik legfantasztikusabb színésznőjét eddig elkerülte a szobor, holott már nyolcszor (!) jelölték. Mi épp ezért is neki adnánk, meg azért is, mert tényleg megérdemelné.

Legjobb adaptált forgatókönyv

A nyertes lehet: The Father. Az idei év egyik nagy meglepetése volt számunkra ez a kamaradráma-szerű, csavaros, megdöbbentő és katartikus mozi. Épp ezért mi is neki adnánk a díjat. Nehéz úgy beszélni róla, hogy ne spoilereznénk, de egyvalami tény: érezni, hogy valódi drámaíró tollából született. A forgatókönyvet Christopher Hampton írta, aki a Veszedelmes viszonyokért már egyszer részesült Oscar-díjban. Társírója Florian Zeller volt. Az eredeti színdarab szerzője is maga Zeller.

Legjobb dokumentumfilm (egész estés)

Tippünk szerint a Kollektíva (HBO GO) fog nyerni, mert egy komoly történelmi pillanatot, egy ország drámáját és egy egészségügyi rendszer krízispontját mutatja be. Ráadásul, ami ritka, a legjobb külföldi film kategóriájában is jelölték. Mellbevágó alkotás.

A

Mi imádtuk a Tanítóm, a polipot (Netflix) is, ami pedig egy igazi dokumentumfilmes különlegesség, valójában egy filmes varázslat. Egy dokumentumfilmes és egy polip különleges kapcsolatát mutatja be.

Legjobb idegen nyelvű film

Thomas Vinterberg zseniális filmje, A még egy kört mindenkinek egyértelmű esélyes és mi is rá szavaznánk. Egyszerre igazi high concept mozi és allegória az emberi élet értelmetlenségéről és ezzel egyszerre felvillanó értelméről.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem készültél fel rá, mennyire be fog rántani: A bennem lakozó fenevad az év egyik legfeszültebb meglepetése!
Claire Danes és Matthew Rhys párosa olyan feszültséget teremt, amitől még a kanapén is kiegyenesedsz. A bennem lakozó fenevad első pillanattól kezdve beszippant, és az évadzáró után is a nézővel marad.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 17.



A bennem lakozó fenevad már a legelső jelenetével érzékelteti, hogy valami egészen nyugtalanító történetbe csöppenünk: a cold openben történik valami szörnyű, amit még nem értünk teljesen, de azonnal odaragaszt a képernyő elé. Gabe Rotter, aki az X-akták rebootja óta nem rukkolt elő komolyabb projekttel, most visszatér, és nagyon úgy tűnik, hogy nem aprózta el.

A sorozat nem csupán egy jól összerakott pszichothriller, hanem a Netflix egyik legkellemesebb meglepetése is idén.

Ez leginkább az egészen kiváló színészgárdának köszönhető: Claire Danes, Matthew Rhys, Natalie Morales és Brittany Snow ezek nem kis nevek egy sorozathoz képest, némelyik egyedül is képes lenne eladni egy sorozatot.

A történet középpontjában Agatha Wiggs áll, akit Claire Danes a tőle megszokott intenzitással formál meg. Aggie sikeres írónőként próbál boldogulni, vagyis inkább csak próbálna, mert jelenleg egy makacs alkotói válság gyötri. Hiába a karrier, hiába a hírnév, a Pulitzer-díj, az ihlet makacsul kerüli őt, az anyagi helyzet pedig egyre feszültebbé válik.

Az okokra hamar fény derül: Aggie és párja súlyos tragédián mentek keresztül, elvesztették a gyermeküket.

Ez a veszteség olyan mélyen beette magát a nő tudatába, hogy szinte minden döntését, minden rezdülését befolyásolja. A sorozat ezt a lelki törést nem túlmagyarázva, mégis rendkívüli érzékenységgel mutatja be, miközben lassan, de határozottan építi fel Aggie mentális instabilitását.

A helyzetet tovább bonyolítja, amikor a szomszédságba beköltözik egy titokzatos, módos üzletember, Nile Jarvis. Matthew Rhys játéka egyszerre visszafogott és dermesztő, már az első jeleneteiben érezni rajta azt a fajta sötét vibrálást, ami végig ott lüktet a karakterében.

Nem csoda, hogy Aggie figyelmét hamar felkelti, pláne akkor, amikor megtudják a nézők, hogy Jarvis első felesége rejtélyes körülmények között eltűnt.

Mindenki Jarvist gyanúsította, de olcsón megúszta. Most egy új környékre költözött, ám a lakók egyre hangosabban suttognak arról, hogy talán gyilkosság történhetett, Aggie képzelete pedig már ettől is lángra kap. A sorozat ügyesen meglovagolja ezt a kettősséget: vajon tényleg valami szörnyűség történt, vagy ez csupán egy gonosz pletyka. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül érezzük furának a pszichésen megtört író és a hírhedt üzletember kapcsolatát.

A készítők nem húzzák az időt, nem játszanak felesleges találgatósdit: hamar elhintik a fontos információkat, mégis minden epizód után marad bennünk egy kis feszültség, egy apró kérdőjel, amitől muszáj tovább néznünk.

A hangulat szinte kézzel tapintható, szinte már hitchcocki megoldásokkal él: lassan építkező feszültség, groteszkül hétköznapi pillanatok és mentális instabilitás.

Claire Danes alakítása ebben kulcsfontosságú. Pontosan azt a törékeny, mégis elszánt, a saját bűntudatával küzdő karaktert hozza, amitől nemcsak megértjük Agatha motivációit, de együtt is élünk vele. Matthew Rhys pedig pazar kontraszt: egyszerre megnyerő és ijesztő, mintha minden mosolya mögött bújna egy második, sötétebb jelentés. Rhysnek igazi jutalomjáték Danes mellett gonoszkodni.

Kettejük dinamikája annyira feszült és kiszámíthatatlan, hogy már a második részre teljesen odabilincseli a nézőt. A két karakter között kibontakozó verbális párbajok és sejtelmes félmondatok a sorozat legerősebb pillanatai közé tartoznak.

A Homeland színésznője és a Foglalkozásuk: amerikai színésze nagyon jó párosnak bizonyul.

Az is remek húzás, hogy Jarvis gyakorlatilag „könyörög” Aggie-nek, hogy írjon róla, ez egyszerre abszurd, nyugtalanító és fenyegető, mintha egy ragadozó kedvesen invitálná magához az áldozatát.

A széria végig lendületes marad, nincs üresjárat, a cselekmény pedig kellően izgalmas ahhoz, hogy ne csak egy újabb rejtélysorozatnak érezzük. A dráma kellően mély, emiatt sokkal többet kapunk.

Ez egy olyan történet, amely folyamatosan arra késztet, hogy megkérdőjelezzük a szereplők szándékait, és néha még a saját ítéletünket is.

Bár a finálé talán nem üt akkorát, mint amilyet a felvezetés ígér, ez a kisebb súlytalanság korántsem rontja el az összképet. Ez egy jó sorozat volt, nem bántam meg, hogy megnéztem.

A bennem lakozó fenevad azok közé a szériák közé tartozik, amelyeket jólesik végignézni, majd utána is kicsit elidőzni rajtuk.

Egy feszült, hangulatos thriller, amelynek két főszereplője annyira erős jelenlétet hoz, hogy képes önmagában működtetni az egész sztorit.

Nem sajnáltam érte egyetlen percet sem, és bár biztos akad több apróbb hibája, összességében kifejezetten ajánlott darab mindenkinek, aki szereti a lélektani, lassan kibontakozó, mégis folyamatosan pulzáló sorozatokat. Gratula a Netflixnek, néha megérdemlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk