KULT
A Rovatból

Ömlik a vér a hallba több, mint 40 éve - A legjobb Stephen King-filmek a streamingen, melyek sosem kopnak el

Melyiktől félünk jobban, A mumustól, a Kedvencek temetőjéről vagy a Ragyogástól?


Meleg van, húzzátok le a redőnyöket és nézzetek meg a félhomályban pár szuper Stephen King-filmet, mi azt is megmutatjuk, melyik felületen tudjátok őket megtalálni. Van pár alapműve az irdatlanul termékeny horror-thriller szerzőnek, ami ma is ugyanolyan hátborzongató, mint a bemutatásakor. Idén nemrég A mumus került a mozik műsorára, mi azt néztük meg, mit szeretünk még a szerző adaptációi közül. Újranézni pedig sosem fáj azt, ami jó.

Állj mellém! (1986, Netflix)

Nem Frank Darabont az egyetlen rendező, aki ügyesen hívja életre a horror mesterének meséit a vásznon. Rob Reiner a Tortúra előtt készítette el ezt a remek coming-of-age mozit King egyik novellája alapján, amely egy 1982-es kötetében szerepelt. Három, mára is ismert színész játszotta a tinisrácok szerepét: River Phoenix, Corey Feldman és Jerry O'Connell. A sztori négy fiúról szól, akiknek a fülébe jut egy pletyka egy holttestről, és mint minden valamire való tinédzser, a rejtély nyomába erednek, miközben nagy emberismeretre tesznek szert és magukról is sokat tanulnak. Ez az egyszerűbb Stephen King-sztorik közül való, de épp ezért a színészi játékon sok múlik. A tragikusan korán elhunyt színészlegenda, Phoenix is nagyban hozzátett a mozi értékéhez.

Ragyogás (1980, HBO Max)

Honey, I'm home, jelentette be 1980-ban Jack Nicholson Stanley Kubrick klasszikussá vált filmjében, a mondattól pedig azóta generációknak lúdbőrözik a háta. A Ragyogás talán a legjobb Stephen King-film, szerintem remekmű, és érdekes módon sokkal több rétege van, mint az adaptált könyvnek. King azonban nem szerette a szerzői jegyekkel teletűzdelt Kubrick-darabot, el is készítette a saját változatát. Sajnos láttam, nem ajánlom, illetve maximum jó humorral felszerelkezve. Amikor először találkoztam a Ragyogással, túl fiatal voltam hozzá, de már ekkor lenyűgözött, mennyi vér volt képes kiömleni a hotel falaiból, és hogy milyen szuggesztív látványelemekkel volt képes Kubrick megnyomni a tudatalattinkban a rettegés gombját. Álomdoktor (2019, Apple TV)

Az (2017, Apple TV)

Gyermekkori alapparáim közé tartozott az első változat, amit valami ismeretlen okból a Sky tévé délután négykor tűzött műsorra (köszi). A 2017-es Az sokkal kidolgozottabb és még rémisztőbb, mint az előzménye, köszönhetően Bill Skarsgård alakításának és maszkjának a gonosz, gyermekrabló-gyilkos bohóc szerepében. Van valami a 2017-es Az-ban, ami sokkal többé teszi egy egyszerű horrornál, és sokkal inkább a családokon belül munkálkodó idézőjeles démonok és félelmetes, abuzív dinamizmusok oldalát fogja meg gyermekoldalról. Ahonnan, annak reflektálatlanságával együtt, még ijesztőbb, ha felnőtt fejjel nézzük. 

Álomdoktor (2019, Apple TV) 

Ewan McGregornak sokat köszönhet ez a mozi, ami az Az főhősének felnőttkori traumafeldolgozásának King-féle sztorija. Aki hallott már PTSD-ről, de szeretné megérteni, konkrétan miket okozhat a poszttraumás stressz-szindróma, amely egy életen át kísérthet, akár egy szellem, addig, amíg le nem számolunk a gyökértrauma ártó erejével, annak tökéletes választás lehet az Álomdoktor. Meg amúgy is egész jó film.

A remény rabjai (1994, Apple Tv, YouTube)

Frank Darabont nem tudni, sejtette-e, hogy Andy Dufresne (Tim Robbins) King által megírt története ekkorát fog robbanni, de nekem gyanús, hogy nem, az IMDb-n a mai napig tartja népszerűségi első helyét a listán ez a kis elbeszélésből készült nagyszerű film, melynek Morgan Freeman szeretnivaló hangján hallhattuk a narrációját (és a magyar szinkronja is első osztályú volt). A remény rabjai sokszornézős film, ami a kitartás, a remény és az emberi összetartás, és az önmagunkba vetett hit elvehetetlenségének képességéről szóló csodaszép tanmese.

Tortúra (1990, Apple Tv, Google Play)

Egy balesetben súlyosan megsérült férfit egy középkorú nő kedvesen ápolni kezd. Akár egy Nicholas Sparks-szerelmesregény - és film kiindulóhelyzete is lehetne ez, de nem az. Hanem épphogy egy Stephen King-műé, amiben a híres írót (James Caan) egy rajongója (Kathy Bates) menti meg. Kathy Bates és a Tortúra szó a popkultúrában mára szinte összeforrtak, mert azt a rémálmot, amit a nő által átél az író, az ellenségünknek se kívánjuk. Bates meg is kapta az Oscar-díjat alakításáért, ami azért is menő, mert nem a thriller a Filmakadémia kedvenc műfaja.

Carrie (1976, Apple TV, YouTube, Google Play)

Látható, már a hetvenes években King-alapanyagokhoz nyúltak a legnagyobb rendezők, Brian de Palma munkája két kategóriában is Oscar-jelölést kapott. Mint sokszor, itt is a család egységének töredezettsége , a személyiség integritásának veszélye áll a középpontban, a bullying témájával egybefűzve, Carrie (Sissy Spacek) ugyanis egy különös képességekkel megáldott, ám frusztrált tinilány, aki szeretné, ha szeretnék, mint minden tini. De ha kigúnyolják, annak váratlanul tragikus következményei lesznek, mi pedig vonjuk le a kingi tanmese következtetéseit, mint általában.

 
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Perzselő érzelmek és látványos táncok: jön a Duna Művészegyüttes új előadása
A Szerelemkert című előadás a szerelem különböző formáit mutatja be néptánccal, egy látványos és érzelemdús estét ígérve a Nemzeti Táncszínházban.


Ha szereted a táncot, a színpadi varázslatot és az érzelmek sodró erejét, akkor van egy program, amit semmiképpen ne hagyj ki! Október 3-án a Nemzeti Táncszínház színpadán debütál a Duna Művészegyüttes legújabb produkciója, a „Szerelemkert”, amely a szerelem színes világát tárja elénk, mindezt a néptánc varázslatos formanyelvén. Ez az előadás nemcsak a romantikáról szól – sokkal mélyebb, összetettebb és univerzálisabb. A szerelem ugyanis nem csak két ember között létezhet. Lehet az a művészet, a hagyomány, a néptánc, vagy akár az élet iránt érzett rajongás is.

Miről szól a Szerelemkert?

Az előadás központi témája a szerelem, de messze túlmutat a megszokott kereteken. Juhász Zsolt, az együttes művészeti vezetője és a válogatás műsor megálmodója szerint a szerelem az életünk meghatározó része, egy olyan érzés, ami fiatalságunktól időskorunkig végigkísér minket. A „Szerelemkert” nem csak a férfi és nő közötti szerelmet mutatja meg, hanem azt az érzelmet is, amit az előadók és alkotók a néptánc és a hagyományok iránt éreznek. Ez a tisztelet és szeretet minden mozdulatban, minden koreográfiában megjelenik. A táncok, amelyeket láthatsz majd, régi, nagynevű koreográfusok művei, akiket már régóta nem láthattunk színpadon – most új köntösben térnek vissza, izgalmas, friss értelmezésben.

Klasszikus koreográfiák újragondolva

A „Szerelemkert” nem pusztán egy válogatás korábbi sikerművekből. Az előadás célja, hogy új fényben mutassa meg a régi koreográfiákat, és olyan látványvilággal, új interpretációval tárja a nézők elé, ami frissességet és kortárs érzetet visz a produkcióba. A koreográfiák mind a szerelem különböző formáit és megélését mutatják be, ugyanakkor tükrözik az alkotók és az előadók szenvedélyes kapcsolatát a tánchoz, valamint a néptánc iránti elkötelezettségüket.

A műsorban több nagynevű koreográfus rég nem látott művei kerülnek bemutatásra. Köztük lesz Kiss Ferenc és Mosóczi István Szerelem című koreográfiája, amely már önmagában is egy érzelmi hullámvasút, valamint Ifj. Csoóri Sándor és Szigeti Károly Botoló című alkotása. Emellett Pál Lajos és Juhász Zsolt Fehér pár, Kiss Ferenc és Mucsi János Amazonok, Kiss Ferenc és Foltin Jolán Kalitka, Vajda János és Györgyfalvay Katalin Just for you, Kiss Ferenc és Juhász Zsolt Tavasz, tavasz című darabja, valamint Lajkó Félix és Juhász Zsolt Kézfogó című koreográfiája is színpadra kerül.

Miért lesz különleges ez az előadás?

Az előadást nemcsak a válogatott koreográfiák teszik különlegessé, hanem az is, ahogyan ezek összekapcsolódnak egy egységes, tematikus produkcióvá. A látványvilág, az új jelmezek, a fények mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy igazán korszerű, izgalmas művet láthasson a közönség. Az előadás egyetlen történeti szálra fűzi fel ezeket a koreográfiákat, mégpedig egy varázslatos szimbólum, a szerelem istennője, Aphrodité alakja által, akit a Junior Prima díjas Fekete Borbála énekesnő jelenít meg. Az ő csodálatos hangja és karizmája adja meg az összekötő elemet a különböző művek között, mintha maga Aphrodité vezetne minket végig a szerelem különböző állomásain.

Kinek szól?

Mindenkinek szól, aki szereti a táncot, a művészetet és a kultúrát. A „Szerelemkert” olyan produkció, ami egyesíti a hagyományt és a modern művészetet, így akár a néptánc rajongója vagy, akár csak egy szép estét töltenél el, garantáltan megtalálod benne azt, amit keresel. A szerelem mindenki számára ismerős érzés, ezért az előadás könnyen kapcsolódik a közönséghez, kortól és ízléstől függetlenül.

Jegyek és további információk

Az előadásra a jegyek már kaphatók, ide kattintva tudod megvenni őket.

A premier október 3-án 19 órakor lesz a Nemzeti Táncszínházban.Ne hagyd ki a Duna Művészegyüttes legújabb produkcióját, ahol a szerelem, a tánc és a művészet egyesül egy lélegzetelállító előadásban!

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„Akármilyen szar, sose adjátok fel!” – a Sztárbox legőszintébb mondata hangzott el Schóbert Larától
Kemény női bunyó, hantázó mentalista és technikai KO a Sztárboksz második adásában.


A Sztárbox második adásában DJ Yamina szolgáltatta a – hát, jobb híján mondjuk így – zenét. Nem hallottam még a művésznőről, a nevét meghallva először azt hittem, talán egy békéscsabai DJ-ről van szó, ott van Jamina városrész (más néven Erzsébethely). Utóbb kiderítettem, hogy Győrben született.

Érdekes dilemma ez. Értem én, hogy a fiatal közönséget szeretnék a tévé elé csábítani ezzel, de kérdés, mennyire sikerül.

Ugyanis a 30 év alattiak egész egyszerűen nem kapcsolják be a tévét, minden tartalmat elérnek a neten, de azt sejtem, ott is előbb kattintanak a közösségi médiára és a videómegosztókra, mint az RTL honlapjára.

A három műsorvezető összeöltözött, meg sem kísérlem eltalálni, hogy hívják ezt a kék árnyalatot. Csobot Adél kicsit olyan volt, mint egy cowboy showgirl a Jégvarázs világából, csak a kalap hiányzott.

Ahogy minden szappanoperához illik, elmondták, mi volt az előző részben. Aki esetleg lemaradt róla, a múlt héten igyekeztem összefoglalni, itt.

A Sztárbox azért zavarba ejtő műsor, mert laikusként nehéz megítélni, ténylegesen mekkora a sportértéke. Egy bokszedző ismerősömet megkérdeztem, ő meglehetősen negatívan nyilatkozott róla, de hát az is csak egy vélemény, nem tudtam reprezentatív kutatást végezni. Persze műsorkészítői szempontból ez nem is fontos amíg a népnek tetszik a show.

A hölgyek összecsapása volt az első, ezúttal pehelysúlyban. Pap Dorciról annyit tudtam előzőleg, hogy influenszer és az Exatlon Hungary második helyezettje. Mondjuk ennyi már elég ahhoz, hogy ne akarjak szkanderezni vele. Belepörgettem az Instájába, de így sem vált világossá előttem, hogy pontosan mivel is foglalkozik amúgy. Ez persze nem az ő problémája, habár én sem élem meg annak.

Később Szujó Zoli jóvoltából azért megtudtam róla még pár dolgot: sportos családból származik, nyolc évig komoly szinten röplabdázott, de szertornázott és gumiszalagozott is.

Ha már ott tartunk, hogy ki kit ismert, a Kokó mellett szakértősködő Szépréthy Roliról sem tudom, mi predesztinálja erre a szerepre, de legalább képes elmondani két bővített mondatot, ami manapság már önmagában is kiemel valakit a médiamunkások tengeréből.

A másik női versenyzőről, Schóbert Laráról azért legalább hallottam már ezt-azt, és nem csak híres-hírhedt szülei révén. Emlékszem például, hogy szerepelt az Álarcos énekesben, ráadásul egy iskolába járt a gyerekeimmel. Sőt, most már azt is tudom, hogy hosszú ó-val kell írni a nevét.

Csobot Adél persze meginterjúvolta Schóbert Norbit és Rubint Rékát. Az Update guru elmondta, bár természetesen félti Larát, de látta felkészülni, és bármennyire is nagyszerű sportoló Dorka is, szerinte neki van félnivalója.

Lola, aki maga is ringbe lép majd a későbbiek során, szeme alatt monoklival érkezett, hogy Pap Dorcinak szurkoljon.

A mérkőzést kicsit Dorcit kezdte jobban, de fölénye nem tartott soká. Mindkét hölgy nagy tempót diktált, talán még nem is láthattunk itt női meccsen ilyen ütőerőt.

A harmadik menetre Lara megtáltosodott, és keményen letámadta Dorcit. A negyedik menetben rá is számoltak az influenszerre. Nem okozott meglepetést, hogy a bíró végül Lara kezét emelte magasba annak ellenére, hogy a közönség szavazás alapján a többség korábban Dorcit várta győztesnek.

A mérkőzés után hangzott el Lara szájából a címben is kiemelt idézet, amely úgy vélem, a Sztárbox történetének legőszintébb mondata, ezért megérdemli, hogy még egyszer idézzem:

"Akármilyen szar, sose adjátok fel!"

Köszi, Lara. Falvédőre vele!

Következett Danny Blue és Szecsei Valter összecsapása. A rapper másfél hónapja készül komolyan. Ugyanis akkor lépett vissza a versenytől Pápai Joci egy sérülés miatt.

Danny Blue-nál műmájerebb versenyző aligha szerepelt a Sztárboxban, pedig ilyen szempontból is erős a mezőny. Közölte, hogy az eredmény előre meg van írva, nincs mit tenni, de persze azt nem árulta el, mi is az. Aztán láthattuk, ahogy otthon bokszkesztyűben nézi a tavalyi meccseket és a mérkőzéssel együtt élve illegeti magát. Néha kicsit egyébként felébredt bennem a gyanú, hogy nem

Somogyi Andrist

látom-e, mert a mentalista rendre átcsúszott önmaga paródiájába.

A kisvideójában azt is láthattuk, hogy Danny előre kitalálja, hogyan és hányat üt az edzője az edzésen. Ilyen előkészítés után az ember azt gondolná, ha Danny Blue tényleg az, akinek mondja magát, pontosan előre tudni fogja ellenfele minden mozdulatát, Valternak esélye sem lesz.

Ehhez képest a rapper derekasan megsorozta ellenfelét. Az első három menetet egyértelműen nyerte. Egyedül az utolsót tudta megnyerni Danny Blue, de a fordításhoz ez már édeskevés volt annak ellenére, hogy egyszer rá kellett számolni Szecseire.

Végezetül álljon itt két idézet a magyar Uri Gellertől. Az elsőt a kisvideója végén mondta.

„Én tudom, hogy győzni fogok. Hogyha valamiben eldöntöttem, hogy győzök, akkor győzök. Pont.”

Az elvesztett mérkőzés után ez bírta elhagyni fogai kerítését:

„Igazából, ahogy mondtam, ez meg volt előre írva, úgyhogy én azzal a hittel és tudattal jöttem ide, hogy ne kapjak annyi ütést, és azért kiosszak egy jó párat.”

Ezek szerint eldöntötte, hogy nem fog győzni? Héder Barnának szemmel láthatóan nagyon nehezére esett, hogy ne röhögje körbe.

A két mérkőzés közti szünetben Szujó Zoli Valkusz Milánt faggatta, az X-Faktor újdonsült mentorát, akivel én is beszélgettem nem olyan rég. Milánnak nagyon tetszett a hangulat, de arra nem adott egyértelmű választ, hogy volna-e kedve ringbe szállni.

A férfi nehézsúlyban is egy rappernek szurkolhattunk, a nyelvtörő nevű Lmen Pralának (született Grósz Bence), aki Németh/Kertész Kristóf/Gézával szállt szembe. A rapper egy papírgalacsint küldött ellenfelének Adéllal, Kristóf barátok közt beli anyukája, Magdi néni halálára utalva.

Kristóf keményen készült az összecsapásra, még Orbán Viktorral is összeállt egy fotóra, gondolom azért, hogy gyűjtse a narancsenergiát. Ezen a ponton elfogultságot kell bejelentenem. Németh Kristóf tulajdonképpen „direktorom” olyan értelemben, hogy ő mutatta be Szentendrén a Fórum Színházzal az Aki túsz, aki nem, jövök című vígjátékot, amelyet Ürmös Zsolti barátommal jegyzünk szerzőkként. Így nyilván neki szurkoltam.

Sajnos nem hoztam szerencsét. Talán ez volt a férfi nehézsúly legrövidebb mérkőzése a műsor történetében. Lmen Prala kemény oldalütésekkel sorozta Kristófot, akit elég hamar sikerült megfognia. Olyannyira, hogy a második menet közepén a bíró úgy ítélte, Kristóf egészsége érdekében megszakítja a mérkőzést. Így technikai KO-val a rapper jutott tovább.

A jövő hét még inkább a pasikról fog szólni, mivel nem lesz női mérkőzés. Dóri Béla Varga Viktorral, Veréb Tamás Törőcsik Danival, Pulai Imre Király Petivel száll szembe.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
Meghalt James Earl Jones, Darth Vader és Mufasa szinkronhangja
A színész 93 éves volt.


93 éves korában elhunyt James Earl Jones amerikai színész, szinkronszínész, Broadway-sztár – erősítette meg a Deadline értesülését a művész ügynöksége.

James Earl Jones 1931-ben született Mississippi államban, első komolyabb szerepét Stanley Kubrick Dr. Strangelove, avagy rájöttem, hogy nem kell félni a bombától, meg is lehet szeretni című filmjében kapta 1964-ben. Később szerepelt A názáreti Jézusban, a Conan, a barbárban, az Amerikában jöttem-ben és a Szentivánéji álomban is.

Legendásan mély hangja juttatta pályafutása minden bizonnyal legismertebb szerepeihez:

ő volt Dart Vader hangja a Csillagok háborújában, de szintén ő szinkronizálta az öreg Mufasát a Disney 1994-es klasszikusában, Az oroszlánykirály című rajzflimben.

Jonest pályafutása során több Emmy- és Tony-díjat, valamint Screen Actors Guild-életműdíjat is kapott. 2022 szeptemberében a Shubert Organization átkeresztelte a 110 éves Cort Színházát The James Earl Jones Színházra, az átadási ceremónián részt vett többek között Samuel L. Jackson és New York polgármestere is.

James Earl Jones 1931 - 2024

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Szörnybaba, összeálló testrészek, kettéharapott férj! – Tim Burton visszatért, a Beetlejuice Beetlejuice egy csodás éjfekete horrorparádé
Michael Keaton hetvenpluszosan is felszabadultan ökörködik ebben a haláli, hullás retróőrületben. Amiben veri az elődjét, az az éjfekete, morbid humora és a csodásan timburtonös ötletei.


Tim Burton még a fekete szárnyait próbálgatta, amikor megrendezte második nagyfilmjét, az 1988-as Beetlejuice: Kísértethistóriát. Előtte Pee Wee Herman mozifilmes megpróbáltatásai (Pee Wee nagy kalandja) árválkodott csupán az egész estés filmográfiájában, szóval igazából azt a bizonyos Tim Burton-féle goth-esszenciát először a Beetlejuice-ban kapta meg a közönség.

Rendezőnk aztán sztárkarriert csinált, gyorsan ismert lett olyan, egyedi stílusjegyeit magán hordozó filmjeivel, mint a Batman: A denevérember, az Ollókezű Edward, a Batman visszatér, az Ed Wood, a Támad a Mars!, vagy Az Álmosvölgy legendája.

S bár az ezredforduló után is voltak olyan, kiváló darabjai, mint a Nagy hal, A halott menyasszony, a Sweeney Todd: A Fleet Street démoni borbélya vagy a Nagy szemek; és kasszasikerei, mint a Charlie és a csokigyár vagy az Alice Csodaországban, azért érezhető volt, hogy Burton szép lassan kezdi elveszíteni a monyóját. Az Éjsötét árnyék, a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei s legkivált legutóbbi filmje, a 2019-es Disney-féle Dumbó élőszereplős feldolgozása azt mutatták, hogy Burton kezd egy kicsit beleszürkülni a hollywoodi fősodor szimpla iparosai közé.

Majd jött a Wednesday-sorozat 2022-ben, ami a Netflix egyik legnagyobb sikere lett, s hát kétségtelen, hogy az Addams Family-alapanyag egyenesen Burton után kiált, ezt ő pedig hibátlanul ki is használta. A tévéképernyős diadal aztán vélhetően új lelkesedést adhatott neki, mivel a Dumbó-féle kiégés utáni következő mozifilmjéhez visszanyúlt a pályája kezdetéhez, s úgy döntött, 36 év után folytatást kanyarít a Beetlejuice: Kísértethistóriához. A frappáns című Beetlejiuce Beetlejuice-on pedig tisztán érezhető egy fiatalkori energiáit újra beizzítani próbáló alkotó képe, aki egyúttal megmutatja, hogy még mindig megvan benne az egykori kraft.

A film létrejöttéhez persze szükség volt az eredeti színészekre is, legfőképp Michael Keatonra, akinek szintén karrierbeindító projektnek számított Beetlejuice eljátszása, noha mindössze 17 perces játékideje volt benne, ám egy annál fontosabb és emlékezetesebb szereppel.

Keaton azonban ennyi idő után is szívesen öltötte magára a fekete-fehér csíkos hacukát és az őrült professzoros zöld parókát, hogy hetvenen felül is bolondozzon egy kellemeset.

Rajta kívül pedig visszatért a másik főszereplő, a Lydia Deeetzet anno még csupán 15 évesen alakító Winona Ryder is, valamint a mostohaanyja, Delia szerepében brillírozó Catherine O’Hara. A Deetz család fejét, Charles Deetzet játszó Jeffrey Jonest nem kérték fel az újbóli feltűnésre, aki egy több mint 20 évvel ezelőtti letartóztatás és eset miatt jelenleg is szerepel a kaliforniai igazságügyi minisztérium szexuális bűnözői adatbázisában. Alec Baldwin (Adam) és Geena Davis (Barbara) pedig szimplán azért nem kaphattak szerepet, mivel az első részben szellemeket alakítottak, akik ugyebár nem öregednek…

De lássuk, kivel mi a helyzet most! Lydia Deetz (Ryder) egy okkult tévés talk show-t vezet, vagyis médiumi adottságait használja fő bevételi forrásnak. Időnként még mindig rémálmai vannak Betelgeuse-ről (Keaton). A műsora menedzsere, Rory (Justin Theroux) pedig egyben a pasija is. Delia Deetz (O'Hara), egy belvárosi művészeti galéria tulajdonosa. Megismerjük Lydia lányát, Astridot (Jenna Ortega) is, aki egy bentlakásos iskolában él, és kissé elhidegült az anyjától.

A túlvilágon pedig Beetlejuice várja a visszatérését, ám bajba kerül, amikor lélekelszívó exe, Delores (Monica Bellucci) testének darabjai összeállnak, s bosszúra szomjazik.

Rossz hírt kap azonban a Deetz család: a nagypapa, Charles egy repülőgép-szerencsétlenség utáni cápatámadásban elhalálozott, ezért összegyűlik a család a régi házban, hogy elbúcsúztassák, és túladjanak az egykori Maitland-birtokon.

Vagyis újra ugyanitt összpontosul a cselekmény, erre pedig nagy szükség volt, mivel a Beetlejuice Beetlejuice alapvetően egy imádnivaló retrómenet, több szempontból is. Egyrészt megidézi az eredeti film terepeit, szereplőit, lényeit, tárgyait és zenéjét (és persze a híres Banana Song is felcsendül ismét), másrészt Burtonék úgy döntöttek, a klasszikus filmkészítési technikákat alkalmazzák inkább, ezért az effektek túlnyomó része praktikus, ahol lehetett, stop-motiont használtak CGI helyett, maketteket építettek stb. Így a film tényleg kimaxolja a nosztalgiára éhes egykori rajongókat. Persze szerencsére nemcsak nekik kedvez. Tim Burton és forgatókönyvírói egy az első résznél jóval komplexebb, több szálon futó történetet álmodtak a vásznakra, szinte minden főbb szereplő kapott saját sztoriszálat, ráadásul ezeket sikerült is egyben tartani, és megtalálni a megfelelő arányérzéket a levezetésükhöz.

Amiben azonban a Beetlejuice Beetlejuice mindenképp veri az elődjét, az az éjfekete, morbid humora és a csodásan timburtonös ötletei.

A szellemek változatos kinézete (a haláluk oka látható rajtuk), Beetlejuice teljesen agyament túlvilági „varázslásai” és a film fent taglalt, egészen pazar látványvilága és atmoszférája le is pipálják az elődét.

Tim Burton azt nyilatkozta, hogy régen élvezett így forgatást, mint a Beetlejuice Beetlejuice-ét, s ez abszolút érezhető is rajta. A lelkesedés és a motiváltság pedig általában gyümölcsözőnek bizonyulnak… A film nagy meglepetésre kb. 110 millió dollárt termelt az Egyesült Államokban a nyitóhétvégéjén, vagyis óriási siker. Burton azt mondta egy esetleges harmadik rész kapcsán, hogy mire az elkészülne, ő már kábé 100 éves lenne, szóval nem valószínű a dolog, de mivel még csupán 66 esztendős, s látva az amerikai víkendstart számait, lehet, összejön az egy kicsit korábban is. Persze csak akkor, ha nem talál közben más szerelemprojektet magának. Amivel, láthatóan mi, nézők még mindig jól járunk.

Link másolása
KÖVESS MINKET: