KULT
A Rovatból

„Na, ez az első, amit tök józanul írtam” – Ezek voltak a legunalmasabb, a legjobb, a legfurcsább lemezek a héten

Egy hét alatt a világon lemezek ezrei jelennek meg, annyit biztosan nem hallgatunk meg, cserébe 7-et igen, amit jó szívvel ajánlunk, de párat jobb szívvel kerülnénk.


Co Lee, Blaize: La Promenade

A hazai hiphopélet feltörekvő üdvöskéi, akik a belpestiséget talán nem is szitokszóként kezelik, óriási hype keretében hozták el a péntek reggelt, amikor megjelent a Wavy kollektíva két tagjának a lemeze. Nem vagyok nagy rajongója azoknak az előadóknak, akik minden évben új anyagot jelentetnek meg, ha pedig azt vesszük, hogy a Wavy lemezeket is számolva Co Lee-nak ez az ötödik, amihez a nevét adja, na ott már kijelenthetjük, hogy sokalljuk.

Emiatt a Promenade-ban rengeteg az önismétlés, és a lírai megoldásokban sincsen túl sok új a korábbiakhoz képest. Nagyon szép alapokon nyugvó szövegek, amik a rajongókat teljes egészében kiszolgálják, de újakat nem hoznak, valahol pedig bennragad az élmény, amit az új projektektől várunk, hogy “hűha, ő erre is képes!”. A Promenade nem lett egy rossz lemez, a Gyönyörű Reggel valószínűleg sok koncert csúcspontja lesz, de ugyanennyire felejthetően fog eltűnni 9 szám is a 15 dalból már másfél év távlatában is.

Az albumot itt tudod meghallgatni:

Hiperkarma: Szólni kell

Milyen vicces az, amikor Bérczesi Robi azzal hirdet egy lemezt, hogy “na, ez az első, amit tök józanul írtam”. Tényleg mintha egy focimeccsből kivenné az ember a labdát. Erre a Szólni kell egészen rácáfol, ugyanis egy teljesen hallgatható valami lett. Annyira csúnya lenne leírni, hogy bugyuta és naiv lemezről beszélünk, de valahol igen, ez pedig az előnye is a Hiperkarmának.

El nem tudom képzelni, hogy ezek élőben hogyan szólnak majd, főleg, hogy a régi számok egészen zúzósak voltak idén, mindenesetre a Szólni kell teljesen rendben van, Bérczesi pedig józanul is tud dalokat írni, talán így sokkal kevesebb a “hülyeség”, ami néha viszont tudott adni egy-egy dalnak. A költő életben marad, a művészete így ki tudja.

Az albumot itt tudod meghallgatni:

The Dare: What’s wrong with New York?

Ha valaki 15 évvel később hoz egy LCD Soundsystemből jövő gondolatot, hogy “végül is, miért ne hozhatnánk vissza a kanos szétmindenezős bulizós dalokat”, azt az embert joggal lehet őrültnek tekinteni. Harrison Patrick Smith viszont ezt kiváló ötletnek gondolta, amivel az egyetlen baj csupán, hogy senki nem érti, hogy miért történik mindez. Mindenesetre a Dare képes volt meglovagolni a Brat Summer végét, ami szintén ugyanezt a nihilt közvetíti.

Hát mit lehet mit tenni, ha valahol már MGMT-t, valahol 3OH3!-t hallunk, és közben jól érezzük magunkat, megváltást nem keresünk, szóval kereshetünk mi is a turkálóban egy öltönyt, aztán irány az éjszakába! Igazából vicces az egész lemez, mintha egy mém túlzottan valóságos lenne, hogy tényleg felhívtam magamhoz ezt a csávót, most meg tényleg elkezdett vetkőzni, mit művelek az életemmel, majd holnap rendbe rakom.

Az albumot itt tudod meghallgatni:

Boston Manor: Sundiver

Ez a banda már mindenkinek volt az előzenekara (két éve nálunk a Rise Against előtt pl.), most viszont jöhet a következő lépés, ehhez pedig a Sundiver szép beugró. Főleg amiatt is, mert ezzel a lemezzel annyira behatárolhatatlanok lettek, mintha tizenkilencre nem húznának, hanem felgyújtanák az egész paklit a francba. Vannak fura, Chino Morenóból jövő elképzelések, de tisztes sújtások is, úgyhogy innentől irány egy rendes EU-klubturné. Soha rosszabb lemezt.

Az albumot itt tudod meghallgatni:

London Grammar: The Greatest Love

A London Grammar szerintem Lana Del Rey volt azoknak, akik tényleg meg akartak halni, meg akik kettővel többet gondoltak a zenéről. Ők sajnos beleestek abba a “hibába”, hogy egyszerűen annyira jó lemezt csináltak 11 évvel ezelőtt, hogy azt azóta sem tudták megugrani, a hallgatóság pedig emiatt olyan lett, mint a Hurts-nél, hogy “micsoda, ezt is ők írták?” - mondatok hangzanak el állandóan.

A 2021-es lemezük nagyon tetszett, ebben viszont a koncepciót nem nagyon találom. Azt meg tudom mondani, hogy London Grammart hallgatok éppen, de ennél sokkal többet nem ad, és számomra teljesen feledésbe merül. Jó, a Rescue egy jó popszám.

Az albumot itt tudod meghallgatni:

Foxing: Foxing

Ez a banda a legjobb dolog, ami az emóval és az artpoppal történik jó ideje, de mostanra értek el oda, hogy (teljesen megőrüljenek) megtalálják a hangjukat, azt a dühöt, azt a rengeteg elfojtott dolgot, amit szinte kizúdítottak erre a lemezre. Olyan garázsból jövő hangzásvilágot kapunk, amitől a blahás Lidlben néniket löknénk fel, és biztos vagyok benne, hogy valamilyen tudatmódosítószereken a Carson Coma felidegesítve tökéletesen ugyanilyen lemezt csinálna. Ha valakinek be kéne mutatni, hogy mit is hallgatunk éppen, egészen meg lennénk lőve, de a legmelegebb szívvel ajánlanánk.

Az albumot itt tudod meghallgatni:

Suki Waterhouse: Memoir of a Sparklemuffin

Tipikusan az a lány, akiről mindenki beszél Amerikában, de nem hiszem el, hogy valóban sokan hallgatják, pedig a 10 millió Spotify-hallgató már bőven tényező státusznak minősül. Fogalmam sincs, minek sorolhatnám be, egyébként Taylor Swift előtt nyitott a Wembleyben, szóval hozzá van szokva a figyelemhez. Adott is a második lemeznek 18 számot (!!!), ami nagyon-nagyon sok. Így is csak 53 perc az egész, közben pedig átesünk az indiepop összes rétegén, a 80-as évektől a jövőbeli hangzásig kapunk mindent, amit bár nem kérünk, de ha már előttünk van, nem olyan rossz.

Az albumot itt tudod meghallgatni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: